THEPOWERGAME
Αυξήσεις τιμών πάνω από το ένα τρίτο έχει πραγματοποιήσει η Shein σε ορισμένα βασικά προϊόντα της, σε μια κίνηση που πιθανόν να ενισχύσει τα έσοδα ενόψει της προγραμματισμένης δημόσιας εγγραφής της στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου. Οι μέσες αυξήσεις τιμών της Shein ξεπέρασαν εκείνες των ανταγωνιστών της H&M και Zara, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ερευνών EDITED, η οποία συνέκρινε τις τιμές την 1η Ιουνίου με εκείνες ενός έτους νωρίτερα.
Παρόλο που η Shein δεν δημοσιοποιεί οικονομικά στοιχεία, η Coresight Research εκτιμά,ότι τα έσοδα της Shein θα φτάσουν τα 50 δισ. δολάρια φέτος, νούμερο που συνιστά «άλμα» 55% σε σχέση με πέρυσι. Το να ακριβύνει τις βασικές σειρές γυναικείων ρούχων και να πάρει περισσότερες εξωτερικές μάρκες για να πουλήσει στον ιστότοπό της μπορεί να βοηθήσει τη Shein να πετύχει αυτό το νούμερο πωλήσεων και να αυξήσει τα κέρδη της. «Η Shein έχει δει πολύ ισχυρή δυναμική πρόσφατα, η οποία θα μπορούσε να λειτουργήσει ευνοϊκά στα σχέδια της για την IPO της», δήλωσε ο Erik Lautier, ειδικός στο ηλεκτρονικό εμπόριο στην εταιρεία συμβούλων AlixPartners.
Καθώς η Shein προετοιμάζεται για την IPO, βρίσκεται αντιμέτωπη με το υψηλότερο κόστος που συνεπάγεται η δημόσια εγγραφή μιας εταιρείας στο χρηματιστήριο. Πρέπει επίσης να συμμορφωθεί με τους νέους κανονισμούς της ΕΕ για τις διαδικτυακές πλατφόρμες, οι οποίοι θα μπορούσαν να προσθέσουν επιπλέον βάρη στα έξοδά της, πιέζοντας τα περιθώρια κέρδους. Στις ΗΠΑ, που είναι και η μεγαλύτερη αγορά της βάσει πωλήσεων, η εταιρεία αύξησε, τη μέση τιμή για τα γυναικεία φορέματα κατά 28% μέσα στο έτος έως την 1η Ιουνίου, στα 28,51 δολάρια, σύμφωνα με τα στοιχεία της EDITED.
Αν και εξακολουθεί να είναι πολύ χαμηλότερη από τον μέσο όρο ενός φορέματος της H&M (40,97 δολάρια) ή ενός φορέματος της Zara (79,69 δολάρια) στις ΗΠΑ, η Shein ανέβασε τις τιμές κατά μεγαλύτερο ποσοστό από τους ανταγωνιστές της την ίδια περίοδο, σύμφωνα με τα στοιχεία. Στον ιστότοπο της Shein στο Ηνωμένο Βασίλειο, ένα φόρεμα κόστιζε κατά μέσο όρο 24,12 λίρες (30,97 δολάρια), 15% περισσότερο από ό,τι πριν από ένα χρόνο, ενώ το μέσο φόρεμα σε Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία και Ισπανία ήταν κατά 36% ακριβότερο.
Η Shein θέλει να δείξει ότι μπορεί να διατηρήσει την πρόσφατη ανάπτυξή της και να πουλήσει περισσότερα προϊόντα σε υψηλότερες τιμές πριν από την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο, λένε ειδικοί λιανικής στο Reuters. «Εάν μπορέσει να αποδείξει ότι αυτές οι τιμές διατηρούνται, τότε η αποτίμηση αυξάνεται σημαντικά», δήλωσε ο Άλεξ Ρομανένκο, επικεφαλής λιανικής πώλησης της εταιρείας συμβούλων τιμολόγησης Pearson Ham Group.
Η Shein επιδιώκει μια αποτίμηση της τάξης των 50 δισ. λιρών περίπου σε μια εισαγωγή στο χρηματιστήριο του Λονδίνου, ανέφερε το Sky News. Έχοντας κερδίσει μερίδιο αγοράς με χαμηλές τιμές, οι αυξήσεις των τιμών της Shein αποσκοπούν επίσης στην ενίσχυση των περιθωρίων κέρδους πριν από την εισαγωγή στο χρηματιστήριο, δήλωσε ο Ρομανένκο. Στις ΗΠΑ, η μεγαλύτερη αύξηση των τιμών αφορούσε τα υποδήματα, με το μέσο ζευγάρι παπουτσιών στον ιστότοπό της να πωλείται προς 40,7 δολάρια, από 25,3 δολάρια πριν από ένα χρόνο.
Αυτό αντανακλά εν μέρει την είσοδο και άλλων εμπορικών σημάτων στην πλατφόρμα, όπως η μάρκα αθλητικών παπουτσιών Skechers, η οποία πωλεί παπούτσια από 32 έως 174 δολάρια στο shein.com. Συνολικά, η ανάπτυξη της Shein είναι βέβαιο ότι θα επιβραδυνθεί στις πιο καθιερωμένες αγορές της, όπως οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, δήλωσε η Louise Deglise-Favre, αναλύτρια της αγοράς ένδυσης στην GlobalData.
«Σε παγκόσμιο επίπεδο η Shein μπορεί να είναι σε θέση να διατηρήσει παρόμοια επίπεδα ανάπτυξης καθώς συνεχίζει να εισέρχεται και να αναπτύσσεται σε νέες αγορές, να αυξάνει στρατηγικά κάποιες από τις τιμές της ή μέσω εξαγορών», πρόσθεσε η ίδια. Οι ΗΠΑ αντιστοιχούν στο 28% των πωλήσεων της Shein το 2023, εκτιμά η GlobalData, με τη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο να αποτελούν τη δεύτερη και τρίτη μεγαλύτερη αγορά. Η Shein έχει επίσης σημαντικά έσοδα από τη Βραζιλία και το Μεξικό, ενώ αναπτύσσεται ραγδαία και σε άλλες αναδυόμενες αγορές.
Ωστόσο, οι αυξήσεις των τιμών μπορούν να συμβάλλουν μόνο μέχρις ενός σημείου για την ενίσχυση των εσόδων της Shein, δήλωσε ο Lautier της AlixPartners, καθώς οι υψηλότερες τιμές συνήθως επηρεάζουν το ποσοστό των επισκέψεων στον ιστότοπο. Για να προωθήσει περαιτέρω αύξηση των πωλήσεων, η Shein θα πρέπει να φέρει περισσότερους ανθρώπους στην πλατφόρμα της και να τους κάνει να την επισκέπτονται συχνότερα.
Διαβάστε επίσης:
Πώς η Fed καθορίζει την τύχη του Μπάιντεν και των ευρωαγορών
Ο MSCI απέρριψε ομόλογα της ΕΕ: Στο 3,15% αυξήθηκε το 10ετές
Η πρώτη συμφωνία για δέσμευση CO2 στον Πρίνο