Γ.Δ.
1423.61 +0,31%
ACAG
0,00%
5.82
CENER
+0,73%
9.63
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
+0,84%
9.6
NOVAL
+0,58%
2.615
OPTIMA
0,00%
13
TITC
+1,26%
32.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.78
ΑΒΑΞ
+0,60%
1.348
ΑΒΕ
+0,43%
0.472
ΑΔΜΗΕ
+2,97%
2.255
ΑΚΡΙΤ
-3,80%
0.76
ΑΛΜΥ
-0,70%
2.84
ΑΛΦΑ
+2,62%
1.5495
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.52
ΑΡΑΙΓ
-0,84%
10.61
ΑΣΚΟ
-1,07%
2.78
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.18
ΑΤΕΚ
0,00%
0.356
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.7
ΑΤΤ
-10,42%
6.02
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.29
ΒΙΟ
+0,18%
5.55
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.945
ΒΙΟΣΚ
-0,56%
1.77
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-4,27%
2.24
ΓΕΒΚΑ
-2,19%
1.34
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,47%
17.28
ΔΑΑ
-0,26%
7.68
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
-1,05%
11.28
ΔΟΜΙΚ
-1,34%
3.32
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.314
ΕΒΡΟΦ
-1,95%
1.505
ΕΕΕ
+1,14%
33.84
ΕΚΤΕΡ
+0,95%
1.918
ΕΛΒΕ
-0,89%
5.6
ΕΛΙΝ
-0,49%
2.03
ΕΛΛ
-0,37%
13.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.98
ΕΛΠΕ
-0,14%
7.045
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.1
ΕΛΤΟΝ
+1,09%
1.668
ΕΛΧΑ
-1,07%
1.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.119
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,79%
1.26
ΕΤΕ
+1,07%
7.384
ΕΥΑΠΣ
-2,17%
3.15
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.64
ΕΥΡΩΒ
+0,23%
1.98
ΕΧΑΕ
-0,78%
4.47
ΙΑΤΡ
-0,33%
1.5
ΙΚΤΙΝ
+2,78%
0.37
ΙΛΥΔΑ
+1,90%
1.61
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5
ΙΝΛΙΦ
-0,82%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,72%
1.144
ΙΝΤΕΚ
-0,51%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,86%
2.34
ΙΝΤΕΤ
-3,66%
1.185
ΙΝΤΚΑ
-0,65%
3.04
ΚΑΡΕΛ
+0,63%
322
ΚΕΚΡ
-1,04%
1.425
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
+5,52%
1.625
ΚΟΡΔΕ
+2,25%
0.455
ΚΟΥΑΛ
+0,34%
1.17
ΚΟΥΕΣ
-0,76%
5.25
ΚΡΙ
+4,84%
13
ΚΤΗΛΑ
+0,55%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-1,38%
1.075
ΛΑΒΙ
0,00%
0.807
ΛΑΜΔΑ
+1,72%
7.11
ΛΑΜΨΑ
+1,12%
36.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.278
ΛΕΒΠ
0,00%
0.266
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.35
ΛΟΥΛΗ
+0,81%
2.48
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.71
ΜΕΒΑ
+0,26%
3.88
ΜΕΝΤΙ
-1,65%
2.39
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-2,41%
3.435
ΜΙΝ
-2,70%
0.54
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,18%
21.62
ΜΟΝΤΑ
+1,01%
4
ΜΟΤΟ
-1,13%
2.63
ΜΟΥΖΚ
+5,34%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-0,41%
24.28
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.58
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
-0,95%
33.44
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.9
ΝΑΥΠ
-0,22%
0.912
ΞΥΛΚ
-1,34%
0.295
ΞΥΛΠ
-9,84%
0.348
ΟΛΘ
-1,44%
20.6
ΟΛΠ
+0,56%
27
ΟΛΥΜΠ
+1,23%
2.46
ΟΠΑΠ
-0,31%
15.95
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,36%
0.828
ΟΤΕ
+0,47%
15.04
ΟΤΟΕΛ
+1,82%
11.18
ΠΑΙΡ
+0,20%
1
ΠΑΠ
-1,70%
2.31
ΠΕΙΡ
-0,70%
3.85
ΠΕΡΦ
-0,75%
6.63
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8
ΠΛΑΘ
0,00%
3.85
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
0,00%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.172
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-1,77%
5
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.765
ΣΑΡ
-0,37%
10.92
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,28%
0.358
ΣΙΔΜΑ
+0,31%
1.605
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.42
ΣΠΙ
+0,33%
0.612
ΣΠΥΡ
0,00%
0.132
ΤΕΝΕΡΓ
+0,21%
19.4
ΤΖΚΑ
+2,82%
1.46
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.09
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+1,28%
7.9
ΦΡΙΓΟ
-2,00%
0.196
ΦΡΛΚ
-0,25%
3.99
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Σταϊκούρας: Σε τι φάση βρίσκονται τα τρία τμήματα του ΒΟΑΚ

