THEPOWERGAME
Σε αύξηση του επενδυτικού της προγράμματος στο 1,2 δισ. ευρώ προχωρεί η Attica Group, προκειμένου να ανανεώσει τον στόλο της και να συμβαδίσει με τις κοινοτικές οδηγίες για τις εκπομπές διοξειδίου. Η διοίκηση του ομίλου αφήνει, μάλιστα, ανοικτό το ενδεχόμενο περαιτέρω ενίσχυσης του επενδυτικού προγράμματος στην περίπτωση που προχωρήσει η υπόθεση των μακροπρόθεσμων συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας.
Το επενδυτικό πρόγραμμα περιλαμβάνει την κατασκευή δέκα νέων πλοίων. Ο όμιλος υπέγραψε προ ημερών συμφωνία που προσεγγίζει τα 800 εκατ. ευρώ για τη ναυπήγηση δύο πράσινων, μεγάλων πλοίων της ακτοπλοΐας (με δυνατότητα επέκτασης της συμφωνίας στα τέσσερα πλοία), με την ακτοπλοϊκή Stena και τα κινεζικά ναυπηγεία CMJL Weihai Shipyards.
Η Attica θα αποφασίσει μέσα στην επόμενη χρονιά αν θα ασκήσει το δικαίωμα για τα δύο πρόσθετα πλοία. Τα νέα πλοία, με τα δύο να παραδίδονται το 2027, έχουν δυνατότητα χρήσης τετραπλού καυσίμου και ενεργειακά αποδοτικό εξοπλισμό τελευταίας γενιάς.
Η εταιρεία προωθεί επίσης την ανανέωση του στόλου που καλύπτει τις γραμμές του Αργοσαρωνικού, στις οποίες από το 2023 δρομολογήθηκαν τρία νεότευκτα aero-catamaran. Στόχος είναι να αποκτηθούν δύο επιπλέον ταχύπλοα του ίδιου τύπου, αλλά με μεγαλύτερη μεταφορική ικανότητα, ώστε σταδιακά να αντικατασταθούν τα Flying Cat.
Η διοίκηση σχεδιάζει και τη ναυπήγηση, αν το επιτρέψουν οι συνθήκες στα ασιατικά ναυπηγεία, δύο επιβατικών οχηματαγωγών μεσαίας δυναμικότητας, ώστε να καλυφθούν ανάγκες των γραμμών του Κεντρικού και Βορείου Αιγαίου. Στα πλάνα περιλαμβάνεται και η αγορά μεγάλων ταχύπλοων, όπως τα σημερινά Highspeed 4 και Hellenic Highspeed.
Τα δύο πρώτα μεγάλα πλοία θα δρομολογηθούν στην Αδριατική, στις γραμμές Ελλάδας – Ιταλίας, ενώ τα δύο επόμενα (αν ασκηθεί το σχετικό δικαίωμα) για τις γραμμές της Κρήτης και την Αδριατική.
Το επενδυτικό πρόγραμμα θα χρηματοδοτηθεί από ίδια κεφαλαία και τραπεζικό δανεισμό.
Διαβάστε επίσης
Ανοίγει η συζήτηση για αύξηση των ορίων Η/Μ ακτινοβολίας στην κινητή
Κατασκευές: Κύμα ανησυχίας για τις μεγάλες ελλείψεις προσωπικού
Σκυλακάκης: Δεν υπάρχουν προοπτικές υλοποίησης για σταθμό LNG στον Παγασητικό