THEPOWERGAME
Πριν από λίγες ημέρες το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Δωδεκανήσου καταδίκασε 40χρονο διακινητή μεταναστών με 338 χρόνια κάθειρξη και χρηματική ποινή ύψους 4,85 εκατομμυρίων ευρώ, γράφει ο ανταποκριτής του Γερμανικού Δημοσιογραφικού Δικτύου (RND) στην Αθήνα, Γκερντ Χέλερ.
Η εν λόγω καταδίκη «δεν αποτελεί μεμονωμένη περίπτωση. Η Ελλάδα, όπως και πολλά άλλα κράτη-μέλη της ΕΕ, έχουν αυστηροποιήσει πολύ τις επαπειλούμενες ποινές για τη διακίνηση ανθρώπων τα τελευταία χρόνια», σύμφωνα με το δημοσίευμα που αναμεταδίδει η Deutsche Welle.
«Αυτές οι ποινές-μαμούθ οφείλονται επίσης στο γεγονός ότι κατά το ελληνικό δίκαιο κάθε διακίνηση ανθρώπου αποτελεί μεμονωμένο κακούργημα. Όποιος διακινεί δηλαδή δέκα ανθρώπους, τιμωρείται με την ποινή επί δέκα. Σε αυτό προστίθενται και οι χρηματικές ποινές που ξεκινούν από τις 30.000 ευρώ και φτάνουν έως τις 700.000 ευρώ – και εδώ ανά άτομο που διακινείται. Σε όλα αυτά μπορεί να προστεθούν και άλλες ποινές παραδείγματος χάριν για κατοχή όπλων, συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση και ξέπλυμα χρήματος».
Όπως επισημαίνει πάντως ο Γερμανός δημοσιογράφος, «οι οργανώσεις που βοηθούν τους πρόσφυγες επικρίνουν πως οι καταδίκες δεν επιβάλλονται πάντοτε στους πραγματικούς διακινητές. Οι τελευταίοι σπανίως βρίσκονται στο κατάστρωμα, όταν τα σκάφη με τους πρόσφυγες έχουν πλέον φτάσει στην Ελλάδα. Τις περισσότερες φορές οι διακινητές αφήνουν τον έλεγχο του πλοίου στους μετανάστες. Εν συνεχεία η Ελληνική Ακτοφυλακή ανακρίνει τους επιβάτες για να διαπιστώσει ποιος ήλεγχε το πηδάλιο ή τον εξωλέμβιο κινητήρα. Και οι περισσότεροι μετανάστες δεν ξέρουν ότι αυτό αρκεί για να καταδικαστούν για παράνομη διακίνηση ανθρώπων».
Διαβάστε επίσης
Ηλεκτρονικά Τιμολόγια: Η νέα αγορά που μπαίνουν οι servicers στην Ελλάδα
Μπορεί το Ariane 6 της ESA να συναγωνιστεί την SpaceX του Έλον Μασκ;
Έρχεται νέο νομοσχέδιο για την ανακύκλωση