Γ.Δ.
1392.68 -0,35%
ACAG
-0,93%
5.32
BOCHGR
+0,46%
4.4
CENER
+0,36%
8.27
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,33%
8.19
NOVAL
+0,44%
2.285
OPTIMA
-0,78%
12.66
TITC
+1,75%
37.75
ΑΑΑΚ
-9,82%
4.04
ΑΒΑΞ
-0,44%
1.372
ΑΒΕ
+0,22%
0.455
ΑΔΜΗΕ
-0,43%
2.34
ΑΚΡΙΤ
-0,73%
0.68
ΑΛΜΥ
-1,64%
3.6
ΑΛΦΑ
-2,27%
1.527
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,42%
9.485
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.9
ΑΤΕΚ
-9,86%
0.384
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+3,05%
0.608
ΑΤΤΙΚΑ
+0,47%
2.15
ΒΙΟ
+0,19%
5.18
ΒΙΟΚΑ
+0,29%
1.745
ΒΙΟΣΚ
-1,45%
1.355
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,91%
17.74
ΔΑΑ
-0,10%
7.972
ΔΑΙΟΣ
-2,73%
3.56
ΔΕΗ
-0,34%
11.71
ΔΟΜΙΚ
-1,09%
2.72
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,68%
0.298
ΕΒΡΟΦ
+1,45%
1.4
ΕΕΕ
+1,03%
33.44
ΕΚΤΕΡ
+0,84%
1.436
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,51%
1.96
ΕΛΛ
-0,75%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,99%
1.636
ΕΛΠΕ
-0,81%
6.745
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,24%
1.828
ΕΛΧΑ
+2,78%
1.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,89%
1.12
ΕΤΕ
-2,67%
6.848
ΕΥΑΠΣ
+0,64%
3.15
ΕΥΔΑΠ
-0,87%
5.7
ΕΥΡΩΒ
-1,81%
2.003
ΕΧΑΕ
-0,93%
4.27
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-2,60%
0.2995
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.745
ΙΝΚΑΤ
+0,85%
4.73
ΙΝΛΙΦ
-1,17%
4.24
ΙΝΛΟΤ
-1,14%
0.87
ΙΝΤΕΚ
-0,89%
5.59
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
+1,48%
1.03
ΙΝΤΚΑ
-0,57%
2.605
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-0,85%
1.16
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+4,30%
0.412
ΚΟΥΑΛ
+0,59%
1.016
ΚΟΥΕΣ
-0,18%
5.55
ΚΡΙ
-2,09%
14.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+2,39%
0.944
ΛΑΒΙ
-0,28%
0.724
ΛΑΜΔΑ
-2,06%
7.13
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
-6,25%
0.24
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,73%
2.72
ΜΑΘΙΟ
-8,92%
0.592
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.01
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-2,15%
2.96
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,29%
19.07
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
+0,81%
2.485
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,50%
24.32
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.68
ΜΠΡΙΚ
-1,44%
2.06
ΜΠΤΚ
-8,06%
0.57
ΜΥΤΙΛ
0,00%
31.4
ΝΑΚΑΣ
+0,68%
2.94
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
-1,57%
0.25
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,96%
21
ΟΛΠ
0,00%
30
ΟΛΥΜΠ
-1,74%
2.26
ΟΠΑΠ
+1,83%
15.58
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+0,67%
15.11
ΟΤΟΕΛ
-1,17%
10.12
ΠΑΙΡ
+2,05%
0.994
ΠΑΠ
-0,43%
2.32
ΠΕΙΡ
-2,18%
3.551
ΠΕΡΦ
0,00%
5.28
ΠΕΤΡΟ
-0,26%
7.76
ΠΛΑΘ
+0,38%
3.98
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
-4,00%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
-0,17%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,81%
6.15
ΠΡΟΦ
-1,18%
5.04
ΡΕΒΟΙΛ
+0,32%
1.585
ΣΑΡ
-1,48%
10.66
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,51%
0.326
ΣΙΔΜΑ
-1,31%
1.51
ΣΠΕΙΣ
+0,36%
5.62
ΣΠΙ
-0,40%
0.502
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
-2,13%
1.38
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,49%
1.612
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-1,12%
3.53
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Funky Buddha: Στήνει θυγατρική στη Ρουμανία η ALTEX

Επέκταση στο εξωτερικό δρομολογεί η Funky Buddha, με εφαλτήριο τη Ρουμανία, καθώς έχει πλησιάσει τους στόχους της στην τοπική αγορά και έχει καταγράψει ένα σερί θετικών οικονομικών επιδόσεων τα τελευταία χρόνια, που οδήγησαν τον τζίρο της πάνω από τα 40 εκατ. ευρώ.

