Γ.Δ.
1397.63 0,00%
ACAG
0,00%
5.37
BOCHGR
0,00%
4.38
CENER
0,00%
8.24
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
0,00%
8.3
NOVAL
0,00%
2.275
OPTIMA
0,00%
12.76
TITC
0,00%
37.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.378
ΑΒΕ
0,00%
0.454
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.35
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
0,00%
1.5625
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
0,00%
9.445
ΑΣΚΟ
0,00%
2.54
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.59
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.14
ΒΙΟ
0,00%
5.17
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.74
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.375
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.58
ΔΑΑ
0,00%
7.98
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
0,00%
11.75
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.75
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.296
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.38
ΕΕΕ
0,00%
33.1
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.424
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
0,00%
1.97
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.62
ΕΛΠΕ
0,00%
6.8
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.02
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.788
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
0,00%
7.036
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.13
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.04
ΕΧΑΕ
0,00%
4.31
ΙΑΤΡ
0,00%
1.525
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.3075
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.745
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.69
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.29
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.88
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.64
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.015
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.62
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.48
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.395
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.01
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.56
ΚΡΙ
0,00%
14.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.922
ΛΑΒΙ
0,00%
0.726
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.28
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.01
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
0,00%
3.025
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
19.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.8
ΜΟΤΟ
0,00%
2.465
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.09
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
0,00%
31.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
0,00%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
20.8
ΟΛΠ
0,00%
30
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.3
ΟΠΑΠ
0,00%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.791
ΟΤΕ
0,00%
15.01
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.24
ΠΑΙΡ
0,00%
0.974
ΠΑΠ
0,00%
2.33
ΠΕΙΡ
0,00%
3.63
ΠΕΡΦ
0,00%
5.28
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.78
ΠΛΑΘ
0,00%
3.965
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.172
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.58
ΣΑΡ
0,00%
10.82
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.331
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.53
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.6
ΣΠΙ
0,00%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.81
ΤΖΚΑ
0,00%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.22
ΦΡΛΚ
0,00%
3.57
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Λιμένας Ηρακλείου: Η τελική συμφωνία με τον όμιλο Grimaldi

Την Τρίτη ή την Τετάρτη μετά τις ευρωεκλογές θα έρθει προς ψήφιση στην ελληνική Βουλή η σύμβαση αγοραπωλησίας του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου (ΟΛΗ). Την κατάθεση του νομοσχεδίου θα κάνει το υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και η ψήφισή του αναμένεται να ολοκληρωθεί, καλώς εχόντων των πραγμάτων, στις επόμενες 7-10 ημέρες που θ’ ακολουθήσουν. Με τον τρόπο αυτόν θα κλείσει άλλη μια σημαντική αποκρατικοποίηση στη χώρα μας.

Η διαδικασία κύρωσης της σύμβασης πώλησης του 67% του ΟΛΗ ήδη προαναγγέλθηκε από τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, κατά την επίσκεψή του στα γραφεία του Οργανισμού στο τέλος της περασμένης εβδομάδας. Ο πρωθυπουργός εκθείασε τόσο τον επενδυτή (Grimaldi Group), όσο και τη συνεργασία που υπήρξε μεταξύ επενδυτή, ΤΑΙΠΕΔ και τοπικής κοινότητας.

«Θέλω να τονίσω πόσο μεγάλη σημασία αποδίδω στο γεγονός ότι αυτή η διαδικασία έγινε με τη σύμφωνη γνώμη τελικά της τοπικής κοινωνίας», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μητσοτάκης, σημειώνοντας ότι οι όποιες αντιδράσεις ξεπεράστηκαν, και νομίζω ότι είναι ένδειξη ωριμότητας ότι πια αντιλαμβανόμαστε ότι αυτές οι συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα μπορούν να γίνουν με όρους που να είναι ωφέλιμοι και για το κράτος, τον τελικό ιδιοκτήτη των περιουσιακών στοιχείων, και για τον επενδυτή, αλλά και για τις τοπικές κοινωνίες».

Το σχέδιο νόμου που θα έλθει στη Βουλή, δεν θ’ αφορά μόνον τη σύμβαση αγοραπωλησίας του 67% των μετοχών του ΟΛΗ, αλλά και τη διευθέτησή μιας σειράς ζητημάτων που αφορούν και τις δραστηριότητες του λιμένα του Ηρακλείου. Η πιο σημαντική αφορά τη νέα τροποποιημένη σύμβαση παραχώρησης του λιμένα, που προκύπτει από την αποκρατικοποίησή του.

