THEPOWERGAME
H Nvidia είναι πλέον η εταιρεία με τη μεγαλύτερη κεφαλαιοποίηση στον πλανήτη. Μετά τη νέα άνοδο κατά 3,2% στη Wall Street η εταιρεία που κατασκευάζει τα τσιπ ΑΙ για τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης, ανέβασε την κεφαλαιοποίησή της στα 3,33 τρισ. δολάρια, αφήνοντας πίσω της τη Microsoft. Θεωρείται πλέον και επίσημα η επιχείρηση με τη μεγαλύτερη χρηματιστηριακή αξία παγκοσμίως. Νωρίτερα, τον Ιούνιο, η Nvidia είχε πετύχει να ξεπεράσει τα 3 τρισ. δολάρια σε συνολική κεφαλαιοποίηση για πρώτη φορά, προσπερνώντας στη συνέχεια την Apple.
Από τις αρχές του 2024 η μετοχή της Nvidia έχει αυξηθεί πάνω από 170%, με τον τζίρο και τα κέρδη της να… ζαλίζουν. Μέλος των Magnificent Seven και των… Fab Four, κατέχει περίπου το 80% της αγοράς τσιπ για chatbot ΑΙ, στην οποία τεχνολογικοί κολοσσοί όπως η Microsoft, η Alphabet (μητρική της Google), η Amazon και η Meta συναγωνίζονται στην κούρσα της τεχνητής νοημοσύνης, με την OpenAI που λανσάρισε το άκρως επιτυχημένο ChatGPT να μάχεται για το δικό της κομμάτι της σε μια πίτα που κοστολογείται σε πολλά δισ. δολάρια.
Ενδεικτικό της «έκρηξης» στη μετοχή (αλλά και τους ισολογισμούς) της Νvidia αποτελεί το γεγονός ότι σύμφωνα με τα τελευταία οικονομικά αποτελέσματα, τα έσοδα της εταιρείας από τον τομέα των data centers αυξήθηκαν κατά 427% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, στα 22,6 δισ. δολάρια, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 86% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας. Από το 2022 η αξία της μετοχής έχει εκτοξευτεί άνω του 900%.
Η φρενήρης πορεία της Nvidia αποτυπώνεται και στη… μη παρουσία της (ακόμα) στο ταμπλό του Dow Jones, το οποίο (παραδοσιακά) περιλαμβάνει τις πιο πολύτιμες αμερικανικές εταιρείες. Η άνοδος της Nvidia ήταν τόσο ραγδαία που η εταιρεία δεν έχει ακόμη προστεθεί στο ταμπλό των 30 μετοχών. Σημειώνεται ότι με περιουσία 117 δισ. δολάρια ο συνιδρυτής της Nvidia και CEΟ Jensen Huang είναι πλέον ο 11ος πλουσιότερος άνθρωπος του πλανήτη, σύμφωνα με τη λίστα του Forbes.
Διαβάστε επίσης:
Η “τέλεια καταιγίδα” που βύθισε bitcoin και altcoins
ΣΕΒ: Νέος πρόεδρος ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος
Ρεύμα: Ο ανταγωνισμός των παρόχων και η αναζήτηση ελκυστικών τιμολογίων