Γ.Δ.
1434.85 +0,26%
ACAG
0,00%
5.85
CENER
+0,52%
9.75
CNLCAP
-1,44%
6.85
DIMAND
+0,95%
9.53
NOVAL
-1,30%
2.665
OPTIMA
-1,69%
12.78
TITC
+1,42%
32.15
ΑΑΑΚ
0,00%
5.1
ΑΒΑΞ
-0,43%
1.38
ΑΒΕ
0,00%
0.463
ΑΔΜΗΕ
-1,17%
2.11
ΑΚΡΙΤ
-2,47%
0.79
ΑΛΜΥ
+1,75%
2.9
ΑΛΦΑ
+0,87%
1.56
ΑΝΔΡΟ
+1,55%
6.54
ΑΡΑΙΓ
+0,18%
10.94
ΑΣΚΟ
+1,08%
2.82
ΑΣΤΑΚ
+0,28%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
-0,48%
8.38
ΑΤΤΙΚΑ
+0,83%
2.44
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,34%
5.78
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.05
ΒΙΟΣΚ
+0,90%
1.685
ΒΙΟΤ
-8,40%
0.218
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.575
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,34%
17.46
ΔΑΑ
-0,38%
7.87
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
-0,17%
11.6
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.395
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.314
ΕΒΡΟΦ
+1,94%
1.58
ΕΕΕ
-0,18%
33.26
ΕΚΤΕΡ
-0,62%
1.936
ΕΛΒΕ
0,00%
5.65
ΕΛΙΝ
0,00%
2.12
ΕΛΛ
+1,48%
13.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,97%
2.05
ΕΛΠΕ
+0,14%
7.15
ΕΛΣΤΡ
-0,47%
2.12
ΕΛΤΟΝ
+0,35%
1.71
ΕΛΧΑ
+0,76%
1.854
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,39%
1.29
ΕΤΕ
+0,38%
7.888
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.2
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.6
ΕΥΡΩΒ
-0,97%
2.044
ΕΧΑΕ
+0,77%
4.555
ΙΑΤΡ
+0,63%
1.595
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.3855
ΙΛΥΔΑ
+0,31%
1.605
ΙΝΚΑΤ
-1,75%
5.06
ΙΝΛΙΦ
-0,20%
4.93
ΙΝΛΟΤ
-1,16%
1.188
ΙΝΤΕΚ
-0,52%
5.76
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.4
ΙΝΤΕΤ
-2,38%
1.23
ΙΝΤΚΑ
-0,47%
3.155
ΚΑΡΕΛ
+1,18%
344
ΚΕΚΡ
0,00%
1.4
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
0,00%
1.49
ΚΟΡΔΕ
+2,20%
0.465
ΚΟΥΑΛ
+1,38%
1.176
ΚΟΥΕΣ
-0,76%
5.2
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
12.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.83
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.11
ΛΑΒΙ
-0,60%
0.826
ΛΑΜΔΑ
+0,57%
7.08
ΛΑΜΨΑ
-1,04%
38.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.268
ΛΕΒΠ
0,00%
0.24
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.44
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.59
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.722
ΜΕΒΑ
0,00%
3.85
ΜΕΝΤΙ
+0,43%
2.36
ΜΕΡΚΟ
0,00%
43.2
ΜΙΓ
-0,30%
3.34
ΜΙΝ
0,00%
0.56
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,18%
21.74
ΜΟΝΤΑ
-4,76%
3.8
ΜΟΤΟ
+0,57%
2.63
ΜΟΥΖΚ
-0,81%
0.615
ΜΠΕΛΑ
+0,96%
23.1
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.57
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.99
ΜΠΤΚ
0,00%
0.65
ΜΥΤΙΛ
+0,18%
34.1
ΝΑΚΑΣ
+4,93%
2.98
ΝΑΥΠ
+2,21%
0.926
ΞΥΛΚ
+1,10%
0.276
ΞΥΛΠ
-1,00%
0.396
ΟΛΘ
-1,44%
20.5
ΟΛΠ
-0,74%
26.8
ΟΛΥΜΠ
-1,22%
2.42
ΟΠΑΠ
+1,73%
15.91
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,72%
0.836
ΟΤΕ
+1,16%
14.83
ΟΤΟΕΛ
-1,57%
11.3
ΠΑΙΡ
0,00%
1
ΠΑΠ
-2,45%
2.39
ΠΕΙΡ
+1,15%
3.953
ΠΕΡΦ
+0,30%
6.65
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.14
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.935
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.3
ΠΡΔ
0,00%
0.218
ΠΡΕΜΙΑ
-1,34%
1.182
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
+3,49%
4.74
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.89
ΣΑΡ
+1,61%
10.1
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,80%
0.339
ΣΙΔΜΑ
+3,75%
1.66
ΣΠΕΙΣ
-2,74%
6.38
ΣΠΙ
-1,64%
0.6
ΣΠΥΡ
0,00%
0.132
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
19.13
ΤΖΚΑ
0,00%
1.3
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.11
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,73%
1.65
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.6
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
-1,24%
3.985
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Οι υψηλοί ναύλοι αποτρέπουν τη διάλυση πλοίων άνω των 25 ετών

Λιγοστά παραμένουν τα κίνητρα των πλοιοκτητών για την διάλυση των μεγαλύτερης ηλικίας πλοίων, με αποτέλεσμα να συνεχίζεται η τάση της αξιοποίησης ακόμα και πλοίων ηλικίας άνω των 25 ετών, τα οποία, υπό φυσιολογικές συνθήκες, θα είχαν οδηγηθεί σε κάποιο διαλυτήριο της Νοτιοανατολικής Ασίας για ανακύκλωση.

