Γ.Δ.
1377.3 -1,22%
ACAG
+0,53%
5.65
CENER
-0,42%
9.46
CNLCAP
0,00%
6.8
DIMAND
-1,01%
8.82
NOVAL
0,00%
2.67
OPTIMA
+2,10%
11.68
TITC
-1,15%
30.15
ΑΑΑΚ
0,00%
5.1
ΑΒΑΞ
-1,35%
1.316
ΑΒΕ
0,00%
0.451
ΑΔΜΗΕ
-0,24%
2.09
ΑΚΡΙΤ
-7,95%
0.81
ΑΛΜΥ
+0,18%
2.85
ΑΛΦΑ
-2,73%
1.532
ΑΝΔΡΟ
-1,55%
6.34
ΑΡΑΙΓ
-1,93%
10.68
ΑΣΚΟ
-0,37%
2.67
ΑΣΤΑΚ
-0,30%
6.62
ΑΤΕΚ
-4,31%
0.4
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.5
ΑΤΤ
+0,98%
8.26
ΑΤΤΙΚΑ
+2,09%
2.44
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-2,19%
5.36
ΒΙΟΚΑ
-1,31%
2.26
ΒΙΟΣΚ
-1,49%
1.655
ΒΙΟΤ
0,00%
0.238
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.3
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.495
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,59%
16.82
ΔΑΑ
-1,93%
7.502
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
-1,61%
10.98
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.41
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,66%
0.3
ΕΒΡΟΦ
+0,34%
1.495
ΕΕΕ
-0,19%
31.14
ΕΚΤΕΡ
-1,49%
1.98
ΕΛΒΕ
0,00%
5.3
ΕΛΙΝ
0,00%
2.05
ΕΛΛ
-2,92%
13.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,17%
1.858
ΕΛΠΕ
-0,99%
7.02
ΕΛΣΤΡ
-0,47%
2.1
ΕΛΤΟΝ
-0,12%
1.7
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.76
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.119
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,19%
1.245
ΕΤΕ
-2,72%
7.228
ΕΥΑΠΣ
-0,31%
3.18
ΕΥΔΑΠ
-0,92%
5.37
ΕΥΡΩΒ
-1,34%
1.953
ΕΧΑΕ
-2,00%
4.4
ΙΑΤΡ
+1,28%
1.585
ΙΚΤΙΝ
-1,82%
0.35
ΙΛΥΔΑ
-3,36%
1.58
ΙΝΚΑΤ
-0,71%
4.925
ΙΝΛΙΦ
-0,20%
4.89
ΙΝΛΟΤ
-0,71%
1.116
ΙΝΤΕΚ
+3,35%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.32
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.195
ΙΝΤΚΑ
-1,94%
3.04
ΚΑΡΕΛ
0,00%
330
ΚΕΚΡ
-5,19%
1.28
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.65
ΚΛΜ
-2,90%
1.34
ΚΟΡΔΕ
-0,23%
0.429
ΚΟΥΑΛ
-1,11%
1.07
ΚΟΥΕΣ
-0,57%
5.22
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,91%
11.15
ΚΤΗΛΑ
+1,11%
1.82
ΚΥΡΙΟ
-3,93%
1.1
ΛΑΒΙ
-1,58%
0.81
ΛΑΜΔΑ
-1,54%
7.03
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.88
ΛΕΒΚ
0,00%
0.28
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-2,82%
1.38
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.57
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.704
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+2,50%
2.46
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.6
ΜΙΓ
-3,27%
3.4
ΜΙΝ
-3,51%
0.55
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-3,25%
22.06
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.45
ΜΟΤΟ
0,00%
2.645
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-3,10%
22.54
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.52
ΜΠΡΙΚ
-0,78%
1.91
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
+0,41%
34
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
-0,22%
0.9
ΞΥΛΚ
-2,26%
0.26
ΞΥΛΠ
0,00%
0.39
ΟΛΘ
0,00%
20.8
ΟΛΠ
-0,58%
25.85
ΟΛΥΜΠ
-2,94%
2.31
ΟΠΑΠ
+0,97%
15.57
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,30%
0.856
ΟΤΕ
-1,43%
14.49
ΟΤΟΕΛ
-1,57%
11.32
ΠΑΙΡ
+2,48%
1.035
ΠΑΠ
0,00%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,15%
3.697
ΠΕΡΦ
-1,34%
6.64
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.08
ΠΛΑΘ
-0,50%
4
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
-1,87%
0.21
ΠΡΕΜΙΑ
-0,51%
1.164
ΠΡΟΝΤΕΑ
-9,09%
6.5
ΠΡΟΦ
-1,73%
4.545
ΡΕΒΟΙΛ
-2,25%
1.74
ΣΑΡ
-2,66%
10.26
ΣΑΡΑΝ
-9,35%
0.97
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+2,51%
0.327
ΣΙΔΜΑ
+1,26%
1.61
ΣΠΕΙΣ
-2,71%
6.46
ΣΠΙ
-3,44%
0.618
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,36%
19.12
ΤΖΚΑ
-2,58%
1.32
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,76%
1.6
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.9
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.206
ΦΡΛΚ
-0,68%
3.665
ΧΑΙΔΕ
-9,38%
0.58

Μετρό: Ηλεκτρική ενέργεια από το φρενάρισμα των συρμών

Με την υπογραφή της σύμβασης μεταξύ της ΣΤΑΣΥ και της αναδόχου εταιρείας «Siemens Mobility Α.Ε.» μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης ένα κατεξοχήν «πράσινο» και καινοτόμο για τα ελληνικά σιδηροδρομικά δεδομένα έργο.

