THEPOWERGAME
Γαλλικό fund ενδιαφέρεται να επενδύσει στο project της Hellenic Hydrogen, η οποία παράλληλα προσπαθεί να αντλήσει κεφάλαια από ευρωπαϊκά grants, εθνικούς πόρους και τραπεζικό δανεισμό, ώστε να προχωρήσει στην κατασκευή της Μονάδας Ηλεκτρόλυσης «Νοrth 1» στον πρώην ΑΗΣ Αμυνταίου.
Σύμφωνα με δήλωση του Δημήτρη Τριανταφυλλόπουλου, διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας -κοινοπρακτικής επιχείρησης των ΔΕΗ και Motor Oil-, η Hellenic Hydrogen, που όλο τον προηγούμενο χρόνο δούλεψε πάνω στην ωρίμανση και ανάπτυξη του project της, είναι έτοιμη να προχωρήσει στην υλοποίηση του Α’ Σταδίου, μόλις διαμορφωθεί από πλευράς Πολιτείας το θεσμικό πλαίσιο για το πράσινο υδρογόνο και εξασφαλιστούν τα απαιτούμενα επενδυτικά κεφάλαια, που έχουν υπολογιστεί στα 20 έως και 60 εκατ. ευρώ.
Την ανωτέρω δήλωση έκανε ο CEO της ΗΗ σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της γερμανικής συμμετοχής στην 88η ΔΕΘ, με θέμα «Η δημιουργία εθνικής οικονομίας πράσινου υδρογόνου στην Ελλάδα». Η Ηellenic Hydrogen εκτιμά ότι αρχές του 2025 θα έχει «κλείσει» τους χρηματοδοτικούς πόρους του project, μαζί και με public funding, οπότε σε διάστημα δύο-δυόμισι ετών θα ολοκληρωθεί το έργο ως προς το κατασκευαστικό σκέλος.
Η εταιρεία φαίνεται πως αποφάσισε να κάνει τα πρώτα της βήματα στην παραγωγή, πιο συντηρητικά, καθώς περιόρισε τον στόχο του Α’ Σταδίου στα 20-50 MW, ανάλογα με τη ζήτηση, οπότε και η επένδυση στη Μονάδα θα κυμανθεί μεταξύ 20- 60 εκατ. ευρώ. Να σημειωθεί πως σε πλήρη ανάπτυξη η «North 1» θα είναι δυναμικότητας 200 ΜW.
Ο κ. Τριανταφυλλόπουλος υποστήριξε ότι η Ελλάδα, αν και έχει πολύ σημαντικές προοπτικές στην ανάπτυξη της οικονομίας του πράσινου υδρογόνου, ακόμη κάνει τα πρώτα της βήματα και πως το κράτος, που «ζητάει» από τις επιχειρήσεις να επενδύσουν εκατοντάδες εκατομμυρίων για να επιτευχθεί ο ευρωπαϊκός στόχος του net zero έως το 2050, θα πρέπει να ενισχύσει την όλη προσπάθεια.
«Η ανάπτυξη της οικονομίας του πράσινου υδρογόνου απαιτεί υποδομές και δίκτυα, παραγωγή, αύξηση της ζήτησης σε συνδυασμό με μείωση της τιμής. Το υδρογόνο θα παίξει καίριο ρόλο στην απανθρακοποίηση των μεταφορών μας και στη βιομηχανία», επισήμανε ο κ. Τριανταφυλλόπουλος, τονίζοντας ότι η ελληνική παραγωγή πρέπει οπωσδήποτε να έχει εξαγωγικό χαρακτήρα, ενώ η χώρα μας μπορεί να λειτουργήσει ως τμήμα του διαδρόμου μεταφοράς του πράσινου καυσίμου, ως κέντρο διαμεταφοράς.
ΔΕΣΦΑ: O South-North Hydrogen Corridor
O ΔΕΣΦΑ, που δραστηριοποιείται για την ανάπτυξη της αλυσίδας αξίας υδρογόνου στη Νότια Ευρώπη, προωθεί στο πλαίσιο των έργων PCI της Ευρωπαϊκής Επιτροπής τον South-North Hydrogen Corridor, μήκους 540 χλμ., δηλαδή τον διασυνδετήριο αγωγό υδρογόνου Ελλάδας – Βουλγαρίας.
Το έργο, όπως είπε η Κλεοπάτρα Αβραάμ, Strategic Planning Senior Management του ΔΕΣΦΑ, πρέπει να υλοποιηθεί έως το 2030. Είναι δε εξαιρετικά σημαντικό, γιατί μέσω αυτού του διαδρόμου θα διευκολυνθούν οι εξαγωγές υδρογόνου από την Ελλάδα στη Βουλγαρία και προς την Κεντρική Ευρώπη. «Η Ελλάδα μπορεί και πρέπει να γίνει διαμετακομιστικός κόμβος υδρογόνου», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Για να προχωρήσει και το εν λόγω έργο θα πρέπει να διαμορφωθεί το θεσμικό πλαίσιο για το υδρογόνο, το οποίο θα ρυθμίζει όλα τα θέματα που συνδέονται με τον συγκεκριμένο ενεργειακό πόρο και όχι μόνο τα ζητήματα παραγωγής.
Η κ. Αβραάμ επισήμανε ότι ο ΔΕΣΦΑ είχε θετικά αποτελέσματα από τις δοκιμές που έχουν γίνει, οι οποίες κατέδειξαν πως με μικρού ύψους επενδύσεις το δίκτυο διανομής φυσικού αερίου μπορεί να δεχτεί blend σε ποσοστό έως 10%.
Διαβάστε επίσης
Τράπεζες: Έρχονται νέες μειώσεις σε προμήθειες με αιχμή το online banking
Airbnb: Τι προτείνουν οι ξενοδόχοι, τι θα ανακοινώσει ο πρωθυπουργός
Πραγματικότητα το Ηλεκτρονικό Εισιτήριο στις Συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης