Γ.Δ.
1456.64 -0,69%
ACAG
+0,52%
5.83
CENER
-0,21%
9.58
CNLCAP
-0,70%
7.05
DIMAND
-0,33%
8.95
NOVAL
-1,08%
2.74
OPTIMA
-2,11%
12.06
TITC
-1,57%
31.3
ΑΑΑΚ
0,00%
5.35
ΑΒΑΞ
+0,56%
1.442
ΑΒΕ
0,00%
0.476
ΑΔΜΗΕ
-0,45%
2.23
ΑΚΡΙΤ
-8,99%
0.86
ΑΛΜΥ
+2,20%
3.02
ΑΛΦΑ
-1,22%
1.6645
ΑΝΔΡΟ
+1,23%
6.58
ΑΡΑΙΓ
-1,39%
11.39
ΑΣΚΟ
0,00%
2.8
ΑΣΤΑΚ
+3,47%
7.16
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.62
ΑΤΤ
+4,10%
9.14
ΑΤΤΙΚΑ
-0,38%
2.62
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,17%
5.86
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.36
ΒΙΟΣΚ
+1,44%
1.41
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
-3,34%
1.59
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,45%
17.6
ΔΑΑ
-0,41%
7.788
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-1,13%
11.4
ΔΟΜΙΚ
-1,45%
3.745
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.6
ΕΕΕ
+0,24%
33.22
ΕΚΤΕΡ
-0,22%
2.245
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
-1,33%
2.22
ΕΛΛ
-0,36%
13.75
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,72%
2.065
ΕΛΠΕ
-0,40%
7.39
ΕΛΣΤΡ
-2,17%
2.25
ΕΛΤΟΝ
+2,12%
1.738
ΕΛΧΑ
0,00%
1.84
ΕΝΤΕΡ
+1,86%
8.2
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
-0,17%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,17%
1.295
ΕΤΕ
-0,53%
8.306
ΕΥΑΠΣ
-0,30%
3.34
ΕΥΔΑΠ
-0,52%
5.73
ΕΥΡΩΒ
-6,04%
2.039
ΕΧΑΕ
-0,53%
4.675
ΙΑΤΡ
+2,09%
1.71
ΙΚΤΙΝ
-0,49%
0.404
ΙΛΥΔΑ
-0,28%
1.81
ΙΝΚΑΤ
-1,40%
4.93
ΙΝΛΙΦ
+1,57%
5.18
ΙΝΛΟΤ
-0,16%
1.246
ΙΝΤΕΚ
+0,34%
5.89
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
-3,57%
1.215
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.375
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-0,68%
1.47
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-1,33%
1.48
ΚΟΡΔΕ
-0,60%
0.494
ΚΟΥΑΛ
-0,51%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,38%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
-0,11%
0.887
ΛΑΜΔΑ
-1,36%
7.25
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.38
ΛΟΥΛΗ
-1,49%
2.65
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
-0,74%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
+1,38%
3.67
ΜΙΝ
+0,84%
0.6
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,60%
23.1
ΜΟΝΤΑ
-0,81%
3.67
ΜΟΤΟ
+1,45%
2.795
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,64%
24.82
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,26%
1.945
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,50%
36.18
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
+4,72%
0.976
ΞΥΛΚ
-0,35%
0.282
ΞΥΛΠ
0,00%
0.416
ΟΛΘ
0,00%
20.9
ΟΛΠ
+0,18%
27.65
ΟΛΥΜΠ
-1,56%
2.53
ΟΠΑΠ
-0,56%
15.87
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,34%
0.898
ΟΤΕ
+3,02%
14.66
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.78
ΠΑΙΡ
+0,46%
1.085
ΠΑΠ
+1,28%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,81%
3.741
ΠΕΤΡΟ
-0,23%
8.78
ΠΛΑΘ
-2,10%
4.2
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,17%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
-6,99%
6.65
ΠΡΟΦ
-0,97%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
+0,50%
2
ΣΑΡ
-1,82%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,86%
0.35
ΣΙΔΜΑ
-2,38%
1.64
ΣΠΕΙΣ
-2,60%
6.74
ΣΠΙ
+0,30%
0.67
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,16%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
-2,71%
3.95
ΧΑΙΔΕ
-4,51%
0.635

