THEPOWERGAME
Oλοένα και περισσότερες αθλήτριες προσλαμβάνουν οι διαφημιστές ανά τον κόσμο για να ξεκινήσουν εκστρατείες μάρκετινγκ ενόψει των θερινών Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, μια κίνηση που αποσκοπεί στην αξιοποίηση των πρόσφατων ρεκόρ τηλεθέασης των γυναικείων αθλημάτων στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, για να προσεγγίσουν νέα ακροατήρια.
Αν και οι Ολυμπιακοί Αγώνες θεωρούνται εδώ και καιρό το αποκορύφωμα του γυναικείου αθλητισμού, η αυξημένη προσοχή ενόψει των Αγώνων ώθησε περισσότερες μάρκες στο να αξιοποιήσουν γυναίκες αθλήτριες σε διαφημιστικά σποτ, να διαμορφώσουν μηνύματα προς τις γυναίκες και να αυξήσουν τις διαφημιστικές δαπάνες για τα γυναικεία αθλήματα, δήλωσαν ειδικοί σε θέματα διαφήμισης στο Reuters.
«Αυτό που βλέπουμε τελευταία είναι ένα απίστευτο σύνολο γυναικών που επιδεικνύουν ικανότητες και σπάνε ρεκόρ με τρόπους που προκαλούν τόση προσοχή», δήλωσε η Jenny Storms, επικεφαλής μάρκετινγκ για την ψυχαγωγία και τον αθλητισμό στην NBCUniversal, η οποία μεταδίδει τους Ολυμπιακούς Αγώνες στις ΗΠΑ.
Ο Adam Schwartz, διευθυντής αθλητικών μέσων στην εταιρεία διαφημιστικών αγορών Horizon Media, δήλωσε ότι εκτιμά ότι υπάρχει πλέον διπλάσιος αριθμός εκστρατειών εμπορικών σημάτων με γυναίκες αθλήτριες σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια. «Οι διαφημιστές ρωτούν ενεργά «τι μπορούμε να κάνουμε για να συμπεριλάβουμε τους εαυτούς μας στα γυναικεία γεγονότα»», δήλωσε.
Η ζήτηση των διαφημιστών για τα γυναικεία αθλήματα έχει αυξηθεί σε τέτοιο βαθμό, ώστε η GroupM, μία από τις μεγαλύτερες διαφημιστικές εταιρείες παγκοσμίως, συνεργάζεται τώρα με την NBCUniversal για τη δημιουργία νέων διαφημιστικών πακέτων που θα επιτρέψουν σε ορισμένους από τους πελάτες της GroupM να εμφανίζονται ειδικά κατά τη διάρκεια των γυναικείων Ολυμπιακών αγώνων στο Παρίσι, δήλωσε αποκλειστικά στο Reuters η εταιρεία.
Η φρενίτιδα των οπαδών για την Αμερικανίδα μπασκετμπολίστρια Κέιτλιν Κλαρκ, η επιτυχία της οποίας πιστώθηκε με την αύξηση της τηλεθέασης του γυναικείου κολεγιακού πρωταθλήματος μπάσκετ σε σχέση με το ανδρικό για πρώτη φορά, είναι ένας λόγος για την αυξημένη προσοχή στα γυναικεία αθλήματα, δήλωσαν οι ειδικοί σε θέματα διαφήμισης.
Αν και η Clark δεν επιλέχθηκε για την Ολυμπιακή ομάδα μπάσκετ, αυτή και άλλες αθλήτριες κυριαρχούν στις διαφημίσεις που σχετίζονται με τον αθλητισμό ενόψει των Αγώνων του Παρισιού. Η Σιμόν Μπάιλς, η πιο παρασημοφορημένη γυμνάστρια όλων των εποχών, πρωταγωνιστεί αυτή τη στιγμή σε διάφορες καμπάνιες εμπορικών σημάτων, μεταξύ άλλων για το φάρμακο για τον διαβήτη Mounjaro και το εμπορικό σήμα αθλητικών ρούχων Athleta, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας μέτρησης τηλεοπτικών διαφημίσεων iSpot.
Στη διαφήμιση της Athleta με το σλόγκαν «The Power of She», η Μπάιλς προπονείται μόνη της σε ένα γυμναστήριο, κολλάει μια τέλεια προσγείωση μετά από ένα σάλτο, καθώς η φωνή της λέει «είμαστε εδώ … για να ακούτε τον εαυτό σας πάνω από το πλήθος και να προσγειώνεστε με τη δύναμή σας».
