Γ.Δ.
1419.38 -0,47%
ACAG
-0,68%
5.86
CENER
-0,73%
9.52
CNLCAP
+2,17%
7.05
DIMAND
+0,32%
9.51
NOVAL
+0,19%
2.65
OPTIMA
-0,31%
12.92
TITC
0,00%
32.25
ΑΑΑΚ
0,00%
4.78
ΑΒΑΞ
-1,32%
1.342
ΑΒΕ
-0,21%
0.469
ΑΔΜΗΕ
-0,23%
2.145
ΑΚΡΙΤ
-1,73%
0.85
ΑΛΜΥ
-1,39%
2.83
ΑΛΦΑ
-0,33%
1.515
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.48
ΑΡΑΙΓ
-1,80%
10.9
ΑΣΚΟ
-0,71%
2.78
ΑΣΤΑΚ
+1,17%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.356
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,61%
9.76
ΑΤΤΙΚΑ
-0,85%
2.32
ΒΙΟ
-1,06%
5.58
ΒΙΟΚΑ
-1,51%
1.96
ΒΙΟΣΚ
-0,83%
1.785
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.3
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.575
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,58%
17.1
ΔΑΑ
+0,49%
7.776
ΔΑΙΟΣ
-3,66%
3.16
ΔΕΗ
-0,17%
11.48
ΔΟΜΙΚ
-2,18%
3.37
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,52%
0.309
ΕΒΡΟΦ
-1,25%
1.58
ΕΕΕ
-0,82%
33.82
ΕΚΤΕΡ
+0,52%
1.93
ΕΛΒΕ
-1,77%
5.55
ΕΛΙΝ
-0,97%
2.04
ΕΛΛ
0,00%
13.6
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,31%
1.958
ΕΛΠΕ
-0,28%
7.01
ΕΛΣΤΡ
+0,96%
2.11
ΕΛΤΟΝ
+0,60%
1.668
ΕΛΧΑ
-0,88%
1.8
ΕΠΙΛΚ
-5,04%
0.113
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,93%
1.27
ΕΤΕ
-0,48%
7.518
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.27
ΕΥΔΑΠ
-0,89%
5.6
ΕΥΡΩΒ
-1,09%
1.9585
ΕΧΑΕ
-0,66%
4.51
ΙΑΤΡ
+1,63%
1.555
ΙΚΤΙΝ
+0,27%
0.375
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.645
ΙΝΚΑΤ
-1,70%
4.925
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.92
ΙΝΛΟΤ
-1,04%
1.14
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.85
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.34
ΙΝΤΕΤ
-3,23%
1.2
ΙΝΤΚΑ
-1,28%
3.095
ΚΑΡΕΛ
-1,80%
328
ΚΕΚΡ
-0,35%
1.42
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
-0,64%
1.55
ΚΟΡΔΕ
-4,05%
0.45
ΚΟΥΑΛ
+1,06%
1.144
ΚΟΥΕΣ
+0,19%
5.17
ΚΡΙ
0,00%
12.35
ΚΤΗΛΑ
-5,00%
1.71
ΚΥΡΙΟ
+1,83%
1.115
ΛΑΒΙ
-1,84%
0.8
ΛΑΜΔΑ
-1,84%
6.94
ΛΑΜΨΑ
-1,61%
36.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
+0,70%
0.288
ΛΕΒΠ
0,00%
0.266
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.38
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.5
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.71
ΜΕΒΑ
-2,05%
3.82
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.49
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,20%
3.305
ΜΙΝ
-4,31%
0.555
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,28%
21.58
ΜΟΝΤΑ
+1,01%
4.02
ΜΟΤΟ
-0,74%
2.67
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.62
ΜΠΕΛΑ
0,00%
23.88
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.57
ΜΠΡΙΚ
+1,02%
1.99
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
+0,42%
33.64
ΝΑΚΑΣ
-2,11%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,22%
0.924
ΞΥΛΚ
-1,00%
0.297
ΞΥΛΠ
0,00%
0.39
ΟΛΘ
0,00%
20.6
ΟΛΠ
+0,56%
26.85
ΟΛΥΜΠ
-1,61%
2.44
ΟΠΑΠ
-0,06%
15.84
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,83%
0.838
ΟΤΕ
+0,41%
14.8
ΟΤΟΕΛ
-0,54%
11.14
ΠΑΙΡ
+0,61%
0.99
ΠΑΠ
0,00%
2.35
ΠΕΙΡ
-1,23%
3.85
ΠΕΡΦ
-0,15%
6.68
ΠΕΤΡΟ
-0,74%
8.04
ΠΛΑΘ
-0,39%
3.875
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
0,00%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
-0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
-8,39%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,78%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
-1,37%
1.795
ΣΑΡ
0,00%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,56%
0.358
ΣΙΔΜΑ
-3,55%
1.63
ΣΠΕΙΣ
-1,85%
6.38
ΣΠΙ
-0,31%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.132
ΤΕΝΕΡΓ
+0,26%
19.29
ΤΖΚΑ
-1,06%
1.4
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.11
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-2,08%
1.598
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.9
ΦΡΙΓΟ
-0,94%
0.21
ΦΡΛΚ
-1,02%
3.88
ΧΑΙΔΕ
-4,69%
0.61