Ειδικότερα, η ALTEX, εταιρεία της επιχειρηματικής οικογένειας Αλεξίου, που αναπτύσσει το εμπορικό σήμα, είχε στοχεύσει σε τζίρο 38 εκατ. ευρώ το 2023 από 34 εκατ. ευρώ το 2022. Η εταιρεία ξεπέρασε τον στόχο της κλείνοντας με κύκλο εργασιών 40 εκατ. ευρώ, ήτοι αύξηση περίπου 18%, και με EBITDA στο 12,7%, διατηρώντας το 2024 το θετικό τέμπο. Σύμφωνα με στοιχεία που μας παραχώρησε ο Κώστας Αλεξίου, οικονομικός διευθυντής, το α’ εξάμηνο του 2024 οι πωλήσεις τρέχουν με αύξηση 17,5% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Σε ίδια καταστήματα η αύξηση είναι 14%, ενώ επιπλέον 3,5% έρχεται από την προθήκη νέων καταστημάτων στο δίκτυο. Επίσης, η εταιρεία έχει πετύχει φέτος αύξηση στο μεικτό περιθώριο κέρδους κατά 1,5 μονάδα σε σχέση με τον προϋπολογισμό της. Αυτό μεταφράζεται σε καλύτερη επίδοση στα κέρδη EBITDA α’ εξαμήνου σχεδόν κατά 1 εκατ. ευρώ συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, όπως εξηγεί ο κ. Αλεξίου, που τρέχει την εταιρεία μαζί με τον αδελφό του, Νίκο, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο, ως η δεύτερη γενιά στο τιμόνι της Altex, που ίδρυσε ο πατέρας τους, Γιάννης Αλεξίου.

Σήμερα το δίκτυο Funky Buddha, από τα πιο δημοφιλή ελληνικά brands στον χώρο της ένδυσης, αριθμεί 64 καταστήματα, έχοντας ενισχυθεί φέτος με τρία νέα σημεία, δύο εταιρικά και ένα franchise, ενώ σχεδιάζεται η προσθήκη άλλων δύο νέων εταιρικών καταστημάτων μέχρι το τέλος του 2024. Στόχος είναι άλλα 10 σημεία, ώστε να φτάσει τα 76 καταστήματα μέχρι το 2026, σύμφωνα με το business plan της εταιρείας. Ειδικά τα τελευταία τρία χρόνια έχει δημιουργήσει μια κρίσιμη μάζα καταστημάτων νέας γενιάς, με περισσότερα τ.μ., σε εμπορικά κέντρα και δημοφιλείς εμπορικούς δρόμους, τα οποία έχουν συνεισφέρει στις επιδόσεις της εταιρείας. Σημειώνεται ότι τα μισά περίπου καταστήματα αποτελούν συνεργασίες franchise, αλλά τα εταιρικά είναι αυτά που φέρνουν τον μεγαλύτερο τζίρο, με μερίδιο περίπου 70% στον κύκλο εργασιών της Altex.

