Γ.Δ.
1395.87 -0,13%
ACAG
-0,93%
5.32
BOCHGR
0,00%
4.38
CENER
+1,21%
8.34
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,10%
2.3
OPTIMA
-0,94%
12.64
TITC
+1,08%
37.5
ΑΑΑΚ
-9,82%
4.04
ΑΒΑΞ
-0,15%
1.376
ΑΒΕ
+0,22%
0.455
ΑΔΜΗΕ
-0,43%
2.34
ΑΚΡΙΤ
-0,73%
0.68
ΑΛΜΥ
-1,23%
3.615
ΑΛΦΑ
-1,70%
1.536
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+1,16%
9.555
ΑΣΚΟ
-1,97%
2.49
ΑΣΤΑΚ
-0,87%
6.84
ΑΤΕΚ
-9,86%
0.384
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+3,73%
0.612
ΑΤΤΙΚΑ
-0,47%
2.13
ΒΙΟ
+0,77%
5.21
ΒΙΟΚΑ
+0,29%
1.745
ΒΙΟΣΚ
-1,09%
1.36
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,25%
17.8
ΔΑΑ
+1,15%
8.072
ΔΑΙΟΣ
-2,73%
3.56
ΔΕΗ
+0,17%
11.77
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,69%
0.291
ΕΒΡΟΦ
+1,45%
1.4
ΕΕΕ
+1,15%
33.48
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.424
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,51%
1.96
ΕΛΛ
-1,12%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,23%
1.64
ΕΛΠΕ
-0,74%
6.75
ΕΛΣΤΡ
+0,99%
2.04
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
+2,78%
1.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,96%
6.898
ΕΥΑΠΣ
+0,64%
3.15
ΕΥΔΑΠ
-0,52%
5.72
ΕΥΡΩΒ
-0,98%
2.02
ΕΧΑΕ
-1,28%
4.255
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-2,60%
0.2995
ΙΛΥΔΑ
-2,01%
1.71
ΙΝΚΑΤ
+1,07%
4.74
ΙΝΛΙΦ
-1,17%
4.24
ΙΝΛΟΤ
-0,57%
0.875
ΙΝΤΕΚ
-1,06%
5.58
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-3,45%
0.98
ΙΝΤΚΑ
-0,19%
2.615
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+2,56%
1.2
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+5,82%
0.418
ΚΟΥΑΛ
+1,19%
1.022
ΚΟΥΕΣ
-0,18%
5.55
ΚΡΙ
-2,09%
14.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,95%
0.904
ΛΑΒΙ
-1,38%
0.716
ΛΑΜΔΑ
-1,51%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
-6,25%
0.24
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,92%
0.592
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
-1,00%
1.99
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,32%
2.985
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,72%
19.18
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
+1,01%
2.49
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,99%
24.44
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
-0,96%
2.07
ΜΠΤΚ
-8,06%
0.57
ΜΥΤΙΛ
+0,83%
31.66
ΝΑΚΑΣ
+1,37%
2.96
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
-0,79%
0.252
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,96%
21
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-1,30%
2.27
ΟΠΑΠ
+2,09%
15.62
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,25%
0.793
ΟΤΕ
+0,73%
15.12
ΟΤΟΕΛ
-1,17%
10.12
ΠΑΙΡ
+1,64%
0.99
ΠΑΠ
-0,43%
2.32
ΠΕΙΡ
-1,76%
3.566
ΠΕΡΦ
-0,95%
5.23
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.78
ΠΛΑΘ
+0,25%
3.975
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
-4,00%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
+1,02%
1.184
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,81%
6.15
ΠΡΟΦ
-0,39%
5.08
ΡΕΒΟΙΛ
+0,63%
1.59
ΣΑΡ
-1,66%
10.64
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,81%
0.325
ΣΙΔΜΑ
-1,31%
1.51
ΣΠΕΙΣ
-0,36%
5.58
ΣΠΙ
-0,40%
0.502
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.79
ΤΖΚΑ
-3,55%
1.36
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Από το 2025 θα μπουν στην αγορά ηλεκτροκίνητα ΙΧ σε προσιτές τιμές

Οι απόψεις διίστανται για τη χρονική στιγμή που η αγορά της ηλεκτροκίνησης θα αρχίσει να ανταπεξέρχεται στις προσδοκίες του κλάδου και των κυβερνώντων στην Ε.Ε που προασπίζονται την πράσινη μετάβαση. Σε κάθε περίπτωση, η προσφορά EVs σε ελκυστικότερες τιμές αναμένεται μέσα στο επόμενο έτος.

