THEPOWERGAME
Ο πρόεδρος της Toyota Motor Corp, Άκιο Τογιόντα (Akio Toyoda) πληρώθηκε 1,62 δισεκατομμύρια γεν (10,2 εκατομμύρια δολάρια) κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους 2023, αυξημένος κατά 62% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, ακόμη και αφού έλαβε ρεκόρ χαμηλής υποστήριξης από τους μετόχους εν μέσω μιας κυβερνητικής έρευνας για την πιστοποίηση των οχημάτων της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Το πακέτο αμοιβών περιελάμβανε το μισθό του ύψους 289 εκατομμυρίων γεν και πληρωμές μπόνους αξίας 324 εκατομμυρίων γεν και περίπου 1 δισεκατομμύριο γεν με τη μορφή μετοχών, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση τίτλων, που κατατέθηκε την Τρίτη. Το συνολικό ποσό, σε σχέση με την περσινή αμοιβή των 999 εκατομμυρίων γεν, τον κατέστησε το πιο ακριβοπληρωμένο ιαπωνικό στέλεχος για τρίτη συνεχή χρονιά.
Αλλά εξακολουθεί να είναι λιγότερο από ό,τι παίρνουν οι επικεφαλής άλλων παγκόσμιων αυτοκινητοβιομηχανιών. Ο Κάρλος Ταβάρες της Stellantis NV έβγαλε 39,5 εκατομμύρια δολάρια το 2023, ακολουθούμενος από την επικεφαλής της General Motors Co. Mary Barra, της οποίας το πακέτο αμοιβών ανήλθε πέρυσι σε 27,8 εκατομμύρια δολάρια.
Η έρευνα για την ασφάλεια των αυτοκινήτων έχει προκαλέσει την οργή των ξένων επενδυτών και έχει σπείρει αμφιβολίες για την ηγεσία της εταιρείας. Στην ετήσια συνέλευση της Toyota νωρίτερα αυτό το μήνα, το 71,93% των μετόχων – το χαμηλότερο ποσοστό που έχει καταγραφεί τουλάχιστον από το 2010 – ψήφισε υπέρ του επαναδιορισμού του Toyoda στο διοικητικό συμβούλιο.
Σε επιχειρησιακό επίπεδο, η Toyota τα πηγαίνει καλά. Τα λειτουργικά έσοδα της εταιρείας κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους 2023 εκτοξεύτηκαν στο ρεκόρ των 5,4 τρισεκατομμυρίων γεν, καθιστώντας την την πρώτη ιαπωνική εταιρεία που έφτασε ποτέ τα 5 τρισεκατομμύρια γεν. Επίσης, κατασκεύασε και πώλησε περισσότερα από 11 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα, ξεπερνώντας τη Volkswagen AG και αναδείχθηκε για τέταρτη συνεχή χρονιά στην πρώτη θέση των κατασκευαστών οχημάτων στον κόσμο.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Toyota, Κότσι Σάτο, (Koji Sato) έλαβε 623 εκατομμύρια γεν από τότε που διορίστηκε στο διοικητικό συμβούλιο τον Ιούνιο του 2023, σύμφωνα με την ίδια έκθεση.
Διαβάστε επίσης:
Stama: Προσφυγή στο ΣτΕ για το τέλος επιτηδεύματος
Thessaly Evros Pass: Άνοιξε η πλατφόρμα για αιτήσεις
Μανουσάκης: Αδιαμφισβήτητα τα οφέλη του Great Sea Interconector