Η ολυμπιονίκης κολυμβήτρια Katie Ledecky, η οποία έχει επτά χρυσά μετάλλια, εμφανίζεται επίσης στην καμπάνια της Athleta στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς και σε τηλεοπτικές διαφημίσεις για το πρωτεϊνούχο ποτό Core Power και το εμπορικό σήμα αθλητικών ειδών TYR. Οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Παρισιού ξεκινούν στις 26 Ιουλίου.
Διπλάσιες δαπάνες για τον γυναικείο αθλητισμό
Τον Μάρτιο, η GroupM δήλωσε ότι δεσμεύτηκε να διπλασιάσει τις ετήσιες διαφημιστικές της δαπάνες για τον γυναικείο αθλητισμό, υποστηριζόμενη από ορισμένους από τους πελάτες της, όπως η Google, η Mars και η Unilever. «Είχα πολλές συνομιλίες με πελάτες που δεν είχαν ασχοληθεί με τον γυναικείο αθλητισμό στο παρελθόν, οι οποίοι τώρα το σκέφτονται και το κάνουν πράξη», δήλωσε ο Matt Sweeney, επικεφαλής επενδύσεων στην GroupM U.S.
Πέρα από κατηγορίες όπως τα είδη προσωπικής υγιεινής, οι διαφημιστές στον ταξιδιωτικό, φαρμακευτικό και ασφαλιστικό κλάδο ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο για τον γυναικείο αθλητισμό, δήλωσε ο Mark Marshall, επικεφαλής της NBCUniversal για την παγκόσμια διαφήμιση και τις συνεργασίες. Παρά την αύξηση της προσοχής στον γυναικείο αθλητισμό, το μέγεθος των χορηγικών συμφωνιών για τις γυναίκες αθλήτριες απέχει ακόμη πολύ από τους άνδρες συναδέλφους τους, δήλωσε ο Robert Müller von Vultejus, επικεφαλής ανάπτυξης της εταιρείας αθλητικού μάρκετινγκ Sportfive.
«Η ατομική εμβέλεια ενός αθλητή όπως ο Λεμπρόν Τζέιμς είναι τόσο εξαιρετική, που δεν μπορεί να συγκριθεί ακόμη με τη γυναικεία πλευρά», είπε. «Αλλά σε μερικά χρόνια, θα φτάσει εκεί».
Η τέλεια καταιγίδα
Η συνέχιση της τηλεθέασης και της υποστήριξης του γυναικείου αθλητισμού πέρα από τους Ολυμπιακούς Αγώνες θα είναι το κλειδί για τη διατήρηση της δυναμικής, δήλωσε η Kerri Walsh Jennings, τρεις φορές χρυσή Ολυμπιονίκης στο μπιτς βόλεϊ. «Αν οι μάρκες λένε ότι υποστηρίζουν τις αθλήτριες, αλλά δεν κάνουν πράξεις πίσω από αυτό, αυτό πέφτει στο κενό», είπε. «Ελπίζω οι μάρκες να συνεχίσουν να εμφανίζονται και να μας δίνουν αυτή την πλατφόρμα».
Η Jennings εμφανίζεται σε μια καμπάνια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που ξεκινά αυτή την εβδομάδα για το Bingo Blitz, ένα διαδικτυακό παιχνίδι από την εταιρεία ανάπτυξης Playtika, μαζί με τη δύο φορές Ολυμπιονίκη γυμνάστρια Aly Raisman και την Αμερικανίδα ποδοσφαιρίστρια Alex Morgan. Οι τρεις αθλητές περιγράφουν ο καθένας από μια σημαντική στιγμή στην καριέρα του ως τη στιγμή του «μπίνγκο».
«Πριν από χρόνια, οι άνθρωποι έλεγαν ότι κανείς δεν παρακολουθεί πραγματικά τον γυναικείο αθλητισμό. Αυτό δεν ισχύει τώρα», δήλωσε η Nancy Atufunwa, ανώτερη αντιπρόεδρος στην εταιρεία αθλητικού μάρκετινγκ Octagon, αναφέροντας τη δημοτικότητα του κολεγιακού αθλητισμού και του WNBA. «Είναι η τέλεια καταιγίδα αυτή τη στιγμή».
Διαβάστε επίσης
Το Ελληνικό αλλάζει την αγορά λιανικής των νοτίων προαστίων
Shein: Το στοίχημα της 20ετίας για το Χρηματιστήριο του Λονδίνου
Στο επίκεντρο της ΕΕ η γεωθερμία: Ευκαιρίες και προκλήσεις