Πώς θα γίνει η Ελλάδα ένας βιώσιμος τουριστικός προορισμός

Ο τουρισμός και πώς μπορεί η Ελλάδα να γίνει ένας πιο βιώσιμος τουριστικός προορισμός βρέθηκε στο επίκεντρο της συζήτησης του προέδρου της Considerate Hoteliers, Γκάχαμ Μίλερ και των διευθύνοντων συμβούλων του Center for Responsible Travel, Γκρέγκορι Μίλερ, της Travel Foundation, Τζέρεμι Σάμπσον, του Global Sustainable Tourism Council (GSCT) Ράντι Ντούρμπαντ και της Ελένης Ανδρεάδη, διευθύντριας βιωσιμότητας στον όμιλο Sani/Ikos στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.

Σύμφωνα με ανακοίνωση των διοργανωτών, ο Graham Miller είπε στην τοποθέτησή του ότι οι εταιρίες δεν γίνεται πλέον να μην επενδύουν σε βιώσιμη ανάπτυξη. Μία εταιρία που επενδύει, ώστε να γίνει πιο οικολογική, έχει καλύτερη δημοσιότητα από μία εταιρία που δεν επενδύει στον τομέα αυτό, υποστήριξε.

Κίνδυνος αρνητικής διαφήμισης για τις εταιρείες που δεν στρέφονται στη βιωσιμότητα

Σημείωσε ακόμα πως οι εταιρείες που δεν ασχολούνται με το να εξελίξουν τα προϊόντα τους, ώστε να είναι πιο βιώσιμα και οικολογικά, βρίσκονται μπροστά στον κίνδυνο της αρνητικής διαφήμισης, κάτι που με την τεχνολογία είναι πολύ εύκολο να συμβεί. Επίσης, επισήμανε ότι οι επενδύσεις σε σύγχρονα μέσα για την εξοικονόμηση ενέργειας και νερού δεν είναι απαραίτητα και ακριβές επενδύσεις, αλλά έχουν μεγάλο και θετικό αντίκτυπο.

Για παράδειγμα, ανέφερε ότι με μία μικρή παρέμβαση να σβήνουν τα φώτα, όταν ο καλεσμένος ενός ξενοδοχείου δεν είναι στο δωμάτιο, με σένσορες, μια εταιρεία μπορεί να εξοικονομήσει έως και 15% στο κόστος ενέργειας του δωματίου αυτού.

«Μάλιστα, θα σας έλεγα ότι εγώ, ως καθηγητής, θα έδινα με ευχαρίστηση μία συστατική επιστολή σε έναν φοιτητή μου για μία εταιρία που ακολουθεί καλές πρακτικές στον τομέα αυτόν και όχι για κάποια άλλη εταιρεία που δεν ασχολείται με την οικολογία και την προστασία του περιβάλλοντος. Πιστεύω ότι οι ταλαντούχοι νέοι ενδιαφέρονται να έχουν στο βιογραφικό τους ότι εργάζονται για μία εταιρία με καλές πρακτικές», είπε χαρακτηριστικά.

