Γ.Δ.
1404.26 +0,27%
ACAG
0,00%
5.75
CENER
-2,04%
9.59
CNLCAP
+0,68%
7.4
DIMAND
+0,24%
8.46
NOVAL
+0,04%
2.701
OPTIMA
+0,17%
12.02
TITC
-1,52%
29.25
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+0,59%
1.358
ΑΒΕ
+1,58%
0.449
ΑΔΜΗΕ
+0,69%
2.175
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.765
ΑΛΜΥ
-0,57%
2.635
ΑΛΦΑ
+4,17%
1.5235
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+3,64%
11.68
ΑΣΚΟ
+0,68%
2.98
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.46
ΑΤΤ
+0,45%
11.2
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.38
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,39%
5.69
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.48
ΒΙΟΣΚ
-0,79%
1.26
ΒΙΟΤ
0,00%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.42
ΓΕΒΚΑ
+3,64%
1.425
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.54
ΔΑΑ
-0,51%
7.85
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
+3,02%
11.24
ΔΟΜΙΚ
-2,73%
3.745
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,32%
0.316
ΕΒΡΟΦ
+0,68%
1.49
ΕΕΕ
-1,75%
31.5
ΕΚΤΕΡ
-2,13%
4.375
ΕΛΒΕ
-1,92%
5.1
ΕΛΙΝ
-0,45%
2.19
ΕΛΛ
-1,49%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,20%
2.47
ΕΛΠΕ
-0,51%
7.8
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.03
ΕΛΤΟΝ
+0,86%
1.65
ΕΛΧΑ
+0,23%
1.764
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.92
ΕΠΙΛΚ
+3,17%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.26
ΕΤΕ
-0,21%
7.784
ΕΥΑΠΣ
+0,33%
3.07
ΕΥΔΑΠ
-1,08%
5.48
ΕΥΡΩΒ
-1,41%
2.021
ΕΧΑΕ
+1,89%
4.84
ΙΑΤΡ
0,00%
1.545
ΙΚΤΙΝ
-0,42%
0.359
ΙΛΥΔΑ
-0,30%
1.66
ΙΝΚΑΤ
+0,39%
5.1
ΙΝΛΙΦ
-1,26%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+1,91%
1.176
ΙΝΤΕΚ
+0,72%
5.6
ΙΝΤΕΡΚΟ
-7,03%
2.38
ΙΝΤΕΤ
+3,80%
1.23
ΙΝΤΚΑ
-0,93%
3.21
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
0,00%
1.3
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+2,33%
1.535
ΚΟΡΔΕ
-4,53%
0.464
ΚΟΥΑΛ
-3,23%
1.2
ΚΟΥΕΣ
+2,91%
5.3
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,71%
11.35
ΚΤΗΛΑ
+8,43%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.1
ΛΑΒΙ
+0,12%
0.846
ΛΑΜΔΑ
+2,74%
6.74
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.6
ΛΑΝΑΚ
+2,86%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-2,92%
1.33
ΛΟΥΛΗ
+2,25%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-4,41%
0.824
ΜΕΒΑ
+2,64%
3.89
ΜΕΝΤΙ
+2,20%
2.79
ΜΕΡΚΟ
0,00%
44.4
ΜΙΓ
-1,50%
3.61
ΜΙΝ
0,00%
0.52
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,43%
23.44
ΜΟΝΤΑ
+0,61%
3.3
ΜΟΤΟ
+1,26%
2.82
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
+2,91%
26.88
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,58%
3.45
ΜΠΡΙΚ
+0,54%
1.855
ΜΠΤΚ
+6,42%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,10%
34.86
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
-0,45%
0.89
ΞΥΛΚ
-0,38%
0.259
ΞΥΛΠ
0,00%
0.462
ΟΛΘ
0,00%
20.4
ΟΛΠ
-0,20%
25
ΟΛΥΜΠ
-0,80%
2.48
ΟΠΑΠ
-1,01%
14.64
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,44%
0.918
ΟΤΕ
-1,39%
13.44
ΟΤΟΕΛ
+1,62%
11.32
ΠΑΙΡ
-3,67%
1.05
ΠΑΠ
0,00%
2.41
ΠΕΙΡ
+0,35%
3.406
ΠΕΤΡΟ
+0,25%
8.02
ΠΛΑΘ
-0,91%
3.81
ΠΛΑΚΡ
-2,61%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.244
ΠΡΕΜΙΑ
+0,73%
1.11
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.6
ΠΡΟΦ
+2,15%
4.505
ΡΕΒΟΙΛ
+2,30%
1.78
ΣΑΡ
-0,55%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
+1,20%
0.336
ΣΙΔΜΑ
-1,94%
1.52
ΣΠΕΙΣ
+3,70%
6.72
ΣΠΙ
-2,87%
0.61
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+0,41%
19.49
ΤΖΚΑ
-0,73%
1.36
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,62%
1.632
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
+2,61%
0.236
ΦΡΛΚ
+2,11%
3.88
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.675

