Γ.Δ.
1432 -0,97%
ACAG
-1,19%
5.82
CENER
-0,62%
9.56
CNLCAP
-0,71%
7
DIMAND
-0,10%
9.68
NOVAL
-0,56%
2.68
OPTIMA
-0,31%
12.96
TITC
-1,09%
31.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.78
ΑΒΑΞ
-1,14%
1.384
ΑΒΕ
0,00%
0.463
ΑΔΜΗΕ
-0,45%
2.2
ΑΚΡΙΤ
-7,41%
0.75
ΑΛΜΥ
0,00%
2.91
ΑΛΦΑ
-1,52%
1.555
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.56
ΑΡΑΙΓ
-1,06%
11.18
ΑΣΚΟ
-1,06%
2.81
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.66
ΑΤΤ
+3,87%
10.2
ΑΤΤΙΚΑ
-0,82%
2.42
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,38%
5.72
ΒΙΟΚΑ
-1,02%
1.94
ΒΙΟΣΚ
-1,47%
1.68
ΒΙΟΤ
0,00%
0.238
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-2,21%
1.55
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,25%
17.38
ΔΑΑ
-0,35%
7.87
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
-2,05%
11.46
ΔΟΜΙΚ
-1,16%
3.4
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,90%
0.31
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.58
ΕΕΕ
-0,36%
33.24
ΕΚΤΕΡ
-1,43%
1.93
ΕΛΒΕ
0,00%
5.7
ΕΛΙΝ
0,00%
2.12
ΕΛΛ
-0,37%
13.55
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,40%
2.03
ΕΛΠΕ
-1,32%
7.115
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.13
ΕΛΤΟΝ
-1,16%
1.698
ΕΛΧΑ
-1,61%
1.83
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,16%
1.28
ΕΤΕ
-2,05%
7.73
ΕΥΑΠΣ
-0,61%
3.24
ΕΥΔΑΠ
-0,53%
5.63
ΕΥΡΩΒ
-2,05%
2.008
ΕΧΑΕ
-1,60%
4.61
ΙΑΤΡ
+0,96%
1.58
ΙΚΤΙΝ
-0,13%
0.383
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.635
ΙΝΚΑΤ
-1,39%
4.96
ΙΝΛΙΦ
-0,41%
4.91
ΙΝΛΟΤ
-1,69%
1.16
ΙΝΤΕΚ
-0,69%
5.79
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,83%
2.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΚΑ
-1,40%
3.18
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
-3,68%
1.44
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
-1,29%
1.525
ΚΟΡΔΕ
-1,32%
0.45
ΚΟΥΑΛ
-0,68%
1.162
ΚΟΥΕΣ
-0,57%
5.27
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,40%
12.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.83
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.115
ΛΑΒΙ
-1,89%
0.83
ΛΑΜΔΑ
-1,24%
7.14
ΛΑΜΨΑ
-1,06%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-2,22%
0.88
ΛΕΒΚ
0,00%
0.276
ΛΕΒΠ
0,00%
0.256
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.44
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.54
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.722
ΜΕΒΑ
-1,55%
3.8
ΜΕΝΤΙ
+0,82%
2.46
ΜΕΡΚΟ
0,00%
43.2
ΜΙΓ
-0,29%
3.49
ΜΙΝ
0,00%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,36%
22.02
ΜΟΝΤΑ
-7,87%
3.63
ΜΟΤΟ
-1,14%
2.6
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.62
ΜΠΕΛΑ
-1,21%
22.86
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.57
ΜΠΡΙΚ
-1,51%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.65
ΜΥΤΙΛ
-1,80%
33.88
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.88
ΝΑΥΠ
-0,86%
0.918
ΞΥΛΚ
0,00%
0.281
ΞΥΛΠ
+7,22%
0.386
ΟΛΘ
-0,48%
20.6
ΟΛΠ
-1,09%
27.3
ΟΛΥΜΠ
-0,82%
2.43
ΟΠΑΠ
-0,56%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,36%
0.846
ΟΤΕ
+0,40%
14.96
ΟΤΟΕΛ
-2,61%
11.18
ΠΑΙΡ
+6,12%
1.04
ΠΑΠ
-0,42%
2.35
ΠΕΙΡ
-1,61%
3.919
ΠΕΡΦ
-0,60%
6.63
ΠΕΤΡΟ
-0,49%
8.14
ΠΛΑΘ
-1,02%
3.9
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.3
ΠΡΔ
0,00%
0.216
ΠΡΕΜΙΑ
-0,68%
1.176
ΠΡΟΝΤΕΑ
-9,09%
6.5
ΠΡΟΦ
+2,59%
4.95
ΡΕΒΟΙΛ
-1,34%
1.845
ΣΑΡ
-0,93%
10.6
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,38%
0.358
ΣΙΔΜΑ
-1,79%
1.65
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.5
ΣΠΙ
0,00%
0.62
ΣΠΥΡ
0,00%
0.132
ΤΕΝΕΡΓ
-0,16%
19.21
ΤΖΚΑ
0,00%
1.365
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,89%
1.11
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.638
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.6
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.214
ΦΡΛΚ
-0,63%
3.955
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Πριμ παραγωγικότητας έως 1.200 ευρώ σε Δημόσιο, ΟΤΑ και ένστολους

Στη θέσπιση μόνιμου πριμ παραγωγικότητας για τους δημοσίους υπαλλήλους, τους υπαλλήλους των ΟΤΑ και το ένστολο προσωπικό που θα κυμαίνεται μεταξύ 1.000 και 1.200 ευρώ ανά έτος, μέσω ενιαίων κριτηρίων απόδοσης προχώρησε η κυβέρνηση, καταθέτοντας σε δημόσια διαβούλευση σχετικό νομοσχέδιο. Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται διατάξεις συντόμευσης των προσλήψεων μέσω ΑΣΕΠ.