«Το έργο του ΒΟΑΚ, συνολικά, είναι εμβληματικό. Παράλληλα, είναι το πιο απαιτητικό, περίπλοκο, δύσκολο και σύνθετο έργο που καλούμαστε, ως Υπουργείο, να διαχειριστούμε και να υλοποιήσουμε», ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή με θέμα τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης (ΒΟΑΚ) την οποία κατέθεσε η Βουλευτής Ηρακλείου του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝ.ΑΛ., Ελένη Βατσινά.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομων και Μεταφορών ο υπουργός ανέφερε πως «εργαζόμαστε ώστε κάποιες σημαντικές παρεμβάσεις, να έχουν υλοποιηθεί μέχρι το επόμενο καλοκαίρι», δεδομένου ότι θα χρειαστούν κάποια χρόνια υλοποίησης και όπως ακριβώς ανέφερε: «Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των εργασιών είναι 5 έτη από την υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης… Με την ολοκλήρωση του συνόλου των εργασιών του ΒΟΑΚ, με τα γεωμετρικά και τεχνικά χαρακτηριστικά του, θα είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος, ανταποκρινόμενος στον συνεχώς αυξανόμενο κυκλοφοριακό φόρτο, με ασφαλέστερες και ταχύτερες διελεύσεις.».

Ο Χρήστος Σταϊκούρας εξήγησε πως το έργο διακρίνεται σε τρία τμήματα και συγκεκριμένα Το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, ως έργο ΣΔΙΤ / το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, ως Δημόσιο Έργο και το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, μήκους 157,5 χλμ., με 2 προαιρέσεις, το Κίσσαμος – Χανιά και τον ανισόπεδο κόμβο της οδικής σύνδεσης του ΒΟΑΚ με το Αεροδρόμιο Χανίων.

Αναλυτικά, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ανέφερε στην πρωτολογία του:

«Το έργο του ΒΟΑΚ, συνολικά, είναι εμβληματικό.

Παράλληλα, όμως, όπως ορθώς ανέφερε ο Πρωθυπουργός, είναι το πιο απαιτητικό, περίπλοκο, δύσκολο και σύνθετο έργο που καλούμαστε, ως Υπουργείο, να διαχειριστούμε και να υλοποιήσουμε.

Το έργο διακρίνεται σε τρία τμήματα:

  • 1ο. Το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, ως έργο ΣΔΙΤ.
  • 2ο. Το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, ως Δημόσιο Έργο.

Στην παρούσα φάση για τις εργολαβίες στα δύο αυτά τμήματα εκπονούνται, από τους Αναδόχους, οι οριστικοποιημένες μελέτες που απαιτούνται για την εκτέλεση των εργασιών, ενώ παράλληλα έχουν ξεκινήσει οι εργασίες σε τμήματα για τα οποία είναι εφικτή η εκτέλεση των εργασιών, και αφορούν είτε δασικές εκτάσεις, μετά τις σχετικές αδειοδοτήσεις, είτε ενοικιαζόμενες.

Η αύξηση του αριθμού των μετώπων εργασίας, και συνεπώς η πρόοδος των εργασιών στα εν λόγω τμήματα, θα μεγιστοποιηθεί με την ολοκλήρωση των διαδικασιών απαλλοτρίωσης.

Σημειώνουμε ότι έχουν ήδη πραγματοποιηθεί, τον Απρίλιο του 2024, τα σχετικά δικαστήρια για την εφαρμογή της διαδικασίας του άρθρου 7Α του Ν. 2882/2001, και αναμένονται οι σχετικές αποφάσεις.

Σε κάθε περίπτωση, η πρόοδος ολοκλήρωσης των διαδικασιών ένταξης των απαλλοτριωμένων τμημάτων σε αυτή τη διαδικασία από τα αρμόδια διοικητικά δικαστήρια επηρεάζει και την πρόοδο εκτέλεσης του συνόλου των εργασιών των έργων.

  • 3ο. Το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, μήκους 157,5 χλμ., με 2 προαιρέσεις, το Κίσσαμος – Χανιά και τον ανισόπεδο κόμβο της οδικής σύνδεσης του ΒΟΑΚ με το Αεροδρόμιο Χανίων.

Βρίσκεται σε διαγωνιστική διαδικασία, έχει εκδοθεί απόφαση ανάδειξης προσωρινού αναδόχου, στις 21 Μαρτίου 2024, αναμένεται η οριστικοποίηση των συμβατικών εγγράφων για το έργο παραχώρησης τους αμέσως προσεχείς μήνες, και έπεται η υπογραφή της Σύμβασης.

Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των εργασιών είναι 5 έτη από την υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης.

