THEPOWERGAME
Μετά από μήνες διαρροών, η Sony ανακοίνωσε ότι θα λανσάρει πολύ σύντομα το 5 Playstation Pro (PS5 Pro). Ο Mark Cerny, ο επικεφαλής αρχιτέκτονας της κονσόλας PS5, αναφέρει ότι το PS5 Pro βελτιώνει την αρχική κονσόλα με τρεις βασικούς τρόπους: μεγαλύτερη GPU, προηγμένη ανίχνευση ακτίνων και προσαρμοσμένη αναβάθμιση με βάση την τεχνητή νοημοσύνη.
Το PS5 Pro θα κυκλοφορήσει στις 7 Νοεμβρίου, με τιμή περίπου 800 ευρώ. Έχει τρεις λωρίδες στο πλάι και δεν συνοδεύεται από μονάδα δίσκου. Θα μπορείτε να αγοράσετε ξεχωριστά μια μονάδα δίσκου 4K Blu-ray και προαιρετικά καλύμματα της κονσόλας.
«Είναι η πιο ισχυρή κονσόλα που έχουμε κατασκευάσει ποτέ», ανέφερε ο Cerny. Οι αναβαθμίσεις του υλικού στο εσωτερικό της θα έχουν ως αποτέλεσμα 45% ταχύτερη απόδοση, σύμφωνα με τον Cerny, και θα πρέπει να βελτιώσουν τη λεπτομέρεια ορισμένων παιχνιδιών και τους ρυθμούς καρέ. Ένας από τους βασικούς λόγους για το PS5 Pro είναι να επιτραπεί στους παίκτες του PS5 Pro να μην χρειάζεται να επιλέγουν λειτουργίες απόδοσης αντί για λειτουργίες πιστότητας. «Οι παίκτες επιλέγουν την απόδοση περίπου στα τρία τέταρτα του χρόνου», λέει ο Cerny.
Η Sony έχει αναβαθμίσει την GPU στο εσωτερικό του PS5 Pro με 67% περισσότερες υπολογιστικές μονάδες σε σχέση με την τρέχουσα κονσόλα PS5, ενώ διαθέτει και 28% ταχύτερη μνήμη. Όλα αυτά συνθέτουν την κατά 45% ταχύτερη απόδοση των παιχνιδιών και τη δυνατότητα βελτίωσης των ρυθμών καρέ σε τίτλους χωρίς να χρειάζεται να χάσετε την οπτική πιστότητα.
Αυτή η πρόσθετη ισχύς θα πρέπει επίσης να βελτιώσει τα παιχνίδια με ray-traced, με τη Sony να προτείνει ότι οι προγραμματιστές θα μπορούν να επιτρέπουν «τις ακτίνες να ρίχνουν με διπλάσιες, και μερικές φορές τριπλάσιες, ταχύτητες σε σχέση με την τρέχουσα κονσόλα PS5».
Το PS5 Pro περιλαμβάνει επίσης τη νέα λειτουργία PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) της Sony με τεχνητή νοημοσύνη, η οποία είναι ουσιαστικά μια τεχνική upscaling παρόμοια με το DLSS της Nvidia ή το FSR της AMD για τη βελτίωση των ρυθμών καρέ και της ποιότητας εικόνας για τα παιχνίδια PlayStation. Αυτή η προσαρμοσμένη αναβάθμιση PSSR έχει σχεδιαστεί για να αντικαταστήσει την υπάρχουσα εφαρμογή χρονικού anti-aliasing ή upsampling ενός παιχνιδιού.
Playstation 5 Pro: Πώς θα διαφέρουν οπτικά τα παιχνίδια
Ο Cerny έδειξε εν συντομία μερικά παιχνίδια που εκτελούνται στο PS5 Pro, συμπεριλαμβανομένου του The Last of Us Part II με περισσότερες λεπτομέρειες, ενώ εξακολουθεί να στοχεύει στα 60fps αντί για τη λειτουργία πιστότητας 30fps στο PS5. Ο στόχος της Sony για γραφικά που μοιάζουν με πιστότητα σε ρυθμούς καρέ απόδοσης θα είναι διαθέσιμος σε παιχνίδια όπως το Spider-Man 2 και το Ratchet & Clank: Rift Apart.
Η Sony περιλαμβάνει επίσης την επιλογή «Game Boost» του PS5 Pro, η οποία θα ισχύει για περισσότερα από 8.500 παιχνίδια PS4 συμβατά για το PS5 Pro. «Αυτή η λειτουργία μπορεί να σταθεροποιήσει ή να βελτιώσει την απόδοση των υποστηριζόμενων παιχνιδιών PS4 και PS5», λέει ο Hideaki Nishino, CEO του Platform Business Group της Sony Interactive Entertainment. «Η βελτιωμένη ποιότητα εικόνας για παιχνίδια PS4 είναι επίσης διαθέσιμη για τη βελτίωση της ανάλυσης σε επιλεγμένα παιχνίδια PS4».
Το PS5 Pro θα υποστηρίζει επίσης συνδεσιμότητα Wi-Fi 7, VRR και αναλύσεις 8K. Τα πρώτα παιχνίδια PS5 Pro Enhanced θα περιλαμβάνουν τα Alan Wake 2, Assassin’s Creed: Shadows, Demon’s Souls, Dragon’s Dogma 2, Final Fantasy 7 Rebirth, Gran Turismo 7, Hogwarts Legacy, Horizon Forbidden West, Marvel’s Spider-Man 2, Ratchet & Clank: Rift Apart, The Crew Motorfest, The First Descendant και The Last of Us Part II Remastered.
Οι προπαραγγελίες για το PS5 Pro θα ξεκινήσουν στις 26 Σεπτεμβρίου, πριν την κυκλοφορία του στα καταστήματα λιανικής στις 7 Νοεμβρίου.
Διαβάστε επίσης
NBG: Στα 51,30 ευρώ η νέα τιμή στόχος για τη Metlen
NB44: Στο κλαμπ των πιο στιλάτων αντρών με 12.000 δολάρια
Έκθεση Ντράγκι: Την ανταγωνιστικότητα της ΕΕ πλήττουν οι υψηλές τιμές ενέργειας