Γιατί οι συλλέκτες μετατρέπουν τα σπίτια τους σε γκαλερί

Όλο και περισσότεροι συλλέκτες έργων τέχνης έχουν μετατρέψει τα σπίτια τους σε γκαλερί. Μεταξύ αυτών ο πολυεκατομμυριούχος επιχειρηματίας ακινήτων Grant Cardone, ο Christian Levett, πρώην διαχειριστής επενδύσεων, και το ανδρόγυνο Christian και Karen Boros.

Ο επιχειρηματίας ακινήτων Grant Cardone, ο οποίος συλλέγει έργα τέχνης εδώ και περίπου 15 χρόνια, λέει ότι είναι αυθόρμητος αγοραστής.

«Δεν θεωρώ τον εαυτό μου γνώστη. Είμαι πολύ νέος στον κόσμο της τέχνης. Αν μου αρέσει, το αγοράζω. Δεν με ενδιαφέρει ποιος το έκανε», δήλωσε στο CNBC. Εκτός από τα έργα που εκτίθενται σε όλο το σπίτι του, ο Cardone διαθέτει επίσης μια γκαλερί τέχνης για να στεγάσει τη σημαντική συλλογή του.

Το CNBC μίλησε με τον Cardone μέσω βιντεοκλήσης -πίσω του στο γραφείο του σπιτιού του στο Μαϊάμι υπήρχε ένα έργο χωρίς τίτλο του Αμερικανού καλλιτέχνη γκράφιτι Retna, το οποίο ο Cardone αγόρασε σε διαδικτυακή δημοπρασία.

«Έκανα κλικ στο κουμπί -πραγματικά δεν είχα κάνει καμία έρευνα… και πήρα το κομμάτι. Και έφτασε εδώ και το λάτρεψα», είπε. Πλήρωσε «ίσως 140.000 δολάρια» για το έργο, είπε.

Κατά μήκος ενός διαδρόμου στο σπίτι του Cardone υπάρχουν δύο έργα του Αμερικανού ποπ καλλιτέχνη Burton Morris, που απεικονίζουν και τα δύο κόκκινα μπουκάλια Coca-Cola, παρατεταγμένα σε ένα επαναλαμβανόμενο μοτίβο με τα ονόματα Coca-Cola 50A και Coca-Cola 50B. «Αυτό το αγόρασα από τον Tommy Hilfiger… μου θυμίζει τη σημασία της κλιμάκωσης», δήλωσε ο Cardone -ο σχεδιαστής μόδας Hilfiger είναι ο προηγούμενος ιδιοκτήτης του σπιτιού.

Ο Cardone, επενδυτής ακινήτων και συγγραφέας του βιβλίου «The 10 X Rule: The Only Difference Between Success and Failure», έχει περίπου 17 εκατομμύρια οπαδούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και χρησιμοποιεί τις πλατφόρμες του για να δίνει κατά καιρούς συμβουλές για επενδύσεις σε έργα τέχνης.

«Το χρηματιστήριο δεν μου δίνει καμία ικανοποίηση, δεν γυρίζω πίσω και δεν κοιτάζω τις μετοχές που έχω της Apple και αισθάνομαι καλά γι’ αυτό. Μπαίνω στην γκαλερί μου ή κάτω στην κουζίνα ή στο γραφείο μου και βλέπω ένα κομμάτι και λέω, φίλε, είναι σούπερ».

