Γ.Δ.
1441.5 -0,55%
ACAG
+0,52%
5.83
CENER
-0,51%
9.84
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+4,05%
9
NOVAL
-1,09%
2.71
OPTIMA
-1,02%
11.66
TITC
-1,44%
30.85
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
-0,56%
1.42
ΑΒΕ
-1,30%
0.456
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.24
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
+0,88%
2.86
ΑΛΦΑ
-1,93%
1.6525
ΑΝΔΡΟ
-0,93%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-2,07%
11.83
ΑΣΚΟ
-3,46%
2.79
ΑΣΤΑΚ
+1,39%
7.3
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.6
ΑΤΤ
-0,37%
13.4
ΑΤΤΙΚΑ
+2,37%
2.59
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,17%
5.9
ΒΙΟΚΑ
-4,00%
2.4
ΒΙΟΣΚ
-0,38%
1.295
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-1,89%
1.56
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,22%
17.86
ΔΑΑ
-0,03%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.4
ΔΕΗ
-0,97%
11.21
ΔΟΜΙΚ
-2,73%
3.56
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.322
ΕΒΡΟΦ
+2,34%
1.53
ΕΕΕ
+0,81%
32.26
ΕΚΤΕΡ
-0,73%
4.09
ΕΛΒΕ
+2,83%
5.45
ΕΛΙΝ
-2,24%
2.18
ΕΛΛ
-0,36%
13.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,77%
2.61
ΕΛΠΕ
-1,07%
7.43
ΕΛΣΤΡ
-0,85%
2.32
ΕΛΤΟΝ
-3,30%
1.698
ΕΛΧΑ
+0,11%
1.834
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.01
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.295
ΕΤΕ
-1,33%
7.894
ΕΥΑΠΣ
-0,59%
3.38
ΕΥΔΑΠ
-0,69%
5.76
ΕΥΡΩΒ
-1,04%
2.098
ΕΧΑΕ
-0,42%
4.75
ΙΑΤΡ
-1,38%
1.79
ΙΚΤΙΝ
-0,38%
0.39
ΙΛΥΔΑ
-1,13%
1.745
ΙΝΚΑΤ
-0,40%
4.98
ΙΝΛΙΦ
+2,41%
5.1
ΙΝΛΟΤ
-0,32%
1.266
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.97
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,82%
2.42
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.265
ΙΝΤΚΑ
-1,15%
3.45
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-3,80%
1.52
ΚΕΠΕΝ
+3,43%
1.81
ΚΛΜ
-1,97%
1.495
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.496
ΚΟΥΑΛ
-0,32%
1.264
ΚΟΥΕΣ
-1,33%
5.2
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,74%
11.7
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.72
ΚΥΡΙΟ
+3,96%
1.18
ΛΑΒΙ
-2,38%
0.901
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.26
ΛΑΜΨΑ
0,00%
35.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.965
ΛΕΒΚ
0,00%
0.314
ΛΕΒΠ
+3,82%
0.272
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-0,70%
1.42
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.71
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.852
ΜΕΒΑ
+1,01%
4
ΜΕΝΤΙ
-1,12%
2.66
ΜΕΡΚΟ
-6,19%
42.4
ΜΙΓ
+0,93%
3.8
ΜΙΝ
+0,85%
0.595
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,79%
22.62
ΜΟΝΤΑ
-0,59%
3.38
ΜΟΤΟ
-0,36%
2.735
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-1,96%
24.96
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.47
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.935
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
-1,12%
35.38
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
-2,42%
0.888
ΞΥΛΚ
0,00%
0.291
ΞΥΛΠ
0,00%
0.426
ΟΛΘ
+1,44%
21.2
ΟΛΠ
+0,37%
27.25
ΟΛΥΜΠ
-0,80%
2.48
ΟΠΑΠ
+0,71%
15.71
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,33%
0.895
ΟΤΕ
+0,36%
14.09
ΟΤΟΕΛ
-0,51%
11.74
ΠΑΙΡ
-0,47%
1.065
ΠΑΠ
-1,24%
2.39
ΠΕΙΡ
+0,11%
3.794
ΠΕΤΡΟ
+0,23%
8.62
ΠΛΑΘ
-0,90%
3.85
ΠΛΑΚΡ
+3,40%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.154
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,70%
7.1
ΠΡΟΦ
-3,35%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
-1,31%
1.885
ΣΑΡ
-2,28%
11.14
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,68%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,29%
0.346
ΣΙΔΜΑ
-2,06%
1.66
ΣΠΕΙΣ
-0,87%
6.8
ΣΠΙ
-3,26%
0.652
ΣΠΥΡ
+10,00%
0.154
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.29
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
-2,63%
1.11
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,74%
1.632
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.22
ΦΡΛΚ
-0,51%
3.905
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Δημοπρατείται η σιδηροδρομική γραμμή Νέα Καρβάλη – Τοξότες

