Γ.Δ.
1399.16 +0,11%
ACAG
-1,12%
5.31
BOCHGR
-0,23%
4.37
CENER
+2,31%
8.43
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,98%
2.32
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,08%
37.5
ΑΑΑΚ
-9,82%
4.04
ΑΒΑΞ
0,00%
1.378
ΑΒΕ
+0,88%
0.458
ΑΔΜΗΕ
-0,64%
2.335
ΑΚΡΙΤ
-0,73%
0.68
ΑΛΜΥ
-1,64%
3.6
ΑΛΦΑ
-1,50%
1.539
ΑΝΔΡΟ
-1,87%
6.3
ΑΡΑΙΓ
+1,01%
9.54
ΑΣΚΟ
-1,18%
2.51
ΑΣΤΑΚ
+1,16%
6.98
ΑΤΕΚ
-9,86%
0.384
ΑΤΡΑΣΤ
-0,68%
8.7
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.14
ΒΙΟ
+0,19%
5.18
ΒΙΟΚΑ
-0,29%
1.735
ΒΙΟΣΚ
-0,36%
1.37
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+2,94%
2.1
ΓΕΒΚΑ
+2,69%
1.335
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+2,16%
17.96
ΔΑΑ
+0,88%
8.05
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
-0,26%
11.72
ΔΟΜΙΚ
-1,45%
2.71
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,69%
0.291
ΕΒΡΟΦ
+1,45%
1.4
ΕΕΕ
+1,51%
33.6
ΕΚΤΕΡ
-0,56%
1.416
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,76%
1.955
ΕΛΛ
-1,50%
13.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,99%
1.636
ΕΛΠΕ
-1,91%
6.67
ΕΛΣΤΡ
+0,99%
2.04
ΕΛΤΟΝ
+1,12%
1.808
ΕΛΧΑ
+0,78%
1.814
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,44%
1.125
ΕΤΕ
-2,08%
6.89
ΕΥΑΠΣ
-0,32%
3.12
ΕΥΔΑΠ
-1,04%
5.69
ΕΥΡΩΒ
-0,34%
2.033
ΕΧΑΕ
-0,35%
4.295
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-2,87%
1.695
ΙΝΚΑΤ
+0,53%
4.715
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
-0,80%
0.873
ΙΝΤΕΚ
+0,18%
5.65
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,43%
0.97
ΙΝΤΚΑ
-0,19%
2.615
ΚΑΡΕΛ
+0,60%
338
ΚΕΚΡ
+2,56%
1.2
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+5,82%
0.418
ΚΟΥΑΛ
+1,58%
1.026
ΚΟΥΕΣ
-0,18%
5.55
ΚΡΙ
-1,74%
14.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,95%
0.904
ΛΑΒΙ
-0,55%
0.722
ΛΑΜΔΑ
-1,79%
7.15
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
-3,91%
0.246
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,73%
2.72
ΜΑΘΙΟ
-5,54%
0.614
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+2,99%
2.07
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,32%
2.985
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,52%
19.22
ΜΟΝΤΑ
-1,58%
3.74
ΜΟΤΟ
+1,62%
2.505
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,32%
24.52
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
-2,39%
2.04
ΜΠΤΚ
-8,06%
0.57
ΜΥΤΙΛ
+0,25%
31.48
ΝΑΚΑΣ
+1,37%
2.96
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
-1,57%
0.25
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-0,48%
20.7
ΟΛΠ
-0,83%
29.75
ΟΛΥΜΠ
-1,30%
2.27
ΟΠΑΠ
+2,22%
15.64
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,39%
0.78
ΟΤΕ
+1,27%
15.2
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
10.16
ΠΑΙΡ
+1,64%
0.99
ΠΑΠ
-0,43%
2.32
ΠΕΙΡ
-1,74%
3.567
ΠΕΡΦ
0,00%
5.28
ΠΕΤΡΟ
+0,77%
7.84
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.97
ΠΛΑΚΡ
+5,04%
14.6
ΠΡΔ
-4,00%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
+0,51%
1.178
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,81%
6.15
ΠΡΟΦ
0,00%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-1,66%
10.64
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-1,63%
1.505
ΣΠΕΙΣ
-0,36%
5.58
ΣΠΙ
+1,19%
0.51
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
-3,55%
1.36
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Σούπερ Μάρκετ: Αύξηση τζίρου & κατανάλωσης το α’ εξάμηνο

Αυξημένος κατά 3,4% είναι ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων το α’ εξάμηνο του 2024, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία αγοράς της NielsenIQ (στοιχεία YTD έως 30 Ιουνίου 2024).