Μέσα στην γκαλερί του Cardone -με παράθυρα από το δάπεδο μέχρι την οροφή και έναν φρουρό ασφαλείας- υπάρχει ένα έργο του Αμερικανού σύγχρονου καλλιτέχνη Kenny Scharf με τίτλο «Blipsibshabshok» (1997), ένας αφηρημένος πίνακας με πολύχρωμα φουτουριστικά σύμβολα. Ο Cardone είναι κάτοχος ενός δεύτερου Scharf, του «Controlopuss» (2018), μιας εντυπωσιακής εικόνας ενός κόκκινου πολυπόδαρου πλάσματος, το οποίο απέκτησε έναντι 279.400 δολαρίων από τον οίκο δημοπρασιών Phillips.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Grant Cardone (@grantcardone)

«Πρόκειται για έναν Μπασκιά εδώ. Το πρωτότυπο θα κόστιζε 45 εκατομμύρια δολάρια», δήλωσε ο Cardone, δείχνοντας μια εκτύπωση ενός έργου του Ζαν Μισέλ Μπασκιά με τίτλο «Flexible» (1984/2016). Το πρωτότυπο πωλήθηκε από τον οίκο δημοπρασιών Phillips έναντι 45,3 εκατομμυρίων δολαρίων το 2018. «Αυτό το κομμάτι το αγόρασα με το σπίτι», είπε, δείχνοντας ένα έργο πάνω από τον Μπασκιά με τίτλο «Read More», του Αμερικανού σύγχρονου καλλιτέχνη Al-Baseer Holly.

Ο Γκραντ δήλωσε ότι επιλέγει τα έργα που θα αγοράσει από ένστικτο.

«Σκοπεύω να μην τα πουλήσω ποτέ. Είναι πραγματικά για την προσωπική μου απόλαυση. Και ξέρετε, η τέχνη με κάνει ευτυχισμένο», είπε.

Το σπίτι του Christian Levett είναι γκαλερί τέχνης

Ο πρώην τραπεζίτης επενδύσεων Christian Levett έχει διαφορετική προσέγγιση. Συλλέγει έργα τέχνης εδώ και σχεδόν 30 χρόνια, ξεκινώντας με πίνακες παλαιών δασκάλων και ρωμαϊκές, ελληνικές και αιγυπτιακές αρχαιότητες, προτού προχωρήσει σε έργα γυναικών αφηρημένων εξπρεσιονιστριών.

Εκτός από την ιδιοκτησία ενός μουσείου τέχνης στο Mougins της Γαλλίας, ο Levett πραγματοποιεί ξεναγήσεις στα έργα τέχνης που βρίσκονται στους τοίχους του σπιτιού του στη Φλωρεντία της Ιταλίας, όπου ζει έξι μήνες του χρόνου -θα μπορούσαμε να πούμε ότι ολόκληρο το σπίτι του είναι μια γκαλερί τέχνης. «Είναι, κατά κάποιον τρόπο, ένα μουσείο με ιδιωτική ξενάγηση», δήλωσε ο Levett στο CNBC.

Κοντά στη διάσημη γέφυρα Ponte Vecchio της πόλης, το σπίτι του Levett έχει οροφές ύψους 20 ποδιών, αυθεντικές τοιχογραφίες και δύο ορόφους με έργα τέχνης, όλα από γυναίκες. Η συλλογή αποτελείται σε μεγάλο βαθμό από αφηρημένα εξπρεσιονιστικά έργα καλλιτεχνών όπως η ιμπρεσιονίστρια Mary Cassatt και η υπερρεαλίστρια Dorothea Tanning.

Μία ή δύο φορές την εβδομάδα, ο Levett προσκαλεί μικρές ομάδες να δουν τη συλλογή του, ενώ συχνά κάνει ο ίδιος ξεναγήσεις. Οι ομάδες αποτελούνται μερικές φορές από φοιτητές των αμερικανικών κολεγίων που έχουν παραρτήματα στη Φλωρεντία, όπως το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ και το Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, ή προέρχονται από ομάδες μουσείων.

Ένας πίνακας του 1977 από την Αμερικανίδα καλλιτέχνιδα Joan Mitchell είναι το αποκορύφωμα της συλλογής του Levett, είπε. Το μεγάλο έργο, με τίτλο «When They Were Gone», έχει ύψος σχεδόν 240 εκατοστά και πλάτος 180 εκατοστά και κρέμεται στην τραπεζαρία του.

Ο Levett το απέκτησε για περίπου 2,8 εκατομμύρια δολάρια γύρω στο 2015.

«Η αξία του πίνακα σε δημοπρασία πιθανότατα να αγγίζει τα 15 έως 18 εκατομμύρια δολάρια… Η Mitchell ήταν πάντα μία από τις πιο σημαντικές γυναίκες ζωγράφους του 20ού αιώνα», δήλωσε ο Levett.

