THEPOWERGAME
Για κάποιους το να περάσουν πέντε νύχτες σε μια κρουαζιέρα με θέμα την Taylor Swift στις Μπαχάμες μπορεί να είναι βασανιστήριο, αλλά για την Aubreigh Gniotczynski, μια 26χρονη από το Τέξας, είναι ένα όνειρο που γίνεται πραγματικότητα. Η κα Gniotczynski και ο σύζυγός της -ένας «θαυμαστής από γάμο»- έχουν πληρώσει ο καθένας περισσότερα από 1.500 δολάρια για να απολαύσουν βραδιές καραόκε και πάρτι με φανταχτερά ρούχα στην κρουαζιέρα, η οποία δεν συνδέεται με τη σταρ. Στο πλαίσιο της προετοιμασίας, η κ. Gniotczynski έφτιαξε βραχιόλια φιλίας με τους στίχους της κ. Swift, τα οποία θα δώσει στους συνεπιβάτες της.
Οι διακοπές κρουαζιέρας είναι και πάλι στη μόδα. Σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Κρουαζιέρας, το 2024 περίπου 35,7 εκατ. επιβάτες αναμένεται να επιβιβαστούν σε πλοία, 6% περισσότεροι απ’ ό,τι το 2019. Οι φορείς εκμετάλλευσης πειραματίζονται με θεματικά ταξίδια σε μια προσπάθεια να προσελκύσουν νέους πελάτες. «Μας εξέπληξε πολύ το πόσοι από τους πελάτες μας θα ταξιδέψουν για πρώτη φορά», λέει η Jessica Malerman, ταξιδιωτική σύμβουλος που βρίσκεται πίσω από την υπερπαραγωγή της Taylor Swift, η οποία θα καταλάβει 199 δωμάτια σε μια υπάρχουσα κρουαζιέρα της Royal Caribbean International (RCI).
Ορισμένες θεματικές κρουαζιέρες βασίζονται σε τηλεοπτικές σειρές, όπως η κρουαζιέρα Star Trek: The Cruise and the Golden Girls Cruise. Άλλες, όπως η Kiss Kruise και η κρουαζιέρα Good Vibrations των Beach Boys, είναι σχεδιασμένες γύρω από συγκροτήματα. Υπάρχουν τουλάχιστον τέσσερις κρουαζιέρες με μουσική country, μια κρουαζιέρα reggae και αρκετές κρουαζιέρες ροκ και τζαζ. Οι φίλοι της πάλης μπορούν να συγκεντρωθούν στην κρουαζιέρα Rock ‘N’ Wrestling Rager at Sea του Chris Jericho και οι λάτρεις της μοτοσικλέτας μπορούν να συμμετάσχουν στην κρουαζιέρα High Seas Rally. Θρησκευτικές ομάδες μπορούν να επιβιβαστούν στην Kosherica (αν είναι Εβραίοι) ή στην Bountiful Travel (αν είναι Μορμόνοι). Όσοι επιθυμούν εμπειρίες ενηλίκων στη θάλασσα μπορούν να συμμετάσχουν στις κρουαζιέρες Desire, Temptation ή Bare Necessities.
Οι εξειδικευμένες κρουαζιέρες, που απευθύνονται σε όσους θέλουν να κάνουν κάτι περισσότερο από το να λιάζονται, απευθύνονται τόσο σε ηλικιωμένους, όσο και σε νέους. Η νοσταλγία μπορεί να αποτελέσει μεγάλο πόλο έλξης για τους ηλικιωμένους επιβάτες, εκτιμά ο Chris Hearing της Entertainment Cruise Productions, η οποία διοργανώνει, μαζί με τις κρουαζιέρες Star Trek και High Seas Rally, μια κρουαζιέρα με μουσική της δεκαετίας του ’80. «Αυτή είναι η μουσική που αγαπούσαν όταν ήταν στο λύκειο», λέει. «Είναι μια περίοδος της ζωής τους που θα ήθελαν να ξαναζήσουν».
Για τους νεότερους επιβάτες τα κρουαζιερόπλοια μπορούν να αποτελέσουν ένα καταφύγιο μακριά από τα επικριτικά πλήθη των φεστιβάλ, λέει ο Gavin Simcoe, διοργανωτής της κρουαζιέρας Emo’s Not Dead, η οποία έχει μέσο όρο ηλικίας τα 35. Για να προσελκύσει ακόμα νεότερους οπαδούς, σχεδιάζει να αναμείξει το line-up του με συγκροτήματα από τη δεκαετία του 2000 με σύγχρονα σχήματα. Μερικές φορές αξίζει να ταρακουνάς τα νερά!
© 2024 The Economist Newspaper Limited. All rights reserved. Άρθρο από τον Economist, το οποίο μεταφράστηκε και δημοσιεύθηκε με επίσημη άδεια από την www.powergame.gr. Το πρωτότυπο άρθρο, στα αγγλικά, βρίσκεται στο www.economist.com
Διαβάστε επίσης
Το σχέδιο για μισθούς στα 1.500 ευρώ εντός διετίας
Πώς η Τσεχία γίνεται κέντρο παραγωγής μικροτσίπ στην Ευρώπη
Φωτοβολταϊκά στις στέγες: “Ουρά” για να συνδεθούν στο δίκτυο