THEPOWERGAME
Η Nike ξοδεύει περισσότερα από ποτέ στο μάρκετινγκ γύρω από τους Ολυμπιακούς Αγώνες, σε μια παγκόσμια διαφημιστική «καταιγίδα», καθώς προσπαθεί να αναζωογονήσει τις πωλήσεις και να προκαλέσει την επιστροφή της μεγαλύτερης εταιρείας αθλητικών ειδών στον κόσμο.
Τα στελέχη του αμερικανικού κολοσσού έχουν καλέσει τα κορυφαία αστέρια τους για βοήθεια στους θερινούς Αγώνες του 2024 στο Παρίσι, που πραγματοποίησαν την Τελετή Έναρξης την περασμένη εβδομάδα. Ο συνιδρυτής της Nike, Φιλ Νάιτ (Phil Knight), απηύθυνε μια σπάνια έκκληση προς την «οικογένεια Nike» των αθλητών και των προπονητών μια εβδομάδα πριν από τους αγώνες, ενθαρρύνοντάς τους να «αναζωπυρώσουν το πάθος, την επιθυμία και τη θέληση για νίκη».
«Σας χρειαζόμαστε. Ο κόσμος σάς χρειάζεται. Τώρα περισσότερο από ποτέ», ανέφερε ο Νάιτ στην επιστολή που είδε το Bloomberg News. Στη συνέχεια αναφέρθηκε στην εκστρατεία μάρκετινγκ της Nike για τους Ολυμπιακούς Αγώνες. «Φαίνεται ότι η νίκη έχει χάσει τη φήμη της αυτές τις μέρες. Ήρθε η ώρα να το αλλάξουμε αυτό».
Όλα είναι έτοιμα, αφού οι μετοχές της Nike είχαν τη χειρότερη μέρα τους τον Ιούνιο, όταν η διοίκηση είπε στους επενδυτές ότι τα έσοδα αναμένεται να μειωθούν αυτό το οικονομικό έτος. Η μετοχή κατρακύλησε έως και 20%, εξανεμίζοντας περίπου 28 δισεκατομμύρια δολάρια σε χρηματιστηριακή αξία.
Ο διευθύνων σύμβουλος Τζον Ντόναχιου ανακατανέμει τους πόρους εν μέσω της αναταραχής. Η Nike βρίσκεται στη μέση ενός σχεδίου περικοπής κόστους ύψους 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, συμπεριλαμβανομένων απολύσεων που αφορούν το 2% του εργατικού δυναμικού της, και η διοίκηση ανακατευθύνει μέρος αυτών των εξοικονομήσεων στο μάρκετινγκ. Η Nike δαπανά συνήθως περίπου 4 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως για τη «δημιουργία ζήτησης» -τηλεοπτικές διαφημίσεις, εγκρίσεις αθλητών, ψηφιακές διαφημίσεις, εκδηλώσεις της μάρκας και άλλα.
«Επανεπενδύουμε σχεδόν 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε δραστηριότητες που απευθύνονται στον καταναλωτή», δήλωσε ο Ντόναχιου σε επενδυτές και αναλυτές τον Ιούνιο, υποσχόμενος να επιταχύνει την ανάπτυξη προϊόντων και πιο τολμηρές διαφημίσεις για να κάνει τους αγοραστές να ενδιαφερθούν ξανά για το Swoosh.
Η πρόεδρος της Nike, Χάιντι Ο’Νιλ (Heidi O’Neill), για τους καταναλωτές, το προϊόν και το εμπορικό σήμα, δήλωσε στο Reuters τον Απρίλιο ότι το μάρκετινγκ του brand για τους Ολυμπιακούς Αγώνες θα είναι η «μεγαλύτερη δαπάνη της εταιρείας για τα μέσα ενημέρωσης».
«Αυτή θα είναι η μεγαλύτερη επένδυση και η μεγαλύτερη στιγμή για τη Nike εδώ και χρόνια», δήλωσε η ίδια στην υπηρεσία ειδήσεων, χωρίς να προσδιορίσει ένα ποσό για τις προγραμματισμένες δαπάνες.
Η διοίκηση σπεύδει να κυκλοφορήσει νέα είδη, όπως το παπούτσι τρεξίματος Pegasus Premium, καθώς η ζήτηση για παλαιότερα εμπορεύματα μειώνεται, αλλά τα περισσότερα δεν θα είναι διαθέσιμα μέχρι το επόμενο έτος. Οι αναλυτές λένε ότι η διαφημιστική δαπάνη της Nike δεν εγγυάται την επιστροφή της -όχι χωρίς νέα προϊόντα για να την υποστηρίξουν.
«Ξοδεύουν ήδη δισεκατομμύρια στο μάρκετινγκ», δήλωσε ο Brian Yarbrough, αναλυτής της Edward Jones. «Πραγματικά δεν ξέρω αν όλα τα χρήματα που ξοδεύουν στους Ολυμπιακούς Αγώνες σημαίνουν ότι τα πράγματα γίνονται αυτόματα καλύτερα».
Οι μεγαλύτερες μάρκες του κόσμου βλέπουν τους Ολυμπιακούς Αγώνες ως μια ευκαιρία να βρεθούν μπροστά σε ένα παγκόσμιο κοινό μέσω ποικίλων αθλητικών εκδηλώσεων, που επιτρέπουν σε αθλητικές εταιρείες, όπως η Nike, η Adidas AG και η Puma SE, να παρουσιάσουν όλα τα είδη προϊόντων και να ανταγωνιστούν άμεσα μεταξύ τους για να δουν ποιος είναι ο καλύτερος σε αγωνίσματα όπως ο στίβος, η ποδηλασία και το βόλεϊ. Παρέχει επίσης την ευκαιρία σε εξειδικευμένες μάρκες να αποκτήσουν διεθνή προβολή, όπως τα μαγιό της Speedo και τα κορμάκια της GK Elite.
