Γ.Δ.
1419.13 -0,49%
ACAG
-0,68%
5.86
CENER
-0,73%
9.52
CNLCAP
+2,17%
7.05
DIMAND
+0,32%
9.51
NOVAL
+0,19%
2.65
OPTIMA
-0,31%
12.92
TITC
0,00%
32.25
ΑΑΑΚ
0,00%
4.78
ΑΒΑΞ
-0,44%
1.354
ΑΒΕ
-0,21%
0.469
ΑΔΜΗΕ
-0,23%
2.145
ΑΚΡΙΤ
-1,73%
0.85
ΑΛΜΥ
-1,39%
2.83
ΑΛΦΑ
-0,33%
1.515
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.48
ΑΡΑΙΓ
-1,62%
10.92
ΑΣΚΟ
-0,71%
2.78
ΑΣΤΑΚ
+1,17%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.356
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,61%
9.76
ΑΤΤΙΚΑ
-0,85%
2.32
ΒΙΟ
-1,06%
5.58
ΒΙΟΚΑ
-1,51%
1.96
ΒΙΟΣΚ
-0,83%
1.785
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.3
ΓΕΒΚΑ
-1,59%
1.55
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,58%
17.1
ΔΑΑ
+0,49%
7.776
ΔΑΙΟΣ
-3,66%
3.16
ΔΕΗ
-0,17%
11.48
ΔΟΜΙΚ
-3,05%
3.34
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,52%
0.309
ΕΒΡΟΦ
-1,25%
1.58
ΕΕΕ
-0,82%
33.82
ΕΚΤΕΡ
+0,63%
1.932
ΕΛΒΕ
-1,77%
5.55
ΕΛΙΝ
-0,97%
2.04
ΕΛΛ
0,00%
13.6
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,41%
1.956
ΕΛΠΕ
-0,28%
7.01
ΕΛΣΤΡ
+0,96%
2.11
ΕΛΤΟΝ
+0,60%
1.668
ΕΛΧΑ
-0,88%
1.8
ΕΠΙΛΚ
-5,04%
0.113
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,93%
1.27
ΕΤΕ
-0,61%
7.508
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.27
ΕΥΔΑΠ
-0,89%
5.6
ΕΥΡΩΒ
-1,11%
1.958
ΕΧΑΕ
-0,66%
4.51
ΙΑΤΡ
+1,63%
1.555
ΙΚΤΙΝ
+0,27%
0.375
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.645
ΙΝΚΑΤ
-1,40%
4.94
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.92
ΙΝΛΟΤ
-1,04%
1.14
ΙΝΤΕΚ
+0,34%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.34
ΙΝΤΕΤ
-3,23%
1.2
ΙΝΤΚΑ
-1,12%
3.1
ΚΑΡΕΛ
-1,80%
328
ΚΕΚΡ
-0,35%
1.42
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
-0,64%
1.55
ΚΟΡΔΕ
-4,05%
0.45
ΚΟΥΑΛ
+1,06%
1.144
ΚΟΥΕΣ
+0,19%
5.17
ΚΡΙ
0,00%
12.35
ΚΤΗΛΑ
-5,00%
1.71
ΚΥΡΙΟ
+1,83%
1.115
ΛΑΒΙ
-1,84%
0.8
ΛΑΜΔΑ
-1,70%
6.95
ΛΑΜΨΑ
-1,61%
36.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
+0,70%
0.288
ΛΕΒΠ
0,00%
0.266
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.38
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.5
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.71
ΜΕΒΑ
-2,05%
3.82
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.49
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,20%
3.305
ΜΙΝ
-4,31%
0.555
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,28%
21.58
ΜΟΝΤΑ
+1,01%
4.02
ΜΟΤΟ
-0,74%
2.67
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.62
ΜΠΕΛΑ
0,00%
23.88
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.57
ΜΠΡΙΚ
+1,02%
1.99
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
+0,42%
33.64
ΝΑΚΑΣ
-2,11%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,22%
0.924
ΞΥΛΚ
-1,00%
0.297
ΞΥΛΠ
0,00%
0.39
ΟΛΘ
0,00%
20.6
ΟΛΠ
+0,56%
26.85
ΟΛΥΜΠ
-2,02%
2.43
ΟΠΑΠ
-0,06%
15.84
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,83%
0.838
ΟΤΕ
+0,54%
14.82
ΟΤΟΕΛ
-0,54%
11.14
ΠΑΙΡ
+0,61%
0.99
ΠΑΠ
0,00%
2.35
ΠΕΙΡ
-1,15%
3.853
ΠΕΡΦ
-0,15%
6.68
ΠΕΤΡΟ
-0,74%
8.04
ΠΛΑΘ
-0,39%
3.875
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
0,00%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
-0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
-8,39%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,78%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
-1,37%
1.795
ΣΑΡ
0,00%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,56%
0.358
ΣΙΔΜΑ
-3,55%
1.63
ΣΠΕΙΣ
-1,85%
6.38
ΣΠΙ
-0,31%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.132
ΤΕΝΕΡΓ
+0,26%
19.29
ΤΖΚΑ
-1,06%
1.4
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.11
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-2,21%
1.596
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.9
ΦΡΙΓΟ
-0,94%
0.21
ΦΡΛΚ
-1,02%
3.88
ΧΑΙΔΕ
-4,69%
0.61

