THEPOWERGAME
Τον περασμένο χρόνο γίναμε μάρτυρες ασύλληπτων αλλαγών που επέφερε η πανδημία της Covid-19. Οι οικονομίες παγκοσμίως κινήθηκαν γρήγορα ώστε να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα, προκαλώντας αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών και ενισχύοντας την ανάγκη απομείωσης του ρίσκου στις συναλλαγές. Η καταναλωτική δαπάνη αντιπροσωπεύει περίπου το ήμισυ του συνόλου της οικονομικής παραγωγής στην Ευρωζώνη[1]. Οτιδήποτε την επηρεάζει είναι θεμελιωδώς σημαντικό για την οικονομική μας ευημερία.
Οι πληρωμές χωρίς μετρητά στο κατάστημα ή στο διαδίκτυο δεν διευκολύνουν απλώς τους καταναλωτές, αλλά αποτελούν πλέον αναγκαιότητα. Η έρευνα Visa Back to Business 2021[2], αποκαλύπτει τη σημαντική μεταβολή στη συμπεριφορά των καταναλωτών. Σχεδόν τα δύο τρίτα (65%) προτιμούν τις ανέπαφες πληρωμές, ενώ μόνο το 16% δηλώνει ότι θα επανέλθει μετά την πανδημία στις παλιές μεθόδους πληρωμών. Στην Ευρώπη, πάνω από το 80% των πληρωμών με Visa στο κατάστημα γίνεται πλέον ανέπαφα[3], ενώ στην Ελλάδα το μερίδιο ανέπαφων συναλλαγών με Visa αυξήθηκε περισσότερο από 20%. Οι μικρές επιχειρήσεις διαπίστωσαν τη ζωτική σημασία των ανέπαφων πληρωμών, ενώ σε ποσοστό 74% θεωρούν ότι οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να τις προτιμούν ακόμη και μετά τον Covid[4].
Σε 15 ευρωπαϊκές χώρες οι συναλλαγές ηλεκτρονικού εμπορίου αυξήθηκαν κατά τουλάχιστον 40%, ενώ στην Ελλάδα πάνω από 90%[5]. Επιπλέον, το ποσοστό των εμπόρων που πραγματοποιούν online πωλήσεις αυξήθηκε από 27% σε 43%[6]. Τα smartphones και οι άλλες φορητές συσκευές προσφέρουν νέες εμπειρίες πληρωμών. Αυτές οι συνήθειες των καταναλωτών που γεννήθηκαν από την πανδημία και ενεργοποιήθηκαν με τη βοήθεια τεχνολογίας αιχμής, υπαγορεύουν στους εμπόρους την ανάγκη να υιοθετήσουν τις νέες μεθόδους συναλλαγών ώστε να διατηρήσουν τους πελάτες τους, αλλά και να προσελκύσουν νέους.
Επιπροσθέτως, σε όλο τον κόσμο τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και οι fintechs διερευνούν νέους και γρηγορότερους τρόπους αποστολής χρημάτων, διευθέτησης πληρωμών και ανταλλαγής πληροφοριών. Οι πληρωμές σε πραγματικό χρόνο, τα ψηφιακά νομίσματα και το Open Banking στηρίζουν το ψηφιακό εμπόριο, δημιουργώντας όμως συνθήκες που ευνοούν την απάτη.
Εν μέσω αυτής της επιτάχυνσης των ψηφιακών αλλαγών, η Visa με την τεχνογνωσία και τους πόρους που διαθέτει, παρέχει στις τράπεζες, τους εμπόρους, τις κυβερνήσεις και τους καταναλωτές τα εργαλεία για να πλοηγηθούν στις ψηφιακές πληρωμές με ασφάλεια.
Χρησιμοποιώντας πολλαπλά επίπεδα ασφαλείας και προηγμένες μεθόδους, η Visa περιόρισε την απάτη στο παγκόσμιο δίκτυο της σε ποσοστό κάτω από 0,1%[7]. Εξασφαλίζουμε έτσι απρόσκοπτες ψηφιακές πληρωμές, διαχειριζόμενοι κατά μέσο όρο 500 εκατομμύρια συναλλαγές την ημέρα, υποστηρίζοντας παράλληλα τη λειτουργία ανέπαφων τερματικών και κινητών συσκευών.
Καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο αναπτύσσεται περαιτέρω, χρησιμοποιούμε νέες τεχνολογίες ασφαλείας:
- Η τεχνολογία Visa Token Service είναι θεμελιώδης για ασφαλείς συναλλαγές, αφαιρώντας τα ευαίσθητα στοιχεία λογαριασμού του καταναλωτή και συνδέοντας με ασφάλεια λογαριασμούς Visa με συνδεδεμένες συσκευές. Επιτρέπει έτσι, την απρόσκοπτες πληρωμές σε περιβάλλοντα ψηφιακού εμπορίου χωρίς να εκτίθενται πληροφορίες λογαριασμού ή άλλα προσωπικά δεδομένα του καταναλωτή.
- Η Visa παρέχει πολλαπλές δυνατότητες ταυτοποίησης του καταναλωτή μέσω PIN, βιομετρικών δεδομένων και τεχνολογίας ΑΙ.
