Γ.Δ.
1397.63 0,00%
ACAG
0,00%
5.37
BOCHGR
0,00%
4.38
CENER
0,00%
8.24
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
0,00%
8.3
NOVAL
0,00%
2.275
OPTIMA
0,00%
12.76
TITC
0,00%
37.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.378
ΑΒΕ
0,00%
0.454
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.35
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
0,00%
1.5625
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
0,00%
9.445
ΑΣΚΟ
0,00%
2.54
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.59
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.14
ΒΙΟ
0,00%
5.17
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.74
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.375
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.58
ΔΑΑ
0,00%
7.98
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
0,00%
11.75
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.75
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.296
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.38
ΕΕΕ
0,00%
33.1
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.424
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
0,00%
1.97
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.62
ΕΛΠΕ
0,00%
6.8
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.02
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.788
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
0,00%
7.036
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.13
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.04
ΕΧΑΕ
0,00%
4.31
ΙΑΤΡ
0,00%
1.525
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.3075
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.745
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.69
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.29
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.88
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.64
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.015
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.62
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.48
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.395
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.01
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.56
ΚΡΙ
0,00%
14.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.922
ΛΑΒΙ
0,00%
0.726
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.28
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.01
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
0,00%
3.025
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
19.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.8
ΜΟΤΟ
0,00%
2.465
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.09
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
0,00%
31.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
0,00%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
20.8
ΟΛΠ
0,00%
30
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.3
ΟΠΑΠ
0,00%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.791
ΟΤΕ
0,00%
15.01
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.24
ΠΑΙΡ
0,00%
0.974
ΠΑΠ
0,00%
2.33
ΠΕΙΡ
0,00%
3.63
ΠΕΡΦ
0,00%
5.28
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.78
ΠΛΑΘ
0,00%
3.965
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.172
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.58
ΣΑΡ
0,00%
10.82
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.331
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.53
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.6
ΣΠΙ
0,00%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.81
ΤΖΚΑ
0,00%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.22
ΦΡΛΚ
0,00%
3.57
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Οι συναυλίες των Coldplay εκτόξευσαν ζήτηση και τιμές των Airbnb στην Αθήνα

Το Σαββατοκύριακο 8 και 9 Ιουνίου περισσότεροι από 122.000 άνθρωποι παρακολούθησαν τις συναυλίες των Coldplay στην Αθήνα και από αυτούς οι 40.000 ήταν ξένοι φαν της μπάντας. Πρόκειται για επισκέπτες που προστέθηκαν στην ήδη αυξημένη τουριστική κίνηση της πρωτεύουσας, οδηγώντας τις τιμές των καταλυμάτων σε μια εντυπωσιακή άνοδο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Beyond Pricing, εταιρείας που παρέχει εργαλεία τιμολόγησης για καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης, η πληρότητα των καταλυμάτων τύπου Airbnb στην Αθήνα στις 9 Ιουνίου εκτοξεύθηκε στο εντυπωσιακό 81,5%, όταν πέρυσι την ίδια ημέρα ήταν στο 64%, λόγω της συναυλίας των Coldplay. Αντίστοιχη αύξηση σημειώθηκε και στις τιμές, οι οποίες από περίπου 100 ευρώ που ήταν πέρυσι, ξεπέρασαν τα 144 ευρώ φέτος, κατά μέσο όρο.

Οι συναυλίες, ο αθλητισμός και οι πολιτιστικές εμπειρίες έχουν αναδειχτεί σε πολύ ελκυστικά γεγονότα για τους τουρίστες μετά την πανδημία. Τα τελευταία τρία χρόνια, μεγάλες εκδηλώσεις, όπως η περιοδεία των Coldplay, αναδεικνύουν διάφορα μέρη, καθώς υποδέχονται επισκέπτες απ’ όλο τον κόσμο. Η περιοδεία της Τέιλορ Σουίφτ πέρυσι στις ΗΠΑ ήταν το πρώτο σημάδι ότι δημιουργεί τουριστικό ρεύμα και το ίδιο αναμένεται να γίνει και φέτος στην Ευρώπη. Όταν άρχισαν να πωλούνται τα εισιτήρια για το βρετανικό σκέλος της περιοδείας της τον περασμένο Ιούλιο, οι αναζητήσεις για Airbnbs στο Λονδίνο, το Εδιμβούργο, το Κάρντιφ και το Λίβερπουλ κατά τη διάρκεια των συναυλιών της σταρ αυξήθηκαν κατά μέσο όρο κατά 337% για τις βραδιές των παραστάσεων, σε σύγκριση με τις αναζητήσεις για τις ημερομηνίες αυτές τον προηγούμενο μήνα.

Αυτή η αύξηση της ζήτησης αποτελεί απόδειξη της δύναμης των «Swiftonomics» και της ευρύτερης ταξιδιωτικής τάσης, που ονομάστηκε «τουρισμός πάθους», η οποία επηρεάζεται από τη μουσική, τον αθλητισμό και άλλες πολιτιστικές εκδηλώσεις, που μπορούν να αποφέρουν σημαντικά οικονομικά οφέλη στους προορισμούς.

