THEPOWERGAME
Η αντιμονοπωλιακή ρυθμιστική αρχή της Βρετανίας δήλωσε σήμερα πως διαπίστωσε ότι προσωρινά η Google καταχράστηκε την ηγετική θέση της στην ψηφιακή διαφήμιση για να περιορίσει τον ανταγωνισμό. Πιο συγκεκριμένα, η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών (CMA) σημειώνει ότι η Google χρησιμοποιεί πρακτικές για να μειώσει τον ανταγωνισμό στην τεχνολογία ανοικτής προβολής διαφημίσεων μέσω της προτίμησης του δικού της ανταλλακτηρίου διαφημίσεων, το οποίο θα μπορούσε να βλάψει χιλιάδες Βρετανούς εκδότες και διαφημιζόμενους.
«Διαπιστώσαμε προσωρινά ότι η Google χρησιμοποιεί την ισχύ της στην αγορά για να παρεμποδίσει τον ανταγωνισμό όσον αφορά τις διαφημίσεις που βλέπουν οι χρήστες στους ιστότοπους», δήλωσε η Juliette Enser, προσωρινή εκτελεστική διευθύντρια επιβολής της CMA. «Πολλές επιχειρήσεις είναι σε θέση να διατηρούν το ψηφιακό τους περιεχόμενο δωρεάν ή φθηνότερα, χρησιμοποιώντας διαδικτυακές διαφημίσεις για τη δημιουργία εσόδων. Οι διαφημίσεις σε αυτούς τους ιστότοπους και τις εφαρμογές φτάνουν σε εκατομμύρια ανθρώπους σε όλη τη Βρετανία – βοηθώντας την αγορά και την πώληση αγαθών και υπηρεσιών».
Από την πλευρά της η Google δήλωσε ότι διαφωνεί με την άποψη της CMA και θα απαντήσει αναλόγως. «Τα εργαλεία της διαφημιστικής μας τεχνολογίας βοηθούν τους ιστότοπους και τις εφαρμογές να χρηματοδοτήσουν το περιεχόμενό τους και επιτρέπουν στις επιχειρήσεις όλων των μεγεθών να προσεγγίσουν αποτελεσματικά νέους πελάτες», δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Google για τις παγκόσμιες διαφημίσεις Dan Taylor. «Η Google παραμένει προσηλωμένη στη δημιουργία αξίας για τους εκδότες και τους διαφημιζόμενους συνεργάτες μας σε αυτόν τον άκρως ανταγωνιστικό τομέα. Ο πυρήνας αυτής της υπόθεσης στηρίζεται σε εσφαλμένες ερμηνείες του τομέα της τεχνολογίας διαφημίσεων», σημειώνει το στέλεχος του τεχνολογικού κολοσσού.
Το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ και η Κομισιόν ερευνούν επίσης τις δραστηριότητες της Google στον τομέα της τεχνολογίας διαφημίσεων. Τον Ιούνιο του 2023, οι ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ δήλωσαν ότι η Google ενδέχεται να χρειαστεί να πουλήσει μέρος της επιχείρησης adtech για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες της. Η Google δήλωσε τον Δεκέμβριο ότι ένα τέτοιο βήμα θα ήταν «δυσανάλογο». Η CMA δήλωσε ότι διαπίστωσε προσωρινά ότι τουλάχιστον από το 2015 η Google έκανε κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της τόσο στην αγορά όσο και στην πώληση της αλυσίδας εφοδιασμού διαφημίσεων για να ευνοήσει το δικό της ανταλλακτήριο διαφημίσεων AdX.
Η ρυθμιστική αρχή μπορεί να επιβάλει πρόστιμο έως και 10% του παγκόσμιου τζίρου μιας εταιρείας, με το ποσό να εξαρτάται από τη σοβαρότητα της παράβασης. Μπορεί επίσης να εκδώσει νομικά δεσμευτικές οδηγίες για τον τερματισμό της παράβασης. Οι παραστάσεις της Google θα εξεταστούν τώρα, δήλωσε η CMA, προτού καταλήξει σε απόφαση σχετικά με τα μέτρα που θα λάβει ενάντια στην Google.
Διαβάστε επίσης
Τζορτζ Τσούνης: Τα Δυτικά Βαλκάνια πρέπει να μπουν στην ΕΕ
Airbnb: Τι προτείνουν οι ξενοδόχοι, τι θα ανακοινώσει ο πρωθυπουργός
Πώς οι Μολάοι θέτουν στο επίκεντρο τη μεταλλευτική βιομηχανία της Ελλάδας