Γ.Δ.
1481.8 -0,04%
ACAG
+0,17%
5.87
CENER
-0,31%
9.67
CNLCAP
+1,42%
7.15
DIMAND
+0,90%
8.97
NOVAL
-0,36%
2.76
OPTIMA
+0,99%
12.22
TITC
0,00%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
-1,09%
1.448
ΑΒΕ
-1,53%
0.45
ΑΔΜΗΕ
-0,22%
2.25
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+0,98%
3.1
ΑΛΦΑ
-1,07%
1.704
ΑΝΔΡΟ
+0,91%
6.68
ΑΡΑΙΓ
-0,42%
11.84
ΑΣΚΟ
+1,79%
2.84
ΑΣΤΑΚ
+2,02%
7.06
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,46%
8.6
ΑΤΤ
+5,27%
9.58
ΑΤΤΙΚΑ
-0,79%
2.52
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,67%
5.94
ΒΙΟΚΑ
-0,42%
2.36
ΒΙΟΣΚ
+3,97%
1.44
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-1,84%
1.6
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,77%
17.96
ΔΑΑ
-0,95%
7.922
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
+0,87%
11.6
ΔΟΜΙΚ
+7,01%
3.895
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,25%
0.325
ΕΒΡΟΦ
+5,16%
1.63
ΕΕΕ
-0,24%
33.14
ΕΚΤΕΡ
+0,35%
4.335
ΕΛΒΕ
+0,91%
5.55
ΕΛΙΝ
+0,44%
2.26
ΕΛΛ
-0,72%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.09
ΕΛΠΕ
-0,46%
7.585
ΕΛΣΤΡ
-1,78%
2.21
ΕΛΤΟΝ
+0,23%
1.756
ΕΛΧΑ
-1,16%
1.87
ΕΝΤΕΡ
+1,00%
8.08
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,54%
1.315
ΕΤΕ
+0,05%
8.418
ΕΥΑΠΣ
-0,59%
3.35
ΕΥΔΑΠ
-0,69%
5.74
ΕΥΡΩΒ
+0,04%
2.241
ΕΧΑΕ
-0,41%
4.8
ΙΑΤΡ
-2,30%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-1,31%
0.4135
ΙΛΥΔΑ
+2,31%
1.77
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.99
ΙΝΛΙΦ
-0,39%
5.12
ΙΝΛΟΤ
-1,27%
1.244
ΙΝΤΕΚ
+0,16%
6.08
ΙΝΤΕΡΚΟ
+3,23%
2.56
ΙΝΤΕΤ
-0,79%
1.25
ΙΝΤΚΑ
-0,59%
3.39
ΚΑΡΕΛ
-0,59%
336
ΚΕΚΡ
-2,99%
1.46
ΚΕΠΕΝ
+3,43%
1.81
ΚΛΜ
-0,33%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-2,01%
0.487
ΚΟΥΑΛ
+0,17%
1.2
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,32%
11.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-0,87%
1.14
ΛΑΒΙ
-0,11%
0.893
ΛΑΜΔΑ
-0,40%
7.38
ΛΑΜΨΑ
-2,19%
35.8
ΛΑΝΑΚ
-3,16%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+1,46%
1.39
ΛΟΥΛΗ
+0,75%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,50%
2.71
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,34%
3.68
ΜΙΝ
-0,85%
0.585
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,10%
23.84
ΜΟΝΤΑ
-8,11%
3.4
ΜΟΤΟ
+0,71%
2.83
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,63%
25.04
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,29%
3.49
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,77%
36.78
ΝΑΚΑΣ
+2,21%
2.78
ΝΑΥΠ
-0,86%
0.922
ΞΥΛΚ
+1,45%
0.28
ΞΥΛΠ
-3,76%
0.41
ΟΛΘ
-1,89%
20.8
ΟΛΠ
0,00%
27.55
ΟΛΥΜΠ
-0,39%
2.57
ΟΠΑΠ
-0,06%
16
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,22%
0.897
ΟΤΕ
-0,07%
14.54
ΟΤΟΕΛ
+0,51%
11.76
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.36
ΠΕΙΡ
-1,75%
3.919
ΠΕΤΡΟ
+0,23%
8.88
ΠΛΑΘ
+0,94%
4.285
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,34%
1.164
ΠΡΟΝΤΕΑ
-6,29%
6.7
ΠΡΟΦ
-0,97%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+2,06%
1.985
ΣΑΡ
-0,18%
11.16
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,45%
0.35
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.68
ΣΠΕΙΣ
-0,87%
6.84
ΣΠΙ
+0,60%
0.67
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.21
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,75%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,62%
1.632
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
+0,49%
4.095
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Σταϊκούρας: Ευρωπαϊκοί πόροι για πράσινη μετάβαση

«Απαιτούνται επαρκείς ευρωπαϊκοί πόροι για τη γρήγορη πράσινη μετάβαση αλλά και τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής», ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, στο 28th Annual Economist Government Roundtable. Όπως ο ίδιος τόνισε, «το πρόβλημα στις μεταφορές είναι ότι το 40% των εκπομπών αερίων θα προέρχεται από τον συγκεκριμένο κλάδο, μέχρι το 2030».

Σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα, προτεραιότητα για το υπουργείο αποτελούν τα μεγάλα δημόσια έργα, όπως το Άκτιο – Αμβρακία, ο Ε 65, το Πάτρα – Πύργος, το Μετρό Θεσσαλονίκης και η επέκταση προς Καλαμαριά, το Μπράλος – Άμφισσα, το αεροδρόμιο στο Καστέλι, ο ΒΟΑΚ.