Ο νέος κύκλος ανάπτυξης στο εξωτερικό

Η Funky Buddha έχει παρουσία μέσω χονδρικής -παραδοσιακού τύπου και ηλεκτρονικού εμπορίου- και εκτός Ελλάδας, όπως στην Κύπρο, με τις εξαγωγές να αντιστοιχούν σε περίπου 6% του τζίρου της. Ωστόσο, δεν έχει οργανωμένη παρουσία σε άλλη χώρα εκτός Ελλάδας, κάτι που αναμένεται να αλλάξει με τις κινήσεις που φέρεται να προετοιμάζει το επιτελείο της Altex. Ο κ. Αλεξίου εμφανίζεται μετρημένος στις απαντήσεις που δίνει στα ερωτήματα του powergame.gr γι’ αυτά τα σχέδια, αλλά επιβεβαιώνει ότι γίνονται κινήσεις για επέκταση στη Ρουμανία μέσω θυγατρικής. Σημειώνεται ότι η επέκταση στη Ρουμανία επιχειρήθηκε και παλαιότερα (2016-2017) με άλλο μοντέλο, μέσω συμφωνίας master franchise, η οποία όμως δεν προχώρησε λόγω έκτακτων εξελίξεων στην ομάδα των επενδυτών. Τότε η ελληνική εταιρεία δεν ήταν έτοιμη να πάρει τη σκυτάλη και το πρώτο Funky Buddha που άνοιξε στην τοπική αγορά έκλεισε αναγκαστικά έπειτα από ενάμιση χρόνο, παρά τις καλές επιδόσεις που σημείωνε σε έναν χώρο πωλήσεων μόλις 100 τ.μ. και χωρίς καμπάνια. Σήμερα οι συνθήκες είναι ώριμες, η εταιρεία έχει αναπτύξει δίκτυο έμπειρων συνεργατών στην αναπτυσσόμενη ρουμανική αγορά και φέρεται να μελετά προσφορές για καταστήματα προκειμένου να επανατοποθετήσει το σήμα της.

Η Ρουμανία αποτελεί εφαλτήριο για νέο κύκλο ανάπτυξης της Funky Buddha στις όμορες βαλκανικές αγορές, ενώ υπάρχουν βλέψεις για περαιτέρω επέκταση και σε άλλες περιοχές, όπου μεθοδεύονται συνεργασίες κυρίως στη χονδρική, με ελεγχόμενο ρίσκο.

Ο ανταγωνισμός και τα αυξημένα κόστη

Η διοίκηση της Altex βασίζεται εν πολλοίς στην ενίσχυση του ισολογισμού της για να σχεδιάσει στρατηγική για το μέλλον. Ο κ. Αλεξίου μιλά επίσης για τη βελτίωση που επιτυγχάνεται σχεδιαστικά, καθώς και στις ποιότητες των υλικών και στην γκάμα των προϊόντων, στοιχεία που προκύπτουν από έρευνες αγοράς που έτρεξε η εταιρεία για τη συλλογές φθινόπωρο-χειμώνας, που έκλεισε, και την τρέχουσα σεζόν άνοιξη-καλοκαίρι 2024. Η αποδοχή φαίνεται να αποδίδεται και στα σταθερά επίπεδα τιμών, αν και οι διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα λόγω της κρίσης στο Σουεζ εκτινάσσουν και πάλι το κόστος και τους χρόνους παράδοσης. Δεδομένου δε ότι οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις φτάνουν πλέον τον έναν μήνα περίπου, η εταιρεία βάζει νωρίτερα παραγγελίες για να αντισταθμίσει τις όποιες παρενέργειες στη δραστηριότητά της.

Εν τω μεταξύ, η Funky Buddha δεν φαίνεται να επηρεάζεται διαχρονικά από τις κρίσεις, διατηρώντας μέσο ρυθμό ανάπτυξης 18%-19%, καθώς ευνοείται από τη μετατόπιση του καταναλωτικού κοινού σε value for money προϊόντα ενώ διατηρεί τα μερίδιά της και απέναντι στον εισαγόμενο ανταγωνισμό σημάτων από Τουρκία, Πολωνία και άλλες χώρες που έχουν επενδύσει τα τελευταία χρόνια στην ελληνική αγορά. Το επιτελείο της ελληνικής εταιρείας θεωρεί ότι η μάρκα έχει ξεφύγει από το μοντέλο fast fashion και είναι τοποθετημένη σε άλλο κομμάτι της πίτας της αγοράς, ενώ επιπλέον η Funky Buddha είναι ένα εδραιωμένο σήμα με πανελλαδικό δίκτυο, αντίθετα με τα νεοεισερχόμενα brands, που δεν διαθέτουν ακόμη ανεπτυγμένα δίκτυα πωλήσεων.

Διαβάστε επίσης

Τρέχουν οι εξελίξεις στην Attica Bank: Κλείνει η συμφωνία των μετόχων

ΗΠΑ: Η επόμενη ημέρα μετά την απόπειρα δολοφονίας του Τραμπ

Σε τροχιά αξιοποίησης το γεωθερμικό πεδίο Ηράκλειας

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!