THEPOWERGAME
Tα «σκήπτρα» του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Κίνα φαίνεται πως κατέλαβε η μητρική εταιρεία της Temu, PDD, αφήνοντας πίσω της τον έτερο «γίγαντα» Alibaba, με την κεφαλαιοποίηση της πρώτης να είναι πλέον μεγαλύτερη και να καθίσταται η πιο πολύτιμη εταιρεία της χώρας στον τομέα.
Η PDD Holdings ανακοίνωσε εκπληκτικά αποτελέσματα για το α’ τρίμηνο του έτους την προηγούμενη Τετάρτη, με τις μετοχές της να εκτοξεύονται έως και 7,5%. Οι μετοχές της PDD έχουν υπερδιπλασιάσει την αξία τους – με άνοδο 109% – τον τελευταίο χρόνο, σύμφωνα με τα στοιχεία της LSEG.
Η PDD, στην οποία ανήκει επίσης η κινεζική εφαρμογή εκπτωτικών αγορών Pinduoduo, έχει κεφαλαιοποίηση αγοράς περίπου 208 δισ. δολάρια, έναντι 196 δισ. δολαρίων της Alibaba, σύμφωνα με τα στοιχεία της LSEG. Η JD.com βρίσκεται στο τρίτο σκαλί του βάθρου με κεφαλαιοποίηση αγοράς 48 δισ. δολαρίων.
«Πιστεύουμε ότι η κερδοφορία της Temu θα βελτιωθεί γρηγορότερα από ό,τι είχε εκτιμηθεί προηγουμένως, λόγω της εισαγωγής του μοντέλου μισής αποστολής, σύμφωνα με το οποίο το κόστος logistics θα επιβαρύνει τους εμπόρους», ανέφερε η Morningstar σε σημείωμά της την Πέμπτη. «Πιστεύουμε επίσης ότι η εγχώρια πλατφόρμα της PDD θα είναι σε θέση να υπερασπιστεί τη θέση της, δεδομένης της ισχυρής αντίληψης των καταναλωτών για την τοποθέτησή της σε value-for-money», δήλωσε η αναλύτρια της Morningstar, Chelsey Tam, συμπληρώνοντας ότι η PDD έρχεται πρώτη στις προτιμήσεις τους, ενώ η JD.com και η Alibaba βρίσκονται στη δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα.
Η Goldman Sachs αύξησε την Παρασκευή την αξιολόγηση της PDD σε «buy» από «neutral», σημειώνοντας τη συνεχή δυναμική ανάπτυξης των διαφημιστικών εσόδων της εταιρείας κατά το πρώτο τρίμηνο, καθώς και τις δυνατότητες της Temu. Η αναβάθμιση αυτή έρχεται «με βάση τις adtech ικανότητές της σε συνδυασμό με τους ανταγωνιστικούς σε κόστος προμηθευτές/πωλητές/αλυσίδες εφοδιασμού της Κίνας, παράλληλα με την ευνοϊκή σχέση κινδύνου-απόδοσης, με την τρέχουσα κεφαλαιοποίηση της αγοράς να συνεπάγεται ότι δεν αποδίδεται καμία αποτίμηση στην Temu», ανέφερε στο σημείωμα ο αναλυτής της Goldman Sachs Ronald Keung.
Η αγορά έχει «πλέον υπερτιμολογήσει» τις δύο βασικές ανησυχίες – τον εγχώριο ανταγωνισμό και τις εντάσεις ΗΠΑ-Κίνας – οι οποίες ήταν πίσω από την προηγούμενη υποβάθμιση της PDD τον Μάρτιο, δήλωσε ο Keung.
PDD: Διαχρονική μάχη «σώμα με σώμα» με την Alibaba
Η PDD ξεπέρασε την Alibaba σε κεφαλαιοποίηση αγοράς και το δ’ τρίμηνο του 2023, αλλά έχασε την πρώτη θέση από την Alibaba το α’ τρίμηνο, σύμφωνα με τα στοιχεία της LSEG. Η PDD ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα, ότι τα καθαρά κέρδη της που αναλογούν στους κοινούς μετόχους το τρίμηνο του Μαρτίου αυξήθηκαν κατά 246% στα 3,87 δισ. δολάρια (27,99 δισ. κινεζικά γιουάν) σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, ξεπερνώντας κατά πολύ την εκτίμηση της LSEG για 12,86 δισ. γιουάν.
Τα έσοδα από υπηρεσίες συναλλαγών, γνωστά και ως αμοιβές εμπόρων, ανήλθαν σε 6,14 δισ. δολάρια, σημειώνοντας «άλμα» 327% σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2023. «Ανταποκριθήκαμε ενεργά στις πολιτικές προώθησης της κατανάλωσης και ξεκινήσαμε μια σειρά προωθητικών ενεργειών για να καλύψουμε τις ανάγκες αγορών των χρηστών κατά τη διάρκεια της γιορτής της άνοιξης και άλλων εποχιακών εκδηλώσεων», δήλωσε η PDD στην κλήση για τα κέρδη της. «Είμαστε σίγουροι για την καταναλωτική αγορά στην Κίνα», δήλωσε η PDD.
Εν τω μεταξύ, τα καθαρά κέρδη της Alibaba που αναλογούν στους κοινούς μετόχους το α’ τρίμηνο έπεσαν κατά 86% στα 3,3 δισ. γουάν σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Η Alibaba κατέχει πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου όπως είναι οι AliExpress, Alibaba.com, Taobao και Tmall.
Η πρώτη μεγάλη ώθηση της PDD στο εξωτερικό ήρθε με την Temu τον Σεπτέμβριο του 2022, η δημοτικότητα της οποίας εκτοξεύτηκε στα ύψη αμέσως μετά την προβολή μιας διαφήμισης στο Super Bowl του 2023, η οποία καλούσε τους πελάτες να ψωνίσουν «σαν δισεκατομμυριούχοι».
Οι «πεινασμένοι» για ευκαιρίες Αμερικανοί έχουν συρρεύσει στην Temu, καθώς φαίνεται να συνεχίζει να αναπτύσσεται ραγδαία στις Η.Π.Α. Η Temu έχει επίσης επεκταθεί επιθετικά στην Αυστραλία, τη Νέα Ζηλανδία, τη Γαλλία, την Ιταλία, τη Γερμανία, την Ολλανδία, την Ισπανία, καθώς και στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η BofA σε έκθεσή της αυτό το μήνα ανέφερε ότι οι Temu, TikTok και AliExpress «αξιοποιούν την εμπειρία» των μητρικών και αδελφών εταιρειών τους, προσθέτοντας ότι θεωρεί ότι η Temu είναι «σχετικά σε καλύτερη θέση» μεταξύ των πολλών.
Διαβάστε επίσης:
Τεχνική Ολυμπιακή: Ναυαγεί το deal με τον όμιλο Βαρδινογιάνν
Restart της Mothercare από Βιολέττα Λάππα και Intracom
Γιαζιτζόγλου (ΣΜΕ): Η εξόρυξη πρέπει να γίνεται στην Ευρώπη