Ο δεύτερος πυλώνας, αφορά εκατοντάδες μικρότερα έργα τεράστιας ανταποδοτικότητας στα πεδία της δικαιοσύνης, της εκπαίδευσης και της ασφάλειας.

Ο τρίτος πυλώνας, αφορά παρεμβάσεις στο πεδίο των εγγειοβελτιωτικών, αντιπλημμυρικών έργων και έργων ύδρευσης.

Τέταρτος πυλώνας, τα έργα για την αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών. Όσον αφορά την αποκατάσταση των ζημιών από τη θεομηνία Daniel, ο Χρήστος Σταϊκούρας ανέφερε ότι οι διαγωνισμοί για τις συμβάσεις των έργων θα ολοκληρωθούν εντός του καλοκαιριού, κόστους 900 εκατ. ευρώ, με παρεμβάσεις σε 1.000 σημεία, προκειμένου να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το επόμενο έτος. Περί τα 400 εκατ. ανέρχονται οι ζημιές στο σιδηροδρομικό δίκτυο, ενώ ήδη εκτελούνται έργα ύψους 35 εκατ. ευρώ στα σχολεία της περιοχής.

Πέμπτος πυλώνας, είναι η αξιολόγηση της ανθεκτικότητας των υφιστάμενων υποδομών, καθώς, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, στην Ελλάδα μιλάμε για νέα έργα χωρίς να αξιολογούμε την ανθεκτικότητα των υφιστάμενων υποδομών.

Όσον αφορά τις μεταφορές, ο Χρήστος Σταϊκούρας ανέφερε ότι ενισχύουμε την ηλεκτροκίνηση, με τη σημαντική αύξηση του στόλου των ηλεκτρικών λεωφορείων, ενώ επεσήμανε ότι σήμερα επισκέφθηκε το αμαξοστάσιο της ΟΣΥ με τον πρωθυπουργό, προκειμένου να επιθεωρήσουν τον στόλο. «Δεσμευόμαστε ότι 900 νέα λεωφορεία θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας μέχρι το τέλος του 2025, πλήρως προσβάσιμα σε ΑμεΑ». Συμπλήρωσε, επίσης, ότι στόχος είναι η περαιτέρω ενίσχυση στην ασφάλεια των μεταφορών, στον σιδηρόδρομο, στην αεροπλοΐα, και με έναν νέο ΚΟΚ που θα παρουσιαστεί στο προσεχές διάστημα.

Ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε στην ενίσχυση του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων, με τη δημιουργία μίας νέας γενιάς έργων, κυρίως στην Αττική, ενώ προωθούνται επιπλέον ευρωπαϊκοί πόροι, δάνεια από την ΕΤΕπ. Έκανε λόγο για τη μεταρρύθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου, με την ομογενοποίηση των φορέων, προκειμένου να υπάρξει ένας ενιαίος οργανισμός, ενώ επιδιώκεται νέα χρηματοδότηση για σιδηροδρομικές υποδομές, λαμβάνοντας υπόψη τους δύο νέους διαδρόμους, 3 Seas, και τον διάδρομο Δυτικά Βαλκάνια – Κεντρική Ευρώπη, «προκειμένου να κάνουμε επενδύσεις σε κεντρικό επίπεδο», όπως είπε. Αισιοδοξούμε ότι τις επόμενες εβδομάδες, ένα σημαντικό τμήμα των νέων χρηματοδοτήσεων θα το καλύψουμε με ευρωπαϊκούς πόρους, ανέφερε χαρακτηριστικά.

Στα περιφερειακά σχέδια ανάπτυξης αναφέρθηκε από την πλευρά του ο υφυπουργός στον Πρωθυπουργό Θανάσης Κοντογιώργης, που, όπως εξήγησε, εκτείνονται από τα αντιπλημμυρικά έργα μέχρι τα έργα διαχείρισης απορριμμάτων. Για πρώτη φορά, έχουμε στη χώρα μία πυκνή και λεπτομερή καταγραφή των έργων που υλοποιούνται στη χώρα, και αυτό μας δίνει τη δυνατότητα παρέμβασης, προκειμένου να προχωρήσουν πιο γρήγορα τα έργα, ανέφερε ο κ. Κοντογιώργης.  Όπως τόνισε, έχουμε μία μεγάλη ευκαιρία να κατευθύνουμε πόρους σε κρίσιμες υποδομές, και αναφέρθηκε στην εφαρμογή erga.gov.gr. Εξέφρασε την ανάγκη να έχουμε μία στενή συνεργασία για την υλοποίηση των έργων σε συνδυασμό με άλλες υποδομές, όπως οι αστικές αναπλάσεις. «Σε αυτή την κατεύθυνση προχωρούμε και για αυτό η περιφερειακή ανάπτυξη αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για την κυβέρνηση», ανέφερε χαρακτηριστικά, και συμπλήρωσε ότι το μεγάλο κόστος αφορά τα αντιπλημμυρικά έργα και τα έργα διαχείρισης υδάτων, καθώς επίσης και στην ανθεκτικότητα των υποδομών.

Τέλος, όπως ανέφερε ο Στέφανος Αγιάσογλου, διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΥ ΑΕ, το 2024 είναι μία χρονιά ορόσημο για την αστική συγκοινωνία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, γιατί ξεκίνησε μετά το 2009 η ανανέωση του στόλου, κάνοντας ένα μεγάλο βήμα στην τεχνολογία κινητικότητας.

Διαβάστε επίσης

Ποια τουριστικά αξιοθέατα έχουν το καλύτερο parking

Διακοπές στο εξωτερικό και στην ηπειρωτική Ελλάδα επιλέγουν οι Έλληνες

Τι κερδίζει η αγορά ενέργειας με τις διηπειρωτικές ηλεκτρικές διασυνδέσεις

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!