Γ.Δ.
1469.25 +0,37%
ACAG
-2,23%
5.71
CENER
-0,94%
9.53
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
+1,11%
9.1
NOVAL
+0,18%
2.77
OPTIMA
+0,16%
12.22
TITC
+0,16%
31.6
ΑΑΑΚ
+4,67%
5.6
ΑΒΑΞ
+0,84%
1.44
ΑΒΕ
-2,31%
0.465
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.215
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+1,66%
3.07
ΑΛΦΑ
-1,25%
1.66
ΑΝΔΡΟ
+1,21%
6.68
ΑΡΑΙΓ
+0,96%
11.55
ΑΣΚΟ
-0,35%
2.81
ΑΣΤΑΚ
+8,09%
7.48
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,46%
8.6
ΑΤΤ
+0,22%
9.04
ΑΤΤΙΚΑ
+0,38%
2.63
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,84%
5.97
ΒΙΟΚΑ
+2,54%
2.42
ΒΙΟΣΚ
-1,06%
1.4
ΒΙΟΤ
+9,26%
0.236
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-1,68%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,79%
17.78
ΔΑΑ
+2,67%
7.998
ΔΑΙΟΣ
+7,19%
3.28
ΔΕΗ
+1,13%
11.63
ΔΟΜΙΚ
-0,67%
3.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,62%
1.62
ΕΕΕ
+0,42%
33.44
ΕΚΤΕΡ
-1,13%
2.185
ΕΛΒΕ
+0,91%
5.55
ΕΛΙΝ
-0,90%
2.21
ΕΛΛ
+0,36%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,48%
2.06
ΕΛΠΕ
-0,88%
7.335
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+1,84%
1.77
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.83
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.05
ΕΠΙΛΚ
+1,56%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,39%
1.3
ΕΤΕ
-0,02%
8.43
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.34
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-0,59%
2.038
ΕΧΑΕ
+0,53%
4.705
ΙΑΤΡ
+4,78%
1.755
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.405
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.8
ΙΝΚΑΤ
+0,70%
5
ΙΝΛΙΦ
-0,39%
5.1
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,82%
2.42
ΙΝΤΕΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,30%
3.35
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.52
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+1,01%
0.499
ΚΟΥΑΛ
+0,34%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+0,56%
5.37
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,21%
11.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
0,00%
0.879
ΛΑΜΔΑ
+2,89%
7.48
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.4
ΛΑΝΑΚ
-6,84%
0.885
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,72%
1.4
ΛΟΥΛΗ
-1,12%
2.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
-1,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+1,87%
2.72
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
+0,54%
3.695
ΜΙΝ
-0,84%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
23.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.69
ΜΟΤΟ
+1,09%
2.77
ΜΟΥΖΚ
-3,70%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,81%
25
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,52%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+2,21%
37
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
-2,91%
0.934
ΞΥΛΚ
+0,70%
0.287
ΞΥΛΠ
0,00%
0.416
ΟΛΘ
+0,48%
21.1
ΟΛΠ
0,00%
27.5
ΟΛΥΜΠ
+1,18%
2.57
ΟΠΑΠ
+0,69%
15.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,33%
0.899
ΟΤΕ
+0,61%
14.81
ΟΤΟΕΛ
+1,02%
11.84
ΠΑΙΡ
0,00%
1.085
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,55%
3.78
ΠΕΤΡΟ
+0,69%
8.76
ΠΛΑΘ
+0,24%
4.21
ΠΛΑΚΡ
-1,33%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,58%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
-0,99%
2
ΣΑΡ
-0,18%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.347
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.69
ΣΠΕΙΣ
+0,90%
6.74
ΣΠΙ
-0,90%
0.664
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,26%
19.29
ΤΖΚΑ
0,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,77%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,38%
3.93
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

ΕΕ: 2,8 εκατ. σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το 2030

Η Ευρωπαϊκή Ένωση επιθυμεί να αναπτύξει περίπου 2,8 εκατομμύρια σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε όλη την Ευρώπη μέχρι το 2030. Δηλαδή 10 φορές περισσότερα σημεία φόρτισης απ’ όσες υπάρχουν σήμερα.

