Γ.Δ.
1457.74 +0,75%
ACAG
-0,51%
5.81
CENER
-0,31%
9.77
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+1,00%
9.09
NOVAL
+1,10%
2.75
OPTIMA
+3,06%
12.14
TITC
-1,59%
30.9
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
-1,40%
1.406
ΑΒΕ
-1,08%
0.457
ΑΔΜΗΕ
+0,45%
2.245
ΑΚΡΙΤ
-0,53%
0.945
ΑΛΜΥ
+2,78%
2.955
ΑΛΦΑ
+1,00%
1.6745
ΑΝΔΡΟ
+1,87%
6.54
ΑΡΑΙΓ
+0,25%
11.84
ΑΣΚΟ
0,00%
2.78
ΑΣΤΑΚ
-0,55%
7.26
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.6
ΑΤΤ
-1,88%
13.05
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.59
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.9
ΒΙΟΚΑ
+1,27%
2.4
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.3
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
+0,31%
1.615
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,34%
17.96
ΔΑΑ
-0,70%
7.94
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.4
ΔΕΗ
+1,42%
11.41
ΔΟΜΙΚ
-3,27%
3.4
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,55%
0.318
ΕΒΡΟΦ
+1,99%
1.54
ΕΕΕ
+0,49%
32.68
ΕΚΤΕΡ
+0,49%
4.12
ΕΛΒΕ
0,00%
5.45
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-0,36%
13.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,77%
2.58
ΕΛΠΕ
-0,74%
7.405
ΕΛΣΤΡ
-1,28%
2.31
ΕΛΤΟΝ
+0,11%
1.752
ΕΛΧΑ
+0,65%
1.848
ΕΝΤΕΡ
-0,12%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,39%
1.29
ΕΤΕ
+3,17%
8.2
ΕΥΑΠΣ
-0,88%
3.38
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+1,89%
2.159
ΕΧΑΕ
-0,52%
4.755
ΙΑΤΡ
+3,45%
1.8
ΙΚΤΙΝ
+0,51%
0.396
ΙΛΥΔΑ
-1,43%
1.72
ΙΝΚΑΤ
+0,10%
4.985
ΙΝΛΙΦ
-0,78%
5.08
ΙΝΛΟΤ
+0,95%
1.27
ΙΝΤΕΚ
-1,00%
5.93
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,81%
2.44
ΙΝΤΕΤ
+2,02%
1.26
ΙΝΤΚΑ
-1,44%
3.42
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+1,33%
1.52
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
+0,33%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,40%
0.492
ΚΟΥΑΛ
+0,63%
1.268
ΚΟΥΕΣ
-0,96%
5.16
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,29%
11.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.72
ΚΥΡΙΟ
-0,85%
1.16
ΛΑΒΙ
0,00%
0.9
ΛΑΜΔΑ
+0,68%
7.35
ΛΑΜΨΑ
+1,69%
36.2
ΛΑΝΑΚ
-0,52%
0.96
ΛΕΒΚ
-6,37%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-0,71%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.852
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,15%
2.64
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
+0,66%
3.82
ΜΙΝ
+5,00%
0.63
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,62%
22.7
ΜΟΝΤΑ
+0,57%
3.5
ΜΟΤΟ
-1,10%
2.7
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+1,12%
25.28
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,58%
3.49
ΜΠΡΙΚ
+1,03%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
0,00%
35.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,10%
0.92
ΞΥΛΚ
-1,75%
0.28
ΞΥΛΠ
-3,29%
0.412
ΟΛΘ
-1,87%
21
ΟΛΠ
+0,74%
27.4
ΟΛΥΜΠ
-1,20%
2.47
ΟΠΑΠ
-0,32%
15.75
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,22%
0.894
ΟΤΕ
+0,57%
14.18
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.62
ΠΑΙΡ
+5,77%
1.1
ΠΑΠ
0,00%
2.39
ΠΕΙΡ
+1,08%
3.851
ΠΕΤΡΟ
+3,49%
8.9
ΠΛΑΘ
+2,59%
3.955
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,35%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,75%
5.26
ΡΕΒΟΙΛ
-1,58%
1.87
ΣΑΡ
+1,08%
11.22
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.031
ΣΕΝΤΡ
+1,46%
0.347
ΣΙΔΜΑ
+1,20%
1.68
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.94
ΣΠΙ
0,00%
0.67
ΣΠΥΡ
-5,23%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.31
ΤΖΚΑ
+2,67%
1.54
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,86%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-0,91%
0.218
ΦΡΛΚ
+2,57%
3.99
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Σούπερ Μάρκετ: Αύξηση τζίρου & κατανάλωσης το α’ εξάμηνο