Προ των πυλών βρίσκεται ένα νέο project διεθνούς ενδιαφέροντος που αναβαθμίζει τον ελληνικό σιδηρόδρομο.

Η διασύνδεση του εμπορευματικού λιμένα Καβάλας με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, ένα έργο βαρύνουσας σημασίας για την Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων, μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης, με τη διενέργεια ανοικτού μειοδοτικού διαγωνισμού για την κατασκευή νέας γραμμής (υποδομή, επιδομή και σταθμοί) στο τμήμα Νέα Καρβάλη – Τοξότες.

Πρόκειται για ένα σιδηροδρομικό project που συγκεντρώνει το ενδιαφέρον αρκετών ευρωπαϊκών χωρών, καθώς εντάσσεται σε μια ευρύτερη γεωγραφική ομπρέλα, με την επωνυμία Three Seas Initiative, στην οποία πλέον είναι μέλος και η Ελλάδα και περιλαμβάνει την ανάπτυξη ενός νέου Σιδηροδρομικού Εμπορευματικού Διαδρόμου ”Βαλτικής Θάλασσας – Αδριατικής και Μαύρης Θάλασσας». Έναν διάδρομο που θα επεκτείνεται προς το Αιγαίο και θα συνδέει την Ελλάδα με τη Βουλγαρία και θα φθάνει μέχρι τη Βαλτική.

Σε συνδυασμό άλλωστε με το δεύτερο μεγάλο υπό σχεδιασμό έργο της Βορείου Ελλάδας, την αναβάθμιση της γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, εισέρχεται σε στάδιο υλοποίησης το διασυνοριακό project που θα συνδέει τα λιμάνια της Βορείου Ελλάδας (Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη), με τα αντίστοιχα της Μαύρης Θάλασσας (Μπουργκάς και Βάρνα) και του Δούναβη (Ρούσε).

Μια σημαντική σύνδεση, αφού μπορεί να  παρακάμπτει τον Βόσπορο αναβαθμίζοντας τον στρατηγικό ρόλο της Ελλάδας στις διεθνείς εμπορευματικές μεταφορές.

Η κατασκευή της νέας αυτής γραμμής στο τμήμα Νέα Καρβάλη – Τοξότες, αρχικά περιλαμβανόταν στο ευρύτερο έργο Θεσσαλονίκη – Τοξότες που δημοπρατείται με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου.

Ωστόσο, λόγω δυσκολιών που έχουν να κάνουν με την επίλυση τεχνικών θεμάτων στο τμήμα νέας χάραξης της γραμμής από Θεσσαλονίκη έως Νέα Καρβάλη, η διαγωνιστική διαδικασία απαιτεί σημαντικά περισσότερο χρόνο από τον αρχικά προβλεπόμενο και η ΕΡΓΟΣΕ, υπό τη διοίκηση Χρήστου Παληού, επικέντρωσε τις προσπάθειες για την ταχύτερη δυνατή υλοποίηση του έργου στο τμήμα Ν. Καρβάλη – Τοξότες, για το οποίο έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του από το ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό εργαλείο CEF 2021-2027.

