Γ.Δ.
1426.91 +0,11%
ACAG
+0,69%
5.87
CENER
-0,61%
9.7
CNLCAP
+0,72%
6.95
DIMAND
+0,74%
9.47
NOVAL
-0,74%
2.68
OPTIMA
+1,11%
12.7
TITC
+1,27%
32
ΑΑΑΚ
-7,27%
5.1
ΑΒΑΞ
-0,29%
1.38
ΑΒΕ
+0,66%
0.461
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.13
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.81
ΑΛΜΥ
+0,35%
2.88
ΑΛΦΑ
-0,29%
1.56
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.48
ΑΡΑΙΓ
-0,64%
10.93
ΑΣΚΟ
-0,72%
2.76
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.62
ΑΤΤ
+0,96%
8.38
ΑΤΤΙΚΑ
-0,82%
2.42
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.8
ΒΙΟΚΑ
+4,86%
2.05
ΒΙΟΣΚ
+0,60%
1.675
ΒΙΟΤ
0,00%
0.238
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
-0,32%
1.575
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,34%
17.34
ΔΑΑ
+0,87%
7.868
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
+1,49%
11.6
ΔΟΜΙΚ
+5,12%
3.385
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,63%
0.315
ΕΒΡΟΦ
-1,26%
1.565
ΕΕΕ
-0,24%
33.2
ΕΚΤΕΡ
+0,41%
1.944
ΕΛΒΕ
+0,89%
5.65
ΕΛΙΝ
-2,31%
2.11
ΕΛΛ
-1,09%
13.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,47%
2.01
ΕΛΠΕ
-0,85%
7
ΕΛΣΤΡ
-0,47%
2.11
ΕΛΤΟΝ
-1,16%
1.708
ΕΛΧΑ
+0,43%
1.848
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
+0,17%
12.02
ΕΣΥΜΒ
-0,78%
1.275
ΕΤΕ
-0,53%
7.83
ΕΥΑΠΣ
+0,94%
3.23
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.52
ΕΥΡΩΒ
-0,58%
2.05
ΕΧΑΕ
-0,77%
4.535
ΙΑΤΡ
-0,94%
1.585
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.38
ΙΛΥΔΑ
-0,93%
1.605
ΙΝΚΑΤ
-0,59%
5.05
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.9
ΙΝΛΟΤ
+1,39%
1.17
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.75
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,59%
2.38
ΙΝΤΕΤ
-1,61%
1.22
ΙΝΤΚΑ
-0,94%
3.155
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
+1,42%
1.425
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
-1,67%
1.47
ΚΟΡΔΕ
-0,22%
0.457
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.17
ΚΟΥΕΣ
+0,78%
5.2
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,41%
12.15
ΚΤΗΛΑ
+2,81%
1.83
ΚΥΡΙΟ
-0,89%
1.11
ΛΑΒΙ
-1,65%
0.832
ΛΑΜΔΑ
-1,29%
6.91
ΛΑΜΨΑ
0,00%
38.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.92
ΛΕΒΚ
-3,60%
0.268
ΛΕΒΠ
0,00%
0.232
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.44
ΛΟΥΛΗ
-1,15%
2.59
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.722
ΜΕΒΑ
-0,52%
3.85
ΜΕΝΤΙ
-0,42%
2.35
ΜΕΡΚΟ
0,00%
43.2
ΜΙΓ
-1,19%
3.33
ΜΙΝ
-0,89%
0.56
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,02%
21.4
ΜΟΝΤΑ
+0,51%
3.94
ΜΟΤΟ
+2,56%
2.6
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.62
ΜΠΕΛΑ
+1,24%
22.86
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,28%
3.56
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.985
ΜΠΤΚ
-4,41%
0.65
ΜΥΤΙΛ
-0,93%
34.06
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.84
ΝΑΥΠ
+1,56%
0.91
ΞΥΛΚ
+3,44%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.4
ΟΛΘ
0,00%
21
ΟΛΠ
-0,19%
26.3
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.39
ΟΠΑΠ
+0,95%
15.96
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,24%
0.842
ΟΤΕ
+1,64%
14.87
ΟΤΟΕΛ
-0,71%
11.12
ΠΑΙΡ
-0,98%
1.01
ΠΑΠ
-0,83%
2.38
ΠΕΙΡ
+0,55%
3.825
ΠΕΡΦ
-0,45%
6.65
ΠΕΤΡΟ
-0,25%
8.14
ΠΛΑΘ
+0,51%
3.95
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.19
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,99%
4.5
ΡΕΒΟΙΛ
+0,27%
1.88
ΣΑΡ
0,00%
10.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,83%
0.334
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.6
ΣΠΕΙΣ
-0,61%
6.56
ΣΠΙ
+2,61%
0.628
ΣΠΥΡ
0,00%
0.132
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.13
ΤΖΚΑ
-0,39%
1.265
ΤΡΑΣΤΟΡ
-3,48%
1.11
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,49%
1.618
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,63%
7.85
ΦΡΙΓΟ
+1,85%
0.22
ΦΡΛΚ
+0,13%
3.9
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Petrofin: Πανίσχυρη η ελληνική ναυτιλία και το 2023