Έρευνα της Visa που πραγματοποιήθηκε πέρυσι στην Ελλάδα, κατέγραψε ότι οι καταναλωτές προτιμούν την ταυτοποίηση με βιομετρικά στοιχεία. Οι δυνατότητες αυτές είναι σύμφωνες με τις απαιτήσεις του κανονισμού PSD2 Strong Customer Authentication (SCA) που έχει ήδη εφαρμοστεί στην Ευρώπη και που απαιτεί έλεγχο ταυτότητας με περισσότερους από έναν τρόπους για online ή ανέπαφες συναλλαγές, ενισχύοντας περαιτέρω την ασφάλεια πληρωμών.
Επιπλέον, η τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης της Visa συμβάλλει στην αποτροπή απάτης ύψους 25 δισ. δολαρίων ετησίως. Μόλις ο καταναλωτής πραγματοποιήσει μια πληρωμή, η Visa χρησιμοποιεί την AI που αναγνωρίζει εάν μια πληρωμή αποτελεί “τυπική” συμπεριφορά του κατόχου της κάρτας, συγκρίνοντας περισσότερους από τρία δισεκατομμύρια λογαριασμούς καρτών και περίπου 180 δισεκατομμύρια συναλλαγές ετησίως[8]. Αυτό μας βοηθά να εντοπίσουμε ενδείξεις απάτης σε πραγματικό χρόνο.
- «Μηδενική ευθύνη» είναι η πολιτική της Visa για τις συνεργαζόμενες τράπεζες. Εάν ένας κάτοχος Visa αναφέρει στην τράπεζά του μια συναλλαγή που δεν αναγνωρίζει, απαιτείται από την τράπεζα να διερευνήσει την πληρωμή και, εάν είναι δόλια, να επιστρέψει στον κάτοχο της κάρτας την αντίστοιχη χρέωση. Προστατεύουμε επίσης τους κατόχους καρτών για αγαθά ή υπηρεσίες που έχουν αγοράσει και δεν έχουν παραδοθεί ή δεν παρελήφθησαν στην αναμενόμενη κατάσταση. Εάν ο κάτοχος της κάρτας δεν καταφέρει να επιλύσει το ζήτημα απευθείας με τον έμπορο, η Visa έχει καθιερώσει τη διαδικασία “αντιστροφής χρέωσης” (ή “διαφωνίας”) που βοηθά την τράπεζα του κατόχου της κάρτας να ανακτήσει χρήματα από την τράπεζα του εμπόρου.
Μέσω των ενεργειών και της τεχνολογίας αιχμής της Visa, τα ποσοστά απάτης παραμένουν εξαιρετικά χαμηλά. Στην πραγματικότητα, το συνολικό ποσοστό απάτης μειώθηκε κατά 15%[9], ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για ανέπαφες πληρωμές στην Ευρώπη παραμένει κάτω από 0,01%. Όσο αφορά στις ανέπαφες πληρωμές με Visa, το ποσοστό απάτης μειώθηκε κατά 24% σε έναν χρόνο[10].
Η Visa επεξεργάζεται συναλλαγές σε πραγματικό χρόνο, σε παγκόσμια κλίμακα, σε περισσότερες χώρες και περισσότερα νομίσματα από οποιοδήποτε άλλο σύστημα πληρωμών[11].
Οι επενδύσεις για την πρόληψη της απάτης και τη διασφάλιση της ακεραιότητας του οικοσυστήματος πληρωμών είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών. Για το λόγο αυτό, η Visa έχει επενδύσει 9 δισεκατομμύρια δολάρια σε διάστημα πέντε ετών για την ασφάλεια των συναλλαγών.
Στη Visa είμαστε αφοσιωμένοι στη μείωση του κινδύνου, την καταπολέμηση της απάτης στον κυβερνοχώρο και την ενδυνάμωση των χρηστών με τα εργαλεία και τις τεχνολογίες που είναι απαραίτητες για βέλτιστες εμπειρίες ψηφιακών πληρωμών.
[1] VisaNet data
[2] Η μελέτη Visa Back to Business – Phase II πραγματοποιήθηκε από την Wakefield Research μεταξύ 13 και 25 Νοεμβρίου 2020, σε 2.250 ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων με 100 υπαλλήλους ή λιγότερους στις ακόλουθες αγορές: Βραζιλία, Καναδάς, Γερμανία, Χονγκ Κονγκ, Ιρλανδία, Ρωσία, Σιγκαπούρη, ΗΑΕ και ΗΠΑ. Το μέρος τηε έρευνας για τους καταναλωτές διεξήχθη σε δείγμα 1.000 ενηλίκων ηλικίας 18+ στις ΗΠΑ και 500 ενήλικες ηλικίας 18+ στις ακόλουθες αγορές: Βραζιλία, Καναδάς, Γερμανία, Χονγκ Κονγκ, Ιρλανδία, Ρωσία, Σιγκαπούρη, ΗΑΕ. Τα δεδομένα σταθμίστηκαν για να διασφαλιστεί η ακριβής αντιπροσώπευση των ενηλίκων ηλικίας 18+ σε κάθε αγορά.
[3] Δεκέμβριος 2019-Δεκέμβριος 2020
[4] VisaNet data
[5] Δεκέμβριος 2019-Δεκέμβριος 2020
[6] Ιούνιος 2020, Visa Narrative
[7] VisaNet data
[8] VisaNet data
[9] Μάιος έως Σεπτέμβριος 2020
[10] 2020 σε σύγκριση με το 2019
[11] VisaNet data