Γ.Δ.
1383.31 +0,06%
ACAG
0,00%
5.68
CENER
+0,21%
9.52
CNLCAP
+2,21%
6.95
DIMAND
-0,23%
8.78
NOVAL
+0,56%
2.685
OPTIMA
+0,69%
11.74
TITC
-0,83%
29.9
ΑΑΑΚ
0,00%
5.1
ΑΒΑΞ
+3,01%
1.37
ΑΒΕ
0,00%
0.451
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.095
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.88
ΑΛΜΥ
+0,35%
2.84
ΑΛΦΑ
-0,52%
1.541
ΑΝΔΡΟ
+1,57%
6.48
ΑΡΑΙΓ
-0,28%
10.65
ΑΣΚΟ
+1,87%
2.72
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.78
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.52
ΑΤΤ
+2,68%
8.42
ΑΤΤΙΚΑ
-0,83%
2.38
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,18%
5.43
ΒΙΟΚΑ
+3,17%
2.28
ΒΙΟΣΚ
-1,21%
1.63
ΒΙΟΤ
0,00%
0.238
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.3
ΓΕΒΚΑ
+3,36%
1.54
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,35%
17.14
ΔΑΑ
+0,19%
7.504
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
+1,55%
11.17
ΔΟΜΙΚ
+1,64%
3.4
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,38%
0.306
ΕΒΡΟΦ
+1,34%
1.515
ΕΕΕ
+0,26%
31.26
ΕΚΤΕΡ
-0,92%
1.944
ΕΛΒΕ
0,00%
5.3
ΕΛΙΝ
-0,49%
2.03
ΕΛΛ
-0,37%
13.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,43%
1.852
ΕΛΠΕ
+0,86%
7.06
ΕΛΣΤΡ
+1,45%
2.1
ΕΛΤΟΝ
-0,24%
1.698
ΕΛΧΑ
-1,46%
1.756
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,80%
1.24
ΕΤΕ
+0,82%
7.38
ΕΥΑΠΣ
-0,63%
3.17
ΕΥΔΑΠ
-0,92%
5.4
ΕΥΡΩΒ
-0,15%
1.9885
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.39
ΙΑΤΡ
0,00%
1.565
ΙΚΤΙΝ
-0,28%
0.354
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.62
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.03
ΙΝΛΙΦ
-0,41%
4.88
ΙΝΛΟΤ
-1,96%
1.102
ΙΝΤΕΚ
+1,75%
5.83
ΙΝΤΕΡΚΟ
+7,76%
2.5
ΙΝΤΕΤ
+0,84%
1.205
ΙΝΤΚΑ
+1,49%
3.07
ΚΑΡΕΛ
0,00%
330
ΚΕΚΡ
-0,37%
1.36
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.65
ΚΛΜ
0,00%
1.36
ΚΟΡΔΕ
+1,64%
0.434
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.08
ΚΟΥΕΣ
-0,77%
5.18
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,24%
11.4
ΚΤΗΛΑ
-3,85%
1.75
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.15
ΛΑΒΙ
-1,36%
0.797
ΛΑΜΔΑ
+0,85%
7.15
ΛΑΜΨΑ
+1,60%
38.2
ΛΑΝΑΚ
+2,26%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.28
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+1,45%
1.4
ΛΟΥΛΗ
+1,94%
2.63
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.704
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+2,04%
2.5
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.6
ΜΙΓ
+2,05%
3.485
ΜΙΝ
-3,60%
0.535
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,82%
21.56
ΜΟΝΤΑ
+0,58%
3.47
ΜΟΤΟ
+1,13%
2.675
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-1,54%
21.68
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,28%
3.54
ΜΠΡΙΚ
+1,30%
1.955
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
0,00%
34
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
+1,88%
0.866
ΞΥΛΚ
+0,77%
0.262
ΞΥΛΠ
+2,05%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21
ΟΛΠ
-1,74%
25.4
ΟΛΥΜΠ
+0,85%
2.38
ΟΠΑΠ
-0,26%
15.57
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,15%
0.857
ΟΤΕ
-0,41%
14.41
ΟΤΟΕΛ
+1,77%
11.48
ΠΑΙΡ
+2,00%
1.02
ΠΑΠ
-1,68%
2.34
ΠΕΙΡ
+0,65%
3.744
ΠΕΡΦ
0,00%
6.62
ΠΕΤΡΟ
+1,23%
8.2
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.99
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
+3,77%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
+3,97%
1.206
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,65%
4.57
ΡΕΒΟΙΛ
-2,53%
1.735
ΣΑΡ
+4,25%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+2,50%
0.328
ΣΙΔΜΑ
+1,89%
1.62
ΣΠΕΙΣ
-2,37%
6.6
ΣΠΙ
0,00%
0.604
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,16%
19.18
ΤΖΚΑ
+0,78%
1.285
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,13%
1.594
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.9
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.212
ΦΡΛΚ
-1,34%
3.68
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Βραζιλία: Τριήμερο πένθος μετά τη συντριβή του αεροπλάνου

