Γ.Δ.
1413.54 -0,88%
ACAG
-1,86%
5.79
CENER
-1,98%
9.4
CNLCAP
+2,17%
7.05
DIMAND
+0,32%
9.51
NOVAL
-1,70%
2.6
OPTIMA
-0,31%
12.92
TITC
-0,78%
32
ΑΑΑΚ
0,00%
4.78
ΑΒΑΞ
-1,62%
1.338
ΑΒΕ
-0,64%
0.467
ΑΔΜΗΕ
-0,23%
2.145
ΑΚΡΙΤ
-8,67%
0.79
ΑΛΜΥ
-0,35%
2.86
ΑΛΦΑ
-1,28%
1.5005
ΑΝΔΡΟ
-0,92%
6.44
ΑΡΑΙΓ
-0,72%
11.02
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.81
ΑΣΤΑΚ
+1,17%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.356
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-4,07%
9.42
ΑΤΤΙΚΑ
-0,43%
2.33
ΒΙΟ
-1,60%
5.55
ΒΙΟΚΑ
-2,76%
1.935
ΒΙΟΣΚ
-0,56%
1.79
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-3,48%
2.22
ΓΕΒΚΑ
-3,81%
1.515
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,93%
17.04
ΔΑΑ
-0,36%
7.71
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
-0,43%
11.45
ΔΟΜΙΚ
-2,76%
3.35
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,79%
0.305
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.6
ΕΕΕ
-1,82%
33.48
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.92
ΕΛΒΕ
-3,54%
5.45
ΕΛΙΝ
-0,49%
2.05
ΕΛΛ
+0,37%
13.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,52%
1.934
ΕΛΠΕ
-0,43%
7
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.09
ΕΛΤΟΝ
+0,72%
1.67
ΕΛΧΑ
-1,65%
1.786
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.119
ΕΠΣΙΛ
+0,17%
12.02
ΕΣΥΜΒ
-1,93%
1.27
ΕΤΕ
-1,03%
7.476
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.27
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.63
ΕΥΡΩΒ
-1,01%
1.96
ΕΧΑΕ
-1,32%
4.48
ΙΑΤΡ
0,00%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-1,07%
0.37
ΙΛΥΔΑ
-0,30%
1.64
ΙΝΚΑΤ
-0,80%
4.97
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.92
ΙΝΛΟΤ
-0,87%
1.142
ΙΝΤΕΚ
+1,03%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,85%
2.32
ΙΝΤΕΤ
-0,81%
1.23
ΙΝΤΚΑ
-2,71%
3.05
ΚΑΡΕΛ
-1,20%
330
ΚΕΚΡ
-1,75%
1.4
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
-0,64%
1.55
ΚΟΡΔΕ
-1,92%
0.46
ΚΟΥΑΛ
-0,35%
1.128
ΚΟΥΕΣ
-0,19%
5.15
ΚΡΙ
-1,21%
12.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+1,83%
1.115
ΛΑΒΙ
-2,70%
0.793
ΛΑΜΔΑ
-2,12%
6.92
ΛΑΜΨΑ
-1,08%
36.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
+0,70%
0.288
ΛΕΒΠ
0,00%
0.266
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.38
ΛΟΥΛΗ
-0,40%
2.49
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.71
ΜΕΒΑ
-1,03%
3.86
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.49
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-0,30%
3.335
ΜΙΝ
-4,31%
0.555
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,83%
21.46
ΜΟΝΤΑ
-1,76%
3.91
ΜΟΤΟ
-1,49%
2.65
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.62
ΜΠΕΛΑ
-0,50%
23.76
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.57
ΜΠΡΙΚ
+1,27%
1.995
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
-0,36%
33.38
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.84
ΝΑΥΠ
+0,22%
0.924
ΞΥΛΚ
-1,33%
0.296
ΞΥΛΠ
0,00%
0.39
ΟΛΘ
0,00%
20.6
ΟΛΠ
-0,37%
26.6
ΟΛΥΜΠ
-0,81%
2.46
ΟΠΑΠ
-1,64%
15.59
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,54%
0.832
ΟΤΕ
+0,47%
14.81
ΟΤΟΕΛ
-0,71%
11.12
ΠΑΙΡ
-3,46%
0.95
ΠΑΠ
-0,43%
2.34
ΠΕΙΡ
-0,77%
3.868
ΠΕΡΦ
-0,30%
6.67
ΠΕΤΡΟ
-1,48%
7.98
ΠΛΑΘ
+0,26%
3.9
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
0,00%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
-0,68%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
+0,20%
5.11
ΡΕΒΟΙΛ
-1,37%
1.795
ΣΑΡ
-0,37%
10.92
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,39%
0.355
ΣΙΔΜΑ
-1,48%
1.665
ΣΠΕΙΣ
-2,15%
6.36
ΣΠΙ
-1,84%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.132
ΤΕΝΕΡΓ
+0,21%
19.28
ΤΖΚΑ
-1,06%
1.4
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.11
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,74%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.9
ΦΡΙΓΟ
-0,94%
0.21
ΦΡΛΚ
-2,68%
3.815
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Μετρό: Το χρονοδιάγραμμα για δωρεάν WiFi σε όλο το δίκτυο