Από 1/1/2025 και κάθε χρόνο οι εργαζόμενοι θα μοιράζονται σε πριμ παραγωγικότητας 40.000.000 ευρώ. Αυτό είναι το ποσό για το οποίο θα ορίζονται ετήσιοι στόχοι για κάθε υπουργείο, ΟΤΑ και ένστολους, ώστε οι εργαζόμενοι που ωφελούνται να γνωρίζουν από την αρχή της χρονιάς ποιος είναι ο στόχος και το σχέδιο δράσης που τους έχει ανατεθεί να φέρουν σε πέρας.

Οι επιτροπές και οι στόχοι θα καθορίζονται από τον Ιανουάριο κάθε έτους με λήξη τον Φεβρουάριο, όπου θα στέλνονται στα αρμόδια υπουργεία τα πεδία εφαρμογών.
Ο κάθε φορέας συμμετέχει στο σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής, εφόσον έχει προβεί σε ολοκληρωμένη εφαρμογή της διαδικασίας στοχοθεσίας και αξιολόγησης. Υπάλληλος δικαιούχου φορέα δικαιούται ανταμοιβής, εφόσον:

  1. Τα προτεινόμενα προς ανταμοιβή έργα, προσδιορίζονται από τον κατά περίπτωση αρμόδιο Υπουργό στο ανωτέρω Πληροφοριακό Σύστημα, με ειδική σήμανση.
  2. Ο μέγιστος αριθμός προτεινόμενων έργων και στόχων ανέρχεται σε 8 για κάθε Ειδικό Φορέα.
  3. Για την εκκίνηση της διαδικασίας κατανομής του ποσού η Επιτροπή Κινήτρων και Ανταμοιβής, λαμβάνοντας υπόψη την εισήγηση του Τμήματος Κινήτρων και Ανταμοιβής εισηγείται, έως τη 15η Ιανουαρίου εκάστου έτους αναφοράς, προς τους Υπουργούς Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, κλπ. Το αρχικό ποσό της ανταμοιβής που αντιστοιχεί ανά φορέα, το οποίο καθορίζεται επί του συνολικού ποσού.
  4. Έως το τέλος Φεβρουαρίου του έτους που έπεται του έτους αναφοράς, οι φορείς ενημερώνουν το Πληροφοριακό Σύστημα για την Υποστήριξη της Στοχοθεσίας και Αξιολόγησης Έως τη 10η Μαρτίου η Επιτροπή Κινήτρων και Ανταμοιβής, μετά από εισήγηση του Τμήματος Κινήτρων και Ανταμοιβής, εκδίδει «Βεβαίωση Επίτευξης Στόχων Φορέα», όπου βεβαιώνονται οι επιλεγέντες προς ανταμοιβή στόχοι.
  5. Η επιλογή των δικαιούχων υπαλλήλων διενεργείται από τον προϊστάμενο της Γενικής Διεύθυνσης, της οποίας οι οργανικές μονάδες εμπλέκονται στην πλήρη επίτευξη του επιλεγέντος προς ανταμοιβή στόχου.
  6. Το 40% του τελικού ποσού ανταμοιβής όπως προκύπτει, κατά περίπτωση, κατανέμεται υποχρεωτικώς ισομερώς μεταξύ των δικαιούχων του παρόντος, ενώ το υπόλοιπο (60%) κατανέμεται σε συνάρτηση με την προσφορά εκάστου δικαιούχου στη λειτουργία και το έργο της υπηρεσίας, σε σχέση με την επίτευξη των συγκεκριμένων στόχων.
  7. Το ανώτατο ύψος της ανταμοιβής δικαιούχου υπολογίζεται επί του βασικού μισθού, δεν συμψηφίζεται με την προσωπική διαφορά της, δεν μπορεί να υπερβαίνει, ανά έτος, το 15% του ετήσιου βασικού μισθού κάθε υπαλλήλου και υπόκειται στις ασφαλιστικές εισφορές και λοιπές κρατήσεις των πρόσθετων αποδοχών.
  8. Το ποσό της ανταμοιβής δικαιούχου υπαλλήλου καταβάλλεται ως εφάπαξ ποσό ετησίως.
  9. Η Εθνική Αρχή Διαφάνειας δύναται να προβαίνει δειγματοληπτικά, σε επίπεδο φορέα, σε έλεγχο της τήρησης των προβλεπόμενων.
  10. Η παροχή γάλακτος στους δικαιούχους εργαζόμενους των Ο.Τ.Α. αντικαθίσταται από ετήσια καταβολή χρηματικού ποσού ύψους 300 ευρώ, αφορολόγητη και ακατάσχετη, προκειμένου να ωφεληθούν άμεσα οι εργαζόμενοι.
    Επιτάχυνση προσλήψεων από ΑΣΕΠ

