THEPOWERGAME
Κέρδη δισεκατομμυρίων σημείωσαν οι μεγιστάνες της ναυτιλίας κατά τη διάρκεια της πανδημίας και του πολέμου στη Γάζα, τα οποία και αποφάσισαν να επενδύσουν σε άλλες αγορές.
Οι ιδιοκτήτες πλοίων συχνά επενδύουν κέρδη στον εκσυγχρονισμό των στόλων τους με παραγγελίες πολλών εκατομμυρίων δολαρίων στα ασιατικά ναυπηγεία, όμως τελευταία, όπως αναφέρει η Wall Street Journal, έχει παρατηρηθεί ένα νέο κύμα διαφοροποίησης από τους πλοιοκτήτες, οι οποίοι ρίχνουν χρήματα σε ειδησεογραφικά πρακτορεία, real estate και ποδοσφαιρικούς συλλόγους.
Ο Ροντόφλ Σααντέ ρίχνει δισεκατομμύρια στα ΜΜΕ
Ο Ροντόφλ Σααντέ, ιδιοκτήτης της γαλλικής ναυτιλιακής εταιρείας CMA CGM, της τρίτης μεγαλύτερης εταιρείας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο από άποψη χωρητικότητας, είναι ένας από αυτούς, καθώς τον Μάρτιο, πλήρωσε ποσό ύψους 1,55 δισ. ευρώ, για να αγοράσει την Altice Média, η οποία διευθύνει το BFM TV, ένα από τα κορυφαία ειδησεογραφικά κανάλια της Γαλλίας, και τον δημοφιλή ραδιοφωνικό σταθμό RMC.
Από το 2022, η Saadé έχει εξαγοράσει επίσης τρεις γαλλικές εφημερίδες, τις La Provence, Corse Matin και La Tribune, αλλά και μερίδιο 9% στην Air France-KLM για 240 εκατομμύρια ευρώ.
Η ενασχόληση του Γιώργου Προκοπίου με το real estate
Ο Γιώργος Προκοπίου, με περίπου 80 δεξαμενόπλοια και προσωπική περιουσία που ανέρχεται στα 2,6 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με το Forbes, ασχολείται και με το real estate , αφού έχει εκατοντάδες ακίνητα σε όλο τον κόσμο.
Τον Ιούλιο, έκανε ακόμη μία κίνηση, αγοράζοντας μερίδιο 2% στη Lamda Development για 25 εκατομμύρια ευρώ. Η Lamda αναπτύσσει μια πολυτελή τοποθεσία περίπου 86.000 τετραγωνικών μέτρων (περίπου 925.700 τετραγωνικά πόδια) στη θέση του παλιού αεροδρομίου της Αθήνας στο Ελληνικό που θα περιλαμβάνει υπερπολυτελείς κατοικίες, εμπορικά κέντρα, σχολεία και νοσοκομεία, υπενθυμίζει η WSJ.
Τονίζεται πως τα κέρδη των 10 κορυφαίων γραμμών εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο υπερτετραπλασιάστηκαν το 2021 και το 2022, φτάνοντας κατά μέσο όρο 158 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως, καθώς οι καταναλωτές σε ΗΠΑ και Ευρώπη ξόδευαν πολλά σε αγορές κατά τη διάρκεια του lockdown του Covid-19. Οι εταιρείες σημείωσαν λειτουργικά κέρδη κατά μέσο όρο 37,5 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως μεταξύ 2000 και 2020, σύμφωνα με τη Statista.
Οι επενδύσεις Μαρινάκη σε ποδόσφαιρο και Media
Ο Ευάγγελος Μαρινάκης, ιδρυτής και πρόεδρος της Capital Maritime & Trading, η οποία εκμεταλλεύεται περισσότερα από 130 πλοία και έχει συμμετοχές στα μέσα ενημέρωσης, τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και τον αθλητισμό, δραστηριοποιείται εδώ και χρόνια στο ποδόσφαιρο.