Έπειτα από δεκαετή -και πλέον- αναμονή στο… ακουστικό τους, οι πολίτες που μετακινούνται με το Μετρό αποκτούν δωρεάν πρόσβαση σε WiFi στους σταθμούς και τις αποβάθρες του υπόγειου δικτύου. Την ίδια στιγμή, στις ράγες μπαίνει το έργο για πρόσβαση των επιβατών στο Διαδίκτυο και εντός των συρμών, ενώ στον σχεδιασμό του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του υπουργού, Δημήτρη Παπαστεργίου, περιλαμβάνεται μια συνολική λύση, που θα φέρει το Internet και στους χρήστες των λεωφορείων.

Σε ό,τι αφορά το WiFi, ήδη οι σταθμοί σε Ακρόπολη και Σύνταγμα παρέχουν στους επιβάτες δωρεάν σύνδεση, ενώ σταδιακά θα ολοκληρώνονται και θα παραδίδονται προς χρήση και οι υπόλοιποι σταθμοί. Πρόθεση είναι το WiFi στους σταθμούς του Μετρό να τρέξει τάχιστα, ώστε να μπουν άμεσα στην εποχή του Internet και οι υπόλοιποι σταθμοί.

Μάλιστα, το επόμενο διάστημα ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης αναμένεται να κάνει ανακοινώσεις για την επίσημη έναρξη της λειτουργίας του συστήματος στους κεντρικούς σταθμούς, που συγκεντρώνουν και τον μεγαλύτερο όγκο επισκεπτών καθημερινά, και για σφιχτά χρονοδιαγράμματα στην ολοκλήρωση του έργου σε όλο το δίκτυο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης βρίσκεται σε επαφές και για το δεύτερο έργο, που αφορά την πρόσβαση στο Διαδίκτυο και μέσα στους συρμούς. Προς αυτήν την κατεύθυνση, εντός του Σεπτεμβρίου θα πρέπει να αναμένεται συνάντηση με τους παρόχους, ώστε να προχωρήσει η ολοκλήρωση του έργου για εγκατάσταση κεραιών κινητής τηλεφωνίας στις σήραγγες του Μετρό. Υπενθυμίζεται ότι πρόσβαση στο Διαδίκτυο έχουν ήδη οι επιβάτες της γραμμής από Ελληνικό μέχρι Άγιο Δημήτριο, καθώς το έργο συνδεσιμότητας είχε συμπεριληφθεί εξ αρχής στην κατασκευή της γραμμής.

Online και στα λεωφορεία

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου προκρίνει μια συνολική λύση, η οποία περιλαμβάνει και τα λεωφορεία (σ.σ.: στο παρελθόν τα λεωφορεία είχαν μπει πιλοτικά στην εποχή του Internet πριν από χρόνια, χωρίς, ωστόσο, να έχει συνέχεια αυτή η online… εποχή).

