THEPOWERGAME
Αποκλεισμό από τα social media της Κίνας «έφαγε» ένας influencer γνωστός και ως ο «Κινέζος Κιμ Καρντάσιαν», εξαιτίας της υπερβολικής επίδειξης πλουτισμού. Και δεν είναι ο μόνος, αφού μερίδα πλουσίων influencers έχουν μπει καιρό στο στόχαστρο του Πεκίνου, που δεν επικροτεί το εν λόγω lifestyle και κυρίως την επίδειξή του.
H απότομη εξαφάνιση του 31χρονου Wang Hongquanxing, που κάποτε είχε υπερηφανευτεί για το ότι δεν βγαίνει ποτέ από το σπίτι χωρίς ρούχα και κοσμήματα που να κοστίζουν τουλάχιστον 1,4 εκατ. δολάρια, είναι το τελευταίο παράδειγμα, από τις προσπάθειες που κάνει το Πεκίνο προκειμένου να διατηρήσει έναν έλεγχο στην κουλτούρα που προωθείται μέσω των κινεζικών social media.
Και άλλοι influencers πέρα από τον Wang, που είναι αρκετά γνωστοί στα social media αποκλείστηκαν από αρκετές κινεζικές πλατφόρμες την προηγούμενη εβδομάδα, όπως η Weibo, η Douyin και η Xiaohongshu, καθώς κατηγορήθηκαν για το ότι πλασάρουν «φανταχτερά πρότυπα» και επιδεικνύουν τα πλούτη τους.
Έτσι, όλα τα προφίλ του Wang στα social media σταμάτησαν να είναι προσβάσιμα, καθώς δεν συμμορφώθηκε με τους κανόνες της αυτοπειθαρχίας που έχει επιβάλει η Κίνα για τα social media.
Πρόκειται για ένα πολύ ορατό θέαμα που υπενθυμίζει στους ανθρώπους την εξουσία της αρχής, δήλωσε στους Financial Times ο Carwyn Morris, επίκουρος καθηγητής για τις ψηφιακές υποδομές της Κίνας στο Πανεπιστήμιο του Leiden. Για το ΚΚ Κίνας, η απαγόρευση αυτή είχε το πλεονέκτημα ότι πολλοί θα τη θεωρούσαν ηθικά δικαιολογημένη, πρόσθεσε.
Είναι πιθανό, πολλοί Κινέζοι να θεωρούν τέτοιου είδους περιεχόμενο χυδαίο, ειδικά από τη στιγμή που η κινεζική οικονομία αντιμετωπίζει τέτοιες δυσκολίες. Τέτοιου είδους περιεχόμενο, αλλά και η απαγόρευσή του κάνουν την κινεζική κυβέρνηση να φαίνεται πιο ηθική και ευυπόληπτη στις ενέργειές της, συμπλήρωσε.
Η οικονομία της Κίνας είχε ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης περίπου 5% το πρώτο τρίμηνο, αλλά οι αναλυτές λένε ότι άλλοι δείκτες δείχνουν ότι οι πραγματικές συνθήκες είναι πιο δύσκολες από ό,τι υποδηλώνουν τα επίσημα στοιχεία, καθιστώντας τις αρχές ακόμη πιο ευαίσθητες σε κάθε πηγή πιθανής λαϊκής δυσαρέσκειας. Η εκστρατεία στα social media ξεκίνησε τον Απρίλιο, όταν η Διοίκηση Κυβερνοχώρου της Κίνας, η υπηρεσία παρακολούθησης του διαδικτύου, ανακοίνωσε ότι θα περιορίσει συμπεριφορές όπως η σκόπιμη προβολή του πλουτισμού στις πλατφόρμες.
Μάλιστα, οι διαδικτυακές πλατφόρμες υποσχέθηκαν να πατάξουν το περιεχόμενο που περιέχει υπερβολή, σπατάλη, επίδειξη και υλισμό.
Ο Wang εμφανιζόταν στο διαδίκτυο να λούζεται με νεφρίτη και ροζ διαμάντια και κάποτε καυχιόταν ότι είχε επτά διαμερίσματα. Άλλoι influencers που δέχτηκαν ban είναι η Sister Abalone, μια κοσμική κυρία που έκανε διαδικτυακές ξεναγήσεις στα παμπάλαια σπίτια της στο Μακάο και ο κ. Bo, ένας εθισμένος στα πολυτελή αγαθά.
Διαβάστε επίσης:
Με καθυστέρηση 20 ετών η Ευρώπη ενισχύει την παρουσία της στο διάστημα
Ella Resorts: Αναζητεί μεγάλα ξενοδοχεία ή παραθαλάσσια ακίνητα
Tι ζητεί ο Έλληνας νέος επικεφαλής της EnBW από το Βερολίνο