Επιπρόσθετα, όσοι συμμετέχουν σε τέτοιες διοργανώσεις συνηθίζουν να ανεβάζουν περιεχόμενο στα κανάλια τους στα social media, συμβάλλοντας στην προβολή των προορισμών σε ευρύτερα κοινά. Πόσω μάλλον όταν μεταξύ των συμμετεχόντων είναι και celebrities, όπως οι Λίαμ Χέμσγουορθ, Κάιλι Μινόνγκ, Λουκ Έβανς και Τζο Τζόνας, που παρακολούθησαν τη συναυλία των Coldplay και φρόντισαν να ενημερώσουν τους ακολούθους τους.

Ο οικονομικός αντίκτυπος του «τουρισμού πάθους»

Ο αναμενόμενος αντίκτυπος του «τουρισμού πάθους» από τους οπαδούς της Σουίφτ σε πόλεις της Βρετανίας υποστηρίζεται από νέα έρευνα της Oxford Economics, η οποία έγινε κατά παραγγελία της Airbnb. Η έρευνα ποσοτικοποιεί τον οικονομικό αντίκτυπο του «τουρισμού πάθους» μέσα από το πρίσμα τριών μεγάλων εκδηλώσεων -του Ευρωπαϊκού Διαγωνισμού Τραγουδιού στο Λίβερπουλ (2023), των Κοινοπολιτειακών Αγώνων στο Μπέρμιγχαμ (2022) και της COP26 στη Γλασκώβη (2021). Μόνο αυτές οι εκδηλώσεις συνέβαλαν συνολικά πάνω από 36 εκατομμύρια λίρες στο ΑΕΠ του Ηνωμένου Βασιλείου, ενώ οι επισκέπτες της Airbnb εκτιμάται ότι ξόδεψαν συνολικά 31,5 εκατομμύρια λίρες κατά τη διάρκεια της συμμετοχής τους.

Το Λίβερπουλ υποδέχτηκε 5.900 επισκέπτες, με τα τοπικά εστιατόρια και καταστήματα λιανικής πώλησης να είναι από τους μεγαλύτερους ωφελημένους. Οι επισκέπτες της Airbnb εκτιμάται ότι ξόδεψαν 2,8 εκατομμύρια λίρες στις τοπικές κοινότητες κατά τη διάρκεια του Ευρωπαϊκού Διαγωνισμού Τραγουδιού. Το Μπέρμιγχαμ και η Γλασκώβη είδαν 14.000 επισκέπτες για τους Κοινοπολιτειακούς Αγώνες και 40.000 για την COP26 -με 5,3 εκατομμύρια λίρες και 10 εκατομμύρια λίρες αντίστοιχα να ξοδεύονται από τους επισκέπτες της Airbnb σε τοπικά εστιατόρια, λιανικό εμπόριο, μεταφορές, ψυχαγωγία.

Πέρα από τις ίδιες τις πόλεις υποδοχής, υπάρχει επίσης ένα φαινόμενο επέκτασης στις γύρω περιοχές, οι οποίες μπορούν να αποκομίσουν οφέλη από επισκέπτες που διαχέονται σε λιγότερο δημοφιλείς πόλεις. Περίπου το 40% των διανυκτερεύσεων επισκεπτών για τους Κοινοπολιτειακούς Αγώνες του Μπέρμιγχαμ στην Airbnb ήταν σε έξι γειτονικές περιοχές, συμπεριλαμβανομένων των Coventry και Solihull, οι οποίες επωφελήθηκαν από μεγάλους χώρους, όπως η Coventry Arena και το Εθνικό Εκθεσιακό Κέντρο (NEC).

Η Oxford Economics εκτιμά ότι θα απαιτούνταν επιπλέον 25.300 δωμάτια ξενοδοχείων για να φιλοξενηθούν όλοι οι επισκέπτες της Airbnb κατά τη διάρκεια των τριών εκδηλώσεων.

Και δεν είναι μόνο οι τόσο μεγάλες διοργανώσεις που προσελκύουν τουρίστες. Ακόμα και μικρότερες διοργανώσεις είναι ικανές να τραβήξουν το ενδιαφέρον, ευρύτερου ή εξειδικευμένου κοινού. Για παράδειγμα, ένα γαστρονομικό φεστιβάλ ή μια αθλητική διοργάνωση μπορούν να προωθήσουν έναν προορισμό, αν γίνει η σωστή προβολή τους.

Διαβάστε επίσης:

Όταν τα γκράφιτι γίνονται κληρονομιά μιας πόλης

Kai Moena: 32,5 εκατ. για το κτήμα ενός Rothschild στη Χαβάη

Τι ζητούν τα χρηματιστήρια ενέργειας από τη νέα ηγεσία της Ευρώπης

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!