Καθοριστικά για αυτή την αύξηση είναι τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα που αποτελούν το 70% των πωλήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου και αναπτύσσονται κατά 3,6%. Αποδομώντας αυτή την θετική τάση σε εξέλιξη όγκων πωλήσεων και μέσης τιμής, είναι εμφανές ότι η ζήτηση είναι αυτή που οδηγεί την ανάπτυξή των ταχυκίνητων καταναλωτικών (3,3%), καθώς η μέση τιμή καλαθιού αυξάνεται το α’ εξάμηνο του έτους οριακά μόνο κατά 0,3%. Τα ποσοστά ανάπτυξης της μέσης τιμής αποκλιμακώνονται μήνα με τον μήνα: η εξαμηνιαία αύξηση προέρχεται μονάχα από το α’ τρίμηνο (+1,0% σε σχέση με το αντίστοιχο του 2023), ενώ το δεύτερο καταγράφεται μια αποπληθωριστική πορεία (-0,5%).

Αναλύοντας τα δεδομένα της αγοράς περαιτέρω, ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι μόνο στις υπερ-κατηγορίες των τυποποιημένων τροφίμων υπάρχει ανάπτυξη της μέσης τιμής τους (+1,2%), ενώ στις υπερ-κατηγορίες των μη τροφίμων έχουμε πλέον αποπληθωριστικές τάσεις, σε σχέση με ένα χρόνο πριν, με τα Προϊόντα Φροντίδας του Σπιτιού να έχουν μειώσει τη μέση τιμή τους κατά -4,6%, καθώς και τα Προϊόντα Προσωπικής Υγιεινής και Ομορφιάς κατά -3,2%.

Ράλι ανάπτυξης στην ιδιωτική ετικέτα

Παρά τον εμφανώς μειούμενο ρυθμό ανάπτυξης των τιμών, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία, έχοντας αυξήσει τα επίπεδα των πωλήσεών τους σε αξία κατά 4,7% και φτάνοντας, για το α’ εξάμηνο του 2024, σε ένα μερίδιο αγοράς της τάξης του 25%. Άξιο σχολιασμού είναι το γεγονός ότι τα Private Labels στο σύνολό τους παρουσίασαν αξιοσημείωτη μείωση της μέσης τιμής τους κατά -2,0%, με τους πωλούμενους όγκους αυτών να αυξάνονται κατά 6,7% και να κερδίζουν περισσότερο χώρο στο καλάθι του νοικοκυριού.

Την ίδια στιγμή, η προωθητική ένταση συνεχίζει να είναι ιδιαίτερα υψηλή, ωστόσο παρέμεινε κατά βάση σταθερή σε σχέση με το σύνολο του 2023, στο 68,6%. Αξίζει να σημειωθεί και στο σημείο αυτό ότι στις κατηγορίες του μη τρόφιμου υπήρξε υποχώρηση του ποσοστού των προϊόντων, που πωλούνται υπό κάποιου είδους προωθητική ενέργεια, όπως τις καταγράφει η NielsenIQ.

Διαβάστε επίσης

Φοροδιαφυγή: Ο “χάρτινος Δράκος” στις δαγκάνες της ΑΑΔΕ

Σούπερ μάρκετ: 10% ακριβότερα στην Ελλάδα σε σχέση με την Ευρωζώνη

Μανουσάκης: Οι διεθνείς διασυνδέσεις απάντηση στο πρόβλημα υψηλών τιμών

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!