Αυξημένος κατά 3,4% είναι ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων το α’ εξάμηνο του 2024, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία αγοράς της NielsenIQ (στοιχεία YTD έως 30 Ιουνίου 2024).

Καθοριστικά για αυτή την αύξηση είναι τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα που αποτελούν το 70% των πωλήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου και αναπτύσσονται κατά 3,6%. Αποδομώντας αυτή την θετική τάση σε εξέλιξη όγκων πωλήσεων και μέσης τιμής, είναι εμφανές ότι η ζήτηση είναι αυτή που οδηγεί την ανάπτυξή των ταχυκίνητων καταναλωτικών (3,3%), καθώς η μέση τιμή καλαθιού αυξάνεται το α’ εξάμηνο του έτους οριακά μόνο κατά 0,3%. Τα ποσοστά ανάπτυξης της μέσης τιμής αποκλιμακώνονται μήνα με τον μήνα: η εξαμηνιαία αύξηση προέρχεται μονάχα από το α’ τρίμηνο (+1,0% σε σχέση με το αντίστοιχο του 2023), ενώ το δεύτερο καταγράφεται μια αποπληθωριστική πορεία (-0,5%).

Αναλύοντας τα δεδομένα της αγοράς περαιτέρω, ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι μόνο στις υπερ-κατηγορίες των τυποποιημένων τροφίμων υπάρχει ανάπτυξη της μέσης τιμής τους (+1,2%), ενώ στις υπερ-κατηγορίες των μη τροφίμων έχουμε πλέον αποπληθωριστικές τάσεις, σε σχέση με ένα χρόνο πριν, με τα Προϊόντα Φροντίδας του Σπιτιού να έχουν μειώσει τη μέση τιμή τους κατά -4,6%, καθώς και τα Προϊόντα Προσωπικής Υγιεινής και Ομορφιάς κατά -3,2%.

Ράλι ανάπτυξης στην ιδιωτική ετικέτα

Παρά τον εμφανώς μειούμενο ρυθμό ανάπτυξης των τιμών, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία, έχοντας αυξήσει τα επίπεδα των πωλήσεών τους σε αξία κατά 4,7% και φτάνοντας, για το α’ εξάμηνο του 2024, σε ένα μερίδιο αγοράς της τάξης του 25%. Άξιο σχολιασμού είναι το γεγονός ότι τα Private Labels στο σύνολό τους παρουσίασαν αξιοσημείωτη μείωση της μέσης τιμής τους κατά -2,0%, με τους πωλούμενους όγκους αυτών να αυξάνονται κατά 6,7% και να κερδίζουν περισσότερο χώρο στο καλάθι του νοικοκυριού.

Την ίδια στιγμή, η προωθητική ένταση συνεχίζει να είναι ιδιαίτερα υψηλή, ωστόσο παρέμεινε κατά βάση σταθερή σε σχέση με το σύνολο του 2023, στο 68,6%. Αξίζει να σημειωθεί και στο σημείο αυτό ότι στις κατηγορίες του μη τρόφιμου υπήρξε υποχώρηση του ποσοστού των προϊόντων, που πωλούνται υπό κάποιου είδους προωθητική ενέργεια, όπως τις καταγράφει η NielsenIQ.

Διαβάστε επίσης

Φοροδιαφυγή: Ο “χάρτινος Δράκος” στις δαγκάνες της ΑΑΔΕ

Σούπερ μάρκετ: 10% ακριβότερα στην Ελλάδα σε σχέση με την Ευρωζώνη

Μανουσάκης: Οι διεθνείς διασυνδέσεις απάντηση στο πρόβλημα υψηλών τιμών

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!