Η πανδημία μας έκανε σοφότερους ταξιδιώτες

Ο Durband του Global Sustainable Tourism Council, όπως αναφέρεται στην ίδια ανακοίνωση, είπε ότι η πανδημία μάς έχει κάνει όλους σοφότερους ταξιδιώτες, που τώρα αναζητούμε προορισμούς που σέβονται το περιβάλλον. «Τα τελευταία 5-10 χρόνια αυτή είναι η τάση στον τουρισμό. Θα τολμούσα όμως να πω ότι αυτό παρατηρείται άνισα στην κοινωνία, είναι ένα χαρακτηριστικό των μορφωμένων, των διαβασμένων και ευαισθητοποιημένων επισκεπτών. Επίσης, είναι γεγονός ότι οι ταξιδιώτες δεν ρωτούν πολλά για ένα ξενοδοχείο πριν το επισκεφτούν, αλλά τους ικανοποιεί αν όταν φτάσουν σε αυτό δουν ότι αυτό ακολουθεί οικολογικές και καλές πρακτικές. Οι νέοι κάτω των 35 ετών είναι πιο ευαισθητοποιημένοι, και ειδικά τώρα μετά την πανδημία, δίνουν ιδιαίτερη αξία στο τι είναι πραγματικά σημαντικό στη ζωή», συμπλήρωσε.

Η κα Ανδρεάδη του Ομίλου Sani/Ikos μίλησε για τον όμιλο ξενοδοχείων που διευθύνει στο τμήμα βιωσιμότητας και είπε ότι το σημαντικό είναι να εκπαιδευτεί σωστά το προσωπικό στα θέματα αυτά. Μίλησε για τη σημασία που δίνουν σε καλές πρακτικές οι νέοι και τόνισε ότι το δίλημμα δεν είναι να έχεις κέρδος ή να ακολουθείς «πράσινες πρακτικές». Αυτά τα δύο στοιχεία μπορούν να συνυπάρχουν αρμονικά σε μία επένδυση. Μάλιστα, είπε ότι η εταιρεία της έχει καταφέρει να έχει σε όλα τα ξενοδοχεία του ομίλου πρακτικές εξοικονόμησης ενέργειας, ενώ ένα ξενοδοχείο είναι ήδη plastic free. Έκανε γνωστό ότι στόχος είναι σύντομα όλα τα ξενοδοχεία του ομίλου να είναι zero waste. Η επιτυχία τέτοιων πρακτικών είναι η ευαισθητοποίηση όλων των εμπλεκόμενων αλλά κυρίως των εργαζόμενων σε αυτά, ανέφερε.

Ο Gregory Miller της Travel Foundation τόνισε, από την πλευρά του, ότι πρέπει να υπάρξει μία στροφή της βιομηχανίας του τουρισμού από την ποσότητα στην ποιότητα. Ο υπερ-τουρισμός είναι μία απειλή για τη βιωσιμότητα αρκετών περιοχών, υπογράμμισε και είπε ότι η πανδημία του κορονοϊού έχει βοηθήσει στο να υπάρξει μία καλύτερη αντίληψη ότι αυτό που προέχει είναι η υγεία του περιβάλλοντος, η χρήση τεχνολογία που βοηθά στη διατήρηση του περιβάλλοντος και η μη κατάχρηση των φυσικών πόρων ενός μέρους.

Με αυτή την άποψη συμφώνησε και ο Jeremy Sampson του Global Sustainable Tourism Council, ο οποίος είπε ότι οι τουρίστες που ξοδεύουν τα περισσότερα δεν είναι κατ’ ανάγκη και οι προτιμητέοι, καθώς αυτό που έχει σημασία είναι όχι τι ξοδεύει κανείς αλλά τι οικολογικό αποτύπωμα αφήνει με ένα ταξίδι του.

«Αν δεν είναι ένα οικοσύστημα υγιές, αν εξαντλούμε τους φυσικούς πόρους ενός τόπου, τότε το οικολογικό μας αποτύπωμα είναι μεγάλο και κακό και δεν έχει σημασία αν έχει αποφέρει κέρδος. Σε όλα, όπως και στον τουρισμό, πρέπει να υπάρξει ισορροπία. Ακόμη και στην κατανάλωση τροφών, που πρέπει να είναι η διατροφή ισορροπημένη μεταξύ κρέατος και λαχανικών. Συνεπώς, αυτό που προέχει είναι η ποιότητα στη ζωή μας και όχι η ποσότητα», είπε καταληκτικά.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!