Επιβραδύνεται η παγκόσμια ζήτηση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσαρμόζουν τα σχέδια τους για την ηλεκτροκίνηση, καθώς η παγκόσμια ζήτηση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιβραδύνεται.

Οι παγκόσμιες πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων(αμιγώς ηλεκτρικών EV και plug-in hybrid) σημείωσαν αύξηση μόλις κατά 20% το α’ εξάμηνο του έτους, πολύ πιο χαμηλά από τις εκτιμήσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών, σύμφωνα με την έρευνα που έκανε η εταιρεία ερευνών της αγοράς Rho Motion, αναφέρει το Reuters. Η αγορά της Ευρώπης σημείωσε ανάπτυξη μόλις 1% την ίδια περίοδο. Οι πωλήσεις υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που θεωρούνται ως ένας πιο προσιτός συμβιβασμός μεταξύ του κινητήρα εσωτερικής καύσης και της αμιγούς ηλεκτροκίνησης, έχουν εν τω μεταξύ αυξηθεί.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν πρόσφατα μετριάσει τις προσδοκίες τους:

Η ιαπωνική Toyota Motor φέρεται να μείωσε τα σχέδιά της για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων για το 2026 κατά ένα τρίτο. Είναι η τελευταία αυτοκινητοβιομηχανία που αναθεώρησε τα σχέδια της για την ανάπτυξη των EV, λόγω της επιβράδυνσης της ζήτησης, αναφέρει το Reuters. Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο σχεδιάζει να κατασκευάσει 1 εκατομμύριο EV το 2026, ενώ ο αρχικός στόχος της για τις πωλήσεις που είχε ανακοινώσει προηγουμένως ήταν 1,5 εκατομμύριο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ανέφερε η επιχειρηματική Nikkei.

Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία Volvo αναθεώρησε στις 4 Σεπτεμβρίου τον αρχικό της στόχο που ήταν να γίνει μια μάρκα που θα διαθέτει μόνο αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2030 και δήλωσε ότι θα προσφέρει και υβριδικά μοντέλα(mild hybrid και plug in hybrid) έως το 2030.

Η VW, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης στον τομέα των πωλήσεων, μέχρι τώρα δεν έχει αλλάξει τους στόχους της για το 2030 σχετικά με τα ηλεκτρικά οχήματα ώστε να αποτελούν το 70% των πωλήσεων της στην Ευρώπη και το 50% στις ΗΠΑ και την Κίνα, παρά τις επανειλημμένες προειδοποιήσεις για επιβράδυνση της ζήτησης. Ωστόσο, ο επικεφαλής τεχνολογίας του ομίλου της είπε τον Αύγουστο ότι τα σχέδια κατασκευής του εργοστασίου μπαταριών της VW επανεξετάζονται και πως εξαρτώνται από τη ζήτηση των ηλεκτρικών οχημάτων.

