Γ.Δ.
1432.6 -0,24%
ACAG
-0,84%
5.9
CENER
-0,10%
9.92
CNLCAP
0,00%
6.9
DIMAND
+0,10%
9.88
NOVAL
0,00%
2.71
OPTIMA
-0,50%
12.02
TITC
-0,90%
32.95
ΑΑΑΚ
0,00%
5.5
ΑΒΑΞ
-1,87%
1.366
ΑΒΕ
0,00%
0.451
ΑΔΜΗΕ
+0,24%
2.125
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.81
ΑΛΜΥ
+0,52%
2.88
ΑΛΦΑ
-0,31%
1.589
ΑΝΔΡΟ
-0,92%
6.44
ΑΡΑΙΓ
-0,63%
10.98
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-3,38%
7.44
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,47%
8.56
ΑΤΤ
-1,92%
8.16
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,01%
6
ΒΙΟΚΑ
+3,00%
2.06
ΒΙΟΣΚ
-1,49%
1.655
ΒΙΟΤ
0,00%
0.238
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
+0,85%
2.36
ΓΕΒΚΑ
+0,93%
1.635
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
17.66
ΔΑΑ
-0,61%
7.8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
+0,26%
11.6
ΔΟΜΙΚ
+0,15%
3.395
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,92%
0.329
ΕΒΡΟΦ
+0,31%
1.595
ΕΕΕ
+0,69%
32.02
ΕΚΤΕΡ
-2,04%
1.92
ΕΛΒΕ
0,00%
5.6
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
+1,09%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,43%
2.07
ΕΛΠΕ
-0,56%
7.1
ΕΛΣΤΡ
-1,81%
2.17
ΕΛΤΟΝ
+1,29%
1.724
ΕΛΧΑ
+0,44%
1.834
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,20%
1.24
ΕΤΕ
-0,42%
8.118
ΕΥΑΠΣ
-2,15%
3.18
ΕΥΔΑΠ
-2,48%
5.51
ΕΥΡΩΒ
-0,62%
2.077
ΕΧΑΕ
-0,75%
4.625
ΙΑΤΡ
-1,23%
1.6
ΙΚΤΙΝ
-1,17%
0.3795
ΙΛΥΔΑ
-0,58%
1.71
ΙΝΚΑΤ
-0,19%
5.17
ΙΝΛΙΦ
-0,61%
4.86
ΙΝΛΟΤ
+1,77%
1.148
ΙΝΤΕΚ
-0,85%
5.8
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
-1,20%
1.235
ΙΝΤΚΑ
-0,80%
3.115
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
-1,34%
1.47
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
-1,65%
1.49
ΚΟΡΔΕ
+0,22%
0.457
ΚΟΥΑΛ
-1,17%
1.18
ΚΟΥΕΣ
-0,38%
5.25
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,23%
12.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.75
ΚΥΡΙΟ
-3,06%
1.11
ΛΑΒΙ
+0,59%
0.854
ΛΑΜΔΑ
-0,98%
7.07
ΛΑΜΨΑ
0,00%
39
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.94
ΛΕΒΚ
0,00%
0.278
ΛΕΒΠ
0,00%
0.262
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-0,69%
1.44
ΛΟΥΛΗ
-1,12%
2.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.704
ΜΕΒΑ
-4,57%
3.76
ΜΕΝΤΙ
-1,24%
2.39
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.6
ΜΙΓ
0,00%
3.45
ΜΙΝ
+4,17%
0.625
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-2,58%
21.14
ΜΟΝΤΑ
+1,55%
3.92
ΜΟΤΟ
+0,96%
2.63
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,88%
22.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,28%
3.55
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
+1,34%
34.9
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
0,00%
0.85
ΞΥΛΚ
+1,51%
0.269
ΞΥΛΠ
-3,66%
0.368
ΟΛΘ
+0,97%
20.9
ΟΛΠ
+1,34%
26.4
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.39
ΟΠΑΠ
-0,25%
16.15
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.845
ΟΤΕ
-2,14%
14.62
ΟΤΟΕΛ
-1,96%
11
ΠΑΙΡ
-1,94%
1.01
ΠΑΠ
-0,41%
2.42
ΠΕΙΡ
+1,88%
3.894
ΠΕΡΦ
0,00%
6.7
ΠΕΤΡΟ
+1,00%
8.1
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.97
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.228
ΠΡΕΜΙΑ
+0,32%
1.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-1,51%
4.58
ΡΕΒΟΙΛ
+5,22%
1.915
ΣΑΡ
-0,78%
10.12
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,52%
0.335
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.645
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.52
ΣΠΙ
-1,52%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.132
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
19.16
ΤΖΚΑ
0,00%
1.345
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.9
ΦΡΙΓΟ
-2,75%
0.212
ΦΡΛΚ
+1,74%
3.81
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