Ο κ. Μαρινάκης αγόρασε την ποδοσφαιρική ομάδα της Πρέμιερ Λιγκ, Νότιγχαμ Φόρεστ, το 2017, όταν βρισκόταν στο χείλος του υποβιβασμού στην τρίτη κατηγορία του αγγλικού ποδοσφαίρου. Έκτοτε έχει ξοδέψει περισσότερα από 300 εκατομμύρια δολάρια για να βελτιώσει την ομάδα. Τώρα, επεξεργάζεται ένα σχέδιο για την κατασκευή ενός νέου γηπέδου 50.000 θέσεων και τη μεταφορά του συλλόγου μακριά από το City Ground, το σπίτι της Forest από το 1898. Εάν οι τοπικοί αξιωματούχοι δεν εγκρίνουν αυτό το σχέδιο, είπε, θα ήθελε να επεκτείνει το City Ground, προσθέτοντας άλλες 15.000 έως 20.000 θέσεις σε αυτόν τον χώρο.
«Τα έσοδα υπαγορεύουν την επιτυχία», είχε πει ο Μαρινάκης σε συνέντευξή του. «Πρέπει να αγωνιστούμε για μεγαλύτερα πράγματα όπως η Μάντσεστερ και η Λίβερπουλ, που έχουν μερικές από τις καλύτερες ομάδες σε όλο τον κόσμο».
Η στροφή του Φρέντρικσεν σε ιχθυοκαλλιέργειες και ακίνητα
Ο Νορβηγός μεγιστάνας της ναυτιλίας, Τζον Φρέντρικσεν έχει αντλήσει περίπου 12 δισεκατομμύρια δολάρια τα τελευταία 15 χρόνια σε επιχειρήσεις όπως ιχθυοκαλλιέργειες, ακίνητα και εξυπηρέτηση πετρελαιοπηγών. Ο Φρέντρικσεν είναι ιδιοκτήτης της Frontline FRO, η οποία εκμεταλλεύεται περισσότερα από 80 δεξαμενόπλοια.
Στην τελευταία του επιχείρηση στον κλάδο των ακινήτων, αγόρασε το συγκρότημα ακινήτων, Aker Brygge, έκτασης 122.000 τετραγωνικών μέτρων, το οποίο περιλαμβάνει γραφεία και άλλους εμπορικούς χώρους, στην προκυμαία του Όσλο.
Το Aker Brygge είναι μια πολυτελής προβλήτα με γαλλικά και σκανδιναβικά εστιατόρια και φέρι που αναχωρούν για το δημοφιλές φιόρδ του Όσλο και φιλοξενεί το Nobel Peace Center και το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης Astrup Fearnley.
Ο Φρέντρικσεν δημιούργησε την περιουσία του σε κυκλικές βιομηχανίες όπως η ναυτιλία και οι υπηρεσίες πετρελαίου, αλλά διαφοροποιήθηκε για να δημιουργήσει εισόδημα πέρα από τη θάλασσα.
Πώς η Μέση Ανατολή επηρεάζει τους ναύλους
Υπενθυμίζεται πως οι ναύλοι σημείωσαν μία πτώση πέρυσι, επανήλθαν, ωστόσο, όταν εκατοντάδες πλοία που έπλεαν από την Ασία προς την Ευρώπη αναγκάστηκαν να αλλάξουν τα δρομολόγιά τους και να αποφύγουν την από την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ λόγω των επιθέσεων σε εμπορικά πλοία, από τους αντάρτες Χούθι της Υεμένης που υποστηρίζονται από το Ιράν. Τα πλοία αναγκάζονται τώρα να ακολουθήσουν μια μεγαλύτερη διαδρομή γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας στη Νότια Αφρική, προσθέτοντας κατά μέσο όρο δύο εβδομάδες σε χρόνο πλεύσης.
Οι ναύλοι και κατ’ επέκταση τα κέρδη των πλοιοκτητών, αναμένεται να μειωθούν όταν ανοίξει ξανά το δρομολόγιο μέσω Ερυθράς Θάλασσας.
Διαβάστε επίσης
“Στεγνώνουν” τα ελληνικά νησιά: Η λειψυδρία χτυπά το Αιγαίο
Ψάλτης: Ανεβάζουμε τους στόχους της Alpha Bank σε 4 μέτωπα
Πώς θα είναι η επόμενη ημέρα χωρίς τον λιγνίτη