Έτσι, η Nike έχει ρίξει χρήματα στο Παρίσι για να αυξήσει το ενδιαφέρον, κάνοντας γνωστή την παρουσία της στη γαλλική πρωτεύουσα εδώ και μήνες -και όχι μόνο μέσω των διαφημιστικών πινακίδων Swoosh, που έχουν εμφανιστεί σε όλη την πόλη.
Τον Απρίλιο η Nike ξεκίνησε τη μηχανή της Ολυμπιακής διαφημιστικής εκστρατείας της καλώντας τον μαραθωνοδρόμο Eliud Kipchoge, τον σπρίντερ Sha’Carri Richardson και δεκάδες άλλους αθλητές να προωθήσουν τα νέα παπούτσια Nike και την παρουσία της μάρκας στο Παρίσι. Το γεγονός διακόπηκε από ένα πανύψηλο πορτοκαλί άγαλμα του ΛεΜπρόν Τζέιμς από νέον μπροστά από το Palais Brongniart, την πρώην έδρα του χρηματιστηρίου του Παρισιού.
«Η Nike είναι μια νικητήρια μάρκα», δήλωσε σε συνέντευξή της η Σερένα Γουίλιαμς, η οποία επίσης μεταφέρθηκε στη διοργανώτρια πόλη για μια καταιγιστική εβδομάδα φωτογραφήσεων και δείπνων από τη Nike. «Και συνεργάζονται με νικητές».
Στο Centre Pompidou, ένα ορόσημο του Παρισιού που φιλοξενεί ένα μουσείο μοντέρνας τέχνης, η Nike διοργανώνει μια έκθεση τέχνης για την ιστορία των αθλητικών παπουτσιών Air Max. Το προσωπικό δημιούργησε επίσης ένα σπίτι για τους αθλητές της Team USA μακριά από τη φασαρία του Ολυμπιακού Χωριού, με υπηρεσίες φυσικοθεραπείας, κομμωτές, μακιγιέρ και τεχνικούς νυχιών.
Κορυφαίες χορηγίες της Nike
Η Nike έχει τον μεγαλύτερο αριθμό χορηγιών αθλητών μεταξύ των ανταγωνιστών της, σύμφωνα με τη Citi Research, και έναν σημαντικό κατάλογο αθλητών που στοχεύουν σε βάθρα στο Παρίσι. Κανείς δεν είναι πιο προβεβλημένος από τον Τζέιμς, ο οποίος μετέφερε τη σημαία των ΗΠΑ στον Σηκουάνα κατά την Τελετή Έναρξης.
Ο 39χρονος σταρ των Λος Άντζελες Λέικερς έδωσε στη Nike μια σπάνια ευκαιρία να εκμεταλλευτεί την παρουσία του στους Ολυμπιακούς Αγώνες -δεν έχει αγωνιστεί σε αυτούς από το Λονδίνο το 2012. Τα αθλητικά του παπούτσια συγκαταλέγονται στις σημαντικότερες σειρές προϊόντων της Nike και εμφανίστηκε μαζί με τα κορυφαία ονόματα της Nike στο πλαίσιο μιας εντυπωσιακής καμπάνιας για τους αγώνες -ένας κατάλογος που περιλαμβάνει τον Γιάννη Αντετοκούνμπο, τον Βικτόρ Ουεμπανιαμά, τον Κιλιάν Εμπαπέ, τη Σαμπρίνα Ιονέσκου, τη Σοφία Σμιθ και τον αείμνηστο Κόμπι Μπράιαντ.
Πέρα από το μπάσκετ και τον στίβο, τα παπούτσια της Nike βρίσκονται σε όλες τις εκδηλώσεις όπου φοριούνται αθλητικά παπούτσια. Ο Ιάπωνας skateboarder Yuto Horigome κέρδισε χρυσό μετάλλιο τη Δευτέρα με μια ομαλή διαδρομή με το δικό του παπούτσι συνεργασίας με τη Nike.
Ωστόσο, πολλές από τις τελευταίες καινοτομίες της Nike δεν θα κυκλοφορήσουν στα καταστήματα μέχρι το 2025. Μόνο μερικά κατάφεραν να κυκλοφορήσουν εγκαίρως για τους Αγώνες, όπως το Nike Air Sesh, ένα εξειδικευμένο παπούτσι για breakdancing που θα εμφανιστεί στα πόδια των b-boys και b-girls στο νέο Ολυμπιακό γεγονός στην Place de la Concorde.
«Πρέπει να έχεις προϊόν που να έχει ζήτηση από τον καταναλωτή», δήλωσε ο αναλυτής Yarbrough. «Αυτήν τη στιγμή, τους λείπει αυτό».
Διαβάστε επίσης
Ρεύμα: Πώς διαμορφώνονται τα τιμολόγια μετά την επιδότηση
Alpha Bank: Κέρδη εξαμήνου 322,5 εκατ. και πρόβλεψη για μέρισμα 35%
Η αναζωπύρωση στη Μέση Ανατολή δημιουργεί νευρικότητα στις αγορές