THEPOWERGAME
Τα προθεσμιακά συμβόλαια για το αργό πετρέλαιο έκλεισαν την Τρίτη στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Δεκέμβριο του 2021, καθώς το ξεπούλημα της αγοράς επιταχύνθηκε μετά τη μείωση των προβλέψεων του ΟΠΕΚ για τη ζήτηση για δεύτερη φορά μέσα σε δύο μήνες.
«Ένα διπλό χτύπημα από την Κίνα κατέστρεψε τη ζήτηση αργού πετρελαίου και ο ΟΠΕΚ έδωσε το χτύπημα νοκ-άουτ σήμερα», δήλωσε στους πελάτες του ο Μπομπ Γιόγκερ, εκτελεστικός διευθυντής ενεργειακών προθεσμιακών συμβολαίων στη Mizuho Securities.
«Είναι απίστευτο, η αγορά δέχεται χτύπημα, ενώ μια τροπική καταιγίδα/ τυφώνας αναστατώνει την πετρελαϊκή περιοχή του Κόλπου του Μεξικού στις ΗΠΑ», έγραψε ο Γιόγκερ.
Συγκεκριμένα, τα προθεσμιακά συμβόλαια Οκτωβρίου για το αργό αμερικανικό πετρέλαιο έκλεισαν στα 65,75 δολάρια ανά βαρέλι, με πτώση 2,96 δολάρια ή 4,3%. Μέχρι σήμερα, το αμερικανικό αργό πετρέλαιο έχει υποχωρήσει κατά 8,2%.
Τα συμβόλαια Νοεμβρίου για το Μπρεντ έκλεισαν στα 69,19 δολάρια ανά βαρέλι, με πτώση κατά 2,65 δολάρια ή 3,69%. Μέχρι σήμερα, ο παγκόσμιος δείκτης αναφοράς έχει υποχωρήσει κατά 10,2%.
Τα προθεσμιακά συμβόλαια γύρισαν πτωτικά αφού ανέκτησαν κάποιο χαμένο έδαφος τη Δευτέρα, καθώς η τροπική καταιγίδα Francine απειλεί την παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου, καθώς και τις δραστηριότητες διύλισης στην Ακτή του Κόλπου.
Ο ΟΠΕΚ αναμένει τώρα ότι η ζήτηση θα αυξηθεί κατά περίπου 2 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα το 2024, περίπου 80.000 βαρέλια την ημέρα πιο αργά από την προηγούμενη πρόβλεψή του. Η ομάδα των πετρελαιοπαραγωγών βλέπει αύξηση της ζήτησης κατά 1,7 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως το επόμενο έτος, περίπου 40.000 βαρέλια ημερησίως χαμηλότερα από την αρχική πρόβλεψη.
Ο ΟΠΕΚ είχε μειώσει τις προβλέψεις του για τη ζήτηση τον Αύγουστο λόγω της εξασθένησης της κατανάλωσης στην Κίνα, τον μεγαλύτερο εισαγωγέα αργού στον κόσμο.
Οι ανησυχίες σχετικά με την εξασθένηση της ζήτησης στην Κίνα, καθώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνονται κατακόρυφα, επικρατούν εδώ και μήνες πάνω από την αγορά πετρελαίου. Ο ΟΠΕΚ+ αναμένεται επίσης να αυξήσει την παραγωγή τον Δεκέμβριο, με τη Morgan Stanley και άλλους αναλυτές της αγοράς να προβλέπουν πλεόνασμα για το 2025.
Οι εισαγωγές αργού της Κίνας μειώθηκαν κατά περίπου 3% το 2024, σύμφωνα με τη Γιόγκερ. «Οι εισαγωγές αργού πετρελαίου της Κίνας έχουν μειωθεί σε ετήσια βάση μόνο τρεις φορές από το 2006, και μία από αυτές τις χρονιές ήταν το Covid 2020», είπε.
Διαβάστε επίσης
NBG: Στα 51,30 ευρώ η νέα τιμή στόχος για τη Metlen
NB44: Στο κλαμπ των πιο στιλάτων αντρών με 12.000 δολάρια
Έκθεση Ντράγκι: Την ανταγωνιστικότητα της ΕΕ πλήττουν οι υψηλές τιμές ενέργειας