THEPOWERGAME
Τέλος στο πρόβλημα της εκκαθάρισης και του εντοπισμού των ανασφάλιστων και αδρανών οχημάτων επιχειρεί να βάλει το νομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών που άρχισε να συζητείται, από σήμερα, στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή.
«Όλοι συμφωνούμε ότι η σημερινή κατάσταση, με 500.000 ανασφάλιστα οχήματα να κυκλοφορούν, δεν μπορεί να συνεχιστεί. Μπορεί να έχεις ένα ατύχημα και να μην μπορείς να καλυφθείς, ενώ εσύ είσαι ασφαλισμένος. Παρατηρήσαμε στη Θεσσαλία που επλήγη από μεγάλες καταστροφές, ότι πολλά οχήματα δεν ήταν ασφαλισμένα. Είναι ένα πρόβλημα και το νομοσχέδιο έρχεται να δώσει μια λύση ουσιαστική, να γίνονται ηλεκτρονικά πλέον οι διασταυρωτικοί έλεγχοι, με σύγχρονα εργαλεία», είπε ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Θάνος Πετραλιάς, κατά τη διάρκεια της συζήτησης.
Ο υφυπουργός αναφέρθηκε και στα πρόστιμα σε περίπτωση εκπρόθεσμης καταβολής των τελών κυκλοφορίας. «Μέχρι σήμερα δίνονταν παρατάσεις. Μετά, αν αργούσες έστω και μια μέρα, έπρεπε να πληρώσεις προσαύξηση στο 100%. Τώρα εισάγεται ένα θεσμικό πλαίσιο το οποίο αναφέρει ότι έως 31/12 πληρώνονται τα τέλη και αν αργήσεις ένα μήνα, προσαυξάνονται 25%, όχι 100%, αν αργήσεις να πληρώσεις δύο μήνες, προσαυξάνονται 50% και από τους τρεις μήνες και πέρα υπάρχει προσαύξηση 100%», σημείωσε.
Σε σχέση με τη διάταξη του νομοσχεδίου η οποία αφορά συμβασιούχους του Δημοσίου, οι οποίοι συνεχίζουν να εργάζονται, ο κ. Πετραλιάς είπε ότι το υπουργείο επεξεργάστηκε τη λύση, μήνες πριν, όταν το θέμα τέθηκε και από τους ΟΤΑ και από βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας. Η διάταξη αφορά τους εργαζόμενους ορισμένου χρόνου που εργάζονται μέχρι να εκδοθεί η πράξη συνταξιοδότησής τους και να λάβουν τη σύνταξή τους, είπε ο υφυπουργός Οικονομικών και πρόσθεσε ότι στο μεσοδιάστημα δεν υπήρχε ξεκάθαρη πρόβλεψη στο νόμο. «Ο υφιστάμενος νόμος λέει ότι δεν υπάρχει μισθολογική εξέλιξη εφόσον αυτή έχει χρησιμοποιηθεί για τον υπολογισμό της σύνταξης. Δεν λέει ότι επανέρχεσαι στο κλιμάκιο», είπε ο κ. Πετραλιάς και πρόσθεσε: «Είναι άδικο και δεν έχει λογική ένας άνθρωπος που έχει μια θέση στο Δημόσιο, συνεχίζει και εργάζεται σε αυτή τη θέση και το τελευταίο έτος της συνταξιοδότησής του, να τους λες να ξαναγυρίσει στο εισαγωγικό κλιμάκιο και να πληρώνεται σαν νεοεισερχόμενος. Οπότε συνεχίζουν να πληρώνονται στο μισθολογικό κλιμάκιο που βρίσκονται, μέχρι να συνταξιοδοτηθούν. Λύνεται το θέμα και προφανώς αυτά που έχουν βεβαιωθεί, δεν καταβάλλονται».
Νωρίτερα, ο εισηγητής της ΝΔ Μιχάλης Παπαδόπουλος, επισήμανε ότι τα στοιχεία της ΑΑΔΕ έδειξαν πριν από 1,5 χρόνο ότι περίπου 300.000 οχήματα βρίσκονται σε αδράνεια και πολλά δεν είναι γνωστό που βρίσκονται. Συνεπώς το νομοσχέδιο, υπογράμμισε, συμμαζεύει την κατάσταση. Ο βουλευτής της ΝΔ είπε ότι με τις τιθέμενες διατάξεις σκοπείται η προστασία των ζημιωθέντων από ατυχήματα σε περίπτωση αφερεγγυότητας κάποιας ασφαλιστικής επιχείρησης, η διοικητική τακτοποίηση των αδρανών και ανασφάλιστων οχημάτων, η πιλοτική ρύθμιση των υποδομών της αγοράς που βασίζονται σε τεχνολογία κατανεμημένου καθολικού, η αξιοποίηση δημόσιας περιουσίας με ταυτόχρονη διευθέτηση της κατάστασης των ακινήτων αυτών, η κάλυψη των αναγκών της ΑΑΔΕ. Ιδίως για τα αδρανή οχήματα, ο Μιχάλης Παπαδόπουλος επισήμανε ότι η εκκαθάριση των μητρώου οχημάτων είναι ένα τεράστιο πρόβλημα, εδώ και πολλά χρόνια, και πλέον εισάγεται ένα πλήρες σύστημα εξεύρεσης και εκκαθάρισης αδρανών και ανασφάλιστων οχημάτων. Παράλληλα, καθιερώνεται ελεγκτικός μηχανισμός για την ασφάλιση, τον τεχνικό έλεγχο και την καταβολή των τελών κυκλοφορίας.
Διαβάστε επίσης:
Η δουλειά απ’ το σπίτι κοστίζει δισεκατομμύρια σε online shopping
Ο Μπιλ Γκέιτς κινεί ακόμα τα νήματα στη Microsoft
Πότε αναμένεται η εμπορική λειτουργία του FSRU Αλεξανδρούπολης