Γ.Δ.
1464.73 -0,31%
ACAG
+0,88%
5.76
CENER
+0,73%
9.6
CNLCAP
+0,71%
7.1
DIMAND
+0,66%
9.16
NOVAL
-0,72%
2.75
OPTIMA
0,00%
12.22
TITC
0,00%
31.6
ΑΑΑΚ
0,00%
5.6
ΑΒΑΞ
-1,53%
1.418
ΑΒΕ
+3,66%
0.482
ΑΔΜΗΕ
-0,45%
2.205
ΑΚΡΙΤ
-7,41%
0.875
ΑΛΜΥ
-1,63%
3.02
ΑΛΦΑ
+0,12%
1.662
ΑΝΔΡΟ
-0,60%
6.64
ΑΡΑΙΓ
+0,87%
11.65
ΑΣΚΟ
-0,71%
2.79
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.48
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.6
ΑΤΤ
+1,77%
9.2
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.63
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.97
ΒΙΟΚΑ
+1,24%
2.45
ΒΙΟΣΚ
+4,64%
1.465
ΒΙΟΤ
0,00%
0.236
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.34
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
17.76
ΔΑΑ
+0,10%
8.006
ΔΑΙΟΣ
-6,10%
3.08
ΔΕΗ
+0,69%
11.71
ΔΟΜΙΚ
+2,43%
3.79
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,56%
0.316
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.62
ΕΕΕ
+0,12%
33.48
ΕΚΤΕΡ
-2,97%
2.12
ΕΛΒΕ
0,00%
5.55
ΕΛΙΝ
+0,45%
2.22
ΕΛΛ
-0,72%
13.75
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,49%
2.05
ΕΛΠΕ
+0,55%
7.375
ΕΛΣΤΡ
-0,44%
2.25
ΕΛΤΟΝ
+1,69%
1.8
ΕΛΧΑ
+1,09%
1.85
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.05
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,54%
1.28
ΕΤΕ
-3,96%
8.096
ΕΥΑΠΣ
+0,30%
3.35
ΕΥΔΑΠ
-0,69%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,64%
2.025
ΕΧΑΕ
+1,49%
4.775
ΙΑΤΡ
-0,85%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,23%
0.41
ΙΛΥΔΑ
+2,78%
1.85
ΙΝΚΑΤ
-0,80%
4.96
ΙΝΛΙΦ
0,00%
5.1
ΙΝΛΟΤ
-1,60%
1.23
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.91
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-3,17%
1.22
ΙΝΤΚΑ
+0,30%
3.36
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
+1,97%
1.55
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,34%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+0,60%
0.502
ΚΟΥΑΛ
+0,83%
1.208
ΚΟΥΕΣ
+0,93%
5.42
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,43%
11.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
-0,80%
0.872
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.48
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.885
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-0,71%
1.39
ΛΟΥΛΗ
+2,27%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
-1,77%
3.89
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.72
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
+1,49%
3.75
ΜΙΝ
-2,54%
0.575
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,34%
23.4
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.69
ΜΟΤΟ
-1,62%
2.725
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,16%
25.04
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,57%
3.48
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,05%
37.02
ΝΑΚΑΣ
-3,62%
2.66
ΝΑΥΠ
+4,28%
0.974
ΞΥΛΚ
-1,05%
0.284
ΞΥΛΠ
+3,37%
0.43
ΟΛΘ
0,00%
21.1
ΟΛΠ
-4,36%
26.3
ΟΛΥΜΠ
-1,17%
2.54
ΟΠΑΠ
0,00%
15.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.899
ΟΤΕ
+0,61%
14.9
ΟΤΟΕΛ
-0,17%
11.82
ΠΑΙΡ
0,00%
1.085
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
+0,13%
3.785
ΠΕΤΡΟ
+0,46%
8.8
ΠΛΑΘ
-0,48%
4.19
ΠΛΑΚΡ
+4,05%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,17%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-1,36%
5.07
ΡΕΒΟΙΛ
+0,50%
2.01
ΣΑΡ
-0,18%
10.88
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.347
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.69
ΣΠΕΙΣ
-0,89%
6.68
ΣΠΙ
0,00%
0.664
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.27
ΤΖΚΑ
-3,63%
1.46
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,11%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,63%
7.95
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
+0,76%
3.96
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Εισαγωγείς αυτοκινήτων: Εκτόξευση εσόδων άνω του 40% το 2023

Επιβεβαιώνουν τις ηλιόλουστες ημέρες που διέρχεται εκ νέου ο κλάδος του αυτοκινήτου στην Ελλάδα τα οικονομικά αποτελέσματα που παρουσιάζονται από τις επιχειρήσεις του κλάδου. Τα (φαρδιά) χαμόγελα έχουν επιστρέψει, αφού λίγο ο τουρισμός, λίγο η βελτίωση της εισοδηματικής κατάστασης στη χώρα, οι Έλληνες όχι μόνο μπορούν πλέον να αποκτήσουν ένα καινούργιο Επιβατικό Ιδιωτικής Χρήσης (Ε.Ι.Χ.), αλλά το κάνουν πράξη με ένταση.

Για 9 μεγάλες εισαγωγικές επιχειρήσεις οχημάτων τα έσοδά τους πέρυσι διευρύνθηκαν κατά μέσο όρο 41,9%, ενώ αντίστοιχη ήταν και η αύξηση των καθαρών κερδών μετά από φόρους.

Η μεγαλύτερη εταιρεία του κλάδου, η Aiglon (Όμιλος Συγγελίδη), είδε πέρυσι τα έσοδά της να αυξάνουν κατά 47%, ξεπερνώντας για πρώτη φορά το μισό δισ. ευρώ σε πωλήσεις.

