THEPOWERGAME
Πάνω από 1.100 ανθρώπους συνέλαβε η αστυνομία του Μπανγκλαντές τα τελευταία 24ωρα, μετά το ξέσπασμα ταραχών, που αφορούν τις μαζικές φοιτητικές κινητοποιήσεις εναντίον του συστήματος ποσοστώσεων στις προσλήψεις στον δημόσιο τομέα. Τουλάχιστον 173 άνθρωποι, ανάμεσά τους πολλοί αστυνομικοί, σκοτώθηκαν κατά τη διάρκεια των ταραχών αυτών, σύμφωνα με την ίδια πηγή.
Οι ταραχές που ξέσπασαν στη χώρα χαρακτηρίζονται οι σοβαρότερες αφότου ανέλαβε την εξουσία η πρωθυπουργός Σέιχ Χασίνα, πριν από 15 χρόνια. Ξέσπασαν εν μέσω των μαζικών κινητοποιήσεων με κεντρικό αίτημα να τερματιστεί το σύστημα ποσοστώσεων στις προσλήψεις στο δημόσιο, που ωφελεί —καταγγέλλουν οι συμμετέχοντες— παιδιά μελών οργανώσεων που υποστηρίζουν την πρωθυπουργό Χασίνα.
Φοιτητικό κίνημα το οποίο πρωτοστατεί στις κινητοποιήσεις τις ανέστειλε χθες Δευτέρα για 48 ώρες, με τον ηγέτη του να δηλώνει πως δεν θέλει να γίνουν μεταρρυθμίσεις «με τίμημα τόσο αίμα». Οι αρχές κήρυξαν απαγόρευση νυχτερινής κυκλοφορίας, με τον στρατό πλέον στους δρόμους πόλεων της χώρας της νότιας Ασίας με τον όγδοο μεγαλύτερο πληθυσμό στον κόσμο. Οι ένοπλες δυνάμεις διαβεβαίωσαν πως αποκαταστάθηκε η τάξη χθες βράδυ.
Τουλάχιστον 200 άνθρωποι συνελήφθησαν στις επαρχίες Ναραγιαγκάντζ και Ναρσίγκντι, στο κεντρικό τμήμα της χώρας, δήλωσαν οι επικεφαλής της αστυνομίας σε αυτές, ενώ τουλάχιστον 80 άνθρωποι τέθηκαν υπό κράτηση στην Μπόγκρα (βόρεια). Και τουλάχιστον 168 άνθρωποι συνελήφθησαν στη βιομηχανική πόλη Γκαζιπούρ, κοντά στην πρωτεύουσα, 75 στη Ραγκπούρ (βόρεια) και 60 στην Μπαρισάλ (νότια), σύμφωνα με αξιωματικούς της αστυνομίας.
Οι αριθμοί αυτοί προστίθενται στις 532 συλλήψεις στην πρωτεύουσα Ντάκα, που είχαν ανακοινωθεί την προηγουμένη. Συνολικά, το Γαλλικό Πρακτορείο λογαριάζει πως έχουν γίνει 1.115 συλλήψεις. Στην πρωτεύουσα έχουν αναπτυχθεί σήμερα ισχυρές δυνάμεις του στρατού. Όμως οι πολίτες είναι ακόμα περισσότεροι στους δρόμους, ενώ διακρίνονταν εκατοντάδες χειράμαξες.
«Δεν είχα οδηγήσει χειράμαξα τις πρώτες ημέρες της απαγόρευσης κυκλοφορίας, αλλά σήμερα δεν έχω πλέον επιλογή. Αν δεν το κάνω, η οικογένειά μου δεν θα έχει να φάει», εξήγησε ο Χανίφ, οδηγός χειράμαξας, από τα πιο συνηθισμένα μέσα μεταφοράς.
Διαβάστε επίσης
ΤτΕ: Καμπανάκι για επενδύσεις και εξαγωγές
Αυξάνεται η ζήτηση για Airbnb: Τι γίνεται με τις τιμές στην Ελλάδα
ΤΑΙΠΕΔ: Το σχέδιο για πράσινα λιμάνια στην Ελλάδα