THEPOWERGAME
Oι πωλήσεις των προϊόντων πολυτελείας και ειδικότερα της LVMH, του ισχυρότερου ομίλου στον κλάδο, καθρεπτίζουν την κατάσταση της παγκόσμιας οικονομίας. Η υποτονική ανάπτυξη στην Κίνα, η αβεβαιότητα που γεννούν οι γεωπολιτικές εντάσεις και η αύξηση του κόστους διαβίωσης σε όλον τον κόσμο αποτρέπουν ακόμη και τους εύπορους καταναλωτές να ανοιχτούν σε μεγάλες δαπάνες. Αυτό επιβεβαιώθηκε από τα οικονομικά αποτελέσματα της LVMH για το β’ τρίμηνο που ανακοινώθηκαν την Τετάρτη, με αποτέλεσμα οι επενδυτές να ρευστοποιούν μαζικά τις θέσεις τους στον κλάδο.
Η άνοδος των εσόδων κατά 1% της αυτοκρατορίας του Μπερνάρ Αρνό στα 20,98 δισ. ευρώ μέσα στο τρίμηνο που έληξε τον Ιούνιο ήταν υποδεέστερη από το 3% που είχε προβλεφθεί από τις αγορές. Ως εκ τούτου, η μετοχή του ομίλου διολίσθησε μέχρι τα 650 ευρώ στο χρηματιστήριο του Παρισιού, με πτώση άνω του 5%. Η κεφαλαιοποίηση του ομίλου συρρικνώθηκε κατά 9% στα 323 δισ. ευρώ, συμπαρασύροντας ενδοσυνεδριακά τις μετοχές των Hermes και Brunello Cucinelli σε πτώση 2,2%. Μεγαλύτερες απώλειες της τάξεως του 3,7% παρουσίαζε εν μέσω της συνεδρίασης η μετοχή της Kering, δηλαδή του ομίλου που ελέγχει τους οίκους Gucci και Balenciaga, καθώς διανύει και μια περίοδο ανασκόπησης της στρατηγικής της καθώς έχει χάσει έδαφος έναντι της LVMH.
Βασική ανησυχία των επενδυτών είναι η αποδυνάμωση των οργανικών πωλήσεων της LVMH στην Ασία, εξαιρουμένης της Ιαπωνίας. Κεντρικό ρόλο σε αυτήν την περιοχή παίζει η Κίνα. Οπότε όταν ανακοινώθηκε πως η ζήτηση π.χ. για τις τσάντες Dior, Louis Vuitton και τα κοσμήματα Τiffany μειώθηκαν κατά 14% στην Κίνα μέσα στο β’ τρίμηνο, ενισχύθηκε η ανησυχία για την πορεία των αποτελεσμάτων μέχρι τα τέλη του 2024. Εντούτοις, η LVMH θεωρεί πως θα υπάρξει βελτίωση μέχρι τα τέλη του έτους και ειδικότερα εν μέσω του β’ εξαμήνου του 2024.
Η εξαίρεση της Ιαπωνίας και τα ρολόγια πολυτελείας της Ελβετίας
Αναλυτές παρατηρούν, επίσης, πως οι Κινέζοι με μεγάλη οικονομική επιφάνεια ταξιδεύουν στην Ιαπωνία για να επωφεληθούν από το αδύναμο γιεν. Εκεί, τα έσοδα της Kering ενισχύθηκαν 16% μέσα στο α’ τρίμηνο όταν στην υπόλοιπη περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού υποχώρησαν 19% την ίδια περίοδο. Αρκεί να αναλογιστεί κανείς πως η τουριστική κίνηση στην Ιαπωνία έφθασε τα 3,1 εκατ. άτομα και έτσι ξεπέρασε τα επίπεδα που ίσχυαν προ πανδημίας. Και η πλειοψηφία των τουριστικών προήλθε από την Νότια Κορέα, την Ταϊβάν, την Κίνα και τη Σιγκαπούρη.
Ωστόσο, η γενικότερη κόπωση των καταναλωτών γίνεται αντιληπτή και στις πωλήσεις των ρολογιών πολυτελείας της Ελβετίας, είτε πρόκειται για αντίκες που διατίθενται μέσω δημοπρασιών, είτε τα καινούργια μοντέλα των οίκων Richemont και Swatch. Κατά τη διάρκεια του β’ τριμήνου, οι πωλήσεις των Vacheron Constantin, Jaeger-LeCoultre IWC και των υπολοίπων μαρκών που συγκαταλέγονται στο χαρτοφυλάκιο της Richemont υποχώρησαν κατά 13%. Στην αγορά της Κίνας, συγκεκριμένα, η πτώση ήταν μεγαλύτερη καθώς διαμορφώθηκε στο 27%.
Ο όμιλος Swatch -που ελέγχει τις μάρκες Omega, Blancpain και Breguet- επίσης κατέγραψε πτώση πωλήσεων της τάξεως του 30% στην Κίνα για το α’ εξάμηνο του έτους. Ως αποτέλεσμα, οι συνολικές πωλήσεις διολίσθησαν κατά 14% ενώ τα λειτουργικά κέρδη συρρικνώθηκαν κατά 70%. Αδύναμο είναι, τέλος, το αγοραστικό ενδιαφέρον για τα ρολόγια αντίκες. Σύμφωνα με την έκθεση Hammertrack, η οποία επικεντρώνεται στις δημοπρασίες ρολογιών, οι πωλήσεις αποδυναμώθηκαν πέρσι κατά 13% στα 610 εκατ. ελβετικά φράγκα έναντι του ιστορικού ρεκόρ που είχε καταγραφεί το 2022.
Διαβάστε επίσης
Τα 8 μέτρα που θα ανακοινώσει ο Μητσοτάκης στη ΔΕΘ
Αναδρομικά και επικουρικές συντάξεις: Ποιους αφορά η πληρωμή
Πώς θα αλλάζετε πάροχο ρεύματος με ένα κλικ στο gov.gr