THEPOWERGAME
Η Microsoft ανταπέδωσε τα «πυρά» της στην Delta AirLines την Τρίτη, αφού ο αερομεταφορέας δήλωσε ότι θα ζητήσει αποζημίωση από τον γίγαντα λογισμικού και την CrowdStrike για τις χιλιάδες ακυρώσεις πτήσεων στον απόηχο του τεράστιου μπλακ άουτ της πληροφορικής.
Η Delta αγωνίστηκε περισσότερο από τις αντίπαλες αεροπορικές εταιρείες για να ανακάμψει από τη διακοπή λειτουργίας, ακυρώνοντας περισσότερες από 5.000 πτήσεις τις ημέρες που ακολούθησαν το περιστατικό της 19ης Ιουλίου, το οποίο προκλήθηκε από μια λανθασμένη ενημέρωση λογισμικού από την CrowdStrike και επηρέασε εκατομμύρια υπολογιστές με Microsoft Windows. Το γεγονός κόστισε στον αερομεταφορέα περίπου 500 εκατομμύρια δολάρια, είχε δηλώσει ο διευθύνων σύμβουλος Εντ Μπάστιαν στο CNBC .
Ο Μπάστιαν δήλωσε ότι η αεροπορική εταιρεία με έδρα την Ατλάντα, η οποία υπερηφανεύεται για την ακρίβεια και τοποθετείται ως premium αεροπορική εταιρεία, δεν έχει «άλλη επιλογή» από το να κινηθεί νομικά εναντίον των δύο εταιρειών τεχνολογίας.
Ο Μαρκ Τσέφο, συνεργάτης της Dechert που εκπροσωπεί τη Microsoft, έστειλε την Τρίτη επιστολή στον δικηγόρο Ντέβιντ Μπόις της Boies Schiller Flexner. Ο Μπόις εκπροσωπεί τη Delta και είχε στείλει επιστολές εκ μέρους της αεροπορικής εταιρείας στην CrowdStrike και τη Microsoft.
«Έχουμε λόγους να πιστεύουμε ότι η Microsoft απέτυχε να συμμορφωθεί με τις συμβατικές απαιτήσεις και ενήργησε με βαριά αμέλεια, και μάλιστα εκ προθέσεως, σε σχέση με την ελαττωματική ενημέρωση» από την CrowdStrike που προκάλεσε το μπλακ άουτ των υπολογιστών των Windows, είπε ο Μπόις στον επικεφαλής νομικό σύμβουλο της Microsoft, Hossein Nowbar, σε επιστολή με ημερομηνία 29 Ιουλίου.
Ο Τσέφο έγραψε στην απάντησή του ότι η Microsoft συμπάσχει με τη Delta και τους πελάτες της σχετικά με τον αντίκτυπο του περιστατικού της CrowdStrike. «Αλλά η επιστολή σας και τα δημόσια σχόλια της Delta είναι ελλιπή, ψευδή, παραπλανητικά και επιζήμια για τη Microsoft και τη φήμη της», είπε.
Η απάντηση είναι παρόμοια με την επιστολή της CrowdStrike την Κυριακή που απέρριπτε τους ισχυρισμούς της Delta. Ο Τσέφο ανέφερε ότι η Microsoft προσφέρθηκε να βοηθήσει τη Delta δωρεάν. Κάθε μέρα από τις 19 έως τις 23 Ιουλίου, υπάλληλοι της Microsoft δήλωσαν ότι θα μπορούσαν να βοηθήσουν, αλλά η Delta τους απέρριψε, σύμφωνα με την επιστολή.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Microsoft, Σάτια Ναντέλα, έστειλε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στον Μπάστιαν, «ο οποίος δεν απάντησε ποτέ», έγραψε ο Τσέφο. Η CrowdStrike ανέφερε επίσης ότι ο διευθύνων σύμβουλος, Τζορτζ Καρτζ, είχε επικοινωνήσει με τον ομόλογό του στη Delta «αλλά δεν έλαβε καμία απάντηση».
Τα στελέχη της Delta δήλωσαν ότι η διακοπή λειτουργίας, η οποία οδήγησε σε περισσότερες ακυρώσεις από ό,τι σε όλο το 2019, κατέβαλε την πλατφόρμα προγραμματισμού των πληρωμάτων της, η οποία αντιστοιχίζει τα πληρώματα στις πτήσεις. Αλλά ο Τσέφο δήλωσε ότι η Delta δεν βασίζεται στα Windows ή στις υπηρεσίες cloud Azure της Microsoft.
Το 2021, η IBM ανακοίνωσε μια πολυετή συμφωνία με τη Delta για να βοηθήσει την αεροπορική εταιρεία να εφαρμόσει μια αρχιτεκτονική υβριδικού νέφους που λειτουργεί με το λογισμικό OpenShift της Red Hat. Το 2022, η Amazon ανακοίνωσε ότι η Delta επέλεξε τη μονάδα Amazon Web Services της εταιρείας ψηφιακού εμπορίου για να γίνει ο προτιμώμενος πάροχος cloud.
«Γίνεται γρήγορα αντιληπτό ότι η Delta πιθανότατα αρνήθηκε τη βοήθεια της Microsoft επειδή το σύστημα πληροφορικής που αντιμετώπιζε τα μεγαλύτερα προβλήματα στην αποκατάστασή του – το σύστημα παρακολούθησης και προγραμματισμού του πληρώματος – εξυπηρετούνταν από άλλους παρόχους τεχνολογίας, όπως η IBM, επειδή εκτελείται στα συστήματα αυτών των παρόχων και όχι στα Microsoft Windows ή στο Azure».
Η Microsoft απαιτεί από τη Delta να διατηρήσει αρχεία που να δείχνουν πόσο τεχνολογίες από την IBM, την Amazon και άλλοι συνέβαλαν στα προβλήματα της αεροπορικής εταιρείας από τις 19 έως τις 24 Ιουλίου, έγραψε ο Τσέφο.
Ο Τσέφο δήλωσε ότι η Microsoft εξακολουθεί να προσπαθεί να καταλάβει γιατί η American Airlines, η United Airlines και άλλες εταιρείες μπόρεσαν να ανακάμψουν πιο γρήγορα από τη Delta.
«Η προκαταρκτική μας εξέταση υποδηλώνει ότι η Delta, σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές της, προφανώς δεν έχει εκσυγχρονίσει την υποδομή πληροφορικής της, είτε προς όφελος των πελατών της είτε προς όφελος των πιλότων και των αεροσυνοδών της», έγραψε ο Cheffo.
Ο Μπάστιαν δήλωσε στο CNBC την περασμένη εβδομάδα: «Εάν πρόκειται να έχετε πρόσβαση, κατά προτεραιότητα, στο οικοσύστημα της Delta όσον αφορά την τεχνολογία, πρέπει να δοκιμάσετε αυτά τα πράγματα. Δεν μπορείτε να έρχεστε σε μια κρίσιμη λειτουργία 24/7 και να μας λέτε ότι έχουμε ένα σφάλμα. Δεν λειτουργεί».
Διαβάστε επίσης
Χρυσός κληρονόμος της Hermes έχασε 12 δισ. ευρώ
Τουρισμός: Εξαιρετικός ο Ιούνιος πλην Μυκόνου και Σαντορίνης
Γιατί ακυρώθηκε ο δίδυμος διαγωνισμός για τη ΛΑΡΚΟ