THEPOWERGAME
Η πρόταση του πρώην προέδρου της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ), Μάριο Ντράγκι, να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα της Ευρωπαϊκής Ένωσης με την ανάληψη κοινού χρέους είναι μια ριψοκίνδυνη στρατηγική που θα μπορούσε να αποσπάσει την προσοχή από τις πιο σημαντικές μεταρρυθμίσεις που χρειάζεται το μπλοκ, προειδοποίησε ο πρωθυπουργός της Σουηδίας, Ουλφ Κρίστερσον.
Αν και ο πρωθυπουργός χαιρέτισε την έκθεση Ντράγκι ως σημαντική συμβολή στη συζήτηση για τις μακροπρόθεσμες οικονομικές προοπτικές, την οποία η Σουηδία πίεσε κατά τη διάρκεια της προεδρίας της στην ΕΕ πέρυσι, επανέλαβε τη μακροχρόνια αποστροφή της σκανδιναβικής χώρας στην έκδοση κοινού χρέους.
«Οι ευρωπαϊκές εκθέσεις τείνουν να καταλήγουν στο γεγονός ότι πρέπει να δανείζεσαι από κοινού πολλά χρήματα για να κάνεις πράγματα», δήλωσε ο Κρίστερσον σε συνέντευξή του στη Στοκχόλμη. «Σε αυτό το θέμα εμείς, μαζί με άλλες χώρες, είμαστε επιφυλακτικοί. Κάθε φορά που θέλετε να πετύχετε κάτι, δεν μπορεί να καταλήγει με το να πρέπει να αναλάβουμε περισσότερο χρέος».
Η έκθεση του Ντράγκι, που δημοσιεύθηκε την περασμένη εβδομάδα, προέτρεπε την ΕΕ να επενδύσει έως και 800 δισεκατομμύρια ευρώ επιπλέον ετησίως και να δεσμευτεί για πωλήσεις κοινών ομολόγων, ώστε να βοηθήσει να γίνει το μπλοκ πιο ανταγωνιστικό έναντι της Κίνας και των ΗΠΑ. Ζήτησε επίσης από το μπλοκ να μειώσει το ρυθμιστικό βάρος για τις εταιρείες και να λαμβάνει υπόψη τις επιπτώσεις στην καινοτομία κατά την εξέταση των συγχωνεύσεων, γεγονός που θα μπορούσε να ανοίξει το δρόμο για περισσότερη ενοποίηση σε τομείς όπως ο κλάδος των τηλεπικοινωνιών.
Τέτοιες προτάσεις είναι πιο πιθανό να κερδίσουν την έγκριση της Σουηδίας, η οποία εδώ και καιρό έχει ευθυγραμμιστεί με χώρες όπως οι Κάτω Χώρες και η Γερμανία που αντιτίθενται στον κοινό δανεισμό της ΕΕ.
Με τις πολιτικές ελεύθερου εμπορίου που συχνά προασπίζεται η Σουηδία να δέχονται πιέσεις λόγω γεωπολιτικών εντάσεων και κρατικών επιδοτήσεων, τα κράτη μέλη της ΕΕ θα λάβουν απόφαση σχετικά με το αν θα προχωρήσουν στην επιβολή επιπλέον δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα τον επόμενο μήνα. Ο Κρίστερσον δήλωσε ότι μετά την αποχή του στην αρχική ψηφοφορία για την κίνηση αυτή, η κυβέρνησή του επανεξετάζει τώρα το θέμα λεπτομερώς.
«Πιθανόν να υπάρχει ένας μάλλον ρεαλιστικός συμβιβασμός που πρέπει να γίνει, στο πλαίσιο του να γίνει το εμπόριο όσο το δυνατόν πιο ελεύθερο», δήλωσε. «Το ελεύθερο εμπόριο είναι κυριολεκτικά αυτό που έχει οικοδομήσει τον πλούτο αυτής της μικρής χώρας και δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι κάτι άλλο από αυτό θα μπορούσε ξαφνικά να γίνει αυτό που θα μπορούσε να κάνει τη Σουηδία, με τα 11 εκατομμύρια κατοίκους, να πάει καλά».
Διαβάστε επίσης
Αίτημα στην Κομισιόν για επέκταση του “Ηρακλής” κατά 1 δισ.
Mickey: Ο “Δαβίδ” της Παραγουάης που νίκησε τον “Γολιάθ” Disney
Στο ναδίρ η ζήτηση για LNG: Οι προοπτικές των τερματικών σταθμών στην Ευρώπη