Συγκλονίζει η συντριβή αεροσκάφους την Παρασκευή στην πολιτεία Σάο Πάολο, στη νοτιοανατολική Βραζιλία, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν και οι 61 άνθρωποι επιβαίνοντες.

Ακόμη δεν έχει γίνει γνωστός ο λόγος για τον οποίο το αεροσκάφος υπέστη απώλεια στήριξης και άρχισε περιδίνηση ώσπου κατέπεσε σε κατοικημένη περιοχή.

Το αεροσκάφος, που είχε κατασκευάσει η γαλλοϊταλική ATR, μετέφερε «57 επιβάτες» και είχε «τέσσερα μέλη πληρώματος», σύμφωνα με τον αερομεταφορέα Voepass.

Εκτελούσε πτήση από την Κασκαβέλ, στην πολιτεία Παρανά (νότια) προς το διεθνές αεροδρόμιο Γκουαρούλιους, στο Σάο Πάολο. Έπειτα από απότομη απώλεια ύψους, συνετρίβη στις 13:25 (τοπική ώρα· 19:25 ώρα Ελλάδας) στη Βινιέντου, κοινότητα 76.000 κατοίκων, περίπου 80 χιλιόμετρα βορειοδυτικά από την πόλη Σαν Πάουλου, προκαλώντας τρόμο στους κατοίκους.

«Δεν υπάρχουν επιζώντες» τόνισε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο Γαλλικό Πρακτορείο ο δήμος της Βαλίνιους, που συμμετείχε στην επιχείρηση διάσωσης στη γειτονική πόλη Βινιέντου.

Συνταρακτικά πλάνα που μεταδόθηκαν από βραζιλιάνικα μέσα ενημέρωσης δείχνουν στο αεροσκάφος καθώς χάνει ύψος με μεγάλη ταχύτητα, συνεχίζοντας την περιδίνηση ανεξέλεγκτο, κατόπιν στήλη πυκνού καπνού από το σημείο όπου συνετρίβη στη συνοικία – όπου δεν αναφέρθηκε κανένα θύμα στο έδαφος.

Άρχισε να διενεργείται έρευνα από το κέντρο ερευνών και πρόληψης αεροναυτικών ατυχημάτων της Βραζιλίας (CENIPA), για να εξακριβωθούν τα αίτια του δυστυχήματος.

Ο βραζιλιάνος πρόεδρος Λουίς Ινάσιου Λούλα ντα Σίλβα κήρυξε τριήμερο εθνικό πένθος μετά το «τραγικό δυστύχημα».

Ο οδηγός φορτηγού Μαρτίνς Μπαρμπόσα εργαζόταν όταν έμαθε πως συνετρίβη το αεροσκάφος 150 μέτρα από το σπίτι του. «Φοβήθηκα πως έπεσε πάνω στο σπίτι μου, ο γιος μου ήταν σπίτι», είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο περιγράφοντας την «απόγνωση» που ένιωθε ώσπου έμαθε πως το παιδί του ήταν καλά.

«Ήταν τρομακτικό, είδα αεροπλάνο να περιστρέφεται και να πέφτει. Ο θεός μας έσωσε, αν γινόταν λίγο πιο κει, (το αεροπλάνο) θα έπεφτε πάνω στο σπίτι μου. Βρίσκομαι σε κατάσταση σοκ, δεν σταματάω να τρέμω», είπε η Έντνα Μπαρμπόσα, κάτοικος της Βινιέντου, στο τηλεοπτικό δίκτυο SBT.

Άλλος κάτοικος, ο Χικάρντου Χοντρίγκες, δήλωσε στο τηλεοπτικό δίκτυο Band News ότι είδε «πολλά πτώματα στο έδαφος, πολλά…» στον τόπο της τραγωδίας.

