Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Logistics: Πολλά τα κενά μέχρι να γίνει διαμετακομιστικός κόμβος η Ελλάδα

Η κυβέρνηση γνωρίζει πως απαιτούνται σημαντικές επενδύσεις ώστε να αξιοποιήσει η Ελλάδα τη γεωγραφική της θέση και να λειτουργήσει ως πύλη για τη μεταφορά προϊόντων από την Ασία προς την Ευρώπη και αντίστροφα υποστήριξε την Τρίτη στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης.

Ο υφυπουργός παρουσίασε σειρά επενδύσεων και πρωτοβουλιών που προωθεί η κυβέρνηση ακριβώς για να ενισχύσει τη θέση τη χώρας στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται τα έργα για την αναβάθμιση του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου (ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση, κ.α.) και τη διασύνδεσή του με τα μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας. Ο κ. Κεφαλογιάννης ανακοίνωσε πως ο ΟΣΕ θα παρουσιάσει σύντομα δεκαετές σχέδιο για τις χρεώσεις δικτύου ώστε να γνωρίζουν οι εταιρείες το κόστος στο προσεχές μέλλον. Ταυτόχρονα λαμβάνονται πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση των ελλείψεων σε μηχανοδηγούς ενώ η ΓΑΙΑΟΣΕ θα προχωρήσει στην απόκτηση νέου τροχαίου υλικού.

Σύμφωνα με τον κ. Κεφαλογιάννη η κυβέρνηση προωθεί, με διεθνείς επενδυτές, και σχέδιο για τη δημιουργία υποδομών που θα αφορούν επισκευές και αναβαθμίσεις σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού. Για τα εμπορευματικά κέντρα είπε πως σύντομα θα υπάρχει συμφωνία με την Κομισιόν για το Θριάσιο ενώ μέσα στον Ιούνιο θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για το δεύτερο έργο ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα) που αφορά τη συνολική διαχείριση του εμπορευματικού συγκροτήματος του ΟΣΕ στην περιοχή.

Προωθείται επίσης η αξιοποίηση του πρώην στρατοπέδου Γκόνου στην Θεσσαλονίκη για τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου ενώ το υπουργείο προχωρά σε προμελέτη σκοπιμότητας για την κατασκευή ενός ακόμα εμπορευματικού κέντρου στην Θεσσαλία. Το κέντρο σχεδιάζεται σε ακίνητο 400 στρεμμάτων κοντά στο πρώην εργοστάσιο της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης (ΕΒΖ).

Ο κ. Κεφαλογιάννης άκουσε στελέχη ισχυρών ευρωπαϊκών ομίλων στον τομέα των logistics, όπως ο διευθύνων σύμβουλος του τομέα σιδηροδρομικών μεταφορών στην VTG Rail Logistics, με έδρα το Αμβούργο, Gunther Ferk και ο Thomas Kargl, μέλος του Δ.Σ. της Rail Cargo Austria, να επισημαίνουν τα γεωγραφικά πλεονεκτήματα, αλλά και τα σημαντικά κενά που πρέπει να καλύψει η Ελλάδα στον τομέα των logistics.

Ο κ. Luis Blancas, ειδικός σε θέματα μεταφορών στην Παγκόσμια Τράπεζα αναφέρθηκε στη σημαντική πρόοδο που έχει σημειώσει η χώρα μας τόσο στον τομέα των υποδομών (κυρίως λόγω του λιμανιού του Πειραιά) όσο και της ενσωμάτωσης κοινοτικών οδηγιών στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας. «Η Ελλάδα έχει πολύ μεγάλα γεωπολιτικά πλεονεκτήματα τόσο για τη μεταφορά προς τη Δύση, όσο και προς την Ανατολή» είπε ο κ. Ferk. Ωστόσο τόνισε πως εξαιτίας των καθυστερήσεων στις διασυνοριακές διελεύσεις και των τελωνειακών διαδικασιών η διακίνηση εμπορευμάτων με το τραίνο προς την Κεντρική Ευρώπη καθυστερεί. Πρόσθεσε πως στην Ελλάδα απουσιάζουν επίσης οι συνδέσεις του σιδηροδρομικού δικτύου με μεγάλους πελάτες όπως τα διυλιστήρια, αλλά και τα μεγάλα εμπορευματικά κέντρα. Τέλος, η απουσία ηλεκτροκίνησης στο σύνολο του σιδηροδρομικού δικτύου αυξάνει το κόστος για τις εταιρείες μεταφορών / logistics.

O κ. Kargl είπε πως η διαλειτουργικότητα μεταξύ των σιδηροδρομικών υποδομών στην Νοτιοανατολική Ευρώπη είναι προτεραιότητα, όπως και η προτυποποίηση των διαδικασιών στα τελωνεία. Έτσι θα μειωθεί το κόστος και θα ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα του σιδηροδρόμου, όπως τόνισε. Προτεραιότητα αποτελεί επίσης η πράσινη στροφή και η ψηφιοποίηση για καλύτερη αξιοποίηση των υποδομών.

Ο καθηγητής Θαν. Ζηλιασκόπουλος, πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Εφοδιαστικής Αλυσίδας, είπε πως είναι απαραίτητες οι πρωτοβουλίες που ανακοίνωσε ο υφυπουργός, από την εκπαίδευση των οδηγών μέχρι το δεκαετές πλάνο για τα τέλη χρήσης του δικτύου και την ανάπτυξη των υποδομών. Η συντήρηση του τροχαίου υλικού είναι επίσης ένα σημαντικό ζήτημα. Πρόσθεσε πως πρέπει να προχωρήσει γρήγορα η διαλειτουργικότητα των δικτύων στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!