Γ.Δ.
1407.03 0,00%
ACAG
0,00%
5.8
CENER
0,00%
9.8
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
0,00%
8.5
NOVAL
0,00%
2.72
OPTIMA
0,00%
11.9
TITC
0,00%
28.65
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
0,00%
1.406
ΑΒΕ
0,00%
0.442
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.235
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.73
ΑΛΜΥ
0,00%
2.66
ΑΛΦΑ
0,00%
1.56
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
0,00%
11.26
ΑΣΚΟ
0,00%
2.95
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.64
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.48
ΑΤΤ
0,00%
11
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.73
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.48
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.29
ΒΙΟΤ
0,00%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.5
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.4
ΔΑΑ
0,00%
7.716
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
0,00%
11.18
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.86
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.328
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.48
ΕΕΕ
0,00%
31.5
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.2
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
0,00%
2.24
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.49
ΕΛΠΕ
0,00%
7.84
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.11
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.696
ΕΛΧΑ
0,00%
1.86
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.95
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.26
ΕΤΕ
0,00%
7.698
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.08
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.41
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.07
ΕΧΑΕ
0,00%
4.845
ΙΑΤΡ
0,00%
1.53
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.36
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.725
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.04
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.75
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.162
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.52
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.215
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
0,00%
1.365
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
0,00%
1.61
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.476
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.23
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.26
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.25
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.12
ΛΑΒΙ
0,00%
0.862
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.74
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.812
ΜΕΒΑ
0,00%
3.92
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.7
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
0,00%
3.62
ΜΙΝ
0,00%
0.66
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
23.06
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.1
ΜΟΤΟ
0,00%
2.705
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
0,00%
26.72
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.43
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.85
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
0,00%
35.46
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
0,00%
0.93
ΞΥΛΚ
0,00%
0.26
ΞΥΛΠ
0,00%
0.462
ΟΛΘ
0,00%
20.5
ΟΛΠ
0,00%
25.3
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.48
ΟΠΑΠ
0,00%
14.67
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.902
ΟΤΕ
0,00%
13.56
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.4
ΠΑΙΡ
0,00%
1.075
ΠΑΠ
0,00%
2.45
ΠΕΙΡ
0,00%
3.518
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.18
ΠΛΑΘ
0,00%
3.815
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.122
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.6
ΠΡΟΦ
0,00%
4.535
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
2
ΣΑΡ
0,00%
11.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.339
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.555
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.54
ΣΠΙ
0,00%
0.628
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.51
ΤΖΚΑ
0,00%
1.39
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.612
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.238
ΦΡΛΚ
0,00%
3.87
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.66

Πώς προχωρά η διαβούλευση για το νέο θεσμικό πλαίσιο των ΑΕΕΑΠ

Μέχρι τον Σεπτέμβριο φαίνεται ότι θα είναι έτοιμο το νέο θεσμικό πλαίσιο των Ανώνυμων Εταιρειών Επενδύσεων σε Ακίνητη Περιουσία (ΑΕΕΑΠ). Ήδη η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς εξέτασε τις προτάσεις που κατέθεσε πρόσφατα η Ένωση Θεσμικών Επενδυτών και τώρα το νέο σχέδιο βρίσκεται στη δεύτερη φάση διαβούλευσης, πριν πάρει την τελική έγκριση από το υπουργείο Οικονομικών.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε η πρόεδρος της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, Βασιλική Λαζαράκου, στο πλαίσιο της εκδήλωσης για την εισαγωγή της Noval Property στο Χρηματιστήριο, οι διαδικασίες για τον εκσυγχρονισμό του εξαιρετικά απαρχαιωμένου θεσμικού πλαισίου των ΑΕΕΑΠ βρίσκονται σε καλό δρόμο. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει η ίδια, «εξετάσαμε προσεκτικά τις προτάσεις που μας δόθηκαν και στη συνέχεια προχωρήσαμε σε κάποιες παρατηρήσεις νομικού χαρακτήρα. Τώρα έχει ξεκινήσει η δεύτερη φάση διαβούλευσης για το νέο θεσμικό πλαίσιο, ενώ σύντομα θα εξεταστεί και από το υπουργείο Οικονομικών, έτσι ώστε να έχει εγκριθεί μέχρι τον Σεπτέμβριο».

Το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο για τον κλάδο των ΑΕΕΑΠ χρονολογείται από το 1999, με αποτέλεσμα σήμερα να κρίνεται ιδιαίτερα περιοριστικό και δυσλειτουργικό για τις δραστηριότητές τους. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο οι προτάσεις αυτές που κατατέθηκαν από τους θεσμικούς επενδυτές αφορούν από τη μία το ιδιαίτερα επιβαρυντικό φορολογικό καθεστώς στο οποίο υπάγονται οι ΑΕΕΑΠ και από την άλλη τους πολλαπλούς περιορισμούς που υπάρχουν, είτε ως προς το είδος των επενδύσεών τους είτε ως προς την παραγωγή του εισοδήματος από άλλες πηγές εκτός των ακινήτων.