Η Ford τον Αύγουστο μείωσε το μερίδιο των προγραμματισμένων ετήσιων δαπανών που αφορούν τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα σε περίπου 30% από 40%. Πρόκειται να δώσει μεγαλύτερη έμφαση στα υβριδικά και δήλωσε ότι αναθεωρεί τον προγραμματισμό της για ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV, λόγω της μείωσης της ζήτησης.

Η premium γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία premium Porsche τον Ιούλιο περιόρισε τις φιλοδοξίες της για την ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων. Ανακοίνωσε ότι θα μπορούσε να πετύχει τον αρχικό της στόχο για 80% πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών μέχρι το 2030, μόνο εάν η ζήτηση και οι εξελίξεις στον τομέα των EV το δικαιολογούσαν.

Στις αρχές του 2022, ο διευθύνων σύμβουλος της Renault Luca De Meo, ανακοίνωσε ένα πρόγραμμα το οποίο προέβλεπε ότι όλες οι πωλήσεις της μάρκας Renault θα αφορούν αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2030. Όμως δύο χρόνια αργότερα ο στόχος άλλαξε και ο CEO της μάρκας Fabrice Cambolive δήλωσε σε συνέντευξή του ότι «η Renault πλέον καταστρώνει μια διπλή στρατηγική που περιλαμβάνει ηλεκτρικά μοντέλα και αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης για τα επόμενα 10 χρόνια». Αναφέρεται ότι η στρατηγική της θα επεκταθεί και μετά το 2030.

Τον Ιούλιο, ο De Meo εξέφρασε επίσης αμφιβολίες σχετικά με το χρονοδιάγραμμα για την πλήρη μετατόπιση της ευρωπαϊκής παραγωγής της Renault στα ηλεκτροκίνητα.

Τον Ιούνιο, η General Motors μείωσε την πρόβλεψή της για την παραγωγή των EV για το 2024 και τον Ιούλιο αρνήθηκε να επαναλάβει την πρόβλεψή της για παραγωγή 1 εκατομμυρίου ηλεκτρικών οχημάτων στη Βόρεια Αμερική, μέχρι το τέλος του 2025, αναφέρει το Reuters.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελείας Mercedes-Benz δήλωσε τον Φεβρουάριο ότι οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων της, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών, θα αντιστοιχούσαν έως και στο 50% του συνόλου έως το 2030, πέντε χρόνια αργότερα από την πρόβλεψή της του 2021, όταν στόχευε να φτάσει στο ορόσημο του 50% έως το 2025, κυρίως με αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Επίσης, έχει επιβραδύνει τα σχέδια για την παραγωγή μπαταριών, καθώς η ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων δεν αυξήθηκε.

Η Bentley είχε ως στόχο μια σειρά ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το 2030, αλλά τον Μάρτιο ο τότε διευθύνων σύμβουλος Adrian Hallmark είπε ότι τα υβριδικά θα εξακολουθούν να πωλούνται μετά από το 2030.

Η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία Aston Martin καθυστέρησε τον Φεβρουάριο την κυκλοφορία του πρώτου της EV λόγω χαμηλής ζήτησης.

Διαβάστε επίσης

Οι νέες επενδύσεις σε πολυτελή ξενοδοχεία στην Αθήνα

NB44: Στο κλαμπ των πιο στιλάτων αντρών με 12.000 δολάρια

Έκθεση Ντράγκι: Την ανταγωνιστικότητα της ΕΕ πλήττουν οι υψηλές τιμές ενέργειας

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!