Λαμβάνοντας υπόψη το στάδιο ωριμότητας του έργου, καθώς είχαν ήδη εγκριθεί οι οριστικές μελέτες, η ΕΡΓΟΣΕ αποφάσισε να προχωρήσει στην αναθεώρηση του γενικότερου σχεδιασμού υλοποίησης του έργου και με μια σειρά άμεσων ενεργειών επετεύχθη ο διαγωνισμός να βρίσκεται ήδη προ των πυλών. Μάλιστα αναμένεται η δημοσίευση του εντός του τρέχοντος μηνός.

Πιο συγκεκριμένα, τον περασμένο Φεβρουάριο, ελήφθη από το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ η απόφαση για την εξαίρεση του από το ευρύτερο έργο που δημοπρατήθηκε με τη μέθοδο του Ανταγωνιστικού Διαλόγου και η εκ νέου δημοπράτηση του τμήματος αυτού με ανοικτό μειοδοτικό διαγωνισμό.

Αμέσως μετά, ανατέθηκε σε ομάδα στελεχών της ΕΡΓΟΣΕ η σύνταξη τευχών δημοπράτησης του, η οποία και ολοκληρώθηκε άμεσα.

Παράλληλα, η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ έτρεξε και τη διαδικασία κήρυξης απαλλοτριώσεων με την αγαστή συνεργασία των υπηρεσιών των συναρμόδιων υπουργείων για την ταχύτερη δυνατή έναρξη υλοποίησης του έργου.

Τον περασμένο Μάρτιο δημοσιεύτηκαν οι πρώτες υπουργικές αποφάσεις για την κήρυξη των απαλλοτριώσεων, και προ ημερών δημοσιεύθηκε και η τελευταία ΚΥΑ κήρυξης απαλλοτρίωσης για τις εκτάσεις εντός σχεδίου. Για να καταστεί μάλιστα αυτό εφικτό, προηγήθηκε η ψήφιση νομοθετικής ρύθμισης για την επέκταση των σχετικών προβλέψεων της νομοθεσίας και στα σιδηροδρομικά έργα.

Η έγκριση δημοπράτησης του έργου από το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ έχει ήδη προγραμματιστεί για την εβδομάδα που διανύουμε. Αμέσως μετά θα ακολουθήσει η δημοσίευση του διαγωνισμού, προϋπολογισμού 193 εκατ. Euro.

Η υποβολή οικονομικών προσφορών αναμένεται την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου και η υπογραφή σύμβασης στο πρώτο τρίμηνο του 2025, με χρόνο ολοκλήρωσης τα 3,5 χρόνια.

Αντικείμενο του έργου

Το αντικείμενο του έργου προβλέπει:

  • την κατασκευή των εργασιών υποδομής, επιδομής και σταθμών / στάσεων για την κατασκευή νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Νέα Καρβάλη – Τοξότες, μήκους 32 χλμ. περίπου, καθώς και του κλάδου από Ν. Καρβάλη προς τον νέο εμπορευματικό λιμένα Καβάλας, μήκους 5,3 χλμ. περίπου
  • την αποκατάσταση/κατασκευή παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου
  • τις απαλλοτριώσεις
  • τις μετατοπίσεις – αποκαταστάσεις των δικτύων ύδρευσης, ηλεκτροδότησης, καθώς και δαπάνες αρχαιολογίας όπου απαιτηθεί.

Διαβάστε επίσης:

Attica Bank: Με το βλέμμα στη Συμφωνία των Μετόχων

ΟΤΕ & Nova: Πώς ωφελούνται 40.000 πελάτες συνδρομητικής

Στο επίκεντρο της ΕΕ η γεωθερμία: Ευκαιρίες και προκλήσεις

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!