THEPOWERGAME
Πέρυσι, δύο συνδικάτα που εκπροσωπούσαν εργαζόμενους σε τρεις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες διαπραγματεύτηκαν νέες συμβάσεις εργασίας που περιελάμβαναν μεγάλες αυξήσεις και άλλα οφέλη. Οι ηγέτες των συνδικάτων –των United Automobile Workers και Teamsters– ήλπιζαν ότι οι νίκες θα τους βοηθούσαν να οργανώσουν τους εργαζομένους σε ολόκληρο τον κλάδο, συμπεριλαμβανομένων των Amazon και FedEx, όμως δεν έχουν σημειώσει σημαντική πρόοδο.
Όπως αναφέρουν οι New York Times, οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι η δημόσια υποστήριξη προς τα συνδικάτα είναι η υψηλότερη εδώ και δεκαετίες. Ωστόσο, τα συνδικάτα σημειώνουν το χαμηλότερο ποσοστό του συνολικού εργατικού δυναμικού, ενώ αντιμετωπίζουν επίσης σκληρή αντίθεση από πολλούς εργοδότες και συντηρητικούς πολιτικούς ηγέτες.
Γιατί τα συνδικάτα αγωνίζονται να επεκταθούν
Οι παραδόσεις υφίστανται και ένα ακόμη πρόβλημα, καθώς, για παράδειγμα, πολλοί από τους εργαζόμενους που κάνουν παραδόσεις για την Amazon και τη FedEx εργάζονται για μεσολαβητές, συνήθως μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που μπορεί να είναι δύσκολο να οργανωθούν.
Oι Teamsters «δεν είχαν κάνει τόσο σθεναρή προσπάθεια όσο η UAW για να οργανώσει εργαζομένους εκτός συνδικάτων μετά την εξασφάλιση νέας σύμβασης με την UPS».
«Δεν είχαn αυτή την ενέργεια που είδατε με τους ηγέτες του UAW», είπε ο Τζέικ Ρόζενφελντ, ένας κοινωνιολόγος που μελετά την εργασία στο Πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον στο Σεντ Λούις.
Στελέχη της Teamsters είπαν ότι η συμφωνία της UPS, η οποία αυξάνει τη μέση ετήσια αποζημίωση, συμπεριλαμβανομένων των παροχών, ενός οδηγού UPS σε 170.000 δολάρια από 145.000 δολάρια ετησίως, τους βοήθησε να αποκτήσουν νέα μέλη. Στην DHL, όπου το σωματείο είχε από καιρό μεγάλη παρουσία, το σωματείο πρόσθεσε 1.100 μέλη πέρυσι και πιέζει να κερδίσει άλλα 1.500. Οι Teamster επιδιώκουν επίσης μια νομική αμφισβήτηση κατά της Amazon που θα μπορούσε να τους επιτρέψει να κερδίσουν έδαφος στην εταιρεία και τους συνεργάτες της.
«Ήταν πολύ χρήσιμο για εμάς να κινητοποιηθούμε», είπε ο Σον Ο’Μπράιεν, ο πρόεδρος των Teamsters, σε μια συνέντευξη, αναφερόμενος στο συμβόλαιο της UPS. «Έχουμε θέσει τα πρότυπα στον κλάδο».
Από την πλευρά τους, η Amazon και η FedEx δήλωσαν ότι είναι σίγουροι για την προσέγγισή τους στη διαχείριση και την αποζημίωση των εργαζομένων. Η Amazon είπε ότι είχε πραγματοποιήσει επενδύσεις που ενίσχυσαν τις αμοιβές και τα οφέλη στους εργολάβους παράδοσης. Η FedEx είπε ότι το μη συνδικαλιστικό της μοντέλο της επέτρεψε να αυξήσει γρήγορα τους μισθούς, ενώ οι εργαζόμενοι στο συνδικάτο της UPS δεσμεύονται από τους όρους των πενταετών συμβάσεων.
«Η κουλτούρα μας, που χτίστηκε και δοκιμάστηκε πάνω από 50 χρόνια, βασίζεται στη φιλοσοφία ότι αν φροντίζουμε τους ανθρώπους μας, θα προσφέρουν εξαιρετικές υπηρεσίες στους πελάτες μας, οι οποίες θα οδηγήσουν σε θετικά αποτελέσματα για την εταιρεία μας», δήλωσε η Τρέισι Μπράιτμαν, επικεφαλής της FedEx.
Περίπου 310.000 υπάλληλοι της UPS ανήκουν στους Teamsters. «Κερδίζουμε πολύ περισσότερα χρήματα από οποιονδήποτε άλλον στον κλάδο», δήλωσε η Essence Carlisle, χειριστής πακέτων μερικής απασχόλησης στο κέντρο της UPS στο Louisville.
Η συμφωνία της UPS έδωσε στους υπαλλήλους μερικής απασχόλησης, που αποτελούν πάνω από το ήμισυ του συνδικαλιστικού εργατικού δυναμικού της εταιρείας, μία αύξηση περίπου 26%, σε τουλάχιστον 21 δολάρια την ώρα.
Όμως όσο μεγάλες κι αν ήταν οι αυξήσεις στην UPS, οι μισθοί δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν τον πληθωρισμό. Ο ανώτατος μισθός αμέσως μετά την τελευταία συμφωνία, διαμορφώθηκε στα 44,25 δολάρια την ώρα, ήταν 22% υψηλότερος από ό,τι πέντε χρόνια νωρίτερα. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, οι τιμές καταναλωτή αυξήθηκαν κατά 21%.
Σύμφωνα με τη συμφωνία των Teamsters με την UPS, ο κορυφαίος μισθός θα αυξηθεί στα 49 δολάρια την ώρα μέχρι το τέλος του πενταετούς συμβολαίου.
Παρά την ανώτερη αμοιβή της UPS όλα αυτά τα χρόνια, οι Teamster δεν έχουν καταφέρει να εισβάλλουν στη FedEx ή στην Amazon. Ο υψηλός κύκλος εργασιών των εργαζομένων στον τομέα της παράδοσης και της αποθήκης στην Amazon και τη FedEx καθιστά δύσκολη την οργάνωση ενός σωματείου.
Μια άλλη πρόκληση είναι ότι οι εργαζόμενοι στον τομέα της παράδοσης στην Amazon και οι οδηγοί που παραδίδουν για τη FedEx Ground, απασχολούνται από τους μεσάζοντες, ή αλλιώς εργολάβους.
Μια ευνοϊκή απόφαση θα ήταν «μια τεράστια συμφωνία και έμπνευση για χιλιάδες άλλους εργαζόμενους σε ολόκληρη τη χώρα», δήλωσε ο Ράντι Κόργκαν, στέλεχος της Teamsters.
Διαβάστε επίσης:
Bulgari: Η πολυτελέστερη συλλογή στην επέτειο των 140 χρόνων
Τι συμβαίνει με την Boeing; Τα ατυχήματα και οι παχυλοί μισθοί
Φωτοβολταϊκά: Πληθαίνουν οι αντιδράσεις γύρω από το net billing