Ο ελληνόκτητος στόλος παρέμεινε πρώτος και το 2023 σε συνολική χωρητικότητα, παρόλο που η Κίνα συνεχίζει να «ροκανίζει» τη διαφορά. Με μεταφορική ικανότητα πλοίων στα 393 εκατ. dwt άφησε δεύτερη την Κίνα (301 εκατ. dwt) και τρίτη την Ιαπωνία (237 εκατ. dwt). Αυτό προκύπτει από την έρευνα της Petrofin με τίτλο «Βασικές εξελίξεις της ελληνικής ναυτιλίας το 2023 και προοπτικές για το 2024». Η Κίνα, πάντως, παραμένει η χώρα με τον μεγαλύτερο σε μονάδες στόλο (8.839 πλοία). Ακολουθεί η Ελλάδα με 4.936 πλοία και η Ιαπωνία με 4.023 πλοία.

Επίσης, το 2023 παρατηρείται μια στροφή στην πράσινη μετάβαση από τους Έλληνες πλοιοκτήτες, οι οποίοι φρόντισαν να ενισχύουν τον υφιστάμενο στόλο με νέες παραγγελίες πλοίων. Ειδικότερα, ο ελληνικός στόλος αυξήθηκε κατά 85 πλοία όλων των τύπων και μεγεθών. Έναν χρόνο νωρίτερα, το 2022, ο αριθμός ήταν 286. Τα συγκεντρωτικά στοιχεία δείχνουν ότι ο αριθμός των παραγγελιών για νεότευκτα πλοία που αυξήθηκε, αφορά τόσο τη συμβατική όσο και την οικολογική τεχνολογία Tier III.

Παρόλο που μόλις το 6,7% του ελληνικού στόλου διαθέτει τον εξοπλισμό για χρήση εναλλακτικών καυσίμων στο πλαίσιο του εξελισσόμενου σχεδίου για επίτευξη net zero εκπομπών στη ναυτιλία μέχρι το 2040, οι Έλληνες εφοπλιστές δίνουν όλο και περισσότερο έμφαση στην πράσινη τεχνολογία, όπως φαίνεται και από το βιβλίο παραγγελιών με σχεδόν το 50% να συνδέεται με πράσινες επενδύσεις (τεχνολογία διπλού καυσίμου και Tier III). Σύμφωνα με την Petrofin, οι Έλληνες πλοιοκτήτες εξακολουθούν να κατέχουν την πρώτη θέση στις παραγγελίες οικολογικών πλοίων με εναλλακτικά καύσιμα: 543 eco πλοία χωρητικότητας 52,3 εκατ. dwt υπό παραγγελία. Ακολουθούν Κίνα και Ιαπωνία.

Σημείο που έχει ενδιαφέρον στην έρευνα, το γεγονός ότι ο αριθμός των ελληνικών εταιρειών μειώθηκε σε 592 το 2023, από 599 το 2022. Την ίδια στιγμή, όμως, οι ελληνικές εταιρείες με στόλο άνω των 25 πλοίων συνεχίζουν να αυξάνονται. Το 2023 ήταν 57, από 56 το 2022 και 54 το 2021.

Στην έρευνα της Petrofin επισημαίνεται ακόμη ότι ο αριθμός των εταιρειών που διαθέτουν πολύ νέους στόλους (0-9 ετών) συνεχίζει να μειώνεται, καθώς το 2023 κατέβηκε σε 89, από 99 το 2022. Αντίθετη διαδρομή για την ηλικία του συνόλου των πλοίων. Από το 2018 που ξεκίνησε να ανεβαίνει για πρώτη φορά, το 2023 ο μέσος όρος διαμορφώθηκε στα 14,3 έτη, ελαφρώς αυξημένος σε σχέση με το 2022 (14,1 έτη).

Διαβάστε επίσης

Η συμβολή της Foot Locker στα μεγέθη της Fourlis σε βάθος 5ετίας

Alpha Bank: Προς νέο ρεκόρ ο ελληνικός τουρισμός το 2024

Cenergy Holdings: Γιατί προσβλέπει σε ακόμα πιο ισχυρό 2025

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!