THEPOWERGAME
Μια εκτόξευση της επισκεψιμότητας, άρα και των εσόδων, σε μπαρ και παμπ σε όλη την Ευρώπη αναμένει η DBRS, μπροστά στο Euro 2024, που κάνει πρεμιέρα την Παρασκευή 14 Ιουνίου. Η δίψα των φιλάθλων να δουν την αγαπημένη τους ομάδα παρέα με μια μπίρα, ένα ποτό, σνακ και καλή παρέα είναι ένας παράγοντας που μπορεί να κάνει τη διαφορά στα έσοδα της εστίασης, λαμβάνοντας μάλιστα υπόψη ότι ο κλάδος αντιμετώπισε ένα δύσκολο λειτουργικό περιβάλλον τα τελευταία χρόνια.
Το Euro 2024, στο οποίο θα διεξαχθούν 51 αγώνες στη Γερμανία από τις 14 Ιουνίου έως τις 14 Ιουλίου, θα είναι πιθανότατα ένα από τα πιο δημοφιλή παγκόσμια γεγονότα της χρονιάς, με την τηλεθέαση να κορυφώνεται στον τελικό. Σύμφωνα με την UEFA, ο τελικός του Euro 2020, ο οποίος αναβλήθηκε για το 2021 λόγω της πανδημίας, ήταν ο πιο δημοφιλής αγώνας στην ιστορία του τουρνουά, με τηλεθέαση περίπου 330 εκατομμύρια.
Αυτό το επίπεδο τηλεθέασης είναι πολύ υψηλότερο από εκείνο του Super Bowl της National Football League, του Major League Baseball World Series και των τελικών του NBA όλων των εποχών, όπως επισημαίνεται στο διάγραμμα της DBRS που ακολουθεί. Σε σωρευτική βάση, το Euro 2020 προσέλκυσε κοινό άνω των 5 δισεκατομμυρίων από 229 διαφορετικές περιοχές, σύμφωνα με την UEFA.
Euro 2024: Πού θα κυμανθούν τα έσοδα των μπαρ και των παμπ
Η Marston’s PLC, η οποία διαχειρίζεται περίπου 1.400 παμπ στο Ηνωμένο Βασίλειο, ανέφερε στην πιο πρόσφατη παρουσίαση των ενδιάμεσων αποτελεσμάτων της ότι το Euro 2024 θα αποτελέσει σημαντικό παράγοντα ζήτησης για τις παμπ της εταιρείας.
Πράγματι, το Euro 2020, το οποίο διεξήχθη μεταξύ 11 Ιουνίου και 11 Ιουλίου του 2021, παρείχε σημαντική ώθηση στα καταστήματα εστίασης. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, τα βρετανικά μαγαζιά που πρόβαλαν τον τελικό του Euro 2020 της Αγγλίας εναντίον της Ιταλίας είδαν τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 64%, ενώ εκείνοι που δεν πρόβαλαν τον αγώνα υπέστησαν μείωση 5%.
Το φαγητό εκτός σπιτιού -σε μπαρ, παμπ ή εστιατόρια- υπέστη σοβαρές «φουρτούνες» από το 2020. Η κίνηση στα εστιατόρια ανέκαμψε προς τα προ της πανδημίας επίπεδα μόνο το 2022 σε γενικές γραμμές. Ωστόσο, αυτή η εξομάλυνση συνέπεσε με την εκτίναξη των επιπέδων του πληθωρισμού και τις επιθετικές αυξήσεις των επιτοκίων, οι οποίες επιταχύνθηκαν το 2022 και διατηρήθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια του 2023. Οι προκλήσεις αυτές επιδείνωσαν την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών και συνέχισαν να δυσχεραίνουν γενικά τις λειτουργικές επιδόσεις του κλάδου μέχρι το 2024.