Αττική Οδός: Την Πέμπτη πέφτουν οι υπογραφές για τη νέα σύμβαση παραχώρησης

Το πρωί της Πέμπτης στις 11.00 έχει προγραμματιστεί η υπογραφή της νέας σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού από το ΤΑΙΠΕΔ και τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Χθες δημοσιοποιήθηκε στο ΦΕΚ η Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου (ΠΥΣ), με την οποία οι συναρμόδιοι υπουργοί Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, και Υποδομών & Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, εξουσιοδοτούνται για την υπογραφή της σχετικής σύμβασης.

Από την πλευρά του αναδόχου τη σύμβαση θα υπογράψει το Εκτελεστικό Μέλος του ΔΣ της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Εμμανουήλ Μουστάκας και από την πλευρά της αναθέτουσας αρχής ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρης Πολίτης. Στην υπογραφή της σύμβασης έχει προσκληθεί και ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, αλλά μέχρι χθες δεν είχε επιβεβαιωθεί η συμμετοχή του.

Η νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού είναι η μεγαλύτερη που έχει υπογράψει το ΤΑΙΠΕΔ στην υπερδωδεκαετή ιστορία του. Σημειώνεται ότι αρχικά (Σεπτέμβριος 2021) είχε εκτιμηθεί από τον επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρη Πολίτη, ότι το ύψος της σύμβασης της Αττικής Οδού θα ξεπερνούσε τα 2 δισ. ευρώ. Το ποσό αυτό θα ήταν το υψηλότερο που έχει εισπράξει από μια σύμβαση το ΤΑΙΠΕΔ. Τελικά το καλοκαίρι του 2023, στον διαγωνισμό που προκήρυξε, υποβλήθηκαν δύο προσφορές πάνω από τα 3 δισ. ευρώ. Η μεγαλύτερη εξ αυτών, ύψους 3,27 δισ. ευρώ, ήταν της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Αμέσως μετά την υπογραφή της σύμβασης ξεκινά η αντίστροφη μέτρηση για την ολοκλήρωση της συναλλαγής. Βάσει των συμβατικών κειμένων οι δύο πλευρές έχουν περιθώριο πέντε μηνών για να ολοκληρώσουν τη συναλλαγή, ήτοι μέχρι 12 Φεβρουαρίου 2025. Ωστόσο, κυβέρνηση, ΤΑΙΠΕΔ και νέος παραχωρησιούχος θα καταβάλουν προσπάθεια η συναλλαγή να ολοκληρωθεί πριν από το τέλος του έτους.

Ωστόσο, πριν από την παράδοση του άξονα στον νέο παραχωρησιούχο, η Αττική Οδός θα περάσει στον ενδιάμεσο παραχωρησιούχο. Συγκεκριμένα, τα μεσάνυχτα του Σαββάτου 5 Οκτωβρίου ο υφιστάμενος παραχωρησιούχος (Αττική Οδός ΑΕ) θα παραδώσει το δικαίωμα εκμετάλλευσης του οδικού άξονα στον ενδιάμεσο παραχωρησιούχο της Αττικής Οδού, που θα είναι -κατά πάσα πιθανότητα- το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών.

Το σενάριο της ενδιάμεσης παραχώρησης του άξονα στο ΤΑΙΠΕΔ που εξετάστηκε απορρίφθηκε, καθώς είχε τεράστια γραφειοκρατία, όπως αλλαγές καταστατικού ΤΑΙΠΕΔ, κύρωση της ενδιάμεσης συμφωνίας στη Βουλή κ.λπ. Έτσι, κρίθηκε προτιμότερο ως ενδιάμεσος παραχωρησιούχος του οδικού άξονα να οριστεί το υπουργείο Υποδομών, ο οποίος θα κληθεί άμεσα να επιλέξει τον λειτουργό (operator) του άξονα.

Αυτός δεν μπορεί να είναι άλλος, είτε από τις Αττικές Διαδρομές, που είναι ο υφιστάμενος operator, είτε κάποιος άλλος operator μεγάλου αυτοκινητοδρόμου της χώρας μας (π.χ. Νέα Οδός, Ιονία Οδός κ.λπ.).

Διαβάστε επίσης

NBG: Στα 51,30 ευρώ η νέα τιμή στόχος για τη Metlen

NB44: Στο κλαμπ των πιο στιλάτων αντρών με 12.000 δολάρια

Έκθεση Ντράγκι: Την ανταγωνιστικότητα της ΕΕ πλήττουν οι υψηλές τιμές ενέργειας

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!