Στόχος του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι να υπάρξει μια συνολική λύση συνδεσιμότητας, ώστε οι αστικές συγκοινωνίες να μπουν στην εποχή του Internet, κάτι που ήδη ισχύει σήμερα στις περισσότερες ευρωπαϊκές μητροπόλεις.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η κάλυψη των λεωφορείων της Αθήνας με ασύρματο Ίντερνετ έχει προχωρήσει, καθώς το πρόγραμμα έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, αλλά θα πρέπει να σταθεροποιηθεί ο στόλος, ο οποίος τώρα βρίσκεται σε φάση ανανέωσης, ώστε να είναι σαφές σε ποια οχήματα θα εγκατασταθεί ο απαραίτητος εξοπλισμός.

Από σαράντα κύματα

Τόσο το έργο του WiFi στους σταθμούς και τις αποβάθρες όσο και αυτό για σύνδεση εν κινήσει έχουν περάσει από σαράντα κύματα και καρκινοβατούν για χρόνια, στερώντας από το Μετρό της Αθήνας μια πολύτιμη δυνατότητα. Σήμερα τα δύο έργα φαίνεται ότι αρχίζουν να τροχιοδρομούν προς την υλοποίηση, καθώς τα προβλήματα που είχαν προκαλέσει τις μεγάλες καθυστερήσεις δείχνουν -σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Παπαστεργίου στο περιθώριο πρόσφατης εκδήλωσης- να ξεπερνιούνται.

Για το Internet εντός των συρμών ο κ. Παπαστεργίου σχολίασε ότι υπάρχουν συζητήσεις με τη ΣΤΑΣΥ, ώστε να υπάρξει ένα χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής του. «Οι εργαζόμενοι δούλευαν όλο το καλοκαίρι εντατικά για να προχωρήσει το έργο. Κατασκευάζεται πλέον και ένα δεύτερο βαγόνι για τις εργασίες μέσα στο επόμενο διάστημα και θα ενισχύσει τις προσπάθειες των εργασιών. Ωστόσο, είναι λίγες οι ώρες που μπορούν να δουλεύουν, μόλις δύο με τρεις ώρες κάθε βράδυ», ανέφερε ο ίδιος.

Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχει κατά καιρούς αναφερθεί στα δύο εκκρεμή έργα, εξηγώντας ότι το πρώτο και μείζον θέμα ήταν ότι το Μετρό και οι χώροι του Μετρό ανήκουν στη ΣΤΑΣΥ, η οποία είχε συμφωνήσει και είχε υπογράψει σύμβαση με τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, για να στήσουν και στους σταθμούς, αλλά και στους συρμούς Internet.

To δεύτερο και εξόχως δύσκολο τεχνικά θέμα συνδέεται με το γεγονός ότι οι εταιρείες μπορούν να δουλεύουν μόνο δύο ώρες ημερησίως, τα ξημερώματα, γιατί σε όλο το υπόλοιπο διάστημα και για λόγους ασφάλειας δεν επιτρέπεται.

Θυμίζουμε ότι προ δεκαετίας, τον Ιούνιο του 2014, είχε γίνει η πρώτη εγκατάσταση εξοπλισμού WiFi σε 7 σταθμούς του Μετρό (Σύνταγμα, Πανεπιστήμιο, Ακρόπολη, Ομόνοια, Πειραιάς, Νερατζιώτισσα και Δουκίσσης Πλακεντίας). Το φιλόδοξο σχέδιο έμεινε μετέωρο λόγω οικονομικής κρίσης και έπαψε να λειτουργεί.

Την ίδια χρονιά είχε τοποθετηθεί πιλοτικά εξοπλισμός σε 15 λεωφορεία, ωστόσο ο σχετικός διαγωνισμός για την τοποθέτηση εξοπλισμού δεν προχώρησε.

Διαβάστε επίσης

ΑΕΠ: Ανάπτυξη 2,3% στο β’ τρίμηνο

Honey Deuce: Το κοκτέιλ των 10 εκατ. που πουλάει σαν τρελό

Πώς οι Μολάοι θέτουν στο επίκεντρο τη μεταλλευτική βιομηχανία της Ελλάδας

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!