Γ.Δ.
1395.27 -0,17%
ACAG
-0,93%
5.32
BOCHGR
0,00%
4.38
CENER
+0,85%
8.31
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,10%
2.3
OPTIMA
-1,10%
12.62
TITC
+1,08%
37.5
ΑΑΑΚ
-9,82%
4.04
ΑΒΑΞ
-0,15%
1.376
ΑΒΕ
+0,22%
0.455
ΑΔΜΗΕ
-0,43%
2.34
ΑΚΡΙΤ
-0,73%
0.68
ΑΛΜΥ
-1,23%
3.615
ΑΛΦΑ
-1,92%
1.5325
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+1,06%
9.545
ΑΣΚΟ
-0,79%
2.52
ΑΣΤΑΚ
-0,87%
6.84
ΑΤΕΚ
-9,86%
0.384
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+3,73%
0.612
ΑΤΤΙΚΑ
-0,47%
2.13
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,29%
1.745
ΒΙΟΣΚ
-1,09%
1.36
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,25%
17.8
ΔΑΑ
+1,20%
8.076
ΔΑΙΟΣ
-2,73%
3.56
ΔΕΗ
+0,17%
11.77
ΔΟΜΙΚ
-2,18%
2.69
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,69%
0.291
ΕΒΡΟΦ
+1,45%
1.4
ΕΕΕ
+1,21%
33.5
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.424
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,51%
1.96
ΕΛΛ
-1,12%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,11%
1.638
ΕΛΠΕ
-1,03%
6.73
ΕΛΣΤΡ
+0,99%
2.04
ΕΛΤΟΝ
+1,23%
1.81
ΕΛΧΑ
+2,56%
1.846
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-2,10%
6.888
ΕΥΑΠΣ
+0,64%
3.15
ΕΥΔΑΠ
-0,52%
5.72
ΕΥΡΩΒ
-1,42%
2.011
ΕΧΑΕ
-1,39%
4.25
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-2,60%
0.2995
ΙΛΥΔΑ
-2,01%
1.71
ΙΝΚΑΤ
+0,96%
4.735
ΙΝΛΙΦ
-1,17%
4.24
ΙΝΛΟΤ
-0,57%
0.875
ΙΝΤΕΚ
-1,06%
5.58
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
-0,38%
2.61
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+2,56%
1.2
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+5,82%
0.418
ΚΟΥΑΛ
+1,19%
1.022
ΚΟΥΕΣ
-0,18%
5.55
ΚΡΙ
-2,09%
14.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,95%
0.904
ΛΑΒΙ
-1,38%
0.716
ΛΑΜΔΑ
-1,92%
7.14
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
-6,25%
0.24
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,92%
0.592
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
-1,00%
1.99
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,32%
2.985
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,78%
19.17
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
+1,01%
2.49
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,99%
24.44
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
-0,96%
2.07
ΜΠΤΚ
-8,06%
0.57
ΜΥΤΙΛ
+0,76%
31.64
ΝΑΚΑΣ
+1,37%
2.96
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
-0,79%
0.252
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,96%
21
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-1,30%
2.27
ΟΠΑΠ
+2,03%
15.61
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,25%
0.793
ΟΤΕ
+0,73%
15.12
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
+1,64%
0.99
ΠΑΠ
-0,43%
2.32
ΠΕΙΡ
-1,98%
3.558
ΠΕΡΦ
-1,14%
5.22
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.78
ΠΛΑΘ
+0,25%
3.975
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
-4,00%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
+1,02%
1.184
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,81%
6.15
ΠΡΟΦ
-0,39%
5.08
ΡΕΒΟΙΛ
+0,63%
1.59
ΣΑΡ
-1,66%
10.64
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,81%
0.325
ΣΙΔΜΑ
-1,31%
1.51
ΣΠΕΙΣ
-0,36%
5.58
ΣΠΙ
-0,40%
0.502
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.79
ΤΖΚΑ
-3,55%
1.36
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Ένα στα δύο νέα ΙΧ το 2030 θα είναι ηλεκτρικό προβλέπει το ΕΣΕΚ

Το ανέβασμα του πήχη της φιλοδοξίας για τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα και για  τον ευρύτερο εξηλεκτρισμό των μεταφορών τα επόμενα χρόνια και ιδίως μετά το 2035 θα αποτυπώνεται, σύμφωνα με πληροφορίες του energygame.gr, στο τελικό προσχέδιο του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), που θα δοθεί σε δημόσια διαβούλευση τις αμέσως επόμενες ημέρες. Στη βάση του πιο αισιόδοξου σεναρίου, το 2030 ένα από τα δύο νέα επιβατικά ΙΧ θα είναι είτε αμιγώς ηλεκτροκίνητο, είτε plug-in υβριδικό, ενώ ηλεκτρικό θα είναι και το 40% των νέων ελαφρών φορτηγών. Οι δε επενδύσεις για την ηλεκτροκίνηση για τα επόμενα χρόνια εκτιμώνται σε 12 δισ. ευρώ, καταλαμβάνοντας σημαντικό μερίδιο της συνολικής «πίτας» των επενδύσεων για το «πρασίνισμα» των μεταφορών-επιβατικών και εμπορευματικών- που ανέρχεται σε 44 δισ. ευρώ.

Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο του νέου ΕΣΕΚ αφενός αναθεωρούνται οι υφιστάμενοι στόχοι για τη διείσδυση των ηλεκτροκίνητων (αμιγώς ηλεκτρικών και plug in υβριδικών) επιβατικών ΙΧ, αφετέρου για πρώτη φορά θεσπίζονται συγκεκριμένοι στόχοι και για τα ελαφρά φορτηγά. Σύμφωνα με το πρώτο «Σενάριο Βάσης», σύμφωνα με το οποίο θα συνεχιστούν τα επόμενα χρόνια τα υφιστάμενα μέτρα πολιτικής και προγράμματα (όπως τα προγράμματα επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά», που αφορούν ηλεκτροκίνητα οχήματα, και «Φορτίζω παντού», για υποδομές φόρτισης), χωρίς τη λήψη επιπλέον μέτρων τα νέα ηλεκτρικά επιβατικά οχήματα θα αντιστοιχούν στο 30% της αγοράς από 12,50% σήμερα. Κάτι που σε απόλυτους αριθμούς μεταφράζεται σε 54.877 νέα επιβατικά αμιγώς ηλεκτροκίνητα ΙΧ (BEV) ή plug-in υβριδικά (PHEV) που θα κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, από 17.063 το 2024 και μόλις 2.135 το 2020, όταν ξεκίνησαν να υλοποιούνται οι δράσεις ενίσχυσης της ηλεκτροκίνησης. Ο πήχης ανεβαίνει ακόμη περισσότερο στο δεύτερο αισιόδοξο σενάριο, που προβλέπει την εφαρμογή επιπλέον μέτρων πολιτικής για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης σε σχέση με αυτά που βρίσκονται σε ισχύ σήμερα. Στο σενάριο αυτό, η διείσδυση των νέων ηλεκτρικών επιβατικών ΙΧ στο τέλος της δεκαετίας φτάνει το 50% (έναντι 30% στο σενάριο βάσης), κάτι που «μεταφράζεται» σε 108.304 νέα BEV και PHEV, έναν αριθμό δηλαδή σημαντικά μεγαλύτερο σε σχέση με το σενάριο βάσης.

Για τα ελαφρά φορτηγά, το σενάριο βάσης προβλέπει ότι το ποσοστό των ηλεκτρικών ελαφρών φορτηγών στο σύνολο της αγοράς από 10% που είναι φέτος (το 2020 το σχετικό ποσοστό ήταν μόλις 0,2%) θα αυξηθεί στο 25% το 2030, σύμφωνα με το σενάριο βάσης, και στο 40%, σύμφωνα με το αισιόδοξο σενάριο.

Όσον αφορά τις επενδύσεις για την ηλεκτροκίνηση τα επόμενα χρόνια, στο αναθεωρημένο ΕΣΕΚ κάνει λόγο για 8 δισ. ευρώ για ηλεκτρικά ελαφρά φορτηγά, επιβατικά οχήματα και μοτοσικλέτες για την περίοδο 2025-2030, 4 δισ. ευρώ για ηλεκτρικά λεωφορεία και βαρέα φορτηγά οχήματα και 549 εκατ. ευρώ για τις υποδομές οδικών μεταφορών, που περιλαμβάνουν και τις υποδομές φόρτισης. Τα ποσά αυτά αθροίζουν ένα συνολικό κονδύλι 12,6 δισ. ευρώ για τις ανάγκες της ηλεκτροκίνησης έως το τέλος της δεκαετίας.

Διαβάστε περισσότερα στο energygame.gr

Διαβάστε επίσης

Πώς η Τσεχία γίνεται κέντρο παραγωγής μικροτσίπ στην Ευρώπη

Η Νιγηρία επιβάλει ΦΠΑ στις συναλλαγές crypto

Metlen: Εγκαινίασε το δεύτερο φωτοβολταϊκό πάρκο στη Χιλή

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!