THEPOWERGAME
Από το 2023 η Boeing έχει χάσει τα ίχνη έως και 400 ελαττωματικών εξαρτημάτων σε αεροσκάφη 737 Max και έχει διαγράψει τα αρχεία σε ακόμη τόσα από τα εσωτερικά έγγραφα της. Είναι μια ακόμη αποκάλυψη για τις πρακτικές της Boeing που έφερε το πρακτορείο Bloomberg στο φως της δημοσιότητας ύστερα από ανοικτή εισήγηση υποεπιτροπής του Κογκρέσου των ΗΠΑ.
Υπό φυσιολογικές συνθήκες, τα ακατάλληλα εξαρτήματα καταστρέφονται ενώ όσα γενικά δεν πληρούν τις προϋποθέσεις πρέπει να εντοπίζονται, να διορθώνονται ή να πετάγονται. Όλες δε αυτές οι διαδικασίες πρέπει να καταγράφονται λεπτομερώς για να εξακριβωθεί πως δεν θα χρησιμοποιηθούν ξανά ελαττωματικά εξαρτήματα στην παραγωγή των αεροσκαφών.
Έναυσμα για να έρθουν τα στοιχεία αυτά στο φως της δημοσιότητας δόθηκε από τον Σαμ Μόουχοκ, έναν ακόμη πληροφοριοδότη που κατηγορεί τον αμερικανικό κολοσσό της αεροναυπηγικής πως παρακάμπτει ελέγχους χάριν της ταχύτητας στην παράδοση αεροσκαφών. Η ταυτότητά του ως επιθεωρητής ποιότητας της Boeing αποκαλύφθηκε λίγες ώρες πριν παρουσιαστεί ο διευθύνων σύμβουλος, Ντέιβιντ Κάλχουν, ενώπιον της αρμόδιας επιτροπής του Κογκρέσου για να καταθέσει την Τρίτη, σύμφωνα με το Newsweek. Ο Μοούχοκ ισχυρίστηκε πως εκατοντάδες εξαρτήματα σε αεροσκάφη 737 της Boeing στην Ουάσιγκτον αποθηκεύονταν λανθασμένα σε εξωτερικούς χώρους και ότι η εταιρεία έδινε εντολή σε υπαλλήλους να μετακινούν τα περισσότερα σε άλλη τοποθεσία αφού η FAA, δηλαδή η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας των ΗΠΑ, είχε ενημερώσει τον Ιούνιο του 2023 πως θα επισκέπτονταν τις εγκαταστάσεις για επιθεώρηση.
Οι έρευνες λαμβάνουν χώρα μετά το συμβάν του περασμένου Ιανουαρίου. Τότε, η Boeing ήρθε ξανά στο προσκήνιο μετά την αποκόλληση παραθύρου και τμήματος της ατράκτου σε ένα 737 Max 9 κατά τη διάρκεια πτήσης, με αποτέλεσμα να γίνει αναγκαστική προσγείωση στο Πόρτλαντ. Αμέσως μετά, η Alaska Airlines αποφάσισε να καθηλώσει 65 Boeing Max 9 για λόγους ασφαλείας. Έχουν προηγηθεί δυο αεροπορικά δυστυχήματα με το 737 Max της Boeing το 2018 και το 2019, τα οποία οδήγησαν στον θάνατο 346 επιβατών και προκάλεσαν βαθύτατο πλήγμα στην αξιοπιστία του ομίλου. Οι τραγωδίες αυτές προκάλεσαν, μεταξύ άλλων, την ακύρωση 183 παραγγελιών. Η Boeing σημείωσε ζημιές 18,4 δισ. δολαρίων για το 2019 λόγω των νομικών δαπανών και των αποζημιώσεων που καταβλήθηκαν σε συγγενείς των θυμάτων.
Σε αυτό το στάδιο, η διοίκηση της Boeing δηλώνει πως ενθαρρύνει τους εργαζομένους να καταθέσουν ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια των αεροσκαφών. Ορισμένοι πληροφοριοδότες, ωστόσο, ισχυρίζονται πως η εταιρεία προτιμούσε το προσωπικό να μην μιλά ανοικτά για τα ζητήματα που μπορεί να ανέκυπταν σ’ ότι αφορά την παραγωγή αεροσκαφών. Καθοριστικό ρόλο διαδραμάτισε η απόφαση της FAA να δώσει το πράσινο φως σε υπαλλήλους της Boeing να μιλήσουν ανοικτά από τις αρχές του έτους. Μετά από αυτήν την παρότρυνση, η FAA έλαβε 11 φορές πιο πολλές καταθέσεις από πληροφοριοδότες μέσα στο πρώτο πεντάμηνο του έτους σε σχέση με όλο το 12μήνο του 2023.
Πάντως, το πάνελ του αμερικανικού Κογκρέσου που απασχολείται με το συγκεκριμένο θέμα επεσήμανε πως έγγραφα και μαρτυρίες από πληροφοριοδότες διαμορφώνουν την «ανησυχητική εικόνα μιας εταιρείας που θέτει σε προτεραιότητα την ταχύτητα στην παραγωγή και την ελαχιστοποίηση του κόστους εις βάρος της ποιότητας και της ασφάλειας των αεροσκαφών».
Διαβάστε επίσης:
Οι CEOs αποκαλύπτουν: Οι φόβοι και οι προσδοκίες για το 2024
“Παιχνίδι” μίμησης των ενηλίκων: Το καταναλωτικό φαινόμενο Sephora Kids
Ενέργεια: Ο χορός των deals “υψηλής τάσης” στη Νοτιοανατολική Ευρώπη