THEPOWERGAME
Την πλειοψηφία των ετικετών κρασιού της, όπως το Jacob’s Creek και Campo Viejo συμφώνησε να πουλήσει η Pernod Ricard, καθώς η εταιρεία κολοσσός στα ποτά στοχεύει να επικεντρωθεί στα οινοπνευματώδη και τη σαμπάνια.
Η εταιρεία που κατέχει πασίγνωστες μάρκες, όπως η βότκα Absolut και το τζιν Beefeater, δήλωσε ότι πουλάει τις μάρκες κρασιού που παράγονται στην Αυστραλία, την Ισπανία και τη Νέα Ζηλανδία στην Accolade Wines. Η Pernod αποκάλυψε ότι τα προϊόντα πωλούν 10 εκατ. κιβώτια ετησίως. Ανέφερε ακόμα, ότι η πώληση, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί το β’ εξάμηνο του 2025, θα της επιτρέψει να αναπροσανατολίσει τους πόρους της στα premium αλκοολούχα ποτά και τις μάρκες σαμπάνιας της.
Η Pernod Ricard είναι μεταξύ των μεγαλύτερων πωλητών κρασιού και αλκοολούχων ποτών στον κόσμο, με τις μάρκες της να περιλαμβάνουν το ρούμι Havana Club, το ιρλανδικό ουίσκι Jameson και τη σαμπάνια Perrier-Jouet. Ανταγωνίζεται παγκοσμίως με τη βρετανική Diageo, ιδιοκτήτρια των εμπορικών σημάτων Johnnie Walker και Smirnoff.
Οι πωλήσεις της ξεπέρασαν τα 10 δισ. στερλίνες πέρυσι και τα λειτουργικά κέρδη της ανήλθαν σε 2,8 δισ. στερλίνες. Οι πωλήσεις κρασιού αποτελούσαν μόλις το 4% του ποσού αυτού, δηλαδή 2% μείωση σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η πώληση θα περιλαμβάνει επίσης τις μάρκες Orlando και St Hugo, από την Αυστραλία- Stoneleigh, Brancott Estate και Church Road από τη Νέα Ζηλανδία- και Ysios, Tarsus και Azpilicueta, οι οποίες παράγονται στην Ισπανία.
Η Pernod θα διατηρήσει τα αμερικανικά και γαλλικά εμπορικά σήματα κρασιού, καθώς και τις ετικέτες στην Αργεντινή και την Κίνα. Ο ιδιοκτήτης της Accolade Wines AWL είναι μια κοινοπραξία θεσμικών επενδυτών με υποστηρικτές μεταξύ των οποίων και η εταιρεία ιδιωτικών κεφαλαίων Bain Capital.
Πέρυσι, το fund αγόρασε την Accolade Wines, τον δεύτερο μεγαλύτερο παραγωγό της Αυστραλίας, αφού δυσκολεύτηκε να προσαρμοστεί στους νέους κινεζικούς δασμούς και στους καταναλωτές που απομακρύνονται από τις φθηνότερες μάρκες κρασιού. Σε δήλωση της η Pernod Ricard ανέφερε: «Θα πουλήσουμε το τμήμα κρασιού μας σε έναν παίκτη παγκόσμιας κλίμακας, με μια διαδρομή προς την αγορά αποκλειστικά αφιερωμένη στον κλάδο του κρασιού. «Οι μάρκες κρασιού μας θα επωφεληθούν από την εστίαση που απαιτείται για την επίτευξη των δυνατοτήτων τους, την ενίσχυση της θέσης τους και την εκμετάλλευση νέων ευκαιριών σε όλο τον κόσμο».
Ο Joshua Hartz, εκπρόσωπος της AWL, δήλωσε: «Με την υποστήριξη της AWL, η συνδυασμένη επιχείρηση θα είναι σε θέση να προσαρμοστεί καλύτερα στις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών και να αντιμετωπίσει τις διαρθρωτικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η παγκόσμια βιομηχανία οίνου».
Διαβάστε επίσης
Οι μεγιστάνες των ειδών πολυτελείας έχασαν 17 δισ. δολάρια
HelleniQ Energy: Βγήκε στις αγορές με 5ετές ομόλογο 400 εκατ.
Στο επίκεντρο της ΕΕ η γεωθερμία: Ευκαιρίες και προκλήσεις