Το 2020 υπήρχαν περίπου 285.800 δημόσιοι σταθμοί φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα σε ολόκληρη την Ευρώπη. Οι σταθμοί φόρτισης σημείωσαν μεγάλη αύξηση τα τελευταία 10 χρόνια, με σημαντικές αυξήσεις να παρουσιάζονται το 2011, το 2012 και το 2016.

Το 2019, η Γερμανία είχε περίπου 40.000 δημόσιους φορτιστές, ενώ στην Νορβηγία αυτός ο αριθμός είναι υψηλότερος, καθώς είναι η χώρα με το μεγαλύτερο μερίδιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλη την Ευρώπη.

Μέχρι το 2015 αυτά τα σημεία φόρτισης ήταν σχεδόν μηδενικά σε πολλές χώρες της Ευρώπης. Όπως έγινε στην γειτονική μας Ιταλία που θεωρείται μια από τις μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτου στην Ευρώπη. Ωστόσο, υπάρχει και ένα ακόμη πρόβλημα με τα σημεία φόρτισης. Η Γαλλία, η Γερμανία και οι Κάτω Χώρες αντιπροσωπεύουν σήμερα ποσοστό άνω του 70% του συνολικού δικτύου, με την συνολική έκταση να έχουν αυτές οι χώρες περίπου το 20%. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την άνιση γεωγραφική κατανομή των φορτιστών.

Δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε το γεγονός ότι η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA) και η Euroelectric που είναι η εκπρόσωπος των περισσοτέρων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στους τομείς παραγωγής, διανομής και παροχής ενέργειας, επισημαίνουν ότι θα πρέπει να τηρηθεί το Σχέδιο Ανάκαμψης που σχετίζονται με τα σημεία φόρτισης και προβλέπει ένα εκατομμύριο σημεία φόρτισης.

Σε επιστολή η ACEA δηλώνει ότι τα σημεία φόρτισης θα βοηθήσουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τους φορείς εκμετάλλευσης ηλεκτρικού δικτύου να βγουν μπροστά και να σχεδιάζουν τα μελλοντικά τους πλάνα. «Η Επιτροπή της ΕΕ πρέπει γρήγορα να αναλάβει δράση και να θέσει δεσμευτικούς στόχους για την αύξηση της υποδομής φόρτισης στα κράτη μέλη», δήλωσε πριν λίγο καιρό ο πρόεδρος της ACEA, Oliver Zipse, ο οποίος είναι επίσης διευθύνων σύμβουλος της BMW.

Όλα αυτά όταν κάθε μήνα οι αυτοκινητοβιομηχανίες λανσάρουν νέα ηλεκτρικά μοντέλα για να πληρούν τους αυστηρότερους κανόνες εκπομπών της ΕΕ και αρκετές κυβερνήσεις ενισχύουν τα προγράμματα επιδότησης για να δώσουν επιπλέον κίνητρα ανόδου της ηλεκτροκίνησης.

Επιπλέον, στα πλάνα που έχουν τεθεί περιλαμβάνονται και περίπου 1.000 σταθμούς υδρογόνου έως το 2029, όπου, σύμφωνα με αναλυτές του αυτοκινήτου, θα αποτελέσει την επόμενη μεγάλη «καινοτομία» της αυτοκίνησης.

Τα ηλεκτρικά οχήματα σήμερα κατέχουν μερίδιο αγοράς περίπου 5,3% σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ τα plug-in υβριδικά οχήματα κατέχουν μερίδιο 5,2%. Πλέον, η ηλεκτροκίνηση βαδίζει με γοργούς ρυθμούς και πολύ σύντομα θα είναι αυτή που θα επικρατήσει στην αυτοκίνηση. Η αύξηση των σημείων φόρτισης είναι επιτακτική και γίνεται σταδιακά η αύξηση των σημείων φόρτισης. Και όσο αυξάνεται το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τόσο θα αυξάνονται και τα σημεία φόρτισης και πολύ σύντομα θα αποτελούν το βασικό στοιχείο για τους ευρωπαϊκούς δρόμους.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!