ΔΑΑ: Οι επενδύσεις 1,5 δισ. για επέκταση του αεροδρομίου, τα 3 στάδια

Επενδύσεις 1,47 δισ. ευρώ σχεδιάζει ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) για τα δύο από τα τρία στάδια επέκτασης του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος». Tα έργα για το πρώτο στάδιο ξεκινούν εντός της φετινής χρονιάς, ενώ για το δεύτερο στάδιο επέκτασης προγραμματίζονται για το 2031 και για το τρίτο στάδιο το 2042. Το Στρατηγικό Σχέδιο (Master Plan) προβλέπει πως με την ολοκλήρωση των τριών σταδίων η δυναμικότητα του αεροδρομίου θα αυξηθεί από τα 26 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως σήμερα σε 50 εκατομμύρια.

Αναλυτικά στοιχεία για το Master Plan περιλαμβάνει η χθεσινή έκθεση της Axia Research για τον ΔΑΑ, σύμφωνα με την οποία στα δύο πρώτα στάδια προβλέπεται επέκταση του υφιστάμενου τερματικού σταθμού του «Ελευθέριος Βενιζέλος» και μόνο στο τρίτο στάδιο, μετά το 2042, σχεδιάζεται η κατασκευή νέου τερματικού σταθμού. Επιπλέον, η επέκταση του αεροδρομίου στα 50 εκατ. επιβάτες μπορεί να προχωρήσει χωρίς να χρειάζεται η αγορά πρόσθετων εκτάσεων ή η προσθήκη νέων αεροδιαδρόμων.

Το πρώτο στάδιο, ύψους 761 εκατ. ευρώ, βρίσκεται σήμερα σε φάση σχεδιασμού και αναμένεται να ξεκινήσουν τα έργα προς τα τέλη του έτους, με στόχο να ολοκληρωθούν το 2028, ώστε η δυναμικότητα του «Ελευθέριος Βενιζέλος» να φτάσει τα 33 εκατ. επιβάτες. Στο δεύτερο στάδιο, με επενδύσεις 700 εκατ. ευρώ (σε σημερινές τιμές), η δυναμικότητα θα αυξηθεί στα 40 εκατομμύρια επιβάτες, ενώ η διοίκηση του ΔΑΑ δεν έχει παρουσιάσει στοιχεία για το κόστος επένδυσης του τρίτου σταδίου, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος των 50 εκατομμυρίων επιβατών. Σημειώνεται πως με βάση τη σύμβαση παραχώρησης, τυχόν δανεισμός για την υλοποίηση των επενδύσεων που δεν έχει αποπληρωθεί μέχρι το 2046 (οπότε και λήγει η σύμβαση) θα αναληφθεί από το Ελληνικό Δημόσιο.

Υπενθυμίζεται πως το «Ελευθέριος Βενιζέλος» ξεκίνησε να λειτουργεί στις αρχές της δεκαετίας του 2000, με δυναμικότητα 16 εκατομμυρίων επιβατών, η οποία αυξήθηκε στα 21 εκατομμύρια επιβάτες το 2007 και σήμερα φτάνει τα 26 εκατομμύρια. Στη σύμβαση παραχώρησης υπάρχουν σαφείς προβλέψεις για το πότε πρέπει ο ΔΑΑ να ξεκινήσει τις επενδύσεις αύξησης της δυναμικότητας του αεροδρομίου. Προβλέπεται πως κάθε φάση επέκτασης ξεκινάει όταν α) η επιβατική κίνηση του τελευταίου 12μήνου ξεπερνά το 90% της δυναμικότητας του αεροδρομίου και είναι πιθανό να φτάσει το 95% την επόμενη διετία ή β) όταν η επιβατική κίνηση ξεπερνά το 95% της δυναμικότητας. Με την εκκίνησης της διαδικασίας ο ΔΑΑ πρέπει να προχωρήσει πρώτα τις μελέτες για τον σχεδιασμό της επέκτασης, καθώς και για το πώς θα λειτουργεί το αεροδρόμιο κατά την περίοδο των εργασιών. Μόλις ολοκληρωθούν αυτές οι μελέτες, ξεκινούν τα έργα.

Διαβάστε περισσότερα στο energygame.gr

Διαβάστε επίσης

Τουρισμός: Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι των Κυκλάδων

Μεντβέντεφ: Απέκλεισε τις συζητήσεις με το Κίεβο

ΔΕΗ: Χτίζει δίκτυο ενεργειακών υπηρεσιών πάνω στην “Κωτσόβολος”

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!