THEPOWERGAME
Στο πρώτο σκαλί του βάθρου βρίσκονται οι νεαροί Έλληνες, όσον αφορά την αγορά «μαϊμού» αθλητικών προϊόντων, ενώ ιδιαίτερα υψηλά είναι και τα ποσοστά των συμπατριωτών μας που χρησιμοποιούν παράνομα διαδικτυακά κανάλια για την παρακολούθηση αθλητικών γεγονότων, σύμφωνα με μελέτη του EUIPO. Και στις δύο περιπτώσεις τα «γαλανόλευκα» ποσοστά είναι υψηλότερα του μέσου όρου της ΕΕ.
Συγκεκριμένα στη χώρα μας, το ποσοστό των νέων που είναι πιθανό να συμμετάσχουν σε παράνομες αθλητικές μεταδόσεις συνεχούς ροής (live streaming), είναι 41%, πάνω από το μέσο όρο της ΕΕ που είναι 27%.
Παράλληλα, κατά μέσο όρο, το 10% των νέων της ΕΕ ηλικίας 15-24 ετών παραδέχονται ότι αγοράζουν σκόπιμα προϊόντα παραποίησης/απομίμησης αθλητικού εξοπλισμού, με το φαινόμενο αυτό να είναι πιο συχνό μεταξύ των Ελλήνων νέων —18% των οποίων το έχουν κάνει. Αντίθετα, το 7 % των νεαρών Ευρωπαίων καταναλωτών αγόρασαν κατά λάθος προϊόντα παραποίησης/απομίμησης.
Ποιοι έρχονται πρώτοι στις αγορές μαϊμού αθλητικών προϊόντων και πόσοι κάνουν πειρατεία
Σύμφωνα με τη μελέτη του EUIPO, το 12% των πολιτών της ΕΕ έχει αποκτήσει πρόσβαση σε περιεχόμενο ή έχει παρακολουθήσει σε συνεχή ροή (live streaming) περιεχόμενο από παράνομες πηγές για αθλητικά γεγονότα. Όσον αφορά τους νέους ηλικίας 15-24 ετών, πάνω από το ένα τέταρτο (27%) παραδέχονται ότι χρησιμοποιούν παράνομα διαδικτυακά κανάλια για την παρακολούθηση αθλητικών γεγονότων.
Όπου υπάρχουν χρήματα και εκατομμύρια θεατές και καταναλωτές, οι απατεώνες έχουν την ευκαιρία να αποκομίσουν κέρδη. Η παράνομη διαδικτυακή μετάδοση συνεχούς ροής (live streaming) επηρεάζει όλα τα είδη περιεχομένου —περιλαμβανομένων των αθλητικών διοργανώσεων— και το EUIPO εκτιμά ότι η πειρατεία σε όλα τα μέσα ενημέρωσης αποφέρει παράνομα έσοδα ύψους 1 δισ. ευρώ ετησίως.
Εκτός από τις αθλητικές εκπομπές, σύμφωνα με το EUIPO, ο τομέας του αθλητικού εξοπλισμού της ΕΕ αντιμετωπίζει απώλειες πωλήσεων ύψους 850 εκατ. ευρώ ετησίως. Στον εν λόγω αριθμό δεν περιλαμβάνονται αθλητικά είδη όπως ποδοσφαιρικές φανέλες και αθλητικά παπούτσια παραποίησης/απομίμησης, τα οποία αντιπροσωπεύουν σημαντικό μέρος των συνολικών εκτιμώμενων 12 δισ. ευρώ ενδυμάτων παραποίησης/απομίμησης στην Ευρώπη ετησίως.
Η Βουλγαρία είναι η χώρα στην οποία η πειρατεία σε live streaming αθλητικών γεγονότων είναι πιο διαδεδομένη στην ΕΕ, με το 21% του συνόλου των ερωτηθέντων να παραδέχεται ότι έχει χρησιμοποιήσει παράνομες διαδικτυακές πηγές για να παρακολουθήσει αθλητικά γεγονότα. Η Ελλάδα είναι 2η με 20% και ακολουθούν η Ιρλανδία (19%), η Ισπανία (19%) και το Λουξεμβούργο (18%).
Οι νέοι από τη Βουλγαρία είναι πιο πιθανό να συμμετέχουν σε παράνομες αθλητικές μεταδόσεις συνεχούς ροής (live streaming) με 47%, πολύ πάνω από τον μέσο όρο της ΕΕ που είναι 27%, και ακολουθούν η Ισπανία (42%) και η Ελλάδα (41%), η Σλοβενία (39%) και η Ιρλανδία (34%).
Απώλειες 850 εκατ. ευρώ από το παρεμπόριο προϊόντων απομίμησης
Κατά μέσο όρο, 10% των νέων της ΕΕ ηλικίας 15-24 ετών παραδέχονται ότι αγοράζουν σκόπιμα προϊόντα παραποίησης/απομίμησης αθλητικού εξοπλισμού, με το φαινόμενο αυτό να είναι πιο συχνό μεταξύ των Ελλήνων νέων —18 % των οποίων το έχουν κάνει. Αντίθετα, το 7% των νεαρών Ευρωπαίων καταναλωτών αγόρασαν κατά λάθος προϊόντα παραποίησης/απομίμησης.
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του EUIPO, ο αντίκτυπος των εν λόγω πωλήσεων προϊόντων παραποίησης/απομίμησης στην ΕΕ είναι σημαντικός και προκαλεί εκτιμώμενη συνολική απώλεια ύψους 851 εκατ. ευρώ ετησίως, ποσό που αντιστοιχεί στο 11% των συνολικών πωλήσεων του τομέα. Η Γαλλία, η Αυστρία και οι Κάτω Χώρες αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες χρηματικές απώλειες, οι οποίες ανέρχονται σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ η καθεμία.
Όσον αφορά τον αναλογικό αντίκτυπο, η Ρουμανία, η Λιθουανία και η Ουγγαρία πλήττονται περισσότερο, καθώς τα προϊόντα παραποίησης/απομίμησης αθλητικού εξοπλισμού αντιπροσωπεύουν έως και το 20% των συνολικών απωλειών πωλήσεων σε κάθε χώρα.
Διαβάστε επίσης:
Στις ελληνικές τράπεζες “δένει” η ελληνική ναυτιλία
Παγωτά Δωδώνη: Επενδύσεις 10 εκατ. και ανάπτυξη 15% στην εποχή Βενέτη
Πόλεμος προσφορών ξεσπά για τις ΑΠΕ της Enel στην Ινδία