Στο φυσικό αντικείμενο και των τριών διακριτών οδικών τμημάτων του ΒΟΑΚ, περιλαμβάνεται και κατασκευή κόμβων, μεγάλων τεχνικών έργων, παράπλευρου δικτύου, ενιαίας διατομής οδοστρώματος και διαχωριστικής νησίδας, σε όλο το μήκος του αυτοκινητόδρομου.

Με την ολοκλήρωση του συνόλου των εργασιών του ΒΟΑΚ, με τα γεωμετρικά και τεχνικά χαρακτηριστικά του, θα είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος, ανταποκρινόμενος στον συνεχώς αυξανόμενο κυκλοφοριακό φόρτο, με ασφαλέστερες και ταχύτερες διελεύσεις.

Κατά τη δευτερολογία του ο κ. Σταϊκούρας συμπλήρωσε:

«Η υψηλή επικινδυνότητα του ΒΟΑΚ είναι γεγονός.

Υπάρχουν, σίγουρα, σοβαροί τεχνικοί λόγοι, όπως η υφιστάμενη γεωμετρία του, ανεπαρκές – σε πολλά σημεία – εύρος και μήκος οδού για προσπεράσεις, μεγάλες – κατά μήκος – κλίσεις, κλειστές στροφές, φθορές της οδού λόγω παλαιότητας.

Υφίστανται όμως και άλλοι λόγοι, όπως η παρόδια δόμηση, η ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων και η παραβίαση του ΚΟΚ.

Ο νέος ΒΟΑΚ λύνει όλα τα τεχνικά προβλήματα, αλλά είναι προφανές ότι μέχρι να ολοκληρωθεί η κατασκευή του, πρέπει να μεσολαβήσουν, στα πιο κρίσιμα τμήματα της οδού, επεμβάσεις βελτίωσης οδικής ασφάλειας.

Σε αυτή την κατεύθυνση, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ήδη υλοποιήσει παρεμβάσεις σε σημεία που απαιτούνται ιδιαίτερες εργασίες οδικής ασφάλειας, όπως είναι η ολοκλήρωση των Κόμβων Αγίας Πελαγίας και Αχλάδας στην Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου, καθώς, και στην εν εξελίξει Σύμβαση, εργασίες οδικής ασφάλειας, που περιλαμβάνουν και 10 πεζογέφυρες στο οδικό Τμήμα Γεωργιούπολη – Πετρές, στην Περιφερειακή Ενότητα Χανίων.

Παράλληλα, το Υπουργείο έχει ήδη δρομολογήσει την εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών σε επικίνδυνα τμήματα του οδικού άξονα Χανιά – Ηράκλειο, καθώς και Χανιά – Κίσσαμος, τα οποία με τη βοήθεια του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη έχουμε εντοπίσει, και τα οποία – σύντομα – θα παρουσιασθούν στις τοπικές αρχές, καθώς η υλοποίησή τους απαιτεί τη συνεργασία και τη συναίνεση των τοπικών κοινωνιών.

Ταυτόχρονα, προβαίνουμε στην διασφάλιση της απαιτούμενης χρηματοδότησης και στην ωρίμανση ανάθεσης του φυσικού αντικειμένου που θα προκύψει.

Τα προτεινόμενα έργα βελτίωσης οδικής ασφάλειας θα είναι αντίστοιχα με αυτά που έχουν εφαρμοστεί με επιτυχία στον Οδικό Άξονα Πάτρα – Πύργος και θα έχουν σχετικά άμεση εφαρμογή και απόδοση, καθόσον δεν απαιτείται περιβαλλοντική αδειοδότηση και πρόσθετες απαλλοτριώσεις.

Αυτά περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, επί συνόλω ή μερικώς, ανάλογα με την εφικτότητα και την αναγκαιότητα, με βάση και τη διεθνή εμπειρία και πρακτική, οριζόντια διαγράμμιση, εύκαμπτα διαχωριστικά κολωνάκια, φωτισμό κόμβων και τμημάτων οδού, αναμόρφωση κατακόρυφης σήμανσης, αντιολισθηρή στρώση κυκλοφορίας, στηθαία ασφαλείας, κλαδοκοπές, φωτεινή σηματοδότηση κόμβων και αποκατάσταση καθιζήσεων οδοστρώματος.

Εργαζόμαστε ώστε κάποιες σημαντικές παρεμβάσεις να έχουν υλοποιηθεί μέχρι το επόμενο καλοκαίρι».

Διαβάστε επίσης

Αίτημα στην Κομισιόν για επέκταση του “Ηρακλής” κατά 1 δισ.

Mickey: Ο “Δαβίδ” της Παραγουάης που νίκησε τον “Γολιάθ” Disney

Στο ναδίρ η ζήτηση για LNG: Οι προοπτικές των τερματικών σταθμών στην Ευρώπη

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!