Μίλησε επίσης με τα καλύτερα λόγια για μια ελαιογραφία της Elaine de Kooning με τον John F. Kennedy, η οποία ανατέθηκε ως μέρος μιας σειράς πορτρέτων του πρώην προέδρου των ΗΠΑ το 1963. Ο Levett αγόρασε το έργο τέχνης το 2020, πληρώνοντας περίπου 600.000 δολάρια.

Ο Levett δήλωσε ότι ανοίγει το σπίτι του σε φοιτητές εν μέρει επειδή με αυτόν τον τρόπο μπορεί να προκαλέσει ενδιαφέρον για την υποστήριξη της τέχνης στο μέλλον.

Το έργο των γυναικών καλλιτεχνιδών είναι το επίκεντρο του Levett και πρόκειται να ανοίξει εκ νέου το μουσείο του στη Γαλλία ως Μουσείο Γυναικών Καλλιτεχνιδών Mougin στις 21 Ιουνίου. Αυτήν τη στιγμή πουλάει την προηγούμενη συλλογή έργων τέχνης και αρχαιοτήτων του μουσείου μέσω μιας σειράς πωλήσεων στον οίκο δημοπρασιών Christie’s του Λονδίνου, οι οποίες έχουν φτάσει μέχρι στιγμής σχεδόν τα 9,5 εκατομμύρια λίρες (11,9 εκατομμύρια δολάρια).

Καταφύγιο τέχνης στο Βερολίνο η συλλογή Boros

Σε έναν μοναδικό χώρο τέχνης στο Βερολίνο, το ανδρόγυνο Christian και Karen Boros ζει σε ένα ρετιρέ διαμέρισμα 6.000 τετραγωνικών μέτρων πάνω από την ιδιωτική τους συλλογή. Η συλλογή Boros στεγάζεται σε ένα πρώην καταφύγιο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, ένα τεράστιο, πολυώροφο κτίριο, που το ζευγάρι απέκτησε το 2003 και ξόδεψε αρκετά χρόνια για να το μετατρέψει σε έναν εκθεσιακό χώρο πέντε ορόφων, με το σπίτι τους στον έκτο.

Το καταφύγιο στέγασε έως και 4.000 ανθρώπους κατά τη διάρκεια του πολέμου, ενώ στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκε ως αποθήκη τροπικών φρούτων, πριν γίνει νυχτερινό κέντρο διασκέδασης. Σύμφωνα με τον Raoul Zoellner, διευθυντή του Ιδρύματος Boros, 450 τόνοι τσιμεντένιων οροφών και τοίχων αφαιρέθηκαν κατά τη μετατροπή του σε εκθεσιακό χώρο και σπίτι.

Ο Christian, διαφημιστής επιχειρηματίας, αγόρασε το πρώτο του έργο τέχνης -ένα φτυάρι του Γερμανού καλλιτέχνη Joseph Beuys- όταν ήταν 18 ετών, όπως δήλωσε στους Financial Times.

«Το καταφύγιο δεν είναι μουσείο… αλλά ένα εξαιρετικό έργο, που ξεκίνησε από ένα ενθουσιώδες ζευγάρι συλλεκτών που δεν μπορούσε να φανταστεί πόσα διαμαντοπρίονα θα χρειάζονταν για να γκρεμίσουν δεκάδες τοίχους του καταφυγίου -ή τι θα έθετε σε κίνηση αυτό», ανέφερε ο Zoellner. Σχεδόν 600.000 άνθρωποι έχουν λάβει μέρος σε ξεναγήσεις στο καταφύγιο από τη μετατροπή του το 2008, με κομμάτια από τη συλλογή Boros να παρουσιάζονται εκ περιτροπής, πρόσθεσε ο Zoellner. Αυτήν τη στιγμή υπάρχουν 114 έργα που εκτίθενται, με «έμφαση στο ανθρώπινο σώμα σε μια πληθώρα θέσεων», δήλωσε ο Zoellner. «Τα έργα επικεντρώνονται στη συνεχή καταναγκαστική βελτιστοποίηση, στη σταδιακή προσαρμογή του σώματός μας στις τεχνολογικές συσκευές», είπε.

Διαβάστε επίσης:

Streem Global: Οι εξαγορές στα logistics και η πορεία της Χαλυβουργίας

Σύνταξη με χρέη στον ΕΦΚΑ: Όροι & προϋποθέσεις, αναλυτικά η ΚΥΑ

Τα οφέλη των πράσινων κτιρίων και η ελληνική εμπειρία

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!