Προς την κατεύθυνση αυτήν θα προβλέπεται η δημιουργία Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου που θα διαχειρίζεται τον εμπορικό λιμένα του Ηρακλείου, το αλιευτικό καταφύγιο που λειτουργεί στο ενετικό λιμάνι και φυσικά το σύνολο του ενετικού λιμένα, που έχει ιστορική αξία. Επίσης, στο λιμενικό ταμείο θα περάσουν ο λιμένας Λινοπεραμάτων, όπως επίσης και τα τρία αλιευτικά καταφύγια των Λούτρων, του Κερατόκαμπου και της Άρβης, που, παρ’ όλο που βρίσκονται στη νότια πλευρά της Κρήτης, ήταν στη διαχείριση του ΟΛΗ.

Το νέο δημοτικό λιμενικό ταμείο που θα προβλέπεται στο σχέδιο νόμου θα έχει κυρίως έσοδα από τον εμπορικό Λιμένα Ηρακλείου, ο οποίος, αν και έχει ακόμη σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης, δεν ενδιέφερε ιδιαίτερα τον Όμιλο Grimaldi. Ο ιταλικός όμιλος μαζί με τη θυγατρική του, Μινωικές Γραμμές, ενδιαφέρεται αποκλειστικά για τις δραστηριότητες της ακτοπλοΐας και κρουαζιέρας που υποστηρίζει ο λιμένας.

Εκεί βρίσκονται οι μεγαλύτερες προοπτικές, αφού τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Κρήτη η τουριστική κίνηση διευρύνεται χρόνο με τον χρόνο, μήνα με τον μήνα. Πέρυσι, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, έλαβε χώρα στο Ηράκλειο ο κατάπλους 253 κρουαζιερόπλοιων, που μετέφεραν στην πόλη  (και όχι μόνο) περί τους 368 χιλ. επιβάτες.

Και φέτος η κίνηση στους πρώτους πέντε μήνες είναι αυξημένη κατά 30% σε σχέση με πέρυσι. Στον λιμένα του Ηρακλείου ήδη «έπιασαν» 60 κρουαζιερόπλοια με περισσότερους από 80 χιλ. επιβάτες, ενώ για το υπόλοιπο του έτους έχουν προγραμματιστεί πάνω από 225 ελλιμενισμοί κρουαζιερόπολοιων.

Τα παραπάνω μεγέθη δείχνουν ότι ο λιμένας κρουαζιέρας φτάνει στα όριά του. Θα απαιτήσει νέες επενδύσεις, προκειμένου να καταφέρει να εξυπηρετήσει περισσότερους επιβάτες, οι οποίοι αν δεν υπάρξουν έκτακτα γεγονότα, πολύ σύντομα θα ξεπεράσουν το όριο των 500 χιλιάδων. Αυτό θεωρείται ότι είναι το σημερινό όριο εξυπηρέτησης από τον ΟΛΗ όσον αφορά τους επιβάτες κρουαζιέρας.

Το ίδιο ισχύει και για τον επιβατικό λιμένα που εξυπηρετεί την ακτοπλοΐα. Το λιμάνι έχει ικανότητα εξυπηρέτησης για 2,8 εκατ. επιβάτες και 500 χιλ. οχήματα ετησίως. Αν και απέχει ακόμη από τα προπανδημικά επίπεδα η ακτοπλοϊκή κίνηση, εντούτοις αυξάνει διαρκώς.

Το τίμημα που προσέφερε ο Όμιλος Grimaldi για το 67% του ΟΛΗ είναι 80 εκατ. ευρώ. Θεωρείται δε ένα αρκετά υψηλό τίμημα, με δεδομένο ότι το 2022 η εταιρεία είχε έσοδα 7,8 εκατ. ευρώ και λειτουργικά κέρδη 3 εκατ. ευρώ. Αντιστοιχεί επομένως σε περίπου 10 φορές τα έσοδα και 26 φορές τα λειτουργικά κέρδη.

Διαβάστε επίσης:

Τι σημαίνει για τον ελληνικό τουρισμό η κατάρρευση του FTI

Korinthian Foods: Πρόσω ολοταχώς για εισαγωγή στο Χρηματιστήριο

Ποια είναι εμπόδια στην ανάπτυξη των πλωτών αιολικών πάρκων

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!