Προβλέπεται επιτάχυνση των προσλήψεων στο Δημόσιο και ενίσχυση της εντοπιότητας στις ορεινές και νησιωτικές περιοχές. Στόχος των σχετικών ρυθμίσεων είναι η σύντμηση των προθεσμιών σε όλη τη διαδικασία των προσλήψεων, από την προκήρυξη των θέσεων μέχρι την κάλυψή τους από τα νέα στελέχη, η ενίσχυση της μοριοδότησης εντοπιότητας των υποψηφίων σε νησιωτικούς, ορεινούς και ηπειρωτικούς δήμους, με υποχρέωση παραμονής στη θέση επί 15ετία, η αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών στη διαδικασία προσλήψεων μέσω ΑΣΕΠ και η κάλυψη του ετήσιου προγραμματισμού προσλήψεων του Δημοσίου για τα έτη 2024 – 2025 από τους επιτυχόντες του πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού που πραγματοποιήθηκε το 2023.

Οι σημαντικότερες παρεμβάσεις:

  • Ενίσχυση της μοριοδότησης εντοπιότητας
  • Εισάγεται μια δραστική αύξηση της μοριοδότησης για τους μόνιμους κατοίκους των περιοχών αυτών, 40 μόρια για τους κατοίκους ορεινών και νησιωτικών δήμων ανεξαρτήτως πληθυσμού, και 20 μόρια για τους κατοίκους παραμεθόριων περιοχών ή δήμων με πληθυσμό έως 25.000 κατοίκους, με την υποχρέωση να παραμείνουν στον φορέα και στον τόπο όπου διορίστηκαν για 15 χρόνια. Σε σχέση με την υφιστάμενη μοριοδότηση της εντοπιότητας, οι αυξήσεις φτάνουν κατά περίπτωση έως και τον τριπλασιασμό των μορίων, ενώ για πρώτη φορά περιλαμβάνονται και 40 δήμοι που μέχρι σήμερα δεν εντάσσονταν στη ρύθμιση αυτή.
  • Κάλυψη των θέσεων του ετήσιου προγραμματισμού προσλήψεων των ετών 2024 και 2025 από τους επιτυχόντες του πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού του 2023, με βάση τη βαθμολογία τους στη γραπτή εξέταση και το κριτήριο της εντοπιότητας, όπου αυτό προβλέπεται.
  • Συντμήσεις προθεσμιών: Μειώνονται οι προθεσμίες δήλωσης αποδοχής του διορισμού, υποβολής των δικαιολογητικών διορισμού και του ίδιου του διορισμού. Θεσπίζεται κώλυμα συμμετοχής σε νέα διαδικασία πρόσληψης για 3 χρόνια, για όσους διοριστούν αλλά δεν αποδεχτούν τον διορισμό ή παραιτηθούν εντός του πρώτου έτους.

Ρύθμιση χρεών ΟΤΑ

Εισάγεται η δυνατότητα ρύθμισης οφειλών προς τους Δήμους και τα νομικά τους πρόσωπα με καταβολή σε έως 60 δόσεις, για οφειλές που βεβαιώθηκαν ως 31 Αυγούστου 2024. Ειδικά για τους ευάλωτους οφειλέτες, θεσπίζεται, επιπλέον, απαλλαγή από τις προσαυξήσεις έως και 95%. Στόχος της ρύθμισης είναι, αφενός η διευκόλυνση των οφειλετών που θα την αξιοποιήσουν, λαμβάνοντας με τον τρόπο αυτό φορολογική ενημερότητα, και, αφετέρου, η βελτίωση της εισπραξιμότητας των Δήμων, καθώς το ύψος των οφειλών προς τους Δήμους και τις ΔΕΥΑ αγγίζει σήμερα τα 3,6 δις ευρώ.

Για κάθε οφειλή προς τους Δήμους άνω των 10.000 ευρώ θεσπίζεται πάγια δυνατότητα προσφυγής στον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης.

Απαλλάσσονται οι ιδιοκτήτες μη ηλεκτροδοτούμενων κτηρίων από δημοτικά τέλη, εφόσον προσκομίσουν υπεύθυνη δήλωση και βεβαίωση του αρμόδιου διαχειριστή δικτύου περί μη ηλεκτροδότησης και δεν αναζητούνται τυχόν οφειλές για την περίοδο πριν την υποβολή της σχετικής δήλωσης.

Διαβάστε επίσης

Aegean και Volotea: Ο νέος ισχυρός πόλος περιφερειακών συνδέσεων στην Ευρώπη

Στο Βελλίδειο στις 5 και 6 Σεπτεμβρίου το Thessaloniki Metropolitan Summit

Τι σηματοδοτεί η έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του FSRU Αλεξανδρούπολης

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!