Απογοητευτικές είναι, σε αυτή τη φάση, οι συνθήκες στην αγορά των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στην Ευρώπη (EVs) καθώς οι καταναλωτές αποθαρρύνονται, κατά κύριο λόγο, από τις υψηλές τιμές αλλά και τα εμπόδια στην επαναφόρτιση των οχημάτων καθώς τα δίκτυα δεν έχουν εξελιχθεί ακόμη. Μετά δε την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να επιβάλει δασμούς στις εισαγωγές ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων από την Κίνα, οι επιλογές των καταναλωτών συρρικνώνονται εκ των πραγμάτων σε πιο δαπανηρές λύσεις.

Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος (T&E), η μη κυβερνητική οργάνωση που προωθεί τις μετακινήσεις με βιώσιμους τρόπους, εκτιμά πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες προωθούν μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και ακριβά EVs μέχρι να τεθούν σε εφαρμογή οι αυστηρότεροι κανόνες της Ε.Ε για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) μέσα στον επόμενο χρόνο. Ως εκ τούτου αναμένεται οι πωλήσεις των EVs να επιταχυνθούν μέσα στο 2025, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να προωθούν φθηνότερα μοντέλα που να ικανοποιούν το νέο κανονιστικό πλαίσιο.

«Οι κανόνες της Ευρώπης για την κυκλοφορία μοντέλων που να μην προκαλούν φθορά στο περιβάλλον θα διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στις πωλήσεις των EVs σε πιο προσιτές τιμές» σχολιάζει ο Λουσιέν Μαθιέ, υπεύθυνος για την αυτοκίνηση στη Τ&Ε, η οποία διατηρεί την έδρα της στις Βρυξέλλες. Πληροφορίες θέλουν τις Volkswagen, Stellantis και Renault να σχεδιάζουν την κυκλοφορία μοντέλων σε τιμές της τάξεως των 25.000 ευρώ από το επόμενο έτος.

Από την άλλη πλευρά,  οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στην Ευρώπη προβλέπεται πως θα είναι κατά εννέα εκατομμύρια λιγότερα οχήματα έναντι αρχικών προβλέψεων, σύμφωνα με την UBS. Παρόλα αυτά, η ελβετική τράπεζα θεωρεί πως τα EVs  θα εξελιχθούν στη βασική επιλογή για τους καταναλωτές μέχρι το 2030.

Αλλά, η UBS αναθεώρησε προς τα κάτω τις προβλέψεις για τις πωλήσεις του 2030 στα 8,3 εκατ. EVs από τα 9,6 εκατ. που είχε υπολογίσει αρχικά. Μέσα στο 2024, οι πωλήσεις προβλέπεται να φθάσουν τα 2,3 εκατ. οχήματα έναντι αρχικής πρόβλεψης για 2,5 εκατ., ενώ στο 2025 θα περιοριστούν στα 2,9 εκατ. EVs από 3,6 εκατ. Η UBS διαβλέπει πως 5,7 εκατ. οχήματα θα αφομοιωθούν από την ευρωπαϊκή αγορά το 2028 έναντι των 7,5 εκατ. που προέβλεπε αρχικά. «Η αδυναμία ευχέρειας είναι ο βασικός λόγος που διατηρεί σε στασιμότητα την αγορά των EVs», ανέφερε η UBS σε έκθεση της.

Παρόμοια είναι η θέση της Schmidt Automative Research, η οποία εκτιμά πως οι πωλήσεις EVs στη δυτική Ευρώπη θα φθάσουν τα 8,4 εκατ. οχήματα μέχρι το 2030, δηλαδή θα καλύπτουν το 60% της συνολικής αγοράς. Στη γενικότερη υποχώρηση αυτοκινήτων που σημειώθηκε στην Ευρώπη κατά τη διάρκεια του Μάιου, το μερίδιο των EVs μειώθηκε κατά μια ποσοστιαία μονάδα στο 14% του συνόλου.

Διαβάστε επίσης:

Οι CEOs αποκαλύπτουν: Οι φόβοι και οι προσδοκίες για το 2024

“Παιχνίδι” μίμησης των ενηλίκων: Το καταναλωτικό φαινόμενο Sephora Kids

Ενέργεια: Ο χορός των deals “υψηλής τάσης” στη Νοτιοανατολική Ευρώπη

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!