Σύμφωνα με την βραζιλιάνικη πολεμική αεροπορία, η πτήση «εκτυλισσόταν ομαλά ως τις 13:20» (τοπική ώρα· 19:20 ώρα Ελλάδας). Όμως, ένα λεπτό αργότερα, το αεροσκάφος έπαψε «να απαντά στις κλήσεις» του πύργου ελέγχου και το πλήρωμα «δεν δήλωσε πως βρισκόταν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης ούτε πως αντιμετώπισε δυσμενείς μετεωρολογικές συνθήκες».

«Η απώλεια της επαφής με τα ραντάρ διαπιστώθηκε στις 13:22», πρόσθεσε η πολεμική αεροπορία.

Το αεροσκάφος ήταν τύπου ATR72-500. Η κατασκευάστριά του, θυγατρική της Airbus και της ιταλικής Leonardo, τόνισε σε ανακοίνωσή της ότι ειδικοί της θα υποστηρίξουν «την έρευνα που διενεργείται».

Το λεγόμενο μαύρο κουτί εντοπίστηκε κι αναμένεται να αναλυθεί.

Η χωροφυλακή ανακοίνωσε ότι η πυρκαγιά εξαιτίας της συντριβής του αεροσκάφους τέθηκε υπό έλεγχο. Μονάδες της πυροσβεστικής, της πολιτικής προστασίας και της πολεμικής αεροπορίας αναπτύχθηκαν επιτόπου.

Η ανάκτηση των λειψάνων των θυμάτων ενόψει της «αναγνώρισής τους» άρχισε και προβλεπόταν να «συνεχιστεί καθ’ όλη τη διάρκεια της νύχτας», δήλωσε στον Τύπο ο κυβερνήτης της πολιτείας, που έσπευσε επιτόπου.

Οι σοροί επρόκειτο να διακομιστούν στο κυριότερο νεκροτομείο του Σαο Πάολο, της οικονομικής πρωτεύουσας της Βραζιλίας.

Η Voepass διευκρίνισε πως «δεν έχει ακόμη επιβεβαιωμένες πληροφορίες για τις περιστάσεις του δυστυχήματος».

Σύμφωνα με την υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας της Βραζιλίας, το αεροσκάφος συμμορφωνόταν προς όλους τους ισχύοντες κανονισμούς.

Η πρώτη πτήση του αεροσκάφους αυτού, που κατασκευάστηκε στη Γαλλία, έγινε τον Απρίλιο του 2010, σύμφωνα με καταχώριση στον εξειδικευμένο ιστότοπο planespotters.net.

Σύμφωνα με δεδομένα της CENIPA, χωρίς να υπολογίζεται το χθεσινό δυστύχημα, από την αρχή της χρονιάς στη Βραζιλία είχαν καταγραφεί 108 αεροπορικά ατυχήματα και δυστυχήματα με συνολικά 49 νεκρούς.

Τα τελευταία δέκα χρόνια, χάθηκαν 746 ανθρώπινες ζωές σε 1.665 ατυχήματα και δυστυχήματα στη λατινοαμερικάνικη χώρα γιγαντιαίων διαστάσεων.

Το 2007, Airbus A320 του βραζιλιάνικου αερομεταφορέα TAM βγήκε από τον διάδρομο μετά την προσγείωσή του στο αεροδρόμιο Κονγκόνιας του Σαν Πάουλου κι έπεσε πάνω σε αποθήκη φορτίου, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν οι 187 επιβαίνοντες στο αεροσκάφος και άλλοι 12 άνθρωποι στο έδαφος.

Και, δυο χρόνια αργότερα, Airbus A330-230 της Air France, το οποίο εκτελούσε δρομολόγιο από το Ρίο ντε Ζανέιρο προς το Παρίσι, εξαφανίστηκε πάνω από τον Ατλαντικό με 228 επιβαίνοντες, σε περιοχή όπου ήταν γνωστό πως καταγράφονται αναταράξεις.

Διαβάστε επίσης

Το μυστικό του Μαρκ Κιούμπαν για να γίνει κανείς πλούσιος

H μεγιστάνας Νίτα Αμπάνι είναι το πρόσωπο της Ινδίας στους Ολυμπιακούς

Krahulcova: Γιατί τα πατίνια της Lime επέστρεψαν στην Αθήνα

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!