Σύμφωνα με την έρευνα του UK Hospitality για τον Απρίλιο του 2024, το 50% των επιχειρήσεων ανέφερε ότι είναι ισοσκελισμένες ή λειτουργούν με ζημίες και περίπου το 25% δεν έχει ταμειακά αποθέματα. Ενώ η συγκράτηση του πληθωρισμού και η έναρξη της μείωσης των επιτοκίων λογικά θα βοηθήσουν στη σταδιακή αναζωογονήση τις καταναλωτικές δαπάνες, παραμένει σημαντική αβεβαιότητα σχετικά με τον ρυθμό και το μέγεθος αυτής της ανάκαμψης. Ως εκ τούτου, μια αύξηση της κίνησης κατά τη διάρκεια του Euro 2024 θα μπορούσε, σε ορισμένες περιπτώσεις, να αποτελέσει μια πολυπόθητη ένεση ρευστότητας για ορισμένες επιχειρήσεις.
Φαβορί τα μπαρ των χωρών που θα πάνε στην επόμενη φάση
Ενώ κάθε ομάδα στο Euro 2024 θα παίξει τουλάχιστον τρεις αγώνες στη φάση των ομίλων, ορισμένες μόλις ομάδες θα προκριθούν και θα παίξουν έως και τέσσερις επιπλέον αγώνες στη φάση των νοκ άουτ. Όπως είναι λογικό, η DBRS αναμένει ότι μπαρ και παμπ σε χώρες των οποίων οι ομάδες θα προκριθούν σε επόμενες φάσεις θα δουν πιθανώς ένα πιο σημαντικό όφελος στα έσοδά τους.
Σύμφωνα με τις τρέχουσες στοιχηματικές αποδόσεις του Oddschecker, που παρουσιάζονται στο παρακάτω διάγραμμα, οι χώρες με τις καλύτερες πιθανότητες να προκριθούν στις επόμενες φάσεις είναι η Αγγλία, η οποία έχει την υψηλότερη πιθανότητα νίκης, ακολουθούμενη από τη Γαλλία και τη Γερμανία.
Δεδομένου ότι η Βρετανία είναι στα φαβορί, αν και τα περισσότερα μπαρ και παμπ τυπικά έχουν άδεια λειτουργίας μόνο μέχρι τις 23:00 το βράδυ, έχει ψηφιστεί νομοθεσία εν όψει του Euro 2024, σύμφωνα με την οποία το ωράριο λειτουργίας θα επεκταθεί μέχρι τη 1:00 π.μ., εάν η Αγγλία ή η Σκωτία φτάσουν στα ημιτελικά ή στον τελικό.
Σε αυτό το πλαίσιο, η British Beer & Pubs Association εκτιμά ότι οι φίλαθλοι του ποδοσφαίρου θα αγοράσουν συνολικά 300 εκατομμύρια πίντες στις παμπ κατά τη διάρκεια των τεσσάρων εβδομάδων του τουρνουά (αυξημένες κατά περίπου 20 εκατομμύρια σε σύγκριση με το Euro 2020, όταν οι πωλήσεις περιορίστηκαν από τους περιορισμούς της χωρητικότητας λόγω πανδημίας).
Ανεξάρτητα από το ποιος θα κερδίσει το Euro 2024, η DBRS εκτιμά ότι μπαρ και παμπ στη Γερμανία θα επωφεληθούν λόγω του ότι είναι η διοργανώτρια χώρα. Ακόμη, εκτιμά ότι τα μαγαζιά εστίασης που θα προβάλουν τη διοργάνωση σε παγκόσμιο επίπεδο θα έχουν επίσης τουλάχιστον κάποιο όφελος, λαμβάνοντας υπόψη την απήχηση που έχει η εν λόγω διοργάνωση σε όλη την υδρόγειο.
Διαβάστε επίσης:
Πώς η Ελλάδα θα αποκτήσει κοινωνική κατοικία
Κρίσιμα φάρμακα: Οι ελλείψεις και οι παράλληλες εξαγωγές
Η ενεργειακή ατζέντα και η Συνδιάσκεψη για την Ουκρανία στο Βερολίνο