Από την άλλη πλευρά, τα καθαρά κέρδη της εταιρείας σχεδόν διπλασιάστηκαν και από 11,6 εκατ. ευρώ που ήταν το 2022, πέρυσι ανήλθαν σε 20,8 εκατ. ευρώ (+79,8%). Αξίζει να σημειωθεί ότι οι προαναφερόμενες εντυπωσιακές επιδόσεις, ήρθαν έπειτα από αύξηση εσόδων που σημείωσε η εταιρεία το 2022 (σε σχέση με το 2021) κατά 19% και αύξηση κερδών κατά 219%.

Με άλλα λόγια, η Aiglon, η αντιπρόσωπος της Peugeot, της Citroen, της MG κ.λπ., μέσα σε δύο χρόνια σχεδόν διπλασίασε τα έσοδά της και σχεδόν εξαπλασίασε τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους. Η διοίκηση της εταιρείας φέτος διένειμε μέρισμα 18,9 εκατ. ευρώ στους μετόχους της για τα κέρδη του 2023, ενώ πέρυσι είχε διανείμει (για τα κέρδη του 2022) μέρισμα 4,9 εκατ. ευρώ.

Παρ’ όλο που η ανακοίνωση των μεγεθών για το σύνολο του κλάδου δεν έχει ολοκληρωθεί -απουσιάζουν μεγάλες εισαγωγικές, όπως η Toyota Hellas, η Star Automotive, TEOPEN κ.ά.-, η εταιρεία με τη χαμηλότερη ανάπτυξη πέρυσι ήταν η Hyundai Hellas. Ωστόσο, η εταιρεία παρουσίασε αύξηση εσόδων λίγο κάτω του 20%. Αντίθετα, τη μεγαλύτερη ανάπτυξη γνώρισε η Technocar (αντιπρόσωπος της SEAT), η οποία υπερδιπλασίασε έσοδα και πολλαπλασίασε αρκετές φορές τα κέρδη της.

Επίσης, μεγάλη αύξηση εσόδων και κερδών, περισσότερο από 50%, εμφάνισε και η KIA Hellas, η οποία μαζί με την Technocar και την Hyundai Hellas ανήκει στον όμιλο Βασιλάκη.

Αντίστοιχες επιδόσεις είχε και η θυγατρική της Volvo στην Ελλάδα, Volvo Cars, αλλά και η Kosmocar, η αντιπρόσωπος της VW, Audi, Bentley κ.λ.π. στην Ελλάδα.

Η μεγάλη ανάπτυξη προέρχεται ασφαλώς από τις πωλήσεις επιβατικών ΙΧ (Ε.Ι.Χ) οχημάτων. Οι νέες ταξινομήσεις καινούργιων Ε.Ι.Χ. πέρυσι έφτασαν στις 134.484, σημειώνοντας αύξηση κατά 27,7% σε σχέση με το 2022. Έτσι, κάθε μήνα πέρυσι στη χώρα μας πωλούνταν περισσότερα από 10.000 αυτοκίνητα ή περισσότερα από 500 αυτοκίνητα κάθε εργάσιμη ημέρα.

Προς την κατεύθυνση αυτήν συνέβαλαν αφενός μεν οι πωλήσεις λιανικής, αφετέρου δε η εκρηκτική άνοδος των εταιρικών πωλήσεων Ε.Ι.Χ. Οι λιανικές πωλήσεις οχημάτων έφτασαν τις 57.030, σημειώνοντας αύξηση 19% σε σχέση με το 2022, ενώ οι εταιρικές πωλήσεις εκτοξεύθηκαν κατά 35% και έφτασαν τις 77.454. Η εκρηκτική άνοδος των πωλήσεων Ε.Ι.Χ. στην Ελλάδα αποδίδεται επομένως και στον τουρισμό, ο οποίος διογκώνεται, με αποτέλεσμα οι εταιρείες μίσθωσης αυτοκινήτων να αγοράζουν μαζικά αυτοκίνητα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μόνον οι δύο μεγαλύτερες εταιρείες μίσθωσης, AVIS και Hertz, έχουν λάβει δάνεια από το Ταμείο Ανάκαμψης, με στόχο την ολική αναμόρφωση του στόλου των οχημάτων τους, μια αναμόρφωση που θα φέρει στην αγορά πάνω από 20.000 «πράσινα» οχήματα. Το ίδιο κάνουν εκατοντάδες άλλες μικρότερες επιχειρήσεις στην Αττική και σε τουριστικούς προορισμούς της χώρας.

Για το 2024 οι εισαγωγείς αυτοκινήτων θεωρούν ότι η χρονιά θα είναι εξίσου καλή με το 2023. Οι ρυθμοί φυσικά θα υποχωρήσουν, αλλά ο όγκος των πωλήσεων θα αυξηθεί. Η διοίκηση της Kosmocar προβλέπει αύξηση των νέων ταξινομήσεων κατά 8% φέτος, έτσι ώστε τα νέα αυτοκίνητα που θα κυκλοφορήσουν φέτος να φτάσουν τις 145.000. Πάντως, με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, στο α’ εξάμηνο του 2024 οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων Ε.Ι.Χ. έτρεξαν με ρυθμό 10,9%.

Διαβάστε επίσης

Επικουρικές: Πώς να κερδίσετε από 5 έως 7 χρόνια ασφάλισης

Οι τουριστικές μπίζνες του Χόλτερμαν στην Ελλάδα

Η Lightsource BP στηρίζει τα μεγάλα φωτοβολταϊκά με φόντο την Ελλάδα

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!