Στο φορολογικό κομμάτι, όπως έχει γίνει γνωστό στο παρελθόν, οι αρμόδιοι φορείς έχουν προτείνει να αλλάξει ο τρόπος υπολογισμού του φόρου που θα καταβάλλουν οι ΑΕΕΑΠ, κάτι που θα επιτευχθεί με την εισαγωγή ενός συντελεστή χωρίς έντονες διακυμάνσεις, ο οποίος θα έχει ανώτατο και κατώτατο όριο, με αποτέλεσμα να περιοριστεί η εξάρτηση από την άνοδο των επιτοκίων της ΕΚΤ.

Επίσης, ένα από τα βασικά αιτήματα που έχουν κατατεθεί είναι η μείωση κατά 50% του συμπληρωματικού ΕΝΦΙΑ. Σήμερα οι ΑΕΕΑΠ έφτασαν να επιβαρύνονται με τον υψηλότερο δυνατό ΕΝΦΙΑ χωρίς δικαίωμα έκπτωσης από τα έξοδα, όπως συμβαίνει στις υπόλοιπες ανώνυμες εταιρείες. Να σημειωθεί, τέλος, ότι οι ΑΕΕΑΠ φορολογούνται και επί του υπολοίπου των καταθέσεών τους (ταμειακά διαθέσιμα), μία επιβάρυνση που λειτουργεί πιεστικά, ιδιαίτερα όταν έχουν αντλήσει κεφάλαια από την αγορά και μεσολαβεί χρόνος για τη διάθεσή τους σε νέες αγορές ακινήτων. Προτείνουν απλούστευση του φορολογικού πλαισίου, μειώνοντας τη γραφειοκρατία και το κόστος συμμόρφωσης.

Βασικός στόχος των ΑΕΕΑΠ είναι να αλλάξει και ο νόμος για τους τομείς που μπορούν να δραστηριοποιηθούν και να σταματήσει ο περιορισμός που τις εμποδίζει να έχουν εισόδημα και από άλλες πηγές εκτός ακινήτων. Συγκεκριμένα, ζητείται να μπορούν να επενδύουν πάνω από το 25% του ενεργητικού τους σε οικιστικά ακίνητα.

Επίσης, επιδιώκουν να μπορούν να λειτουργήσουν οι ίδιες τα ακίνητα τουριστικού χαρακτήρα που έχουν στο χαρτοφυλάκιό τους και να μην υποχρεούνται να τα παραχωρήσουν σε κάποιον τρίτο.

Μεταξύ άλλων, θεωρείται αναγκαίο -εφόσον με βάση τον κλιματικό νόμο είναι υποχρεωτική η κάλυψη της επιφάνειας των νέων κτιρίων κατά 30% με φωτοβολταϊκά- να έχουν τη δυνατότητα να πωλούν το τυχόν περίσσευμα σε ενέργεια στο δίκτυο, αποκτώντας περισσότερα κέρδη.

Σύμφωνα, μάλιστα, με τους επαγγελματίες της αγοράς, ο εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου των ΑΕΕΑΠ θεωρείται αναγκαίο βήμα για να μπορούν οι ελληνικές εταιρείες ακινήτων να ανταγωνιστούν τις αντίστοιχες εταιρείες της Ευρώπης.

Με την κατάργηση των υφιστάμενων νόμων και την υιοθέτηση ενός σύγχρονου πλαισίου προωθείται πρώτα απ’ όλα η ανάπτυξη του κλάδου. Ένας κλάδος που σήμερα δυσκολεύεται να αντλήσει κεφάλαια και να πραγματοποιήσει επενδύσεις. Ακόμη, η διαμόρφωση ενός πιο φιλικού προς τις επενδύσεις περιβάλλοντος μπορεί να προσελκύσει ακόμα περισσότερους νέους επενδυτές που θα θέλουν να μπουν δυναμικά στον χώρο του real estate.

Τέλος, ένα νέο πλαίσιο μπορεί να διευκολύνει την είσοδο και έξοδο επενδυτών, αυξάνοντας τη ρευστότητα της αγοράς και βελτιώνοντας την αποτίμηση των ΑΕΕΑΠ. Κάτι που δεν συμβαίνει με την υφιστάμενη ρυθμιστική δομή, η οποία περιορίζει τη ρευστότητα των μετοχών των ΑΕΕΑΠ, καθιστώντας τις λιγότερο ελκυστικές για τους επενδυτές.

Το εν λόγω ζήτημα είχε σχολιάσει και στο παρελθόν ο διευθύνων σύμβουλος της Premia, Κώστας Μαρκάζος, τονίζοντας  ότι το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο είναι εξαιρετικά απαρχαιωμένο. Ο ίδιος υποστήριξε: «Η κυβέρνηση, αν θέλει οι ΑΕΕΑΠ να γίνουν ανταγωνιστικές σε σχέση με τις αντίστοιχες εταιρείες στην Ευρώπη, θα πρέπει να εγκρίνει τις προτάσεις μας και να επιταχυνθούν οι διαδικασίες».

Διαβάστε επίσης:                           

Reuters: Πράσινο φως της ΕΚΤ στα μερίσματα των τραπεζών

Πειραιώς: Σε 1 δισ. κέρδη αναβαθμίζει το guidance για το 2024

Great Sea Interconnector: Θετικά σημάδια για τη μελέτη κόστους οφέλους

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!