Πρόκειται για την «Ανακαίνιση δύο Υποσταθμών της Γραμμής 1 του Μετρό, με ταυτόχρονη εγκατάσταση συστήματος ανάκτησης ενέργειας από την ηλεκτροπέδηση των συρμών». Τη σύμβαση υλοποίησης του έργου υπέγραψαν ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΣΤΑ.ΣΥ Αθανάσιος Κοτταράς και ο Διευθύνων Σύμβουλος της «Siemens Mobility Α.Ε.» Δήμος Σαπίδης.

Με το εν λόγω έργο η ΣΤΑ.ΣΥ κάνει το επόμενο, ουσιαστικό βήμα στην ενεργειακή εξοικονόμηση και ταυτόχρονη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος. Η ανακαίνιση των δύο υποσταθμών έλξης της Γραμμής 1 σε Νέο Φάληρο και Ηράκλειο, προβλέπει την προσθήκη σε αυτούς συστήματος, που στην πράξη θα επιτρέψει την εκμετάλλευση της ενέργειας που παράγεται από την επιβράδυνση των συρμών, μετατρέποντας την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική.

Το νέο αυτό σύστημα θα εγκατασταθεί για πρώτη φορά σε σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας και υπολογίζεται, πως με τον τρόπο αυτό θα ανακτάται ενέργεια 4.500 MWh τον χρόνο, ποσοστό που αντιστοιχεί στο 12,5% της συνολικής ετήσιας κατανάλωσης στη Γραμμή 1 του Μετρό «Πειραιάς – Κηφισιά».

Το έργο αποτελεί μια κατεξοχήν «πράσινη» επένδυση, που μετά την αρχική του λειτουργία στη Γραμμή 1 και την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων του,  θα προκριθεί και για τις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό. Πέρα από το φιλοπεριβαλλοντικό, ενεργειακό, αλλά και οικονομικό του αποτύπωμα, το έργο θα συμβάλλει και στη βελτίωση της αξιοπιστίας του δικτύου ηλεκτροδότησης και τη μείωση των βλαβών, που οφείλονται στον ξεπερασμένο λόγω παλαιότητας εξοπλισμό. Αντίστοιχο σύστημα ανάκτησης της ηλεκτρικής ενέργειας από την επιβράδυνση των συρμών προβλέπεται να εγκατασταθεί στους υποσταθμούς της υπό κατασκευή Γραμμής 4 του Μετρό.

Ο σχετικός διεθνής διαγωνισμός είχε προκηρυχθεί στις 5 Φεβρουαρίου 2024, και διεξήχθη με ανοικτή διαδικασία, μέσω του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (Ε.Σ.Η.Δ.Η.Σ). Το έργο, που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ, κατακυρώθηκε στη  «Siemens Mobility Α.Ε.»  έναντι του ποσού των 4.136.404,21€. Ο συνολικός συμβατικός χρόνος για την πλήρη περάτωσή του ορίζεται σε 28 μήνες.

Κατά την υπογραφή της σύμβασης, ο Διευθύνων Σύμβουλός της ΣΤΑ.ΣΥ, Αθανάσιος Κοτταράς υπογράμμισε: «Στη ΣΤΑ.ΣΥ εργαζόμαστε για τη συνεχή αναβάθμιση των υποδομών μας, αξιοποιώντας την τεχνολογία και τα σύγχρονα εργαλεία. Παρότι το Μετρό και ο Τραμ είναι τα κατεξοχήν φιλικά προς το περιβάλλον μέσα μεταφοράς, δεν επαναπαυόμαστε σε αυτό. Σχεδιάζουμε και υλοποιούμε δράσεις, κάνοντας το επόμενο βήμα στην ενεργειακή εξοικονόμηση. Οι εγκαταστάσεις και τα συστήματά μας «πρασινίζουν» κι άλλο, συνεισφέροντας στη συνολική προσπάθεια προς μια βιώσιμη αστική κινητικότητα».

Διαβάστε επίσης                            

ΟΤΕ: Στα 652,7 εκατ. το προσαρμοσμένο EBITDA εξαμήνου

Πώς και πού ταξιδεύουν οι Έλληνες

Μυτιληναίος: Τι σηματοδοτεί η μετονομασία της Mytilineos

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!