Όπως αναφέρει πρόσφατη ανάλυση του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv, ο συνδυασμός της επίδρασης των κυρώσεων εναντίον της Ρωσίας, αλλά και η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, έχουν ενισχύσει τα κίνητρα των πλοιοκτητών να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν το σύνολο των διαθέσιμων πλοίων τους, καθώς αποφέρουν ακόμα κι έτσι σημαντικά έσοδα. Επίσης, είναι σημαντικό να επισημανθεί ότι, συνήθως, τα πλοία αυτά δεν βαρύνονται με κάποιο δάνειο, με αποτέλεσμα το περιθώριο κέρδους από την εκμετάλλευσή τους να είναι υψηλότερο.

Με βάση τα στοιχεία της Xclusiv, ο συνδυασμός των κυρώσεων που έχουν επιβληθεί στην εμπορία του ρωσικού πετρελαίου, αλλά και οι επιθέσεις των ανταρτών Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, έχουν αυξήσει σημαντικά τις αποστάσεις που διανύουν τα πλοία του παγκόσμιου στόλου, με αποτέλεσμα να μειωθεί η προσφορά και να ενισχυθούν οι ναύλοι. Έτσι, έχει μειωθεί και το οικονομικό κίνητρο των πλοιοκτητών για να πουλήσουν κάποια από τα πιο ηλικιωμένα πλοία τους για διάλυση.

Κατά τους επτά μήνες του 2024 (Ιανουάριος – Ιούλιος), έχουν διαλυθεί περίπου 3 εκατ. τόνοι dwt φορτηγών πλοίων και δεξαμενόπλοιων (αθροιστικά). Πρόκειται για μια πτώση κατά 14% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023, κάτι που δείχνει ότι οι πλοιοκτήτες προτιμούν να επωφεληθούν από τα αυξημένα κέρδη της παρούσας συγκυρίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά το φετινό δεύτερο τρίμηνο σημειώθηκε η χαμηλότερη επίδοση από το δεύτερο τρίμηνο του 2008, καθώς διαλύθηκαν μόλις 1,1 εκατ. τόνοι dwt πλοίων, σχεδόν 40% χαμηλότερα από το φετινό πρώτο τρίμηνο. Φέτος, έχουν διαλυθεί μόλις 0,6 εκατ. τόνοι dwt δεξαμενόπλοιων και 2,3 εκατ. τόνοι dwt φορτηγών πλοίων.

Με βάση την ανάλυση της Xclusiv, στην αγορά ξηρού φορτίου, η μειωμένη δραστηριότητα ανακύκλωσης φορτηγών πλοίων δεν είναι τωρινό φαινόμενο, καθώς χρονολογείται ήδη από τις αρχές του 2021. Όπως τονίζεται, η μηνιαία δραστηριότητα δεν έχει ξεπεράσει το 1,5 εκατ. τόνους dwt, ενώ κατά μέσο όρο διαλύονται μόλις 400.000 τόνοι dwt. Συνολικά, από τον Ιανουάριο του 2021 μέχρι και τον φετινό Ιούλιο, εξήλθαν της αγοράς 17,3 εκατ. τόνοι dwt φορτηγών πλοίων, ενώ μόνο το 2020 είχαν διαλυθεί 15,3 εκατ. τόνοι.

Αντίστοιχα, στα δεξαμενόπλοια, οι διαλύσεις το 2021 είχαν ανέλθει σε 13,6 εκατ. τόνους, κυρίως λόγω της μειωμένης ζήτησης πετρελαίου στην μετά Covid περίοδο, που είχε ως αποτέλεσμα και τη μείωση των ναύλων. Ωστόσο, από το 2022 και λόγω της πολεμικής σύρραξης στην Ουκρανία και πιο πρόσφατα της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα, οι ναύλοι εκτοξεύτηκαν, με αποτέλεσμα μέχρι σήμερα, να έχουν πωληθεί για διάλυση μόλις 6,2 εκατ. τόνοι dwt δεξαμενόπλοιων.

Κάπως έτσι, η μέση ηλικία του παγκόσμιου στόλου συνεχίζει να ανεβαίνει, αντί να υποχωρεί. Σήμερα, η μέση ηλικία των φορτηγών πλοίων διαμορφώνεται σε 12 χρόνια, εκ των οποίων 1.878 πλοία είναι άνω των 20 ετών, μια αύξηση κατά 16% σε σχέση με πριν από δύο χρόνια. Αντίστοιχα, η μέση ηλικία του στόλου των δεξαμενόπλοιων διαμορφώνεται σε 13 έτη, όντας περίπου 1 χρόνο μεγαλύτερη συγκριτικά με πριν από δύο χρόνια, καθώς τα πλοία άνω των 20 ετών έχουν αυξηθεί κατά 70%.

Διαβάστε επίσης

Alumil: Άλμα κερδών στο εξάμηνο, προς νέα projects στο εξωτερικό

Τα εμπόδια του Κωνσταντάτου στον αστικό περίπατο νοτίων προαστίων, ο καυτός Σεπτέμβριος του «Ηρακλή» και γιατί χαίρονται οι fashionistas

Great Sea Interconnector: Σε τεντωμένο σχοινί οι διαπραγματεύσεις

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!